Web Analytics Made Easy - Statcounter

اعلام اسامی «نمایش‌های عروسکی سنتی» راه‌یافته به جشنواره هجدهم نمایش عروسکی و انتشار جزییاتی درباره هفتمین کارگاه آموزشی این دوره از جشنواره، از جمله خبرهای هجدهمین جشنواره نمایش عروسکی است.

 اعلام اسامی «نمایش‌های عروسکی سنتی» راه‌یافته به جشنواره هجدهم نمایش عروسکی

نام هفت «نمایش عروسکی سنتی» راه‌یافته به مرحله نهایی هجدهمین جشنواره نمایش عروسکی تهران- مبارک اعلام شد.

بیشتر بخوانید: اخباری که در وبسایت منتشر نمی‌شوند!

به گزارش ایسنا به نقل از ستاد خبری هجدهمین جشنواره نمایش عروسکی تهران- مبارک، هیات‌ انتخاب بخش «نمایش‌های عروسکی سنتی» این رویداد متشکل از؛ داود فتحعلی‌بیگی، پوپک عظیم‌پور و شهرزاد مبرهن اسامی هفت اثر راه‌یافته به مرحله نهایی را از میان ۱۴ طرح و ایده پذیرفته‌شده در مرحله نخست اعلام کرد.

اسامی این نمایش‌ها به ترتیب حروف الفبا به شرح زیر است:

۱- «آخرین جشن پاییز» به نویسندگی و کارگردانی علی جباری از تهران (جَنبی)

۲- «بارگاه سلیم‌خان» به نویسندگی رسول شیخ‌احمدخمسه و کارگردانی زهرا امینی از تهران (جَنبی)

۳- «بارگاه سلیم‌خان» به کارگردانی صفرعلی محمدزاده‌سقا از تهران

۴- «سلامان و مبارک» به نویسندگی و کارگردانی محمود دهقان‌هراتی از کرج

۵- «در خمره بمانیم» به کارگردانی امیرحسین انصافی از تهران

۶- «دردنونه خیمه» به نویسندگی و کارگردانی حسین ربیعی از تهران

۷- «کرسی‌بازی» به نویسندگی و کارگردانی محمدرضا آزادفرد از تهران

مدیریت بخش نمایش‌های عروسکی سنتی این دوره از جشنواره بر عهده سیاوش ستاری است.

«عروسک‌ها و هفت آیین ترانس‌مدرن» با حضور حمیدرضا اردلان در فضای مجازی

«عروسک‌ها و هفت آیین ترانس‌مدرن» عنوان کارگاهی است که با حضور حمیدرضا اردلان، آیین‌شناس تئاتر و موسیقی روز دوشنبه ۱۳ بهمن‌ماه راس ساعت ۱۴  به صورت آنلاین برگزار خواهد شد.

او درباره محتوای کارگاه توضیح داد: محتوای این کارگاه از هفت واژه «نقطه»، «حرف»، «اسم»، «دایره»، «تکرار»، «سکوت» و «مرگ» تشکیل شده است. این واژگان در شکل دادن فرهنگ بشری نقطه عطف بوده‌اند؛ به‌عنوان مثال گسترش علوم عقلی و حتی علومی که با حضور معنوی انسان ارتباط دارد از نقطه آغاز می‌شود، به محض این که ذهن می‌خواهد موضوعی را ترسیم و تخیل کند، نقطه از  مستوری عدمی به حیات در هستی می‌آید. نقطه از این وجهه نظر واسط میان عدم و هستی است.

اردلان افزود: حضور نقطه در زبان بشر که یک موجود یا رویدادی سترگ است در این کارگاه مورد پرسش قرار می‌گیرد. اما برای پیش‌برد و عمیق شدن در فهم پرسش از نقطه واسطه عروسک قرار داده شده است. این می‌تواند پرسش از نقطه‌ای باشد که در یکی از صور بدیع هستی به‌مثابه عروسک حیات پیدا کرده و می‌تواند ظهور یابد. بنابراین هفت واژه با واسطه عروسک‌ها و صورت عروسک‌ها تاویل می‌شوند و کارکردهای عملی و نظری این هفت واژه در کارگاه مورد بحث و تاویل قرار می‌گیرد.

