Web Analytics Made Easy - Statcounter
به نقل از «ایرنا»
2024-04-29@07:27:57 GMT

معزی: پیروزی انقلاب اسلامی حاصل اراده جوانان بود

تاریخ انتشار: ۱۲ بهمن ۱۳۹۹ | کد خبر: ۳۰۸۶۶۰۷۸

معزی: پیروزی انقلاب اسلامی حاصل اراده جوانان بود

به گزارش ایرنا از پایگاه اطلاع رسانی حوزه نمایندگی ولی فقیه در جمعیت هلال احمر ، نماینده رهبر معظم انقلاب در چهارمین نشست ویدیوکنفرانسی با مسئولان دفاتر حوزه نمایندگی ولی فقیه در یک‌سال اخیر، ضمن تبریک و تهنیت فرارسیدن میلاد فرخنده و خجسته حضرت فاطمه (س) و فرارسیدن دهه فجر بر امت اسلامی به ویژه خانواده بزرگ جمعیت هلال احمر گفت: «حضرت فاطمه زهرا (س) عصاره خلقت هستند و بهترین الگو برای همه عالمیان هستند، شخصیتی که از امتحان بزرگ الهی با صبر و ایستادگی، سرافراز سربلند بیرون میآیند.

بیشتر بخوانید: اخباری که در وبسایت منتشر نمی‌شوند!

خداوند سوره مبارک کوثر را در عظمت ایشان نازل می‌فرماید و این کوثر تا قیامت جاری و ماندگار است».

تبیین شاخص‌های پیروزی انقلاب

حجت الاسلام و المسلمین عبدالحسین معزی در ادامه به واکاوی و تبیین دلایل پیروزی انقلاب اسلامی پرداخت.

وی چهار شاخص دین‌محوری، مردمی‌بودن، رهبری آگاهانه و ایثارگری را از دلایل پیروزی انقلاب برشمرد.

وی با با تاکید بر اینکه مهم‌ترین شاخص در پیروزی انقلاب دین محوری این نهضت بوده است ، افزود:« ملت ایران با انقلاب خود دین را در جهان احیا کرد. مستکبران جهان تصور می‌کردند که قرن بیستم میلادی، قرن پایان دین است و هنگامه خاموش شدن و افول دین. اما در نیمه دوم این قرن و در زمانی که جریان‌های ضددین مانند جریان مارکسیستی در ابعاد گسترده فعالیت داشت، نهضت اسلامی در ایران، خداپرستی و احیا دین خدا را دنبال کرد و زندگی با عنوان حیات طیبه را ترسیم نمود و به پیروزی رسید».

انقلابی با پشتیبانه تمام آحاد مردم

نماینده رهبر معظم انقلاب اسلامی در ادامه سخنان خود، دومین شاخص در پیروزی انقلاب را مردم‌محور بودن این نهضت دانست و اضافه کرد:« در سال ۱۹۷۹میلادی انقلاب اسلامی ایران با حضور همه آحاد ملت ایران اعم از پیر، جوان، روحانی، معلم، روشنفکر،شهری، روستایی و.... پدید آمد. در پیروزی انقلاب تمام اقشار و اقوام مشارکت داشتند».

حجت الاسلام و المسلمین معزی با بیان‌ اینکه دین‌محوری مولفه مشروعیت انقلاب و مردمی‌بودن مولفه مقبولیت انقلاب است، اضافه کرد:« پیروزی انقلاب اسلامی حاصل اراده آحاد ملت ایران اسلامی به ویژه جوانان شجاع و دلیر آن دوران بود».

نماینده ولی فقیه در جمعیت هلال احمر در ادامه با اشاره به نقش و رهبری امام خمینی (ره) بنیان‌گذار جمهوری اسلامی ایران گفت:« امام (ره) رهبری عالم، عارف و خداشناس بود که با هدف اعتلای اسلام و ایران، حکومت اسلامی برپا کرد».

وی سومین شاخص پیروزی انقلاب رهبری آگاهانه امام خمینی (ره) برشمرد و خاطرنشان کرد:«اگر رهبری آگاهانه امام (ره) نبود ما امروز شاهد این ثمرات و این پیروزی نبودیم».

