Web Analytics Made Easy - Statcounter
به نقل از «شبستان»
2024-04-29@07:08:35 GMT

حکیم ابوالقاسم فردوسی نماد فرهنگ فارسی است

تاریخ انتشار: ۱۱ بهمن ۱۳۹۹ | کد خبر: ۳۰۸۴۶۴۴۳

حکیم ابوالقاسم فردوسی نماد فرهنگ فارسی است

موحدی زاده با بیان اینکه بسیار خرسندیم که ما در مشهد همسایه امام‌رضا(ع) و حکیم ابوالقاسم فردوسی هستیم که نماد فرهنگ فارسی است، گفت: امیدواریم در نمایشگاه‌های آتی، هر دوره شاهد ارتقاء کیفیت و جذابیت آثار باشیم.

به گزارش خبرگزاری شبستان از مشهد، «حمیدرضا موحدی‌زاده» امروز(۱۱ بهمن) در مراسم افتتاح اولین دوسالانه ملی نقاشی شاهنامه فردوسی، ضمن تبریک به نقاشان شهر مشهد و هنرمند جوانی که این نمایشگاه را خلق کرده‌اند، اظهارکرد: آثاری که در این فضا به نمایش درآمده، پر از شور و احساس و معنا هستند که می‌توانیم از این طریق با تاریخ و گذشته خود پیوند برقرار کنیم و پلی برای انتقال مفاهیم شاهنامه و اسطوره‌ای باشیم که تاریخ حماسی ایران را بازگو می‌کند.

بیشتر بخوانید: اخباری که در وبسایت منتشر نمی‌شوند!

 

نایب رئیس شورای شهر مشهد با تقدیر از برگزارکنندگان این نمایشگاه، گفت: این رویداد، اولین تجربه نقاشان و سازمان اجتماعی و فرهنگی شهرداری مشهد بوده و دارای نقاط ضعف و قوت است که گروه ارزیابی باید آن را بررسی نمایند.

 

موحدی‌زاده با تاکید بر لزوم اطلاع‌رسانی عمومی برگزاری این نمایشگاه، افزود: بیش از ۳۰۰ اثر در مرحله ارائه شده که پس از داوری، نهایتا ۳۰ اثر برگزیده شده و در معرض دید قرار گرفته است؛ آثاری که هرکدام از آنها هزاران معنا را به مخاطب خود منتقل می‌کنند و احساس خوبی در بازدیدکننده تداعی می‌نماید.

 

وی با اشاره به نبرد رستم و دیو، گفت: دیو نماد قدرت اهریمنی زمان بوده و رستم نماد جوان‌مردی؛ شاهنامه نشان داد که جوانمردی، جزئی از فرهنگ اصیل ایرانیان است.

 

موحدی ‌زاده با بیان اینکه بسیار خرسندیم که ما در مشهد همسایه امام‌رضا(ع) و حکیم ابوالقاسم فردوسی هستیم که نماد فرهنگ فارسی است، تصریح کرد: امیدواریم در نمایشگاه‌های آتی، هر دوره شاهد ارتقاء کیفیت و جذابیت آثار باشیم.

پایان پیام/483

منبع: شبستان

کلیدواژه: نایب رئیس شورای شهر مشهد حکیم ابوالقاسم فردوسی فردوسی نمایشگاه نقاشی

درخواست حذف خبر:

«خبربان» یک خبرخوان هوشمند و خودکار است و این خبر را به‌طور اتوماتیک از وبسایت shabestan.ir دریافت کرده‌است، لذا منبع این خبر، وبسایت «شبستان» بوده و سایت «خبربان» مسئولیتی در قبال محتوای آن ندارد. چنانچه درخواست حذف این خبر را دارید، کد ۳۰۸۴۶۴۴۳ را به همراه موضوع به شماره ۱۰۰۰۱۵۷۰ پیامک فرمایید. لطفاً در صورتی‌که در مورد این خبر، نظر یا سئوالی دارید، با منبع خبر (اینجا) ارتباط برقرار نمایید.

با استناد به ماده ۷۴ قانون تجارت الکترونیک مصوب ۱۳۸۲/۱۰/۱۷ مجلس شورای اسلامی و با عنایت به اینکه سایت «خبربان» مصداق بستر مبادلات الکترونیکی متنی، صوتی و تصویر است، مسئولیت نقض حقوق تصریح شده مولفان در قانون فوق از قبیل تکثیر، اجرا و توزیع و یا هر گونه محتوی خلاف قوانین کشور ایران بر عهده منبع خبر و کاربران است.

خبر بعدی:

ضرورت پاسداشت زبان فارسی در انتخاب نام واحد‌های صنفی

به گزارش خبرگزاری صدا و سیمای چهارمحال و بختیاری، کارشناس امور فرهنگی اداره کل فرهنگ و ارشاد اسلامی چهارمحال و بختیاری گفت: نام‌گذاری واحد‌های صنفی باید با مجوز این اداره کل و متناسب با دستورالعمل‌های تعریف شده در سامانه پاسداشت زبان فارسی باشد.
احمد مبینی افزود: صدور تأییدیه اسامی واحد‌های صنفی در حدود ۴۸ ساعت زمان می‌برد و بدین طریق است که فرد متقاضی پس از آنکه از سوی صنف مربوطه به اداره کل فرهنگ و ارشاد اسلامی معرفی شد، در سامانه پاسداشت زبان فارسی اسم موردنظر خود را ثبت می‌کند.
وی اضافه کرد: پس از ثبت، سامانه مذکور نام را بررسی و چنانچه با دستورالعمل‌های موجود مغایرت نداشته باشد به‌صورت آنلاین به متقاضی اعلام می‌کند.

دیگر خبرها

  • شوراها به‌عنوان نماد مردم سالاری تقویت شوند
  • روایتگری عملیات وعده صادق به سبک پرده خوانی
  • دانشگاه فردوسی نخ تسبیح فردوسی دوستان و شاهنامه پژوهان
  • تجمع جامعه دانشگاهیان مشهد مقابل دانشگاه فردوسی مشهد
  • نامه رئیس دانشگاه فردوسی مشهد به روسای دانشگاه‌های آمریکا‌
  • نامه رئیس دانشگاه فردوسی به روسای دانشگاه‌های آمریکا در حمایت از تجمعات ضداسرائیلی دانشجویان
  • رییس دانشگاه فردوسی مشهد به روسای دانشگاههای آمریکا نامه اعتراضی نوشت
  • ضرورت پاسداشت زبان فارسی در انتخاب نام واحد‌های صنفی
  • شاعری که مایه افتخار ایرانیان است
  • آرامگاه فردوسی از جاذبه‌های پربازدید و دیدنی مشهد