Web Analytics Made Easy - Statcounter

به گزارش ایرنا، بهمن مرادنیا روز شنبه در جلسه تنظیم بازار استان اظهار داشت: اگر محدودیت و مانعی در مسیر ورود و خروج تولیدات استان به ویژه در زمینه گوشت سفید قائل شویم هم با کمبود مرغ و هم زیان بیشتر تولیدکنندگان مواجه خواهیم شد. 

وی با تاکید براینکه نباید قیمت مرغ درب مرغداری استان با استان های همجوار اختلاف قیمت داشته باشد، افزود: نهاده‌هایی که برای واحدهای تولیدی در استان تامین می‌شود از نظر حمل و نقل با دیگر استان ها به ویژه استان های جنوبی ومرکزی متفاوت است  لذا تعیین قیمت یکسان درست نیست.

بیشتر بخوانید: اخباری که در وبسایت منتشر نمی‌شوند!

 

استاندار کردستان یادآور شد: قیمت مرغ در بازار استان در این شرایط آزاد و براساس قیمت استان های همجوار شامل آذربایجان غریی و کرمانشاه و همدان تعیین شود. 

مرادنیا گفت: استدلال‌های موجود در خصوص تولید و توزیع گوشت مرغ  به ستاد ملی تنظیم بازار انعکاس داده شود تا تولیدکنندگان متضرر نشود. 

وی با تاکید براینکه به هیچ عنوان نباید مانع خروج دام و مرغ از استان به سمت استان‌های دیگر شد، گفت : اگر قیمت مرغ در استان نسبت به استان های دیگر افزایش یافت برخورد شود. 

استاندار کردستان اظهار داشت: تولیدکنندگان در هر بخشی باید حمایت شود نه اینکه بی تفاوت نسبت به زیان و ورشکستگی آنها باشیم. 

مرادنیا گفت: در توزیع کالاهای یارانه‌ای نیز نظارت و دقت بیشتری انجام شود و اجازه سوء استفاده به فرصت طلبان داده نشود. 

بیش از ۶ هزار تن روغن در کردستان توزیع شد

رییس سازمان صنعت، معدن و تجارت کردستان نیز در این جلسه اظهار داشت: از تاریخ یک مهر تا ۱۱ بهمن امسال ۶۸۵ تن روغن نباتی ویژه صنف، یک هزار و ۲۹۱ تن ویژه خانوار هم توسط سازمان صمت، ۴۲۰ تن هم توسط شرکت‌های پخش، ۳۰۵ تن هم توسط فروشگاه زنجیره‌ای در استان توزیع شده است.

محمد دره وزمی با اعلام اینکه در مجموع طی این بازه زمانی ۶ هزار و ۴۶۱ تن روغن در استان توزیع شده است، افزود: کمبودی از لحاظ روغن مایع در استان نداریم و مشکل کمبود روغن جامد هم سراسری است.

وی اضافه کرد :  در این چهار ماه ۶۰۰ تن برنج هندی ۱۱۲۱ و ۴۰۱ تن هم شکر خانوار هم در بسته های سه کیلویی با قیمت ۲۴ هزار تومان در استان توزیع شده است.

رییس سازمان صنعت، معدن و تجارت کردستان گفت: ۳۶۵ تن شکر مورد نیاز زنبورداران استان را هم در این مدت تامین  و ۶۷۰ تن مرغ منجمد هم توزیع کردیم. 

دره وزمی یادآور شد: سه هزار و ۳۲۰ حلقه لاسیتک خودرو هم تامین شده و در حال پیگیری برای دریافت چهار هزار و ۲۰۰ حلقه دیگر هستیم. 


توزیع بیش از ۱۷۸ تن نهاده در استان

رییس سازمان جهاد کشاورزی کردستان هم در این جلسه با اشاره به اینکه فعالیت سامانه بازارگاه از سال گذشته آغاز شده است، گفت: نهاده‌های مورد نیاز دام و طیور از طریق این سامانه خریداری و توزیع می‌شود. 

محمدفرید سپری با اشاره به اینکه ۱.۵ کیلوگرم کنجاله سویا و ۲.۵ کیلوگرم ذرت به مرغداران تحویل داده می‌شود، افزود: به واحدهای گاو شیری هم براساس پروانه بهره برداری و میزان دام آنها نهاده های دامی دریافت می کنند. 

وی اعلام کرد : از ابتدای سال جاری تاکنون ۱۷۸ هزار و ۷۶۳ تن نهاده دام و طیور در اختیار واحدهای تولیدی استان قرار گرفته است.

رییس سازمان جهاد کشاورزی کردستان یادآور شد: میزان جوجه ریزی در سال گذشته در سطح کشور 105میلیون قطعه بوده که در همین ماه طی سال جاری به 104 میلیون رسید و این در حالی است که این میزان در کردستان چهار درصد رشد داشته است.