گرامیداشت یاد و خاطره شهدای گرانقدر

ایثارگی چهارمین شاخصی است که حجت الاسلام و المسلمین معزی از آن به عنوان دلیل پیروی انقلاب اسلامی یاد می‌کند.

وی در ادامه ایجاد جامعه ‌اسلامی را ثمره جان‌فشانی و جانبازی‌های مردم شکیبا، انسان‌دوست، احسان‌گر و عادل پیش از انقلاب و پس از آن برشمرد. وی در تکمیل این بخش از سخنان خود ضمن گرامیداشت یاد و خاطره شهدای گرانقدر و با اشاره به رشادت و قهرمانی‌های های رزمندگان در هشت سال دفاع مقدس گفت: «مبارزه هزینه‌بر است، ما در سال‌های پیروزی انقلاب و در هشت سال دفاع مقدس شهدای زیادی را تقدیم انقلاب کردیم، که این با ایثارگری مردم ایران اسلامی به خصوص جوانان صورت گرفت».

اهمیت حضور جوانان در جمعیت هلال احمر

وی در بخش پایانی سخنان خود به به مساله اهمیت حضور جوانان در جمعیت هلال احمر پرداخت و افزود: «جمعیت هلال احمر در حوزه مشارکت جوانان باید مسیر راه خود همچون گذشته در جهت تقویت ارتباط با جوانان ادامه دهد.»

معزی با بیان اینکه مسئول دفتر نماینده ولی فقیه در سازمان جوانان و مسئولان دفاتر نمایندگی ولی فقیه در استان‌ها نیز تاکنون با بهره‌مندی از ظرفیت کانون‌های طلاب و ائمه جماعات در همیاری و همکاری با بخش‌های مختلف جمعیت سعی بلیغ و تلاش وافر داشته‌اند از حضور فعالانه و مشارکت گسترده مسئولان دفاتر و کانون‌های طلاب در این امر تقدیر و قدردانی کرد.

نماینده رهبر معظم انقلاب در جمعیت هلال احمر در ادامه بر لزوم تقویت کانون‌های سازمان جوانان خصوصا کانون‌های طلاب تاکید کرد. 

حجت‌الاسلام‌ و المسلمین معزی ضمن ابراز امیدواری از ارتباط مستمر و پویای حوزه نمایندگی ولی‌فقیه و سازمان جوانان در جمعیت هلال‌احمر در ارایه فرصت به جوانان افزود: در منابع اسلامی و سیره معصومین نیز همواره بر تکیه بر جوانان تاکید شده است. توصیه من به نمایندگان دفاتر ارتباط مستمر با جوانان داوطلب و گفت‌وگو و برگزاری جلسات با آنان است.

هلال و جوانان

"یاسر احمدوند" معاون فرهنگی و امور آموزشی و پژوهشی حوزه نمایندگی ولی فقیه در جمعیت هلال احمر نیز در این نشست از تلاش‌های جدی و مجاهدت مسئولان دفاتر در استان‌ها در پیشبرد برنامه‌ها و ماموریت‌های حوزه نمایندگی ولی فقیه قدردانی کرد.

احمدوند ضمن ارائه گزارشی از عملکرد دفاتر در حوزه ارتباط با جوانان بر بهره‌گیری بیشتر از ظرفیت‌های موجود در جمعیت هلال احمر در این زمینه تاکید کرد. 

بنا به گفته احمدوند برپایی مسابقات فرهنگی، اهدای کتب، برگزاری دوره‌های اموزشی مرتبط در حوزه احکام و مسائل اعتقادی، مشارکت در برپایی خیمه‌های نماز، سخنرانی و بازدید از پایگاه‌ها ، جمع ‌آوری کمک‌های مردمی، ترویج فرهنگ احسان و خیرخواهی و مشارکت در طرح‌های آمران سلامت و شهید سلیمانی از جمله این فعالیت‌ها بوده است.

