Web Analytics Made Easy - Statcounter

گروه استان‌ها - مدیرکل آموزش و پرورش چهارمحال و بختیاری گفت: حدود هزار و ۹۰۰ موبایل و تبلت بین دانش‌آموزان نیازمند مناطق مختلف استان توزیع شده است. - اخبار استانها -

به گزارش خبرگزاری تسنیم از شهرکرد،  در روزهای گذشته برخی از مردم چهارمحال و بختیاری گلایه از اخذ هزینه توسط مدارس هیئت‌امنایی داشتند که به همین جهت موضوع را از مدیرکل آموزش و پرورش استان بررسی کردیم.

بیشتر بخوانید: اخباری که در وبسایت منتشر نمی‌شوند!

فرحناز قائدامینی در گفت‌وگو با خبرنگار تسنیم در شهرکرد، درخصوص اخذ هزینه‌ در مدارس هیأت‌امنایی اظهار داشت: مدارس هیأت‌امنایی شیوه‌نامه خاصی دارند که براساس آن هیأت‌امنا متشکل از 11نفر اعم از کادر اداری و آموزشی مدرسه، نماینده انجمن اولیا، خیّرین، معتمدین محل و کسانی که به امر تعلیم و تربیت آشنایی دارند حضور یافته و براساس نیاز آموزشی، تربیتی و فرهنگی دانش‌آموزان تصمیم به برگزاری برنامه‌هایی می‌کنند.

وی افزود: این برنامه‌های مافوق که به‌عنوان مثال کلاس‌های تقویتی، کلاس‌های فرهنگی و هنری، تربیتی و بازدیدهای علمی و آموزشی هستند دربرگیرنده‌ هزینه‌هایی است که این هزینه در استان ما بین 150 تا 250 هزار تومان است.

مدیرکل آموزش و پرورش چهارمحال و بختیاری با اشاره به اینکه هزینه لازم برای کلاس‌های فوق‌برنامه پس از مشخص شدن در هیأت‌امنای مدرسه به شورای آموزش و پرورش ارائه و مصوب می‌شود،  عنوان داشت: در صورتی که همان محتوای آموزشی که در مدارس عادی تدریس شود در مدارس هیأت‌امنایی هم تدریس شود و برنامه‌های فوق‌برنامه اجرا نشود هیچ هزینه‌ای اخذ نمی‌شود و این هزینه شامل ساعات تدریس معلم نیز می‌شود.

زنگ انقلاب مدارس ورامین در فضای مجازی نواخته می‌شوداستقبال خانواده‌های گلستانی از آموزش حضوری در مدارس / پروتکل‌های بهداشتی سخت‌گیرانه اعمال می‌شودتخصیص بودجه برای "کمک به مدارس غیردولتی" در اولویت بالاتری از تربیت‌معلم قرار دارد!!

قائدامینی ادامه داد: در ایام شیوع کرونا ساعات تدریس معلم کاسته نشده و محاسبه می‌شود، علاوه بر آن هزینه مدرسه به دلیل فراهم کردن زمینه‌هایی برای تدریس آنلاین افزایش یافته و این هزینه فقط مربوط به اینترنت نیست.

وی با اشاره به نحوه ادامه فعالیت مدارس در زمان کاهش نسبی کرونا اعلام کرد: در مناطق وضعیت زرد و آبی مدارس پایه اول و دوم ابتدایی می‌توانند به صورت حضوری آموزش‌ها را دنبال کنند و دروس مهارتی‌، شایستگی‌ها، کارآموزی و کارورزی هنرستان‌های فنی و حرفه‌ای و کار و دانش نیز به صورت حضوری ارائه می‌شود.

مدیرکل آموزش و پرورش چهارمحال و بختیاری تصریح کرد: مدارسی که کمتر از 50 نفر دانش‌آموز دارند می‌توانند با رعایت پروتکل‌های بهداشتی و تعداد حداکثر 10 نفر در هر کلاس، آموزش حضوری داشته باشند.

قائدامینی گفت: در مناطقی که زیرساخت‌های آموزشی کم و شیوع بیماری نیز کمتر است آموزش به صورت حضوری و در مناطق پرجمعیت با زیرساخت‌های مناسب عمدتاً کلاس‌ها به صورت غیرحضوری و از طریق شبکه شاد برگزار می‌شود.

وی ادامه داد: امتحانات نیم‌سال اول به صورت غیرحضوری برگزار شد و فقط در پایه‌های نهم و دوازدهم که آزمون‌های پایانی از سال گذشته داشتند امتحانات حضوری برگزار شد.

مدیرکل آموزش و پرورش استان ضمن اشاره به توزیع حدود هزار و 900 موبایل و تبلت بین دانش‌آموزان مناطق مختلف استان تشریح کرد: این اقلام از طریق کمک‌های خيّری، ارگان‌ها و نهادهای مختلف تهیه شد همچنین60 میلیون تومان کمک‌هزینه خرید موبایل و تبلت به اولیای دانش‌آموزان اعطا شد.