 متقاضیان برای شرکت در این کارگاه تا روز شنبه ۱۱  بهمن ‌ماه فرصت دارند از طریق تماس با شماره تلفن‌های ۰۹۳۵۳۸۰۱۹۸۲ و۰۲۱۶۶۷۵۴۶۹۶ ثبت‌نام کنند.

 مدیریت کارگاه‌های آموزشی این دوره از جشنواره بر عهده فهیمه میرزاحسینی است و این کارگاه‌ها با همکاری استارتاپ فرهنگی هنری «روستاوند» و در پلتفرم این موسسه ارائه می‌شود.

اولین کارگاه آموزشی جشنواره که با حضور امیر سلطان احمدی برپا شده بود، از طریق لینک تلویزیون تئاتر ایران به نشانی tvtheater.ir   که بر سایت جشنواره نمایش عروسکی تهران مبارک قرار داده شده، به طور کامل در دسترس علاقه‌مندان خواهد بود.

راه‌های ارتباطی با هجدهمین جشنواره نمایش عروسکی تهران- مبارک به شرح زیر است:

وبسایت tehranmobarak.theater.ir

کانال تلگرام  t.me/Tehranmobarak۱۸th

واتس‌اپ  ۰۹۳۵۳۸۰۱۹۸۲

اینستاگرام   tehranmobarak.۱۸th

تلفن ۰۲۱۶۶۷۵۴۶۹۶ و  ۰۲۱۶۶۷۱۰۷۰۲(دبیرخانه دائمی جشنواره‌ها)

ایمیل  tehranmobarak@theater.ir

هجدهمین جشنواره نمایش عروسکی تهران- مبارک اسفندماه سال جاری با یاد زنده‌یاد گلزار محمدی، دبیر فقید این جشنواره و مدیریت اجرایی مهدی حاجیان برگزار خواهد شد.

انتهای پیام

منبع: ایسنا

کلیدواژه: جشنواره نمایش عروسکی تهران مبارک هجدهمین جشنواره نمایش عروسکی تهران نویسندگی و کارگردانی نمایش های عروسکی سنتی راه یافته عروسک ها نمایش ها

درخواست حذف خبر:

«خبربان» یک خبرخوان هوشمند و خودکار است و این خبر را به‌طور اتوماتیک از وبسایت www.isna.ir دریافت کرده‌است، لذا منبع این خبر، وبسایت «ایسنا» بوده و سایت «خبربان» مسئولیتی در قبال محتوای آن ندارد. چنانچه درخواست حذف این خبر را دارید، کد ۳۰۸۲۹۹۱۹ را به همراه موضوع به شماره ۱۰۰۰۱۵۷۰ پیامک فرمایید. لطفاً در صورتی‌که در مورد این خبر، نظر یا سئوالی دارید، با منبع خبر (اینجا) ارتباط برقرار نمایید.

با استناد به ماده ۷۴ قانون تجارت الکترونیک مصوب ۱۳۸۲/۱۰/۱۷ مجلس شورای اسلامی و با عنایت به اینکه سایت «خبربان» مصداق بستر مبادلات الکترونیکی متنی، صوتی و تصویر است، مسئولیت نقض حقوق تصریح شده مولفان در قانون فوق از قبیل تکثیر، اجرا و توزیع و یا هر گونه محتوی خلاف قوانین کشور ایران بر عهده منبع خبر و کاربران است.

