Web Analytics Made Easy - Statcounter
به نقل از «ناطقان»
2024-04-29@05:43:47 GMT

نقشه جو بایدن برای بحران سوریه

تاریخ انتشار: ۱۰ بهمن ۱۳۹۹ | کد خبر: ۳۰۸۳۸۰۵۴

اشغالگران آمریکایی در سوریه با هدف مشغول کردن ارتش سوریه و نیز امتیازگیری از دمشق در نشست مربوط به قانون اساسی سوریه در ژنو، داعش و نیروهای سوریه دموکراتیک را به عنوان عوامل خود به حرکت درآورده‌ اند. ناطقان: پایگاه لبنانی العهد در مطلبی با عنوان «داعش تحرکات خود را از سرگرفته است؛ اهرم فشار علیه سوریه»، آورده است: داعش مجددا بازگشته است تا نیروهای ارتش سوریه را در جاده تدمر به دیرالزور هدف قرار دهد و این رفتاری است که تحلیلگران آنرا با روی کار آمدن «جو بایدن» در کاخ سفید مرتبط می‌دانند.

بیشتر بخوانید: اخباری که در وبسایت منتشر نمی‌شوند!



این رسانه می‌نویسد: دولت آمریکا به اذعان «هیلاری کلینتون» مسئول ایجاد این گروه تروریستی است که اقدامات نظامی جدید آن علیه ارتش سوریه با محاصره شهرهای «حسکه» و «قامشلی» از سوی نیروهای سوریه دموکراتیک همزمان شده است و آنهم در شرایطی که ترکیه آب را به روی استان حسکه بسته است.

العهد آورده است: «حسن حسن» کارشناس امور نظامی و راهبردی درباره تحرکات داعش گفت که هدف قرار دادن نیروهای ارتش سوریه به ویژه در جاده «تدمر-دیرالزور» و از عمق صحراء با حمایت لجستیک آشکار نظامیان آمریکایی موجود در پایگاه «التنف» -که در آموزش و تسلیح تروریست‌های داعش و انتقال آنها با بالگردها به عمق صحرا نقش دارند-، رخ داده است. نظامیان آمریکایی آنها را به صحرا منتقل می‌کنند تا حمله کنند.

این  کارشناس تاکید می کند: بالگردهای آمریکایی داعشی‌ها را از عراق به سوریه برای مشغول کردن ارتش سوریه به عملیات نظامی با هدف بی ثباتی این کشور، منتقل می‌کنند. دولت بایدن دموکرات در حال حاضر فرصت خوبی برای استفاده مجدد از فرزند نامشروع خود یعنی داعش و به شکل بهتر از قبل، پیدا کرده است.

وی با اشاره به پیوند محکم میان دولت بایدن و تکفیری‌ها می‌افزاید: هدف دولت بایدن به کارگیری داعش به منظور فشار به دمشق به منظور امتیازگرفتن از دولت سوریه همزمان با فشار اقتصادی و دیگر اقدامات آمریکاست.

العهد در ادامه می‌نویسد: همزمان با بازگشت تحرکات داعش، نیروهای سوریه دموکراتیک مورد حمایت آمریکا هم به محاصره مواضع ارتش سوریه و غیرنظامیان در شهرهای قامشلی و حسکه روی آورده‌اند آنهم حسکه‌ای که پس از اینکه ارتش ترکیه آب را به ساکنانش بسته است در تشنگی شدید به سر می‌برد.

«خلف المفتاح »مدیر کل موسسه بین‌المللی قدس در گفتگو با العهد، بیان کرد: این تحرکات قسد به مثابه اعطای نشان جدید به اشغالگران آمریکایی است که مایل به فعال کردن اهرم نیروهای قسد همزمان با فعال کردن برگه داعش، علیه دمشق هستند.

وی می‌افزاید: خواسته کنونی دولت آمریکا از نیروهای سوریه دموکراتیک، این است که اجازه ندهند که نفت و درآمد آن به دمشق برسد و از سوی دیگر از آنها می‌خواهد که به دشمنی با ترکیه که آب را به روی شهروندان حسکه بسته است، پایان دهند.

این کارشناس به العهد گفت: هدف کنونی از تشدید اقدامات علیه دمشق خواه با به کارگیری داعش یا تحریک قسد، مربوط به نشست کمیته قانون اساسی در ژنو است. هدف این است که از این نشست در ژنو یک قانون اساسی غیرملی برای سوریه خارج شود و همچنین زمینه یک حکومت وابسته به خارج به شکل کامل مهیا شود.

وی افزود: این همان موضوعی است که «بشار اسد» رئیس جمهور سوریه بارها درباره آن هشدار داده است و در یکی از سخنرانی‌های خود گفت که هرگز اجازه عناصری که وطن‌پرست نیستند را در حکومتش نمی‌دهد.