انتهای پیام/7540/ ت

منبع: تسنیم

کلیدواژه: مدیرکل آموزش و پرورش چهارمحال و بختیاری موبایل و تبلت کلاس ها

درخواست حذف خبر:

«خبربان» یک خبرخوان هوشمند و خودکار است و این خبر را به‌طور اتوماتیک از وبسایت www.tasnimnews.com دریافت کرده‌است، لذا منبع این خبر، وبسایت «تسنیم» بوده و سایت «خبربان» مسئولیتی در قبال محتوای آن ندارد. چنانچه درخواست حذف این خبر را دارید، کد ۳۰۸۱۷۷۹۹ را به همراه موضوع به شماره ۱۰۰۰۱۵۷۰ پیامک فرمایید. لطفاً در صورتی‌که در مورد این خبر، نظر یا سئوالی دارید، با منبع خبر (اینجا) ارتباط برقرار نمایید.

با استناد به ماده ۷۴ قانون تجارت الکترونیک مصوب ۱۳۸۲/۱۰/۱۷ مجلس شورای اسلامی و با عنایت به اینکه سایت «خبربان» مصداق بستر مبادلات الکترونیکی متنی، صوتی و تصویر است، مسئولیت نقض حقوق تصریح شده مولفان در قانون فوق از قبیل تکثیر، اجرا و توزیع و یا هر گونه محتوی خلاف قوانین کشور ایران بر عهده منبع خبر و کاربران است.

خبر بعدی:

قدردانی دانش آموزان رامسری از شهرداری این شهرستان

به گزارش خبرگزاری صدا و سیمای مازندران، به مناسبت سالروز شهادت شهید باکری و روز شهردار، جمعی از دانش آموزان و مدیر آموزش و پرورش شهرستان رامسر باهمراهی با حضور در شهرداری رامسر از تلاش‌های  شهردار رامسر و همکارانشان قدردانی کردند.

رحمت الله حسینعلی ثانی مدیر آموزش و پرورش رامسر در این دیدار گفت: این دانش آموزان به نمایندگی از ۱۴ هزار دانش آمور و نوآموز رامسری حضور یافتند تا مراتب قدرشناسی خودشان را بابت خدمات به مردم اعلام نمایند.

وی اظهار داشت: انعقاد تفاهم نامه همکاری فی مابین آموزش و پرورش و شهرداری رامسر حکایت از اهمیت توجه به کودکان و نسل آینده ساز و رویکرد یک برنامه ریزی بلند مدت و خردمندانه می‌باشد.

وی تصریح نمود: با اقدامات شهردار و مجموعه شهرداری، شهر کاملا دگرگون شده است و این تحول درحوزه‌های زیرساختی و حوزه‌های فرهنگی و اجتماعی مشهود است و رامسر جزو شهردوستدار کودک در سطح کشور است.

شهردار رامسر نیز در این دیدارگفت:باهمکاری آموزش و پرورش، شورای اسلامی شهر کتاب شهردردستان من تهیه و دربین ۵ هزاردانش آموز مقطع ابتدایی توزیع می‌گردد و این کتاب بطور نمادین تقدیم جمعی از دانش آموزان دبستان شهید قربانی شد.

علی امینی شاد افزود: تمرین فرهنگ زندگی شهری بارویکردشهر دوستدار کودک و شهر هوشمند آغاز شده است.

وی گفت:زندگی درعصر تکنولوژی و ارتباطات با زندگی در گذشته تفاوت‌های چشمگیری داشته و باید فرهنگ سازی و حفظ اصالت فرهنگی مورد توجه قرار بگیرد.

شایان ذکر است در پیک الگوی شهروندی که جزو شهر‌هایی است که برای اولین بار درکشور این کتاب ارزشمند به چاپ رسیده مباحثی، چون پسماند و بازیافت، ترافیک و حمل و نقل، اخلاق شهروندی، خدمات ایمنی و آتش نشانی، زیبا سازی ومنظر شهری، فضای سبز و محیط زیست، فرهنگ آپارتمان نشینی، قصه تالاب‌ها باتوجه به عضویت ۹۰ درصد کشور‌های جهان در کنوانسیون بین المللی تالاب‌ها وجود دارد

دیگر خبرها

  • برگزاری امتحان شبه نهایی غیرقانونی نیست
  • تکالیف مهارت محور جایگزین پیک نوروزی دانش‌آموزان می‌شود
  • واریز کمک سرانه ۲۰ میلیارد ریالی به حساب مدارس مجری طرح اعتکاف علمی نوروزی در سیستان و بلوچستان
  • بهار دربهار مدارس کرمان ۱۹ فروردین ماه
  • قدردانی دانش آموزان رامسری از شهرداری این شهرستان
  • معاون وزیر آموزش و پرورش: ۱۴ درصد دانش‌آموزان در مدارس غیردولتی تحصیل می کنند
  • فعالیت ۸۰۰ گروه جهادی دانش آموزی خدام در چهارمحال و بختیاری
  • برگزاری محفل انس با قرآن در بیش از يک‌هزار مدرسه کرمان
  • بازماندگان از تحصیل چهره به چهره شناسایی و جذب نظام آموزشی می‌شوند
  • بازماندگان از تحصیل چهره به چهره شناسایی وجذب نظام آموزشی می شوند