Web Analytics Made Easy - Statcounter

گروه استان‌ها - نمازخانه‌های بین‌راهی استان کرمان متولی ندارند و این مسئله نگهداری آنها را با مشکل مواجه کرده باعث شده تا وضعیت مناسبی نداشته باشند. - اخبار استانها -

به گزارش خبرگزاری تسنیم از کرمان، ستاد اقامه نماز استان کرمان ظهر امروز با حضور حجت‌السلام والمسلمین حسن علیدادی‌سلیمانی نماینده ولی‌فقیه در استان و امام جمعه کرمان، علی زینی‌وند استاندار کرمان و تعدادی از اعضای این ستاد در سالن پیامبر اعظم(ص) استانداری کرمان برگزار شد.

بیشتر بخوانید: اخباری که در وبسایت منتشر نمی‌شوند!

در این جلسه حجت‌السلام والمسلمین حسن علیدادی‌سلیمانی نماینده ولی‌فقیه در استان و امام جمعه کرمان با تسلیت سالروز رحلت حضرت ام البنین (س) اظهار داشت: این روز را روز تکریم مادران شهدا نامگذاری کردند که بسیار بجا بوده است.

وی با بیان اینکه باید اطلاعات کامل میدانی در حوزه نماز در اختیار اعضای ستاد اقامه نماز گذاشته شود گفت: داشتن اطلاعات از وضعیت موجود استان کرمان قبل از جلسه در تصمیم‌گیری‌ها مؤثر است.

نماینده ولی‌فقیه در استان کرمان بیان کرد: در حال حاضر اطلاعات از وضعیت موجود در حوزه مساجد انجام شده و آخرین وضعیت مساجد شهر کرمان احصا شده است.

علی زینی‌وند استاندار کرمان نیز در این جلسه با اشاره به اینکه نمازخانه‌های بین راهی باید متولی داشته باشند اظهار داشت: وضعیت موجود نمازخانه‌های بین راهی در شأن نظام اسلامی نیست.

وی با بیان اینکه در آستانه ایام‌الله دهه فجر هستیم و جا دارد یاد و خاطره شهدای انقلاب اسلامی را گرامی بداریم گفت: برای انقلاب اسلامی زحمات زیادی کشیده شده و امروز باید ارزش‌های اسلامی پاس داشته شود.

استاندار کرمان با اشاره به اینکه پرداختن به محتوای نماز بسیار اهمیت دارد و جامعه باید برکات نماز و نمازخوانی را بداند افزود: با رفتار دستوری هیچ اتفاقی نخواهد افتاد و باید عمیق‌تر به موضوع نماز نگاه کرد.

وی با بیان اینکه آمادگی لازم برای پشتیبانی از توسعه فرهنگ نماز در استان کرمان داریم و معاونت توسعه استانداری در این زمینه پای کار است گفت: برنامه‌های فرهنگی باید متناسب با ذائقه جوانان طراحی و اجرایی شود و از مدل‌های موثر و موفق در راستای ترویج فرهنگ نماز در استان حمایت خواهیم کرد.

زینی‌وند با اشاره به اینکه دین اسلام بسیار غنی است و نیاز است هنرمندانه به جامعه معرفی شود افزود: احیای نمازخانه‌های بین راهی در جاده‌های استان لازم است و باید در دستور کار ستاد اقامه نماز قرار گیرد.

در این جلسه حجت‌الاسلام مهدی عربپور رئیس ستاد اقامه نماز استان کرمان با بیان اینکه در جلسات قبل ستاد اقامه نماز استان مقرر شد با توجه به ظرفیت فضای مجازی جشنواره تولید محتوا در حوزه نماز برگزار شود اظهار داشت: کارگروه برگزاری این جشنواره تشکیل و اداره کل فرهنگ و ارشاد اسلامی مسئولیت آن را برعهده دارد.