سپری اضافه کرد : میزان جوجه ریزی واحدهای تولیدی استان در دی سال گذشته چهار میلیون و 148 هزار قطعه بود که طی این ماه در سال جاری هفت درصد رشد تولید داشتیم.

وی با اعلام اینکه 3.6 درصد جوجه ریزی کشور در کردستان محقق شده است، گفت: میزان جوجه ریزی واحدهای استان از ابتدای امسال تاکنون نسبت به مدت مشابه آن در سال گذشته  یک درصد کاهش داشته است. 

برچسب‌ها ستاد تنظیم بازار استانداری کردستان بهمن مرادنیا

منبع: ایرنا

کلیدواژه: ستاد تنظیم بازار استانداری کردستان بهمن مرادنیا ستاد تنظیم بازار استانداری کردستان بهمن مرادنیا اخبار کنکور رییس سازمان سال گذشته جوجه ریزی توزیع شد

درخواست حذف خبر:

«خبربان» یک خبرخوان هوشمند و خودکار است و این خبر را به‌طور اتوماتیک از وبسایت www.irna.ir دریافت کرده‌است، لذا منبع این خبر، وبسایت «ایرنا» بوده و سایت «خبربان» مسئولیتی در قبال محتوای آن ندارد. چنانچه درخواست حذف این خبر را دارید، کد ۳۰۸۴۹۴۸۷ را به همراه موضوع به شماره ۱۰۰۰۱۵۷۰ پیامک فرمایید. لطفاً در صورتی‌که در مورد این خبر، نظر یا سئوالی دارید، با منبع خبر (اینجا) ارتباط برقرار نمایید.

با استناد به ماده ۷۴ قانون تجارت الکترونیک مصوب ۱۳۸۲/۱۰/۱۷ مجلس شورای اسلامی و با عنایت به اینکه سایت «خبربان» مصداق بستر مبادلات الکترونیکی متنی، صوتی و تصویر است، مسئولیت نقض حقوق تصریح شده مولفان در قانون فوق از قبیل تکثیر، اجرا و توزیع و یا هر گونه محتوی خلاف قوانین کشور ایران بر عهده منبع خبر و کاربران است.

خبر بعدی:

توزیع بیش از ۳۳ هزار تن سبوس یارانه‌ای در کردستان

به گزارش خبرنگار مهر، محمد بیانی صبح دوشنبه به خبرنگاران رسانه‌های استان اعلام کرد: در سال ۱۴۰۲ حدود ۳۳ هزار تن سبوس یارانه‌ای به صورت سیستمی از طریق سامانه توزیع سبوس گندم به تشکل‌های دامی، کارخانجات خوراک‌دام و واحدهای صنعتی دامپروری اختصاص داده شده است.

وی افزود: ۲۰ هزار تن از سبوس استحصالی کارخانجات آردسازی استان توسط تعاونی‌های دامی با قیمت مصوب ستاد تنظیم بازار در اختیار دامداران و ۱۰ هزار تن در اختیار کارخانجات خوراک دام برای تبدیل به کنسانتره دامی قرار گرفته است.

وی یادآور شد: حدود ۳۳ هزار تن کنسانتره دامی در استان تولید و توزیع شده است.

سیروس امامی مسؤول بخش تغذیه دام جهاد کشاورزی استان کردستان نیز اظهار کرد: هدف از توزیع سبوس کاهش هزینه‌های تولید و کمک به دامداران و بهره‌برداران است و تمامی تعاونی‌ها و عوامل خرید سبوس خود را با مباشرت اتحادیه دامداران و از طریق سامانه خریداری کرده و دامداران روستایی می‌توانند با مراجعه به تعاونی‌ها نسبت به تأمین سبوس موردنیاز خود اقدام نمایند.

کد خبر 6097929

دیگر خبرها

  • کردستان معین استان هرمزگان در امر گازرسانی است
  • مشترکان کم‌مصرف برق، خودرو جایزه می‌گیرند
  • هزار و ۶۸۳ نقاط در استان کردستان تحت پوشش گاز طبیعی
  • توزیع بیش از ۳۳ هزار تن سبوس یارانه‌ای در کردستان
  • توافق برای ورود ۱۰۰ مگاوات برق برای تامین انرژی واحد‌های تولیدی
  • نگاه نوآورانه واحدهای تولیدی برای ورود به عرصه رقابت خارجی
  • جلوگیری از هدر رفت آب با مسدود کردن یکی از دهنه های خروجی در تالاب بامدژ
  • خروج واحد تولیدی مکمل غذایی دام و طیور بعد از ۶ سال از ورشکستگی
  • خروج واحد تولیدی مکمل غذایی دام و طیور بعد از ۶ سال از ورشکستگی با حمایت دستگاه قضا
  • خروج از ورشکستگی یک واحد تولیدی مکمل غذایی دام و طیور