Web Analytics Made Easy - Statcounter
به نقل از «خرداد»
2024-04-27@04:46:49 GMT

ظریف با وزیر امور خارجه ارمنستان دیدار کرد

تاریخ انتشار: ۸ بهمن ۱۳۹۹ | کد خبر: ۳۰۸۱۷۱۶۲

خرداد: محمد جواد ظریف وزیر امور خارجه جمهوری اسلامی ایران با آرا آیوازیان همتای ارمنستانی خود دیدار و گفت و گو کرد.
به گزارش خرداد به نقل از اداره‌کل اطلاع‌رسانی و امور سخنگویی وزارت امور خارجه، «محمدجواد ظریف» وزیر امور خارجه جمهوری اسلامی ایران صبح امروز با «آرا آیوازیان» وزیر امور خارجه جمهوری ارمنستان دیدار کرد.

بیشتر بخوانید: اخباری که در وبسایت منتشر نمی‌شوند!


دور اول گفت‌وگوهای وزرای امور خارجه دو کشور هم‌اکنون در جریان است.
ظریف: ارمنستان دوست و همسایه قدیمی ایران استوزیر امور خارجه، ارمنستان را دوست و همسایه قدیمی برای جمهوری اسلامی ایران عنوان کرد و گفت: زمینه برای همکاری کشورهای منطقه مخصوصاً در حوزه اقتصادی فراهم است و این همکاری‌ها می‌تواند در واقع صلح و ثبات درازمدت را داشته باشد.
به گزارش ایرنا، محمدجواد ظریف روز چهارشنبه در بدو ورود به ایروان اظهار کرد: ارمنستان یک همسایه و دوست قدیمی برای جمهوری اسلامی است. در هر دو توقف قبلی در باکو و مسکو در مورد همکارهای چندجانبه، به ویژه بعد از اجلاس سران ۱۱ ژانویه در مسکو میان پاشینیان، الهام علی‌اف و ولادیمیر پوتین صحبت‌هایی کردم.
وی افزود: زمینه برای همکاری میان کشورهای منطقه مخصوصاً در حوزه اقتصادی فراهم است و این همکاری‌ها می‌تواند صلح و ثبات درازمدت به دنبال داشته باشد.
وزیر امور خارجه تصریح کرد: در ملاقات‌هایی که در ایروان با آقای پاشینیان و همتای خودم وزیر امور خارجه خواهم داشت قصد دارم که هم مورد روابط دوجانبه میان ایران و ارمنستان و هم در مورد همکاری‌های چندجانبه در منطقه صحبت کنم.
به گزارش ایرنا، وزیر امور خارجه ایران طی روزهای اخیر در تور منطقه‌ای خود، به باکو و مسکو سفر کرده و پس از رایزنی‌های خود در ایروان، امروز ارمنستان را به سمت تفلیس ترک خواهد کرد.
ظریف در ادامه برای دیدار با مقامات ترکیه و انجام رایزنی‌های دوجانبه به آنکارا سفر خواهد کرد. برچسب ها: ظریف ، ارمنستان

منبع: خرداد

کلیدواژه: ظریف ارمنستان وزیر امور خارجه جمهوری اسلامی

درخواست حذف خبر:

«خبربان» یک خبرخوان هوشمند و خودکار است و این خبر را به‌طور اتوماتیک از وبسایت www.khordad.news دریافت کرده‌است، لذا منبع این خبر، وبسایت «خرداد» بوده و سایت «خبربان» مسئولیتی در قبال محتوای آن ندارد. چنانچه درخواست حذف این خبر را دارید، کد ۳۰۸۱۷۱۶۲ را به همراه موضوع به شماره ۱۰۰۰۱۵۷۰ پیامک فرمایید. لطفاً در صورتی‌که در مورد این خبر، نظر یا سئوالی دارید، با منبع خبر (اینجا) ارتباط برقرار نمایید.