وی با اشاره به اینکه برگزاری اجلاس استانی نماز به دلیل شیوع ویروس کرونا لغو شده است و این اجلاس امسال برگزار نمی‌شود گفت: در سطح استان کارهای خوبی برای بهبود وضعیت نمازخانه‌های بین راهی انجام شده است اما نگهداری این نمازخانه‌ها با مشکل روبه‌رو است.

رئیس ستاد اقامه نماز استان کرمان با بیان اینکه نداشتن فردی به‌عنوان خادم ثابت عمده مشکلات این نمازخانه‌ها است و عدم نگهداری باعث شده امکانات موجود آسیب دیده و تخریب شود افزود: در آستانه سال جدید قرار داریم و امکان مسافرت‌ها وجود دارد و نمازخانه‌های بین راهی چهره استان را نشان می‌دهد که نیاز است تمیز و سالم باشند.

نماینده ولی‌فقیه در کردستان: ترویج فرهنگ نماز در جامعه مورد توجه متولیان قرار گیرد/نمازخانه‌های بین‌راهی ساماندهی شودتکرار بی حرمتی ایرلاین ها به نماز و نمازگزاران/دلیل تعلل سازمان هواپیمایی در برخورد با این تخلف چیست؟مهلت ارسال آثار به دبیرخانه جشنواره هنرهای تجسمی نماز تمدید شد

در این جلسه محمدرضا علیزاده مدیرکل فرهنگ و ارشاد اسلامی استان کرمان با بیان اینکه از ظرفیت‌های فرهنگی هنری برای ترویج فرهنگ نماز استفاده می‌شود اظهار داشت: جشنواره تولید آثار فرهنگی و هنری در ارتباط با نماز در استان کرمان برگزار می‌شود.

وی با اشاره به اینکه این جشنواره با عنوان "نماز، نیاز انسان" برگزار می‌شود گفت: تاکنون بالغ بر 300 اثر به دبیرخانه جشنواره ارسال شده و بهمن‌ماه پایان مهلت ارسال آثار است و آثار منتخب جشنواره در فضای مجازی نشر داده می‌شود.

مدیرکل فرهنگ و ارشاد اسلامی استان کرمان با بیان اینکه حدود 30 برنامه در حوزه نماز در سطح شهرستان‌های استان کرمان در حال برگزاری است عنوان کرد: یکی دیگر از برنامه‌های شاخص حوزه نماز شعر نماز است که در اسفندماه امسال اختتامیه آن برگزار می‌شود.

احمد اسکندری‌نسب مدیرکل آموزش و پرورش استان کرمان نیز در این جلسه با بیان اینکه آموزش صحیفه سجادیه در شبکه شاد در حال انجام است اظهار داشت: در طرح مبین آموزش دبیران برای آموزش نماز در استان کرمان انجام می‌شود.

انتهای پیام/511/ی

منبع: تسنیم

کلیدواژه: استان کرمان استان کرمان استان کرمان نمازخانه های بین راهی ستاد اقامه نماز استان نماینده ولی فقیه استان کرمان نماز در استان نمازخانه ها فرهنگ نماز حوزه نماز

درخواست حذف خبر:

«خبربان» یک خبرخوان هوشمند و خودکار است و این خبر را به‌طور اتوماتیک از وبسایت www.tasnimnews.com دریافت کرده‌است، لذا منبع این خبر، وبسایت «تسنیم» بوده و سایت «خبربان» مسئولیتی در قبال محتوای آن ندارد. چنانچه درخواست حذف این خبر را دارید، کد ۳۰۸۲۰۱۰۸ را به همراه موضوع به شماره ۱۰۰۰۱۵۷۰ پیامک فرمایید. لطفاً در صورتی‌که در مورد این خبر، نظر یا سئوالی دارید، با منبع خبر (اینجا) ارتباط برقرار نمایید.

