Web Analytics Made Easy - Statcounter

خبرگزاری آریا - مدیرکل تعاون، کار و رفاه اجتماعی سیستان و بلوچستان گفت: 442 نیروی کار خارجی غیر مجاز در ده ماهه سال جاری در استان شناسایی شدند.
به گزارش روابط عمومی اداره‌ کل تعاون، کار و رفاه اجتماعی سیستان و بلوچستان، مهرداد جهاندیده افزود: بازرسان کار این اداره‌ کل در ده ماهه گذشته از سال، 910 مورد بازرسی از واحدهای کارگری، صنعتی و خدماتی سراسر استان انجام دادند که در پی آن، 442 کارگر خارجی فاقد پروانه کار شناسایی شدند.

بیشتر بخوانید: اخباری که در وبسایت منتشر نمی‌شوند!


مدیرکل تعاون، کار و رفاه اجتماعی استان سیستان و بلوچستان اظهار کرد: با توجه به اینکه بعد از شناسایی اشتغال غیرمجاز اتباع بیگانه در استان، در مرحله نخست رویکرد این مجموعه جایگزینی نیروی کار ایرانی است، در این مدت 89 نیروی کار ایرانی جایگزین نیروی کار غیرمجاز بیگانه شدند.
جهاندیده افزود: در این مدت حدود 480 میلیون و 108 هزار و 689 ریال جریمه در زمینه استفاده غیرمجاز از اتباع بیگانه به کارفرمایان آنها ابلاغ شده است.
مدیر کل تعاون، کار و رفاه اجتماعی استان گفت: با توجه به این که شورایعالی کار حداقل دستمزد روزانه را به مبلغ 611 هزار و 809 ریال در سال 1399 را تعیین کرده است، مبلغ جریمه برای هر روز اشتغال غیرمجاز اتباع خارجی، 3 میلیون و 590 هزار و 45 ریال خواهد بود.
وی افزود: میزان جریمه سال 99 کارفرمایانی که اقدام به استفاده از اتباع خارجی فاقد مجوز کار می‌کنند به میزان پنج برابر حداقل دستمزد روزانه است و این میزان جریمه در صورت تکرار تخلف، دو برابر خواهد شد.
جهاندیده تصریح کرد: بر اساس ماده 181 قانون کار، کارفرمایان در صورت بکارگیری اتباع بیگانه فاقد پروانه کار و یا افرادی که اعتبار پروانه کار آنها منقضی شده باشد، با توجه به شرایط و امکانات خاطی و مراتب جرم ، برابر قانون از 91 روز تا 180 روز حبس و پرداخت چند برابر دستمزد یک کارگر جریمه می‌شوند.
مدیرکل تعاون، کار و رفاه اجتماعی سیستان و بلوچستان تاکید کرد: لازم است تا مدیران واحدهای کارگاهی، کارخانه ها، اصناف و ادارات از بکارگیری اتباع بیگانه غیر مجاز به عنوان نیروی کار خودداری کرده و در صورت نیاز به تخصص کارگر خارجی، برای اخذ مجوز از مجاری قانونی نسبت به دریافت پروانه کار برابر مقررات اقدام کنند.

منبع: خبرگزاری آریا

کلیدواژه: کار و رفاه اجتماعی سیستان و بلوچستان اتباع بیگانه پروانه کار نیروی کار

درخواست حذف خبر:

«خبربان» یک خبرخوان هوشمند و خودکار است و این خبر را به‌طور اتوماتیک از وبسایت www.aryanews.com دریافت کرده‌است، لذا منبع این خبر، وبسایت «خبرگزاری آریا» بوده و سایت «خبربان» مسئولیتی در قبال محتوای آن ندارد. چنانچه درخواست حذف این خبر را دارید، کد ۳۰۸۱۳۹۵۷ را به همراه موضوع به شماره ۱۰۰۰۱۵۷۰ پیامک فرمایید. لطفاً در صورتی‌که در مورد این خبر، نظر یا سئوالی دارید، با منبع خبر (اینجا) ارتباط برقرار نمایید.