احمدوند در تکمیل سخنان خود در این بخش افزود:« بهره‌گیری از ظرفیت هیات حضرت علی اکبر علیه‌السلام و کانون‌های طلاب دو محور اصلی فعالیت استان‌ها در عرصه جوانان بوده است. معاون فرهنگی اظهار امیدواری کرد که با حضور فعال‌تر و طراحی مناسب‌تر در سال آینده جمعیت هلال احمردرخشش و شکوفایی را در این زمینه تجربه کند. 

تعامل حوزه‌ نمایندگی ولی فقیه و سازمان جوانان

حجت الاسلام مهدی خداجویان مسئول دفتر نماینده ولی فقیه در سازمان جوانان هلال احمر نیز ضمن ابراز خرسندی از تعامل ایجاد شده میان حوزه‌ نمایندگی ولی فقیه و سازمان جوانان، بر اهمیت لزوم نگاه دینی و انقلابی در پیشبرد و اجرای برنامه‌ها و فعالیت‌ها تاکید کرد. وی ضمن بازخوانی بخش از فرمایشات مقام معظم رهبری در گام دوم انقلاب، افزود: « طبق فرمایشات مقام معظم رهبری، تربیت جوان متعهد انقلابی وظیفه سازمان جوانان جمعیت هلال احمر است.»

وی سازمان جوانان را از معدود سازمان‌های برشمرد که در کشور با ابعاد گسترده و سراسری در جهت بیانیه گام دوم و تربیت جوان متعهد انقلابی قدم بر می‌دارد. او در تبیین این بخش از سخنان خود گفت:« وظیفه ما این است که جوانی متعهد و انقلابی تربیت کنیم که در مواجهه با بحران و آسیب‌های اجتماعی فعال باشد و کنش اجتماعی را بپذیرد.

وی در ادامه گزارشی کوتاه از عملکرد چند ماه گذشته دفتر نماینده ولی فقیه در سازمان جوانان هلال احمر ارائه کرد.

بنا به گفته حجت الاسلام مهدی خداجویان تنها در یکی از فعالیت‌ها با عنوان «جشنواره ملی رفیق خوشبخت ما» ویژه گرامیداشت شهید قاسم سلیمانی، ۲۰ هزار نفر مشارکت کرده‌اند.

در این نشست مسئولان برخی از دفاتر نمایندگی ولی فقیه در سازمان و استان‌ها نیز به ارائه پیشنهادهایی در خصوص ارتقاء فعالیت‌های مربوطه پرداختند. بهره‌گیری از فضای مجازی در تقویت برنامه تبلیغی، افزایش هماهنگی و تعامل با واحدهای جمعیت، ارائه گزارش اجمالی از فعالیت‌ها از جمله موارد پیشنهادی در این نشست بود.

در پایان این نشست نیز از حامد طاهری جبلی مدیر پیشین روابط عمومی در حوزه نمایندگی ولی فقیه قدردانی شد.

برچسب‌ها مقام معظم رهبری گام دوم انقلاب سازمان امداد و نجات هلال‌ احمر

منبع: ایرنا

کلیدواژه: مقام معظم رهبری گام دوم انقلاب سازمان امداد و نجات هلال احمر مقام معظم رهبری گام دوم انقلاب سازمان امداد و نجات هلال احمر اخبار کنکور حوزه نمایندگی ولی فقیه جمعیت هلال احمر نمایندگی ولی فقیه نماینده ولی فقیه ولی فقیه در سازمان کانون های طلاب مسئولان دفاتر انقلاب اسلامی سازمان جوانان پیروزی انقلاب حجت الاسلام فعالیت ها سخنان خود استان ها

درخواست حذف خبر:

«خبربان» یک خبرخوان هوشمند و خودکار است و این خبر را به‌طور اتوماتیک از وبسایت www.irna.ir دریافت کرده‌است، لذا منبع این خبر، وبسایت «ایرنا» بوده و سایت «خبربان» مسئولیتی در قبال محتوای آن ندارد. چنانچه درخواست حذف این خبر را دارید، کد ۳۰۸۶۶۰۷۸ را به همراه موضوع به شماره ۱۰۰۰۱۵۷۰ پیامک فرمایید. لطفاً در صورتی‌که در مورد این خبر، نظر یا سئوالی دارید، با منبع خبر (اینجا) ارتباط برقرار نمایید.