با استناد به ماده ۷۴ قانون تجارت الکترونیک مصوب ۱۳۸۲/۱۰/۱۷ مجلس شورای اسلامی و با عنایت به اینکه سایت «خبربان» مصداق بستر مبادلات الکترونیکی متنی، صوتی و تصویر است، مسئولیت نقض حقوق تصریح شده مولفان در قانون فوق از قبیل تکثیر، اجرا و توزیع و یا هر گونه محتوی خلاف قوانین کشور ایران بر عهده منبع خبر و کاربران است.

خبر بعدی:

‌همه گرفتاری‌ها با نماز اول وقت برطرف می‌شود

یک کارشناس مذهبی با بیان اینکه نماز اول وقت شاه کلید همه مشکلات است، گفت: ‌همه گرفتاری‌ها با نماز اول وقت برطرف می‌شود. - اخبار استانها -

به گزارش خبرگزاری تسنیم از ساری، حجت‌الاسلام والمسلمین شیخ مهدی حسن‌آبادی در ویژه برنامه شب شهادت امام جعفر صادق علیه السلام هیئت غریب مدینه امیرکلا که شب گذشته‌ در حسنیه اعظم امام حسن مجتبی(ع‌)برگزار شد، اظهار داشت: خداوند را شاکریم یک بار دیگر فرصتی دست داده تا زیر بیرق عزای رئیس مذهب تشیع، امام جعفر صادق (ع) جمع شده‌ایم و عرض ادب می‌کنیم.

وی ابراز کرد: در خانه‌ای که بی‌نماز باشد برکت از بین می‌رود و امام جعفر صادق (ع) در این خصوص می‌فرمایند‌ شفاعت ما به کسی که نماز را سبک بشمارد نمی‌رسد؛ هیچ گناهی بالاتر از بی‌نمازی نیست و فاصله بین ایمان و کفر ترک نماز است.

این کارشناس مذهبی با بیان اینکه امام حسین‌‌ (ع) ظهر عاشورا و در شرایط سخت آن روز با وجود اینکه یک یک اصحاب و یاران خود را از دست می‌دهد اما  نماز را به جماعت می‌خواند، تاکید کرد: همه گرفتاری‌ها با نماز اول وقت حل می‌شود، ‌نماز به زندگی انسان برکت می‌دهد و برکت از خانه کسی که بی‌نماز است از بین می‌رود، در واقع نماز روح زندگی است.

وی افزود: در روایات آمده است، در روز قیامت نماز انسان تجلی پیدا می‌کند  در حقیقت خداوند روزی سه بار پای صحبت‌های ما می‌نشیند و می‌گوید ای بنده حرف دلت را به من بگو‌؛ ائمه اطهار (ع‌)کورترین گره‌های زندگی را باز می‌کنند از همین رو باید در همه امور به آنان توسل کنیم.

مرثیه‌سرایی و ذکر مصیبت توسط ذاکران اهل بیت (ع‌)، سید‌رضا تحویلدار و محمد رضا ناصری از دیگر برنامه های هیئت غریب مدینه مازندران بود.

انتهای پیام/

دیگر خبرها

  • ۱۳ استان در معرض تهدید سن و زنگ زرد هستند
  • روند روبه‌رشد تولیدات حوزه کشاورزی لرستان
  • مرحله استانی مسابقات قرآن عترت و نماز در چرام
  • امام صادق (ع) در پی کسب و حفظ قدرت با هر شرایطی نبود
  • ماجرای متن حاج صادق آهنگران در نماز جمعه و پیامی که امام خمینی (ره) به او داد؟
  • حکم نماز و استفاده از غذا در خانه کسی که خمس نمی‌دهد
  • آیا وضو یا تیمم با وجود آرایش و لاک ناخن صحیح است؟
  • ‌همه گرفتاری‌ها با نماز اول وقت برطرف می‌شود
  • زنگ خطر سگ‌های بلاصاحب و صاحب‌دار در جنوب کرمان به صدا در آمده است
  • اقامه نماز بر پیکر مطهر شهید «مرتضی غلامی» در گناوه