Web Analytics Made Easy - Statcounter
به نقل از «شبستان»
2024-04-28@21:04:41 GMT

رخنه ها و ضعف های کارکرد فرهنگی مان را بپوشانیم

تاریخ انتشار: ۸ بهمن ۱۳۹۹ | کد خبر: ۳۰۸۱۷۱۱۰

رخنه ها و ضعف های کارکرد فرهنگی مان را بپوشانیم

عضو کمیسیون امنیت ملی و سیاست خارجی مجلس شورای اسلامی با اشاره به جنگ نرم دشمن گفت: برای مقابله با جنگ نرم دشمن باید رخنه ها و ضعف های کارکرد فرهنگی مان را بپوشانیم.

عباس گلرو در گفت و گو با خبرنگار پارلمانی خبرگزاری شبستان با اشاره به جنگ نرم دشمن گفت: طبیعی است که دشمن برای به زانو درآوردن ما از روش ها و ابزار سخت و نرم استفاده می کند.

بیشتر بخوانید: اخباری که در وبسایت منتشر نمی‌شوند!

در گذشته جنگ سخت اقتصادی و نظامی بود اما به مرور بی حاصلی جنگ سخت برای کشورها آنها را به این نتیجه رساند که باید به سمت جنگ نرم بروند.

 

این عضو کمیسیون امنیت ملی و سیاست خارجی مجلس شورای اسلامی اظهار داشت: جنگ نرم مولفه های خاص خودش را دارد. در جنگ سخت شما یک شهری را ویران می کنید اما جنگ نرم را می بازید. ایالات متحده هیروشیما و ناکازاکی را بمباران هسته ای کرد، جنگ سخت را برد اما جنگ نرم را باخت. در عراق و افغانستان نیز جنگ سخت کرد اما جنگ نرم را باخت؛ بنابراین دشمن به این نتیجه رسیده است که با جنگ سخت نمی تواند کاری را از پیش ببرد.

 

وی ادامه داد: امروز نظریه پردازان آمریکایی به این نتیجه رسیده اند که امروز عصر، عصر جنگ نرم است و جنگ روایت ها و گفتمان است و به همین خاطر است که امروز چین هم به جنگ نرم روی آورده است هم در جنگ تجاری و سخت با آمریکا رقابت می کند و هم در جنگ نرم عرصه را از آمریکا می گیرد. هند نیز در شبه قاره برای رقابت با چین و کشورهای دیگر فرا منطقه ای به جنگ نرم روی آورده است.

 

وی تصریح کرد: امروز ما نیز با یک جنگ نرم بسیار سنگین از طرف های مختلف از جمله آمریکا و کشورهای اروپایی و برخی کشورهای منطقه مواجه هستیم که باید درون خودمان را تقویت کنیم. واکسینه کردن درون به این معناست که باید فضا را به نحوی طراحی کنیم که مردم ما به یک نوع استغنای درونی برسند و نیازی به خارج نداشته باشند. مردم را باید قانع کرد تا به گفتمان جمهوری اسلامی و فرهنگ اصیل ایرانی و اسلامی که دارند، پایبند باشند.

 

گلرو تصریح کرد: به هر حال ما در جنگی هستیم که برخی افراد تحت تاثیر آن می گیرند که این نیز نشانه ضعف عملکرد ماست که باید جاهایی که نیاز است ضعف ها و رخنه های کارکرد فرهنگی مان را بپوشانیم.

 

وی با تاکید بر اینکه مهمترین مسئله در جامعه رفع تحریم است، گفت: همان طور که مقام معظم رهبری در پیام شان به مجلس اشاره کردند، باید اقتصاد و فرهنگ اولویت مجلس باشد چرا که یکی از آسیب های جدی که به حوزه اقتصادی رسوخ پیدا کرده، بحث فرهنگ است. فرهنگ باید از هزینه های بالایی برخوردار باشد تا ما بتوانیم در مقابل جنگ نرم دشمن بایستیم.

 

این عضو کمیسیون امنیت ملی و سیاست خارجی مجلس شورای اسلامی تاکید کرد: جمهوری اسلامی ایران طی سنوات گذشته توفیقاتی داشته است و توانسته است طراحی های دشمن را خنثی کند و امروز در عرصه فرهنگ ما دست برتر را داریم و گفتمان ما در داخل و منطقه و عرصه بین المللی برتر است. در جنگ روایت ها توانسته ایم قلوب ملت های منطقه را با خودمان همراه کنیم و این پیروزی بزرگی است که باید قدر آن را بدانیم.