خبر بعدی:

اجرای آثار جشنواره تئاتر ایثار در شهرهای استان گلستان

به گزارش خبرگزاری مهر، جمال اسدی مدیرکل بنیاد شهید و امور ایثارگران استان گلستان و رییس ستاد اجرایی استانی هشتمین جشنواره ملی تئاتر ایثار، درباره میزبانی استان از جشنواره گفت: یکی از پایه‌های مهم در راستای ترویج فرهنگ ایثار و شهادت، حوزه تئاتر ایثار است که هشتمین دوره جشنواره ملی تئاتر ایثار از تاریخ ۲۵ لغایت ۲۸ اردیبهشت در استان گلستان برگزار می‌شود. همه موضوعات طرح‌شده در نمایش‌های این جشنواره، در حوزه ترویج فرهنگ ایثار و شهادت و همچنین تکریم شهدا و خانواده‌های محترم شهدا و ایثارگران است.

وی یادآور شد: در هشتمین جشنواره ملی تئاتر ایثار شاهد تلفیقی از حضور هنرمندان ایثارگر و غیرایثارگر هستیم. در این دوره از جشنواره ۸ گروه نمایش صحنه‌ای و ۱۰ گروه نمایش خیابانی از سراسر کشور در استان گلستان حضور دارند.

اسدی تاکید کرد: برای نخستین بار، این دوره جشنواره علاوه بر میزبانی شهر گرگان، به صورت غیرمتمرکز در دیگر شهرستان‌های استان گلستان نیز برگزار و نمایش‌ها در آن شهرستان‌ها از جمله گنبد، رامیان و بندر گز نیز اجرا می‌شوند. این امر موجب بهره‌مندی و اثرگذاری فرهنگی بیشتر در دیگر نقاط استان می‌شود. ضمنا تدابیری اندیشیده شده که گروه‌های نمایشی در مساجد نیز اجرا داشته باشند.

وی ادامه داد: در حوزه آموزش نیز در جدول اجرایی جشنواره کارگاه‌های آموزشی در سراسر استان برای علاقمندان برگزار خواهد شد.

مدیرکل بنیاد شهید استان گلستان درباره همراهی سایر نهادهای استان در برگزاری هشتمین جشنواره ملی تئاتر ایثار، گفت: با عنایت و همراهی استاندار محترم استان جناب آقای دکتر زنگانه، تمامی دستگاه‌های اجرایی و نظامی استان در جهت برگزاری هرچه باشکوه‌تر و بالابردن کیفیت اجرایی جشنواره همراهی و همکاری دارند.

هشتمین جشنواره ملی تئاتر ایثار با دبیری محمد کرم‌الهی، از ۲۵ الی ۲۸ اردیبهشت امسال در استان گلستان برگزار می‌شود.

کد خبر 6089723 فریبرز دارایی

دیگر خبرها

  • اختتامیه دومین جشنواره نمایش عروسکی تلویزیونی «عروسک‌خونه»
  • برگزیدگان جشنواره تلویزیونی «عروسک‌خونه» معرفی شدند/ انتقاد پیشکسوت نمایش عروسکی از وفور جیغ، دست و هورا در تلویزیون!
  • برگزیدگان جشنواره تلویزیونی «عروسک‌خونه» معرفی شدند/ انتقاد پیشکسوت نمایش عروسکی از وفور جیغ و دست هورا در تلویزیون!
  • برگزیدگان جشنواره تلویزیونی «عروسک‌خونه» معرفی شدند
  • برپایی نمایشگاه و کارگاه رودوزی‌های سنتی در موزه بزرگ خراسان
  • اجرای آثار جشنواره تئاتر ایثار در شهر‌های استان گلستان
  • ۳ جایزه و یک تقدیر از سینمای ایران در جشنواره مسکو
  • اجرای آثار جشنواره تئاتر ایثار در شهرهای استان گلستان
  • گروه های جشنواره هنرهای نمایشی مازندران معرفی شدند
  • معرفی گروه‌های راه یافته به مرحله استانی جشنواره هنر‌های نمایشی