Web Analytics Made Easy - Statcounter
به نقل از «خبرگزاری دانشجو»
2024-04-27@01:14:00 GMT

کشور در لبه پرتگاه موج چهارم کرونا است

تاریخ انتشار: ۱۱ بهمن ۱۳۹۹ | کد خبر: ۳۰۸۴۱۹۱۱

کشور در لبه پرتگاه موج چهارم کرونا است

رئیس شورای عالی نظام پزشکی، نسبت به بروز موج چهارم کرونا در کشور هشدار داد.

به گزارش گروه اجتماعی خبرگزاری دانشجو، مصطفی معین، در چهل و ششمین جلسه شورای عالی نظام پزشکی، گفت: کشور در لبه پرتگاه موج چهارم کرونا قرار دارد و اگر وارد این پیک شویم به طور حتم با افزایش میزان مرگ و میر مواجه خواهیم شد.

وی با عنوان این مطلب که کادر پزشکی در معرض آسیب پذیری بیشتری قرار دارد و نباید سرمایه‌های ملی را از دست بدهیم، افزود: بازگشایی مدارس و برداشتن محدودیت‌ها کشور را با پیک چهارم مواجه خواهد کرد، لذا واردات فوری واکسن استاندارد از ضروریات است.

بیشتر بخوانید: اخباری که در وبسایت منتشر نمی‌شوند!

معین تاکید کرد: کادر درمان، سالمندان و افرادی که بیماری‌های زمینه‌ای دارند، در اولویت دریافت واکسن کرونا قرار دارند که امیدوارم در تهیه و توزیع واکسن استاندارد اولویت گذاری ها به طور دقیق لحاظ شود.

رئیس شورای عالی نظام پزشکی در ادامه نشست شورای عالی نظام پزشکی بر ضرورت ورود و رسیدگی وزارت بهداشت و سازمان نظام پزشکی به مسائل و مشکلات پزشکان جوان اشاره کرد و گفت: پزشکان جوان سرمایه‌های حال و آینده این کشور هستند که به صورت مدنی و با رعایت اصول اخلاقی و قانونی خواسته‌های به حق خود را مطرح می‌کنند و ما هم وظیفه داریم این فرصت را در اختیار آنها قرار دهیم تا نظرات خود را بیان کنند. در برخورد با این پزشکان که همانند فرزندان ما هستند باید این نکته را مدنظر قرار داد که رشته پزشکی تنها رشته دانشگاهی است که دانش آموختگان آن موظف به گذراندن طرح اجباری در هر مقطع تحصیلی هستند و با کشیک‌های پی در پی و مسئولیت‌های سنگین و حقوق اندک علاوه بر عدم امکان پرداختن به روز آمدی علمی و پژوهش‌های علمی، زمینه مهاجرت به سایر کشورها برای آنها فراهم می‌شود.

معین با اشاره به مصوبه هزینه‌های سرباری ناشی از اپیدمی کرونا خاطرنشان کرد: همه موظفیم از این مصوبه شورای عالی دفاع کنیم تا اولاً سلامت بیماران و کادر پزشکی به خطر نیافتد و در استان‌ها هم مزاحم همکاران نشوند. در این شرایط بحرانی لازم است که وزارت بهداشت و سازمان نظام پزشکی ارتباط تنگاتنگی با یکدیگر داشته و برای رفع مشکلات جامعه پزشکی و مردم تلاش کنیم.

وی در خصوص مباحث مالیاتی جامعه پزشکی یاد آور شد: مشکلات این حوزه همچنان کم و بیش به قوت خود باقی است و هنوز با نگاه بی اعتمادی و سو ظن به جامعه پزشکی نگریسته می‌شود که در شرایط پاندمی کووید ۱۹ و با وجود ایثارگری‌های جامعه پزشکی، دور از انصاف است.

