Web Analytics Made Easy - Statcounter

آئین رونمایی از طرح ها و پروژه های محرومیت زدایی قابل افتتاح و کلنگ زنی بنیاد مستضعفان در استان ایلام با حضور حجت‌الاسلام والمسلمین محمدی گلپایگانی، رئیس دفتر مقام معظم رهبری و پرویز فتاح، رئیس بنیاد مستضعفان کشور به صورت ویدئو کنفرانس برگزار شد.

به گزارش خبرگزاری شبستان از ایلام، استاندار ایلام در این مراسم با تقدیر از اقدامات خوب و ارزشمند محرومیت زدایی بنیاد مستضعفان در استان، اظهار کرد: به لطف این حمایت و نگاه مثبت امروز استان ایلام از معدود استان های کشور است که دو شهرستان را تحت پوشش بنیاد مستضعفان در امر محرومیت زدایی دارد.

بیشتر بخوانید: اخباری که در وبسایت منتشر نمی‌شوند!

 

«قاسم سلیمانی دشتکی» یادآور شد: اگرچه استان ایلام به ظاهر از بعد جمعیتی استان کوچکی هست اما اغلب زیرساخت‌های این استان ملی و کشوری هستند،  حدود ۴۳۵ کیلومتر مرز مشترک، ۸ درصد مرز خشکی، حدود چهار و نیم درصد صادرات کشور، ۱۱ درصد ذخایر گازی و حدود چهار درصد ذخایر نفتی کشور و بیش از ۶۵ درصد زوار اربعین حسینی علیه السّلام در استان ایلام تردد دارند.

 

سلیمانی دشتکی با عنوان این مطلب استان ایلام در هشت سال دفاع مقدس با بیش از سه هزار شهید و ۱۲ هزار جانباز رتبه اول ایثارگری با فاصله در کشور دارد، گفت: در دوران جنگ تحمیلی عملاً فرصتی برای کار عمرانی در استان وجود نداشت به همین خاطر امروز در این استان با وجود خدمات بسیار خوب و شایانی که نظام مقدس جمهوری اسلامی در حوزه‌های مختلف نفت و گاز و پتروشیمی و زیرساخت‌های راه و برق و گاز و آب و خاک و کشاورزی و ... به ویژه دو طرح بسیار مهم احیای اراضی و سامانه گرمسیری در استان که با حمایت و دستور مقام معظم رهبری انجام گرفت اما باز برخی محرومیت‌ها وجود دارد که نیازمند توجه ویژه است.

 

وی در ادامه گفت: اینجا لازم است از حمایت های خوب مقام معظم رهبری برای استفاده از صندوق توسعه ملی در اجرای طرح‌های بزرگ استان و تاکید ویژه معظم له به بنیاد ها، نهادها و ارگان های خدمات رسان همچون بنیاد مستضعفان بنیاد علوی و ... در کمک به امر محرومیت‌زدایی، سیل و امروز در کرونا به طور ویژه تشکر داشته باشم.

 

وی افزود: برنامه های بنیاد در دو شهرستان محروم ملکشاهی و هلیلان در حال انجام است و در حال حاضر اقدامات خیلی خوبی در این دو شهرستان شکل گرفته است و در این زمینه امروز بیش از ۱۳۵ میلیارد تومان پروژه آماده کلنگ‌زنی و بیش از ۹ میلیارد تومان آماده افتتاح داریم.

 

نماینده عالی دولت در استان در ادامه به جزئیات این طرح و پروژه ها پرداخت و گفت: از جمله این پروژه ها تخصیص ۵۳ میلیارد تومان برای احداث مسکن محرومین، تخصیص ۸ میلیارد تومان برای توسعه زیرساخت های شهری و روستایی استان، ۱۹ میلیارد تومان برای توسعه زیرساخت های کشاورزی، ۶ میلیارد تومان برای توسعه زیرساخت های آموزشی، ۶ و نیم میلیارد تومان برای توسعه راه ها و ۷ میلیارد تومان در امر آب رسانی کمک شده است.

 

وی در ادامه به دیگر خدمات بنیاد بنیاد پرداخت و گفت بنیاد مستضعفان در سال ۹۸ بزرگترین موکب کشور و حتی کشور عراق در استان ایلام ساخته  که در ایام اربعین خدمات بسیار خوبی به زوار از سراسر جهان اسلام داشته است.

 

وی افزود: بنیاد مستضعفان از ابتدای امر تاکنون حدود ۲۴۵ میلیارد تومان در امر محرومیت‌زدایی استان ایلام سرمایه گذاری کرده است که شامل ۱۷۹ میلیارد تومان پروژه های عمرانی فرهنگی اقتصادی و اجتماعی و ۵۱ میلیارد تومان تسهیلات به بنگاه های اقتصادی و ۱۵ میلیارد تومان کمک های مومنانه به حوادث و بلایای طبیعی در استان ایلام اختصاص داده است.

