Web Analytics Made Easy - Statcounter

به گزارش خبرنگار ایرنا، این مرکز عصر سه‌شنبه در ارتباط ویدئوکنفرانسی همزمان مراکز جامع درمان و بازتوانی اعتیاد ۲۲ استان کشور با وزیر تعاون به بهره‌برداری رسید.
مدیرکل بهزیستی خراسان‌رضوی در حاشیه این مراسم به خبرنگار ایرنا گفت: مرکز جامع درمان و بازتوانی اعتیاد "رویان توس" اولین مرکز از این نوع در استان خراسان رضوی است که در پاسخ به نیاز پیگیری درمان معتادان و توانمندسازی اقتصادی، اجتماعی، روانی و فرهنگی آنان راه‌اندازی شده ‌است.

بیشتر بخوانید: اخباری که در وبسایت منتشر نمی‌شوند!


حمیدرضا پوریوسف افزود: در این مرکز با ۱۰۰ نفر ظرفیت، کارگاه‌های اشتغالزایی، مرکز سم‌زدایی، مرکز مشاوره‌ روان‌شناسی و مددکاری، پزشک، پرستار و نهادی برای آموزش‌ها و برنامه‌های فرهنگی اجتماعی پیش‌بینی شده است.
وی ادامه داد: در مراکز فعلی درمان اعتیاد، یک پروسه‌ سم‌زدایی و درمان نسبی برای معتادان انجام می‌شود و البته تکمیل فرایند درمان و بازتوانی و بازگشت معتاد بهبودیافته به زندگی شخصی و اجتماعی، نیاز به مراکزی دارد که تمام مراحل سم‌زدایی، درمان اولیه، درمان روان‌شناسی، اقدامات مددکاری، اتصال به خانواده و محیط اجتماعی، اشتغال و پیگیری درمان انجام شود.
مدیرکل بهزیستی خراسان ‌رضوی با تاکید بر توانمندسازی بهبودیافتگان گفت: با افتتاح این مرکز و فعالیت آن، فرایند بیمارگیری، پروسه‌ درمان، تامین هزینه‌ها، شرایط اشتغال، تعامل با مراکز اشتغال و سایر موارد  بررسی و تجزیه و تحلیل می شود تا در تاسیس مراکز بعدی، نقایص احتمالی رفع و نقاط قوت، تقویت شود.

پوریوسف افزود: این مرکز در حاشیه بزرگراه مشهد- قوچان واقع شده و برای بهره‌برداری از آن سه میلیارد ریال اعتبار درنظرگرفته شده که یک میلیارد و ۵۰۰ میلیون ریال آن تا کنون پرداخت شده‌ است.
وی ادامه داد: این مرکز براساس میزان پذیرش، یارانه دریافت خواهد کرد و به ازای پذیرش و درمان هر نفر سالیانه مبلغ ۹۰ میلیون ریال یارانه برای این مرکز واریز و تخصیص خواهد یافت.
و در نخستین گام نیز فعالیت خود را با ۵۰ نفر متقاضی آغاز خواهد کرد.
براساس آمار در شهرستان مشهد با جمعیت حدود ۳.۲ میلیون نفر حدود پنج تا ۶ هزار معتاد متجاهر وجود دارد.

بیش از ۷۰۰ مرکز خود محرک یا کلینیک درمانی سرپایی در خراسان رضوی وجود دارد که از این تعداد ۶۰۰ مرکز در مشهد واقع است.

همچنین ۷۰ کمپ مجوزدار در خراسان رضوی وجود دارد که از این تعداد ۳۵ مرکز در مشهد و باقی آنها در سایر شهرستانها فعال هستند و در این حوزه  مراکز غیرمجاز نیز در استان خراسان رضوی فعالیت دارند.

۱۸ مرکز درمانی هم در حوزه ماده ۱۵ قانون مبارزه با مواد مخدر وجود دارد که به آنها مراکز "کاهش آسیب" یا "دی. آی. سی" گفته می‌شود که تامین هزینه‌های درمان در این مراکز به طور کلی با دولت است.