با استناد به ماده ۷۴ قانون تجارت الکترونیک مصوب ۱۳۸۲/۱۰/۱۷ مجلس شورای اسلامی و با عنایت به اینکه سایت «خبربان» مصداق بستر مبادلات الکترونیکی متنی، صوتی و تصویر است، مسئولیت نقض حقوق تصریح شده مولفان در قانون فوق از قبیل تکثیر، اجرا و توزیع و یا هر گونه محتوی خلاف قوانین کشور ایران بر عهده منبع خبر و کاربران است.

خبر بعدی:

وزرای دفاع ایران و چین دیدار کردند

وزیر دفاع و پشتیبانی نیروهای مسلح گفت: تنش‌های اخیر در منطقه و شرایط اسفناک غزه نتیجه اقدامات بی‌ثبات ساز آمریکا در منطقه و حمایت از رژیم کودک کش صهیونیستی  است.

به گزارش خبرگزاری ایمنا، امیر سرتیپ محمدرضا آشتیانی وزیر دفاع و پشتیبانی نیروهای مسلح در حاشیه بیست و یکمین اجلاس وزرای دفاع سازمان همکاری های شانگهای در آستانه قزاقستان با وزیر دفاع چین دیدار و گفت وگو کرد.

امیر سرتیپ آشتیانی در این دیدار ضمن تشکر از مواضع و دیدگاه‌های دولت چین در قبال تحولات منطقه به ویژه محکومیت حمله رژیم صهیونیستی به کنسولگری جمهوری اسلامی ایران گفت: تنش‌های اخیر در منطقه و شرایط اسفناک غزه نتیجه اقدامات بی‌ثبات ساز آمریکا در منطقه و حمایت از رژیم کودک کش صهیونیستی است.

وزیر دفاع جمهوری اسلامی ایران با اشاره به سفر آیت الله رئیسی به کشور چین و امضای برنامه جامع مشارکت همکاری‌های دو طرف افزود: برای حل مسائل امنیتی منطقه‌ای و بین المللی، همکاری و همگرایی بیشتر طرفین ضرورت دارد.

وزیر دفاع چین هم در این دیدار با اشاره به تحولات منطقه غرب آسیا، حمله رژیم صهیونیستی به کنسولگری جمهوری اسلامی ایران در دمشق را محکوم کرد و افزود: این عمل ناقض حقوق بین‌الملل است و ما از حق مشروع ایران در پاسخ به این اقدام حمایت می‌کنیم.

وزیر دفاع چین ضمن دعوت از وزیر دفاع جمهوری اسلامی ایران جهت شرکت در کنفرانس امنیتی پکن بر تداوم همکاری ها تاکید کرد. در این دیدار این مقام ارشد نظامی چین خواستار آتش بس در نوار غزه و ارسال کمک‌های بشر دوستانه به آن منطقه شد.

وزیر دفاع چین همچنین بر گسترش روابط دفاعی و نظامی با جمهوری اسلامی ایران تاکید کرد.

منبع: ایرنا

کد خبر 748147

دیگر خبرها

  • وزرای دفاع ایران و چین دیدار کردند
  • رایزنی باقری با نمایندگان ویژه پوتین و شی‌جین‌پینگ
  • معاون وزیر امور خارجه: بریکس در چندجانبه‌گرایی دارای ابتکار عمل است
  • تاکید اعضای بریکس بر توقف نسل‌کشی در غزه
  • سرکنسولگری ارمنستان در تبریز افتتاح می شود
  • افتتاح سرکنسولگری ارمنستان در تبریز | تصمیم کشور همسایه بعد از اقدام ایران
  • سرکنسولگری ارمنستان در تبریز افتتاح می‌شود
  • بررسی تحولات خاورمیانه و شمال‌آفریقا با حضور اعضای بریکس در مسکو
  • آغاز به کار نشست تحولات خاورمیانه بریکس با حضور ایران در مسکو
  • جریان مقاومت، دل‌های مردم جهان را تسخیر کرده است