Web Analytics Made Easy - Statcounter
به نقل از «همشهری آنلاین»
2024-04-29@01:08:59 GMT

جشن تولد ۲۲ فرشته زمینی

تاریخ انتشار: ۱۲ بهمن ۱۳۹۹ | کد خبر: ۳۰۸۵۵۰۹۹

جشن تولد ۲۲ فرشته زمینی

همشهری آنلاین _ معصومه ماه پیکر: البته از زمان شیوع کرونا و تعطیلی اماکن متبرکه، رفتن به این مکان‌های مقدس و یک دل سیر دعا خواندن هم به دلمان مانده است. مدتی است که با نظر ستاد مبارزه با کرونا، امامزاده‌ها به حالت نیمه‌تعطیل درآمده‌اند و اگرچه زائران نمی‌توانند به‌راحتی ضریح را زیارت کنند، اما اجرای برنامه‌های فرهنگی نشان از فعالیت این اماکن مقدس دارد.

بیشتر بخوانید: اخباری که در وبسایت منتشر نمی‌شوند!

آستان مقدس امامزاده روح‌الله الحسنی(ع) واقع در میدان امام خمینی(ره) از جمله اماکن متبرکه فعال پایتخت است که موقعیت جغرافیایی آن در قلب پایتخت نگاه بسیاری را به خود جلب می‌کند. این امامزاده، روز جمعه، سوم بهمن، میزبانی از جشن تولد ۲۲ فرزند شهید مدافع حرم را برعهده داشت. گزارش زیر حال و هوای این جشن را بیان می‌کند.

ساعت نزدیک ۳ بعد از ظهر است، خادمان آستان امامزاده روح الله(ع) در حال تدارک برپایی مراسم هستند. چند نفری نزدیک به ورودی در ایستاده و در حالی که آبپاش حاوی ماده ضدعفونی‌کننده و ماسک و کیسه یکبارمصرف برای کفش مهمانان در دست دارند، مراقب هستند تا مهمانان بدون ماسک وارد نشوند. کم‌کم سر و کله مهمانان پیدا می‌شود. فرزندان شهدای مدافع حرم همراه با مادران و خانواده‌هایشان وارد شبستان امامزاده می‌شوند. صندلی‌ها به گونه‌ای چیده شده‌اند که فاصله‌گذاری‌ها رعایت شود. روی صندلی‌های خالی، قاب‌های عکس شهدای مدافع حرم دیده می‌شود. زهرا فرزند ۴ ساله شهید «اسدالله ابراهیمی» دست‌دردست مادر و برادرش حسین وارد می‌شود. نگاهش نشان می‌دهد بغضی در گلو دارد. با دیدن تصویر پدر بغضش به اشک تبدیل می‌شود. رضوانه، فرزند یکی دیگر از شهدا، هم به طرف صندلی‌ای که عکس پدرش روی آن است، می‌رود. برای دقایقی به عکس قاب‌شده پدرش خیره می‌شود و آرام در گوش مادر زمزمه می‌کند؛ شاید از دلتنگی‌هایش برای پدر می‌گوید.
صدای صلوات توجه‌ام را جلب می‌کند. نزدیک در تعدادی از خادمان حرم رضوی در حالی که پرچم متبرکه حرم مطهر امام رضا(ع) و حضرت رقیه(س) را در دست دارند، وارد می‌شوند. بچه‌ها که از پدر و مادر درباره ائمه(ع) بسیار شنیده‌اند، خوب می‌دانند که باید سکوت کنند و به احترام پرچم‌ها بایستند. صدای صلواتشان با صدای خادمان در هم می‌آمی‌زد. چند نفری از آنها می‌خواهند به سمت پرچم‌ها بروند و به نشانه تبرک دستی بر آنها بکشند، اما گویا یادشان می‌افتد که کرونا هست و باید فاصله‌ها را رعایت کنند. همچنان خبردار می‌ایستند.
 جشن با اجرای چندین مسابقه و سرود توسط گروه سرود آستان مقدس امامزاده روح‌الله(ع) ادامه می‌یابد. فاطمه، فرزند ۱۱ ساله یکی از فرماندهان مدافع حرم، در حالی که از برگزاری این جشن خوشحال است، می‌گوید: «با خیلی از این بچه‌ها در مراسم مختلفی آشنا و دوست شده‌ام. زهرا را نخستین بار ۲ سال پیش در مراسمی که شهید سردار سلیمانی هم در آن حضور داشت دیدم و با او دوست شدم. اما به خاطر کرونا خیلی وقت بود که دوستانم را ندیده بودم. جشن امروز باعث شد تا دوباره چند نفری از آنها را ببینم.»


«مریم ایمانی» همسر فرمانده شهید مدافع حرم، «اصغر پاشاپور»، از همرزمان شهید سردار سلیمانی، هم به همراه ۳ فرزندش زهرا، مهدی و محمدحسین در مراسم شرکت کرده است. وقتی نظرش را درباره مراسم می‌پرسم، می‌گوید: «برگزاری این‌گونه مراسم نه تنها لحظات شادی را برای فرزندان ما به وجود می‌آورد، بلکه باعث می‌شود تا بسیاری از خانواده‌های شهدا را که از دوستانمان هستند از نزدیک ببینیم. بسیاری از فرزندان شهدای مدافع حرم وقتی پدرانشان برای دفاع از حرم اهل‌بیت(ع) رفتند کوچک بودند و شاید معنی ایثار را به درستی نمی‌دانستند. این قبیل مراسم باعث می‌شود تا فرهنگ ایثار و شهادت بیشتر معرفی شود و همه با این شهدا بیشتر آشنا شوند.» ایمانی شهدا را الگوی نسل جوان می‌داند و می‌افزاید: «زهرا، دخترم، ۱۷ ساله و مهدی، پسرم، ۱۶ سال دارد. شیوه زندگی شهدا می‌تواند بهترین الگو برای آنها باشد. جوانان با شناختن شهدا می‌توانند آنها را الگوی خود قرار دهند و راه درست زندگی را انتخاب کنند.»


