Web Analytics Made Easy - Statcounter

شهردار بندرعباس، گفت: یکی از مهمترین اهداف پیوستن بندرعباس به شبکه جهانی شهرهای خلاق یونسکو، کمک به اقتصاد خانواده است.

به گزارش خبرگزاری برنا در هرمزگان، عباس امینی زاده در بازدید از مرکز خلاقیت و فناوری‌های نوین شهرداری اظهار کرد: یکی از اهداف اصلی پیوستن بندرعباس به شهرهای خلاق یونسکو، کمک به اقتصاد و معیشت فعالین این بخش‌ها است.

بیشتر بخوانید: اخباری که در وبسایت منتشر نمی‌شوند!

شهردار بندرعباس با اشاره به اینکه راه‌اندازی بازار مجازی صنایع دستی نخستین گام تحقق این هدف است، افزود: تا پیش از شروع بیماری کرونا، بازارچه هفتگی فروش صنایع دستی نیز دایر بود که موقتا ناچار به تعطیلی آن شده‌ایم.

امینی زاده اضافه کرد: این اقدام بسترساز معرفی و فروش صنایع دستی خانگی بندرعباس  به خریداران در سراسر جهان است.

وی تصریح کرد: شهرداری به این نتیجه رسیده که فعالیت‌های عمرانی و خدمات‌شهری، بدون در نظر گرفتن مسائل اجتماعی ناقص خواهد بود و در حال حاضر اقتصاد و معیشت مهمترین دغدغه اقشار مختلف مردم است.

امینی‌زاده اضافه کرد: بررسی‌های انجام شده نشان می‌دهد که صنایع دستی با توجه به قدمت و هویتی که در بندرعباس دارد، یکی از زمینه‌های مناسب برای تقویت اقتصاد خرد خانوارهاست که می‌تواند در کانون توجه برنامه‌های شهر خلاق قرار بگیرد.

شهردار بندرعباس با اشاره به اقدام مرکز خلاقیت و فناوری‌های نوین  در راه‌اندازی بازارچه آنلاین صنایع دستی، یادآور شد: این حرکت با راه‌اندازی مرکز نمایش، آموزش و فروش صنایع‌دستی در محل بازار ماهی‌فروشان قدیم واقع در محله پشت شهر، تکمیل می‌شود.

وی در انتها نیز با بیان اینکه شیوع کرونا بسیاری از برنامه‌های عمومی و جمعی را مختل کرده است، عنوان کرد: پس از آن، حداقل دو مرکز دیگر نیز با عنوان خانه صنایع‌دستی در مناطق مختلف شهر ایجاد می‌شود.

منبع: خبرگزاری برنا

کلیدواژه: شبکه جهانی شهرهای خلاق اقتصاد خانواده ها صنایع دستی

درخواست حذف خبر:

«خبربان» یک خبرخوان هوشمند و خودکار است و این خبر را به‌طور اتوماتیک از وبسایت www.borna.news دریافت کرده‌است، لذا منبع این خبر، وبسایت «خبرگزاری برنا» بوده و سایت «خبربان» مسئولیتی در قبال محتوای آن ندارد. چنانچه درخواست حذف این خبر را دارید، کد ۳۰۸۴۵۹۹۳ را به همراه موضوع به شماره ۱۰۰۰۱۵۷۰ پیامک فرمایید. لطفاً در صورتی‌که در مورد این خبر، نظر یا سئوالی دارید، با منبع خبر (اینجا) ارتباط برقرار نمایید.

با استناد به ماده ۷۴ قانون تجارت الکترونیک مصوب ۱۳۸۲/۱۰/۱۷ مجلس شورای اسلامی و با عنایت به اینکه سایت «خبربان» مصداق بستر مبادلات الکترونیکی متنی، صوتی و تصویر است، مسئولیت نقض حقوق تصریح شده مولفان در قانون فوق از قبیل تکثیر، اجرا و توزیع و یا هر گونه محتوی خلاف قوانین کشور ایران بر عهده منبع خبر و کاربران است.

خبر بعدی:

صنایع‌دستی استان کردستان از دریچه دوربین

صنایع‌دستی استان کردستان جلوه‌گر هنر دستانِ مردان و زنان کردستانی است که چشم هر بیننده‌ای را به خود جلب می‌کند. به اشتراک بگذارید: https://tn.ai/3080203 درباره ما ارتباط با ما آرشیو اخبار ؛ جدیدترین اخبار لحظه به لحظه امروز پیوندها بازار پربیننده‌ترین اخبار قیمت ارز و طلا لیگ ایران و جهان ما را دنبال کنید: RSS تلگرام اینستاگرام توییتر   آپارات   سروش   آی‌گپ   گپ   بله   روبیکا   ایتا
All Content by Tasnim News Agency is licensed under a Creative Commons Attribution 4.0 International License.

دیگر خبرها

  • سهم ایران در اقتصاد خلاق کمتر از یک درصد!
  • سهم ایران در اقتصاد خلاق کمتر از یک درصد است 
  • ۴۰ درصد شرکت‌های خلاق مرتبط به کودک و نوجوان است
  • روستای تاریخی و کویری اصفهک، در راه جهانی شدن
  • پیشتازی ترامپ در مقابل بایدن در مهمترین موضوع برای آمریکایی‌ها
  • توجه به اقتصاد خلاق یکی از راه‌های جهش تولید است
  • «فهرج»، کاندیدای بهترین روستاهای جهانی گردشگری
  • روستای تاریخی فهرج در چند قدمی پیوستن به دهکده‌های جهانی گردشگری
  • پیش‌بینی حضور بیش از ۱۰۰۰۰۰ بازدیدکننده در اینوتکس ۲۰۲۴
  • صنایع‌دستی استان کردستان از دریچه دوربین