دو مرکز اقامتی بلندمدت نیز برای معتادان در خراسان رضوی وجود دارد که در آنها هزینه بالای درمان توسط خود فرد پرداخت می‌شود.

در حال حاضر دو مرکز ترک اعتیاد ماده ۱۶ مبارزه با مواد مخدر و تبصره ۲ این ماده قانونی هم در خراسان رضوی وجود دارد، در مراکز ماده ۱۶، هزینه درمان به طور کامل توسط دولت تامین می‌شود اما در مراکز تبصره ۲ این ماده قانونی، بخش خصوصی باید هزینه‌ درمان را از بخشهای مختلف تامین کند.

برچسب‌ها مشهد مراکز ترک اعتیاد محمد شریعتمداری دولت اعتیاد

منبع: ایرنا

کلیدواژه: مشهد مراکز ترک اعتیاد محمد شریعتمداری مشهد مراکز ترک اعتیاد محمد شریعتمداری دولت اعتیاد اخبار کنکور خراسان رضوی وجود درمان و بازتوانی

درخواست حذف خبر:

«خبربان» یک خبرخوان هوشمند و خودکار است و این خبر را به‌طور اتوماتیک از وبسایت www.irna.ir دریافت کرده‌است، لذا منبع این خبر، وبسایت «ایرنا» بوده و سایت «خبربان» مسئولیتی در قبال محتوای آن ندارد. چنانچه درخواست حذف این خبر را دارید، کد ۳۰۸۰۹۱۶۹ را به همراه موضوع به شماره ۱۰۰۰۱۵۷۰ پیامک فرمایید. لطفاً در صورتی‌که در مورد این خبر، نظر یا سئوالی دارید، با منبع خبر (اینجا) ارتباط برقرار نمایید.

با استناد به ماده ۷۴ قانون تجارت الکترونیک مصوب ۱۳۸۲/۱۰/۱۷ مجلس شورای اسلامی و با عنایت به اینکه سایت «خبربان» مصداق بستر مبادلات الکترونیکی متنی، صوتی و تصویر است، مسئولیت نقض حقوق تصریح شده مولفان در قانون فوق از قبیل تکثیر، اجرا و توزیع و یا هر گونه محتوی خلاف قوانین کشور ایران بر عهده منبع خبر و کاربران است.

خبر بعدی:

طرح های بهداشت ودرمان خراسان شمالی افتتاح و کلنگ زنی می شود

به گزارش خبرگزاری صدا و سیمای خراسان شمالی؛ این طرح‌ها شامل مرکز دیالیز فاروج، بخش ویژه بیمارستان امام خمینی شیروان و مرکز درمانی، خوابگاه دانشجویی و مرکز آموزشی ودر مانی بیمارستان خاتم الانبیای این شهرستان با ۴۵۰۰ متر مربع مساحت است.
سپس در بجنورد، طرح‌های ام آر آی، دستگاه سی تی اسکن و آنژیوگرافی بیمارستان امام حسن، بیمارستان مادر و کودک، چهار همراه سرای بیمارستان امام علی و همچنین رادیولوژی دیجیتال بیمارستان امام علی با حضور معاونان وزیر بهداشت، افتتاح خواهد شد.

دیگر خبرها

  • استان خراسان رضوی گرم می‌شود
  • آخرین وضعیت «ارس» تنها پلنگ ایرانی باغ‌وحش مشهد
  • خدمات مشاوره‌ای در ۱۷ نقطه حاشیه شهر مشهد ارایه شد
  • آخرین وضعیت سلامت تنها پلنگ ایرانی باغ‌وحش مشهد
  • چند خبر کوتاه از شهرستان های سبزوار و سرخس
  • اهدای خون در خراسان رضوی هفت درصد رشد کرد
  • اجماع شورای وحدت برای حمایت از یک نامزد دور دوم انتخابات مجلس در مشهد
  • فراهم شدن امکان حضور دانشجویان و بیماران غیرایرانی برای تحصیل و درمان در مشهد
  • هوای چهار منطقه کلانشهر مشهد پاک است
  • طرح های بهداشت ودرمان خراسان شمالی افتتاح و کلنگ زنی می شود