Web Analytics Made Easy - Statcounter
به نقل از «ایسنا»
2024-05-04@21:19:21 GMT

آغاز سرشماری جمعیت حیات وحش استان مرکزی

تاریخ انتشار: ۱۲ بهمن ۱۳۹۹ | کد خبر: ۳۰۸۵۸۲۵۵

آغاز سرشماری جمعیت حیات وحش استان مرکزی

ایسنا/مرکزی معاون نظارت و پایش اداره کل حفاظت محیط زیست مرکزی از آغاز سرشماری حیات وحش در مناطق تحت مدیریت این استان خبر داد.

مهدی مصطفوی در گفت و گو با ایسنا، با اعلام این خبر گفت: طرح سرشماری زمستانی جمعیت حیات وحش استان به منظور بررسی وضعیت و روند تغییرات جمعیتی حیات وحش و ارزیابی کیفیت زیستگاه ها انجام می شود.

بیشتر بخوانید: اخباری که در وبسایت منتشر نمی‌شوند!

وی افزود: هدف از انجام سرشماری زمستانه، بررسی وضعیت جمعیت‌ حیات وحش به‌ لحاظ تعداد نر و ماده‌ها و تعیین پویا بودن جمعیت آن‌هاست. در سرشماری زمستانه میزان افزایش یا کاهش جمعیت نسبت به مدت مشابه سال گذشته در مناطق مختلف بررسی می‌شود همچنین جمعیت حیات وحش نسبت به فصل بهار که فصل زادآوری است، مقایسه و حدودا مشخص می‌شود چه تعداد به جمعیت‌ آنها اضافه شده است.

مصطفوی ادامه داد: در این سرشماری که  با حضور پرسنل اجرایی یگان حفاظت محیط زیست استان، کارشناسان و متخصصین انجام می گیرد، گونه های شاخص پستانداران استان مرکزی مانند کل و بز و قوچ و میش و دیگر پستانداران حیات وحش سرشماری می شوند.

معاون نظارت و پایش اداره کل حفاظت محیط زیست مرکزی با اشاره به تنوع زیستی بالای استان مرکزی بیان کرد: با توجه به اقدامات خوبی که در سال ‌های اخیر در خصوص احداث پاسگاه ‌ها، بالا بردن ضریب حفاظت، فرهنگ‌ سازی و برخورد با متخلفین و شکارچیان غیرمجاز صورت گرفته، امیدواریم شاهد افزایش جمعیت گونه‌ های جانوری از جمله کل و بز و قوچ و میش در این مناطق باشیم.

انتهای پیام

منبع: ایسنا

کلیدواژه: استانی اجتماعی حیات وحش محیط زیست استان مرکزی حیات وحش

درخواست حذف خبر:

«خبربان» یک خبرخوان هوشمند و خودکار است و این خبر را به‌طور اتوماتیک از وبسایت www.isna.ir دریافت کرده‌است، لذا منبع این خبر، وبسایت «ایسنا» بوده و سایت «خبربان» مسئولیتی در قبال محتوای آن ندارد. چنانچه درخواست حذف این خبر را دارید، کد ۳۰۸۵۸۲۵۵ را به همراه موضوع به شماره ۱۰۰۰۱۵۷۰ پیامک فرمایید. لطفاً در صورتی‌که در مورد این خبر، نظر یا سئوالی دارید، با منبع خبر (اینجا) ارتباط برقرار نمایید.

با استناد به ماده ۷۴ قانون تجارت الکترونیک مصوب ۱۳۸۲/۱۰/۱۷ مجلس شورای اسلامی و با عنایت به اینکه سایت «خبربان» مصداق بستر مبادلات الکترونیکی متنی، صوتی و تصویر است، مسئولیت نقض حقوق تصریح شده مولفان در قانون فوق از قبیل تکثیر، اجرا و توزیع و یا هر گونه محتوی خلاف قوانین کشور ایران بر عهده منبع خبر و کاربران است.

خبر بعدی:

آغاز ثبت ‌نام سربازان برای دریافت مشوق‌های مهارت‌آموزی از امروز

به گزارش خبرگزاری صدا و سیما مرکز مهاباد، فرمانده قرارگاه مرکزی مهارت آموزی کارکنان وظیفه نیرو‌های مسلح گفت: از ۱۵ اردیبهشت ‌ماه افرادی که می‌خواهند به خدمت مقدس سربازی اعزام شوند و واحد شرایط هستند می‌توانند در سامانه سخا ثبت نام کنند.

فرمانده قرارگاه مرکزی مهارت آموزی کارکنان وظیفه نیرو‌های مسلح گفت: سربازان می‌توانند برای مشوق‌های مهارت‌آموزی از فردا در سامانه سخا ثبت‌نام کنند.

 

دیگر خبرها

  • کاروان سلامت هلال احمر تالش در روستاهای بخش مرکزی تالش اجرا شد
  • آغاز زندگی در حرکت خودرو امداد
  • آغاز ثبت ‌نام سربازان برای دریافت مشوق‌های مهارت‌آموزی از امروز
  • در چه حالتی دایناسورها بار دیگر به چرخه حیات برمی‌گردند؟
  • آغاز اجرای طرح پاکسازی طبیعت در استان مرکزی
  • ۹۰ تُن پسماند و نخاله ساختمانی در استان مرکزی جمع‌آوری شد
  • ساماندهی ۹۰ تن نخاله ساختمانی با اجرای یک پویش در استان مرکزی
  • پروژه تالار مرکزی سنندج با پیشرفت مطلوبی در حال انجام است
  • آغاز نخستین بازرسی و نظارت خانه‌های محیط زیست کشور از گیلان
  • پاکسازی سفیدرود از ادوات صید غیرمجاز و برخورد قاطع با متخلفان آغاز شد