Web Analytics Made Easy - Statcounter
به نقل از «آفتاب»
2024-05-04@03:47:58 GMT

گزارش همتی از سفر به عمان

تاریخ انتشار: ۹ بهمن ۱۳۹۹ | کد خبر: ۳۰۸۲۴۹۹۰

آفتاب‌‌نیوز :

عبدالناصر همتی با سید بدر بن حمد وزیر خارجه عمان دیدار و گفت وگو کرده است که در جریان این دیدار، توسعه روابط اقتصادی و بانکی دوکشور مورد تاکید طرفین قرار گرفت و همچنین در این نشست، وزیر خارجه عمان ضمن اشاره به اهمیت نقش و جایگاه ایران در منطقه، گسترش روابط تجاری و اقتصادی دو کشور را حائز اهمیت دانست.

بیشتر بخوانید: اخباری که در وبسایت منتشر نمی‌شوند!

عبدالناصر همتی امروز ۸بهمن ماه ۹۹ در یادداشتی اینستاگرامی گفت: در ادامه مذاکرات دو روزه در مسقط جلسه مشترکی با رئیس بانک مرکزی عمان و وزیر صنعت و تجارت عمان داشتیم. در این جلسه مذاکرات مهمی در جهت ایجاد تمهیدات لازم برای توسعه روابط تجاری و رفع مولنع مبادلات پولی و مالی انجام دادیم.

معاونین محترم وزارتخانه های صمت و بهداشت و درمان کشورمان و نیز معاون ارزی بانک مرکزی پیشنهادات و راهکارهای خود را برای روان سازی امر تجاری و یانکی مطرح کردند. روز گذشته نیز مذاکرات مفیدی با وزیرامور خارجه عمان داشتم. مسئولین اصلی روابط مالی و تجاری بین المللی عمان در این جلسات علاقمندی جدی خود را برای توسعه روابط راهبردی اقتصادی با ایران بیان کردند.

منبع: آفتاب

کلیدواژه: عبدالناصر همتی بانک مرکزی عمان

درخواست حذف خبر:

«خبربان» یک خبرخوان هوشمند و خودکار است و این خبر را به‌طور اتوماتیک از وبسایت aftabnews.ir دریافت کرده‌است، لذا منبع این خبر، وبسایت «آفتاب» بوده و سایت «خبربان» مسئولیتی در قبال محتوای آن ندارد. چنانچه درخواست حذف این خبر را دارید، کد ۳۰۸۲۴۹۹۰ را به همراه موضوع به شماره ۱۰۰۰۱۵۷۰ پیامک فرمایید. لطفاً در صورتی‌که در مورد این خبر، نظر یا سئوالی دارید، با منبع خبر (اینجا) ارتباط برقرار نمایید.

با استناد به ماده ۷۴ قانون تجارت الکترونیک مصوب ۱۳۸۲/۱۰/۱۷ مجلس شورای اسلامی و با عنایت به اینکه سایت «خبربان» مصداق بستر مبادلات الکترونیکی متنی، صوتی و تصویر است، مسئولیت نقض حقوق تصریح شده مولفان در قانون فوق از قبیل تکثیر، اجرا و توزیع و یا هر گونه محتوی خلاف قوانین کشور ایران بر عهده منبع خبر و کاربران است.

خبر بعدی:

همکاری‌ چین در زمینه‌های اقتصادی تجاری با افغانستان

سفیر چین در افغانستان روابط دیپلماتیک و همکاری‌ اقتصادی پکن و کابل را مثبت ارزیابی کرد.

ژائو شینگ در دیدار با ملا یعقوب مجاهد وزیر دفاع سرپرست طالبان گفت: پکن با سیاست مداخله نکردن [در امور داخلی]، به روابط تاریخی خود با افغانستان ادامه می‌دهد.

وی افزود: افغانستان و چین اشتراکات واضحی دارند و ما ضمن تقویت و حفظ روابط دو کشور، از سرمایه گذاری ها و پروژه‌های اقتصادی پکن در افغانستان حمایت می‌کنیم.

ژائو شینگ تاکید کرد پکن در زمینه‌های تجارتی، اقتصادی و سایر بخش‌ها با کابل همکاری می‌کند.

سفیر چین در این دیدار تحکیم امنیت سراسری در افغانستان را فرصت خوبی برای همکاری تجاری و اقتصادی ارزیابی کرده است.

این در حالی است که پیش از این مقامات کشور چین در تکمیل و آغاز پروژه‌های مختلف در افغانستان ابراز همکاری کرده‌اند.

باشگاه خبرنگاران جوان افغانستان افغانستان

دیگر خبرها

  • همکاری‌ چین در زمینه‌های اقتصادی تجاری با افغانستان
  • ترکیه همه روابط تجاری با تل‌آویو را تعلیق کرد
  • بلومبرگ: ترکیه روابط تجاری با تل‌آویو را تعلیق کرد
  • ترکیه تمام روابط تجاری با تل‌آویو را تعلیق کرد
  • امیرعبداللهیان بر توسعه روابط ایران و لبنان تاکید کرد
  • پشت پرده تصمیم رئیس جمهور چین برای ملاقات با وزیر خارجه آمریکا / توسعه و تقویت اقتصادی، راهکار چین برای مقابله با تحریکات آمریکا / چین بر جذب سرمایه گذاری خصوصی از آمریکا متمرکز است
  • فرصت ایران و امارات برای دستیابی به بازارهای شمال و جنوب و رونق ترانزیت 
  • واکنش تند حماس به ادعاهای جدید بلینکن درباره مذاکرات
  • علاقه‌مند به توسعه روابط با ایران در تمامی حوزه‌ها هستیم
  • برگزاری کمیسیون مشترک اقتصادی ایران و امارات