با استناد به ماده ۷۴ قانون تجارت الکترونیک مصوب ۱۳۸۲/۱۰/۱۷ مجلس شورای اسلامی و با عنایت به اینکه سایت «خبربان» مصداق بستر مبادلات الکترونیکی متنی، صوتی و تصویر است، مسئولیت نقض حقوق تصریح شده مولفان در قانون فوق از قبیل تکثیر، اجرا و توزیع و یا هر گونه محتوی خلاف قوانین کشور ایران بر عهده منبع خبر و کاربران است.

خبر بعدی:

فعالیت‌های جمعیت هلال احمر اردبیل در مسیر رشد قرار دارد

حمید قویدل در حاشیه جلسه مدیران و معاونان جمعیت هلال احمر استان اردبیل با حضور آیت الله عبدالحسین معزی با اشاره به اقدامات این استان گفت: استان اردبیل دارای ۱۰ شهرستان جمعیت هلال احمر است که دو شعبه نیز در آینده نزدیک به آن اضافه خواهد شد.

به گفته او در این استان ۱۳ پایگاه امداد و نجات فعال وجود دارد که تا شهریور ماه سال جاری ۲ پایگاه امداد نجات دیگر با کمک خیرین اضافه خواهد شد. 

مدیرعامل جمعیت هلال احمر استان اردبیل به افزایش در آمد‌های استانی اشاره کرد و گفت: در بحث‌های عمرانی اقدامات خوبی در سال‌های گذشته در سطح استان انجام شده است که جای تقدیر دارد.

قویدل با بیان اینکه در سال گذشته همچنین در آمد دارو خانه‌های استان ۱۱/۸ درصد افزایش یافته است، افزود: داروخانه‌های استان اردبیل یکی از داروخانه‌های فعال کشور به شمار می‌رود.

او همچنین جذب ۱۸۰ نفر از امدادگران در سطح استان را یادآور شد و گفت: این افراد در سطح پایگاه‌های استان در حال امداد رسانی هستند که این اقدام نیز در نوع خود بی نظیر است.

مدیر عامل جمعیت هلال احمر استان اردبیل به تجهیز پایگاه‌ها و تیم‌های واکنش سریع به تجهیزات امدادی انفرادی اشاره کرد و گفت: سال گذشته امدادگران جمعیت هلال احمر استان اردبیل بیش از ۱۲ حادثه را در سطح استان مدیریت کردند، که جای تقدیر دارد.

قویدل همچنین از کسب دو مقام برتر کشوری در حوزه داوطلبان خبرداد و ادامه داد: در سال گذشته همچنین در حوزه داوطلبان نیز ۱۱ میلیارد اعتبار از تهران جذب و در اختیار مردم قرار گرفته است.

 

باشگاه خبرنگاران جوان اردبیل اردبیل

دیگر خبرها

  • عملکرد هلال احمر در تسکین آلام رنج‌دیدگان قابل تحسین است
  • مفقود شدن ۲ نفر در سمیرم
  • وعده صادق نمایشی از قدرت مکتب کربلا بود
  • مردم‌محور بودن اساس و پایه فعالیت‌های جمعیت هلال‌احمر است
  • امدادرسانی هلال‌احمر به ۱۳ استان در سیل و آب‌گرفتگی
  • فعالیت‌های جمعیت هلال احمر اردبیل در مسیر رشد قرار دارد
  • ایستادگی مردم غزه برگرفته از ایثارگری‌های شهدای انقلاب اسلامی است
  • ۲۰ هزار جوان قمی عضو جمعیت هلال‌احمر هستند
  • امدادرسانی به ۵۱۱ نفر در سیل خراسان جنوبی
  • سیل به مزار امامزاده سیدعلی (ع) رسید / تخلیه آبگرفتگی صحن مزار