پایان پیام/33

منبع: شبستان

کلیدواژه: مجلس شورای اسلامی نماینده مجلس مجلس جنگ نرم دشمن جنگ نرم جنگ سخت

درخواست حذف خبر:

«خبربان» یک خبرخوان هوشمند و خودکار است و این خبر را به‌طور اتوماتیک از وبسایت shabestan.ir دریافت کرده‌است، لذا منبع این خبر، وبسایت «شبستان» بوده و سایت «خبربان» مسئولیتی در قبال محتوای آن ندارد. چنانچه درخواست حذف این خبر را دارید، کد ۳۰۸۱۷۱۱۰ را به همراه موضوع به شماره ۱۰۰۰۱۵۷۰ پیامک فرمایید. لطفاً در صورتی‌که در مورد این خبر، نظر یا سئوالی دارید، با منبع خبر (اینجا) ارتباط برقرار نمایید.

با استناد به ماده ۷۴ قانون تجارت الکترونیک مصوب ۱۳۸۲/۱۰/۱۷ مجلس شورای اسلامی و با عنایت به اینکه سایت «خبربان» مصداق بستر مبادلات الکترونیکی متنی، صوتی و تصویر است، مسئولیت نقض حقوق تصریح شده مولفان در قانون فوق از قبیل تکثیر، اجرا و توزیع و یا هر گونه محتوی خلاف قوانین کشور ایران بر عهده منبع خبر و کاربران است.

خبر بعدی:

دشمن از اقتصادوحجاب در حوزه امنیتی علیه کشورمان سواستفاده می کند

به گزارش خبرنگار مهر، سردار قربان ولی زاده در جلسه مدیران مناطق آموزش و پرورش شهرستانهای استان تهران با بیان اینکه زحمات و تلاش‌های آموزش و پرورش در برنامه‌های فرهنگی دهه فجر و نگاه ویژه به مناسبت‌ها ملی و مذهبی در سطح مدارس برای تقویت ارزشهای دینی و الهی قابل تقدیر است، گفت: در بحث راهیان نور به عنوان مهمترین حرکت فرهنگی شاهد استقبال دانش آموزان هستیم که نتیجه تعامل خوب آموزش و پرورش با بسیج دانش آموزی و بسیج فرهنگیان است.

فرمانده سپاه حضرت سیدالشهدا استان تهران به موضوع حجاب در جامعه اشاره کرد و یادآور شد: موضوع حجاب فقط یک موضوع صرف فرهنگی نیست، بلکه امروز دشمن از حجاب و اقتصاد، در حوزه امنیتی استفاده می‌کند.

ولی زاده در ادامه بیان داشت: اگر بتوانیم جهاد فی سبیل الله که مکتب فرهنگ شهدا بود، را به نسل امروز منتقل کنیم می‌توانیم بگوییم کنگره شهدا موفق است. اگر قرار است کاری انجام شود باید سعی کنیم از منابع درست استفاده کنیم و آنچه ارائه می‌شود اثربخش باشد.

در ادامه این جلسه، هر یک اعضای این کمیته به بیان نظرات، دیدگاه‌ها و پیشنهادات خود در برگزاری مطلوب این کنگره پرداختند و مقرر شد برنامه عملیاتی گام به گام برای این موضوع تدوین شود تا در جلسات آتی مورد بررسی قرار گیرد.

کد خبر 6090428

دیگر خبرها

  • دهه کرامت فرصت معرفی الگوهای برتر جهان اسلام به دختران است
  • کارکرد‌های مختلف وقف در نمایشگاه دستاورد‌های این نهاد
  • «رخنه» توان علمی و دفاعی کشور در صنعت هوافضا را به رخ می‌کشد
  • دشمن از اقتصادوحجاب در حوزه امنیتی علیه کشورمان سواستفاده می کند
  • اجرای بیش از ۴۰۰ برنامه فرهنگی در لرستان
  • نیازمند آگاه‌سازی پایدار برای نسل جدید هستیم
  • اولین نشست رسالت اندیشی دفتر بانوان جبهه فرهنگی گیلان برگزار شد
  • جنگ فرهنگی تنها عرصه‌ای که دشمن به آن امید بسته است
  • تهدیدهای فرهنگی دشمن به فرصت تبدیل شود
  • دشمن جنگ فرهنگی علیه ایران راه انداخته است