 

استاندار ایلام اظهار داشت: با وجود این همه سرمایه گذاری و کمک، به خاطر آن هست سالی که استان درگیر جنگ بوده و منجر به از بین رفتن زیرساخت‌های شده، هنوز غبار محرومیت شهرهای استان را گرفته بطوریکه امروز بیش از ۲۰ درصد مردم تحت پوشش نهادهای حمایتی چون کمیته امداد و بهزیستی هستند.  

 

وی در ادامه ضمن قدردانی از بنیاد مستضعفان و بنیاد علوی به خاطر کمک های فراوانی که در امر محرومیت زدایی استان داشته، چند پیشنهاد ارائه داد و گفت: اول اینکه اربعین مربوط به کل جهان اسلام و یک برنامه ملی در کشور است تلاش زیادی کردیم که زیرساختهای آن آماده شود اما مشکلاتی نیز در زیرساختهای راه و آب، سایه بان ها و ایجاد سرویس های بهداشتی، توسعه پایانه ها و پارکینگ ها و ... وجود دارد که نیازمند توجه ویژه بنیاد مستضعفان است.

 

 

 

پایان پیام/92

منبع: شبستان

کلیدواژه: بنیاد مستضعفان طرح ایلام میلیارد تومان برای توسعه بنیاد مستضعفان امر محرومیت زدایی استان ایلام پروژه ها

درخواست حذف خبر:

«خبربان» یک خبرخوان هوشمند و خودکار است و این خبر را به‌طور اتوماتیک از وبسایت shabestan.ir دریافت کرده‌است، لذا منبع این خبر، وبسایت «شبستان» بوده و سایت «خبربان» مسئولیتی در قبال محتوای آن ندارد. چنانچه درخواست حذف این خبر را دارید، کد ۳۰۸۳۳۲۱۴ را به همراه موضوع به شماره ۱۰۰۰۱۵۷۰ پیامک فرمایید. لطفاً در صورتی‌که در مورد این خبر، نظر یا سئوالی دارید، با منبع خبر (اینجا) ارتباط برقرار نمایید.

با استناد به ماده ۷۴ قانون تجارت الکترونیک مصوب ۱۳۸۲/۱۰/۱۷ مجلس شورای اسلامی و با عنایت به اینکه سایت «خبربان» مصداق بستر مبادلات الکترونیکی متنی، صوتی و تصویر است، مسئولیت نقض حقوق تصریح شده مولفان در قانون فوق از قبیل تکثیر، اجرا و توزیع و یا هر گونه محتوی خلاف قوانین کشور ایران بر عهده منبع خبر و کاربران است.

خبر بعدی:

طرح های بهداشت ودرمان خراسان شمالی افتتاح و کلنگ زنی می شود

به گزارش خبرگزاری صدا و سیمای خراسان شمالی؛ این طرح‌ها شامل مرکز دیالیز فاروج، بخش ویژه بیمارستان امام خمینی شیروان و مرکز درمانی، خوابگاه دانشجویی و مرکز آموزشی ودر مانی بیمارستان خاتم الانبیای این شهرستان با ۴۵۰۰ متر مربع مساحت است.
سپس در بجنورد، طرح‌های ام آر آی، دستگاه سی تی اسکن و آنژیوگرافی بیمارستان امام حسن، بیمارستان مادر و کودک، چهار همراه سرای بیمارستان امام علی و همچنین رادیولوژی دیجیتال بیمارستان امام علی با حضور معاونان وزیر بهداشت، افتتاح خواهد شد.

دیگر خبرها

  • رشد ۳۰ درصدی بودجه محرومیت زدایی سیستان و بلوچستان نسبت به ۱۴۰۲
  • رشد 30 درصدی بودجه محرومیت زدایی سیستان و بلوچستان نسبت به 1402
  • اردو‌های جهادی، گام‌هایی استوار در مسیر محرومیت‌زدایی
  • رشد ۳۰ درصدی بودجه محرومیت زدایی سیستان و بلوچستان
  • ۱۰۰ نفر در استان داوطلب تسهیل گری در محرومیت زدایی
  • ۳۶۳ هزار هکتار از اراضی کشاورزی ایلام آفت‌زدایی شد
  • یکی از اولویت‌های لرستان باید ایجاد زیرساخت‌ها باشد
  • طرح های بهداشت ودرمان خراسان شمالی افتتاح و کلنگ زنی می شود
  • اجرای ۶۰ طرح محرومیت‌زدایی در پلدشت
  • دستگاه‌ها در اجرای مصوبات روستایی سفر‌های شهرستانی استاندار فارس کوتاهی نکنند