منبع: خبرگزاری مهر

منبع: خبرگزاری دانشجو

کلیدواژه: اجتماعی شورای عالی نظام پزشکی کرونا مرگ و میر واکسن شورای عالی نظام پزشکی جامعه پزشکی

درخواست حذف خبر:

«خبربان» یک خبرخوان هوشمند و خودکار است و این خبر را به‌طور اتوماتیک از وبسایت snn.ir دریافت کرده‌است، لذا منبع این خبر، وبسایت «خبرگزاری دانشجو» بوده و سایت «خبربان» مسئولیتی در قبال محتوای آن ندارد. چنانچه درخواست حذف این خبر را دارید، کد ۳۰۸۴۱۹۱۱ را به همراه موضوع به شماره ۱۰۰۰۱۵۷۰ پیامک فرمایید. لطفاً در صورتی‌که در مورد این خبر، نظر یا سئوالی دارید، با منبع خبر (اینجا) ارتباط برقرار نمایید.

با استناد به ماده ۷۴ قانون تجارت الکترونیک مصوب ۱۳۸۲/۱۰/۱۷ مجلس شورای اسلامی و با عنایت به اینکه سایت «خبربان» مصداق بستر مبادلات الکترونیکی متنی، صوتی و تصویر است، مسئولیت نقض حقوق تصریح شده مولفان در قانون فوق از قبیل تکثیر، اجرا و توزیع و یا هر گونه محتوی خلاف قوانین کشور ایران بر عهده منبع خبر و کاربران است.

خبر بعدی:

رویکرد مردم ‎محور در دستورکار نظام شورایی کشور است

رئیس شورای استان خراسان رضوی گفت: رویکرد مردم‌‎محور در دستورکار نظام شورایی کشور است تا این ارتباط تنگاتنگ بیش از پیش تقویت شود و  به طور خاص، ساختارهای مختلف شورای اسلامی استان در خدمت مردم باشند.

به گزارش خبرگزاری ایمنا از خراسان‌رضوی و به نقل از روابط عمومی شورای استان، در بیست‌ودومین جلسه شورای اسلامی استان، موسی‌الرضا حاجی‌بگلو ضمن تبریک فرارسیدن سالروز تأسیس سپاه پاسداران انقلاب اسلامی و هفته کار و کارگر، اظهار کرد: گروه‌های مختلف جامعه شایسته خدمت صادقانه هستند و نظام شورایی در کشور را با حضور نمایندگانی از گروه‌های مختلف مردم، می‌توان چکیده جامعه دانست.

وی افزود: رویکرد مردم‌‎محور در دستورکار نظام شورایی کشور است تا این ارتباط تنگاتنگ بیش از پیش تقویت شود و به طور خاص، ساختارهای مختلف شورای اسلامی استان در خدمت مردم باشند.

رئیس شورای استان گفت: همکاری نزدیک و تعامل مستقیم شورای اسلامی استان با شوراهای اداری، کمیته امور زیربنایی و هیئت‌های حل اختلاف استان توانسته است دستاوردهای ملموسی در شکل‎گیری یک پایگاه اجتماعی برای مصوبات شورای استان داشته باشد و به همین دلیل است که همه باید خود را مسئول پاسخگویی به مردم بدانیم تا مطالبات عمومی، روح حاکم بر مصوبات شورای استان باشد.

کد خبر 747385

دیگر خبرها

  • اعضای شورا از بطن مردم انتخاب شده و همیشه و در تمام سختی‌ها در کنار مردم هستند
  • راه سنجش موفقیت هر مجموعه مشارکت مردم در فعالیت‌های آن است
  • اعضای شورا در سختی‌ها کنار مردم است
  • صندلی های خالی دستیاری پزشکی تهدیدی جدی برای نظام سلامت
  • جذب و به کارگیری پرستاران دوران کرونا
  • وضعیت استخدام پرستاران دوران کرونا
  • نظم و انضباط اجتماعی بر پایه نظام آموزشی و تربیتی یک جامعه شکل می‌گیرد
  • طب ایرانی می تواند زمینه توریسم درمانی به کشور باشد
  • رویکرد مردم‌محور در دستور کار نظام شورایی کشور است
  • رویکرد مردم ‎محور در دستورکار نظام شورایی کشور است