با استناد به ماده ۷۴ قانون تجارت الکترونیک مصوب ۱۳۸۲/۱۰/۱۷ مجلس شورای اسلامی و با عنایت به اینکه سایت «خبربان» مصداق بستر مبادلات الکترونیکی متنی، صوتی و تصویر است، مسئولیت نقض حقوق تصریح شده مولفان در قانون فوق از قبیل تکثیر، اجرا و توزیع و یا هر گونه محتوی خلاف قوانین کشور ایران بر عهده منبع خبر و کاربران است.

خبر بعدی:

توزیع سومین محموله کمک رسانی سپاه بین سیل زدگان جنوب سیستان و بلوچستان

سومین محموله کمک رسانی قرارگاه قدس نیروی زمینی سپاه بین سیل زدگان جنوب استان سیستان و بلوچستان توزیع شد.

به گزارش گروه سیاسی خبرگزاری دانشجو، سرتیپ پاسدار سید حسن مرتضوی فرمانده قرارگاه منطقه‌ای قدس جنوب شرق نیروی زمینی سپاه با اعلام این خبر گفت: قرارگاه قدس نیروی زمینی سپاه از ابتدای حادثه سیل اخیر در منطقه سیستان و بلوچستان اقدامات و خدمات موثری را به مردم این منطقه ارایه نموده و در ادامه این خدمات جریانی جهادی امروز محموله‌ای بزرگ شامل آرد، موادغذایی از قبیل برنج، روغن، انواع کنسروجات، ماکارانی، آب معدنی، رب و همچنین البسه ورزشی برای کودکان و نیز لوازم التحریر مدرسه بین مردم مناطق سیل زده در حال توزیع می‌باشد.


فرمانده قرارگاه قدس نیروی زمینی سپاه در ادامه با بیان اینکه تاکنون کمک‌های نیروی زمینی سپاه مبالغی بالغ بر ۵ میلیارد تومان بوده که در مناطق سیل زده جنوب استان توزیع شده است.


فرمانده قرارگاه منطقه‌ای قدس نیروی زمینی سپاه اضافه کرد: نیرو‌های امدادی این قرارگاه به صورت مداوم و شبانه روزی در مناطق سیل زده حضور دارند و به انجام ماموریت‌های امداد و نجات می‌پردازند.


سرتیپ پاسدار مرتضوی تأکید کرد این کمک‌ها تا زمانی که نیاز مردم منطقه باشد، در کنار سایر خدمات جهادی و امدادرسانی سپاه ادامه خواهد یافت.
وی ادامه داد: قرارگاه قدس نیروی زمینی سپاه از آغاز سیل در استان سیستان و بلوچستان همواره در کنار مردم این خطه بوده و به کمک‌های خود ادامه می‌دهد.

دیگر خبرها

  • تا رفع مشکل سیل‌زدگان، خدمات‌رسانی نیروی دریایی ارتش انجام می‌شود
  • تداوم کمک‌رسانی نیروی دریایی ارتش به مناطق سیل‌زده در سیستان و بلوچستان
  • تا رفع مشکل سیل‌زدگان، خدمات‌رسانی نیروی دریایی ارتش انجام می شود
  • انهدام باند قاچاق و تهیه زغال از چوب آلات جنگلی در گلبهار/۴ نفر از اتباع بیگانه دستگیر شدند
  • حضور فرمانده نیروی هوایی ارتش در مناطق سیل‌زده سیستان و بلوچستان
  • هرنوع قرارداد رهن و اجاره با اتباع خارجی غیرمجاز ممنوع است
  • ممنوعیت عقد قرارداد مسکن با اتباع غیر مجاز
  • کماکان سیستان و بلوچستان نیازمند توجه ویژه خیرین است
  • توزیع سومین محموله کمک رسانی سپاه بین سیل زدگان جنوب سیستان و بلوچستان
  • رونمایی از سند ۵ ساله توسعه شاخص‌های آموزشی، فضاها و نیروی انسانی سیستان و بلوچستان