مدیر مرکز بین‌المللی قدس در پایان به العهد گفت: نیروهای سوریه دموکراتیک باید سرعقل بیایند و در روابط با اشغالگران تجدید نظر کنند زیرا اشغالگران محو شدنی هستد و تاریخ کسانی را ثبت خواهد کرد که با اشغالگران جنگیده و از همسویی با آن خودداری کنند. منبع: مشرق برچسب ها: جو بایدن ، بحران سوریه ، نقشه

منبع: ناطقان

کلیدواژه: جو بایدن بحران سوریه نقشه نیروهای سوریه دموکراتیک ارتش سوریه

درخواست حذف خبر:

«خبربان» یک خبرخوان هوشمند و خودکار است و این خبر را به‌طور اتوماتیک از وبسایت nateghan.ir دریافت کرده‌است، لذا منبع این خبر، وبسایت «ناطقان» بوده و سایت «خبربان» مسئولیتی در قبال محتوای آن ندارد. چنانچه درخواست حذف این خبر را دارید، کد ۳۰۸۳۸۰۵۴ را به همراه موضوع به شماره ۱۰۰۰۱۵۷۰ پیامک فرمایید. لطفاً در صورتی‌که در مورد این خبر، نظر یا سئوالی دارید، با منبع خبر (اینجا) ارتباط برقرار نمایید.

با استناد به ماده ۷۴ قانون تجارت الکترونیک مصوب ۱۳۸۲/۱۰/۱۷ مجلس شورای اسلامی و با عنایت به اینکه سایت «خبربان» مصداق بستر مبادلات الکترونیکی متنی، صوتی و تصویر است، مسئولیت نقض حقوق تصریح شده مولفان در قانون فوق از قبیل تکثیر، اجرا و توزیع و یا هر گونه محتوی خلاف قوانین کشور ایران بر عهده منبع خبر و کاربران است.

خبر بعدی:

موضع‌گیری عشایر فلسطینی غزه علیه اقدامات تفرقه‌افکنانه اشغالگران

به گزارش خبرگزاری مهر، مسئول کمیته عالی امور عشایر فلسطینی در نوار غزه در گفتگو با وبگاه العربی الجدید تاکید کرد که اهداف و تصورات اشغالگران صهیونیست در مورد مرحله پساجنگ در غزه که شامل تشکیل ادارات مدنی متشکل از عشایر و رهبران محلی در کنار حفظ جنبه امنیتی است، هرگز محقق نخواهد شد.

عاکف المصری اظهار داشت: ما در هیئت عالی امور عشایر موضعی واضح و روشن داریم بدین مضمون که هرگز جایگزین هیچ نهاد سیاسی فلسطینی نخواهیم شد و مجددا تاکید می‌کنیم که عشایر پشتوانه ملی همه گروه‌ها و جریان‌های فلسطینی هستند و حافظ صلح داخلی و بافت اجتماعی در نوار غزه خواهند بود. وی عنوان کرد که هیچیک از بازرگانان فلسطینی در نوار غزه به انگیزه منافع اقتصادی که دشمن صهیونیستی می‌خواهد برایشان تامین کند، چنین نقش‌هایی را ایفا نخواهند کرد، زیرا در این صورت در معرض شبهه‌های امنیتی و ملی قرار خواهند گرفت.

المصری در رابطه با میزان هماهنگی بین عشایر و طرف‌های مختلف برای تامین و توزیع کمک‌های بشردوستانه در غزه گفت اصل بر هماهنگی و همکاری با نیروهای پلیس و هلال احمر در نوار غزه است که مسئول هماهنگی برای ورود کمک‌ها است.

المصری در بخش دیگری از سخنانش بیان کرد که عشایر فلسطینی در نوار غزه طرح‌های دشمن صهیونیستی برای ایجاد ناامنی و هرج و مرج در این باریکه را ناکام گذاشتند. وی گفت رژیم اشغالگر به دنبال روبروی هم قرار دادن عشایر و نیروهای پلیس در غزه برای راه انداختن جنگی داخلی بود اما ملت فلسطین از آگاهی کافی و حس ملی برای به شکست کشاندن این طرح‌ها برخوردار بود.

کد خبر 6089815 محمدعلی تخت رونده

دیگر خبرها

  • انهدام تجهیزات زرهی تروریست‌ها در حومه حلب، ادلب و لاذقیه
  • نقشه پراکندگی نیروهای مقاومت از یمن تا فلسطین
  • مسئول «پلیس اسلامی داعش» در عراق به دام افتاد
  • موضع‌گیری عشایر فلسطینی غزه علیه اقدامات تفرقه‌افکنانه اشغالگران
  • از نقشه‌های آمریکا با خبر هستیم
  • دولت آمریکا قصد اعمال تحریم‌هایی علیه یگان‌های نظامی اشغالگران را ندارد
  • حمله به مقر صلیب سرخ در غزه/ مقرهای فرماندهی و جاسوسی اشغالگران هدف حملات مقاومت
  • مهاجرت غیرقانونی «بحران جدی» از نگاه آمریکایی‌ها
  • ارسال تجهیزات و نیروهای کمکی به پایگاه‌های اشغالگران آمریکایی در سوریه
  • حزب‌الله لبنان کاروان نظامی اشغالگران را در کمین پیچیده‌ای به دام انداخت