Web Analytics Made Easy - Statcounter
به نقل از «تسنیم»
2024-04-28@23:18:24 GMT

قطار هم مسافران را ناامید کرد

تاریخ انتشار: ۷ بهمن ۱۳۹۹ | کد خبر: ۳۰۸۰۷۰۳۳

قطار هم مسافران را ناامید کرد

شاید کرونا بهانه خوبی برای حذف شدن سفر از سبد تفریحی خانواده‌ها باشد، اما شرایط تورمی در عناصر مربوط به سفر به‌گونه‌ای پیش می‌رود که بعد از کرونا هم قشر متوسط به پایین جامعه امکان مسافرت را نخواهند داشت. - اخبار اجتماعی -

به گزارش خبرنگار اجتماعی خبرگزاری تسنیم، روز گذشته خبر گرانی بلیط قطار در حالی منتشر شد که تنها گزینه سفر برای قشر متوسط به پایین جامعه همین بخش از سیستم حمل و نقل عمومی بود.

بیشتر بخوانید: اخباری که در وبسایت منتشر نمی‌شوند!

بلیط هواپیماها که به قصه پر غصه این روزها تبدیل شده‌است و قدرت پنهان ایرلاین‌ها توانسته سیستم‌های کنترل قیمتی برای بلیط‌های هواپیما را به کلی فلج کند. در واقع قیمت بلیط هواپیما به طور کامل از سبد ماسفرتی خانواده‌ها قشر متوسط به پایین جامعه حذف شده است. تنها گزینه باقی مانده همین بلیط قطارها بود که روز گذشته شورای عالی ترابری اعلام کرد قیمت بلیت قطار از 1 بهمن امسال 25 درصد افزایش پیدا می‌کند.

شورایعالی هماهنگی ترابری کشور دلیل این افزایش قیمت را جبران هزینه‌های ناشی از اجرای طرح فاصله‌گذاری اجتماعی در قطارهای مسافری بین‌شهری در پی شروع بیماری کرونا مطرح کرد که باعث شده 5 میلیون صندلی خالی در قطارها به وجود بیاید که معادل 6 هزار میلیارد ریال است.

این در حالی است که وقتی سخن از زیان‌های ناشی از کرونا می‌شود، طبیعی است که مشاغل مردمی متضرر شوند اما نهادها و مشاغل دولتی باید زیان‌های ناشی از کرونای خود را دوباره به دوش مردم بیندازند.

قطار واگن سازی در ایستگاه تعطیلیدلیل سیر قطار زاهدان-کرمان در شرایط نامساعد جوی چیست؟حرکت قطار زاهدان ـ کرمان از سر گرفته شد

جدیدترین خبرها و تحلیل‌های ایران و جهان را در کانال تلگرامی تسنیم بخوانید. (کلیک کنید)

جدیدترین خبرها و تحلیل‌های ایران و جهان را در صفحه اینستاگرامی تسنیم بخوانید. (کلیک کنید)

انتهای پیام/

منبع: تسنیم

کلیدواژه: ویروس کرونا مترو ویروس کرونا مترو

درخواست حذف خبر:

«خبربان» یک خبرخوان هوشمند و خودکار است و این خبر را به‌طور اتوماتیک از وبسایت www.tasnimnews.com دریافت کرده‌است، لذا منبع این خبر، وبسایت «تسنیم» بوده و سایت «خبربان» مسئولیتی در قبال محتوای آن ندارد. چنانچه درخواست حذف این خبر را دارید، کد ۳۰۸۰۷۰۳۳ را به همراه موضوع به شماره ۱۰۰۰۱۵۷۰ پیامک فرمایید. لطفاً در صورتی‌که در مورد این خبر، نظر یا سئوالی دارید، با منبع خبر (اینجا) ارتباط برقرار نمایید.

با استناد به ماده ۷۴ قانون تجارت الکترونیک مصوب ۱۳۸۲/۱۰/۱۷ مجلس شورای اسلامی و با عنایت به اینکه سایت «خبربان» مصداق بستر مبادلات الکترونیکی متنی، صوتی و تصویر است، مسئولیت نقض حقوق تصریح شده مولفان در قانون فوق از قبیل تکثیر، اجرا و توزیع و یا هر گونه محتوی خلاف قوانین کشور ایران بر عهده منبع خبر و کاربران است.

خبر بعدی:

۵۸۹ هزار مخاطب به سینما رفتند/ صدرنشینی «مست عشق»

سینمای ایران در آخرین هفته فروردین ماه ۱۴۰۳ و در هفته‌ای که از اکران فیلم‌های نوروزی گذشت در مجموع میزبان ۵۸۹ هزار مخاطب در ۷۶۱ هزار سانس بود که توانست ۴۲ میلیارد و ۵۵۳ میلیون و ۵۱۳ هزار تومان فروش داشته باشد و به طور کلی وضعیت سینمای ایران درحال رونق است.

فیلم سینمایی «تمساح خونی» به کارگردانی جواد عزتی این هفته توانست ۲۳۲ هزار بلیط به ارزش ۱۲ میلیارد و ۷۰۴ میلیون تومان بفروشد و در رتبه اول فروش گیشه قرار بگیرد.

فیلم سینمایی «مست عشق» محصول مشترک ایران و ترکیه که اکران آن از چهارشنبه پنجم اردیبهشت ماه آغاز شد؛ توانست ۱۴۸ هزار بلیط به ارزش ۱۰ میلیارد و ۵۹۳ میلیون تومان بفروشد و در هفته اول اردیبهشت ماه در رتبه دوم فروش گیشه قرار گیرد‌.

«سال گربه» به کارگردانی و نویسندگی مصطفی تقی زاده با فروش ۱۹۵ هزار بلیط به ارزش ۱۰ میلیارد و ۳۵۸ میلیون تومان در رتبه سوم جدول فروش گیشه سینما قرار گرفت.

فیلم «بی بدن» که در چهل و دومین جشنواره بین‌المللی فیلم فجر اکران شد این هفته میزبان ۹۸ هزار مخاطب شد و توانست پنج میلیارد و ۵۰۷ میلیون تومان فروش داشته باشد و در رتبه چهارم فروش گیشه قرار گیرد.

فیلم سینمایی «آسمان غرب» در هفته گذشته با فروش ۳۲ هزار بلیط به ارزش یک میلیارد و ۲۹۵ میلیون تومان در رتبه پنجم جدول فروش سینما‌ها قرار گرفت.

باشگاه خبرنگاران جوان فرهنگی هنری سینما و تئاتر

دیگر خبرها

  • کامران تا لحظه آخر ناامید نمی شود!(عکس)
  • بلیط سینما بی‌سروصدا گران شد
  • چگونه در قطار خوابی آسوده داشته باشیم؟
  • ایستگاه راه‌ آهن همدان کجاست؟
  • بلیط قطار و هواپیما برای این افراد نیم بهاست
  • بهترین فصل بازدید از دریاچه سراب نیلوفر کرمانشاه
  • برای کسب سهمیه انفرادی المپیک ناامید نیستیم
  • تقویت اقتصاد کشور دشمنان را ناامید خواهد کرد
  • رای کلوپ به انتخاب اسلوت: خوب به‌نظر می‌رسد!
  • ۵۸۹ هزار مخاطب به سینما رفتند/ صدرنشینی «مست عشق»