ساعاتی از جشن گذشته و حالا نوبت پذیرایی است. شادی بچه‌ها با دیدن کیک دوچندان می‌شود. صدای هیاهو و شادی‌شان برای دقایقی باعث می‌شود فراموش کنم برای چه آنجا هستم. حجت‌الاسلام «حجر رسولی» مدیر آستان مقدس امامزاده روح‌الله(ع)، هدف از برگزاری این جشن را چنین بیان می‌کند: «فرزندان شهدا یادگار جوانمردانی هستند که آرامشمان را مدیون آنها هستیم. هدف از برگزاری این جشن نه تنها معرفی شهدا و ترویج فرهنگ ایثار است، بلکه می‌خواستیم به این بچه‌ها بگوییم که در نبود پدرانشان تنها نیستند.»
 او در ادامه می‌افزاید: «هرچه داریم از شهداست، پس در برنامه‌های اجرایی‌مان سعی می‌کنیم حتماً خانواده‌ای از شهدا حضور داشته و برنامه‌مان به قدوم این عزیزان متبرک باشد. البته بیش از یک سال است که دیدار از خانواده شهدا را در برنامه‌هایمان داریم، اما به دلیل شیوع کرونا برای مدت کوتاهی اجرا نشد و در حال حاضر با رعایت پروتکل‌های بهداشتی و با تعداد کمی از خادمان به این خانواده‌ها سر می‌زنیم و جویای حالشان می‌شویم.»
اهدای هدیه‌های تولد به بچه‌ها نشان از تمام شدن جشن دارد. بچه‌ها همچنان که می‌خندند، کاغذ دور هدیه‌هایشان را باز می‌کنند و با خوشحالی آن را به یکدیگر نشان می‌دهند.

کد خبر 582079 برچسب‌ها كروناويروس همشهری محله شهید امامزاده

منبع: همشهری آنلاین

کلیدواژه: كروناويروس همشهری محله شهید امامزاده امامزاده روح الله مدافع حرم بچه ها

درخواست حذف خبر:

«خبربان» یک خبرخوان هوشمند و خودکار است و این خبر را به‌طور اتوماتیک از وبسایت www.hamshahrionline.ir دریافت کرده‌است، لذا منبع این خبر، وبسایت «همشهری آنلاین» بوده و سایت «خبربان» مسئولیتی در قبال محتوای آن ندارد. چنانچه درخواست حذف این خبر را دارید، کد ۳۰۸۵۵۰۹۹ را به همراه موضوع به شماره ۱۰۰۰۱۵۷۰ پیامک فرمایید. لطفاً در صورتی‌که در مورد این خبر، نظر یا سئوالی دارید، با منبع خبر (اینجا) ارتباط برقرار نمایید.

با استناد به ماده ۷۴ قانون تجارت الکترونیک مصوب ۱۳۸۲/۱۰/۱۷ مجلس شورای اسلامی و با عنایت به اینکه سایت «خبربان» مصداق بستر مبادلات الکترونیکی متنی، صوتی و تصویر است، مسئولیت نقض حقوق تصریح شده مولفان در قانون فوق از قبیل تکثیر، اجرا و توزیع و یا هر گونه محتوی خلاف قوانین کشور ایران بر عهده منبع خبر و کاربران است.

خبر بعدی:

نفس بازغی و شهاب حسینی در پشت صحنه گناه فرشته | ببینید

به گزارش همشهری آنلاین، همزمان به پایان رسیدن سریال گناه فرشته کاری از حامد عنقا، نفس بازغی دختر پژمان بازغی بازیگر این سریال ویدئویی از پشت صحنه این سریال منتشر کرد. این سریال جنایی با حضور ستاره‌هایی چون شهاب حسینی، امیر آقایی، لادن مستوفی و پردیس پورعابدینی داستان رسیدگی به پرونده دختر جوان متهم به قتلی بود که در این سریال، سرانجام قصاص شد.

پیام دختر پژمان بازغی به شهاب حسینی | برای من شهاب حسینی بودید ولی... چرا قسمت آخر «گناه فرشته» ناامید کننده بود؟

کد خبر 847360 برچسب‌ها خبر مهم بازیگران سینما و تلویزیون ایران فیلم و سریال ایرانی سینمای ایران شهاب حسینی (بازیگر) نمايش خانگي

دیگر خبرها

  • آئیین تجدید میثاق با شهدا در گناوه برگزار شد
  • گرامیداشت یاد و خاطره شهدای روحانی در مدرسه علمیه رضویه قم
  • تبریک تولد نوید محمدزاده به همسرش | عکس
  • نفس بازغی و شهاب حسینی در پشت صحنه گناه فرشته | ببینید
  • شایعه جنجالی درباره دستمزد شهاب حسینی در سریال گناه فرشته
  • تجلیل از خانواده‌های شهدای ورزشکار در رشت
  • برگزاری مراسم بزرگداشت شهید مدافع حرم محرم علیپور در مرند
  • سرپل‌ذهاب آماده میزبانی باشکوه از زائران یادمان بازی‌ دراز
  • مراسم بزرگداشت شهید مدافع حرم "محرم علیپور" برگزار شد
  • سرپل‌ذهاب آماده میزبانی باشکوه از زائران یادمان بازی‌دراز