Web Analytics Made Easy - Statcounter

مردانی بابیان اینکه یکی از مهمترین بخش‌های که با تحول قابل توجهی مواجه شد بخش فرهنگی است گفت: ایجاد ۴۳۹ کانون فرهنگی هنری، ۹۵ موسسه قرآنی و ۵۲ باب کتابخانه از دستاوردهای مهم انقلاب اسلامی در حوزه فرهنگی استان است.

«جعفر مردانی» در گفت ‌و گو با خبرنگار خبرگزاری شبستان در شهرکرد اظهار داشت: یکی از مهمترین بخش‌های که با تحول قابل توجهی مواجه شد بخش فرهنگی است.

بیشتر بخوانید: اخباری که در وبسایت منتشر نمی‌شوند!

 

معاون سیاسی، امنیتی و اجتماعی استاندار چهارمحال و بختیاری، ایجاد ۴۳۹ کانون فرهنگی هنری، ۹۵ موسسه قرآنی و ۵۲ باب کتابخانه را از دستاوردهای مهم انقلاب اسلامی در حوزه فرهنگی استان برشمرد و گفت: سرانه فضاهای فرهنگی در استان در مقایسه با سال ۵۷ از رشد بیش از ۲۰ برابری برخوردار شده است.

 

مردانی بابیان اینکه اقدامات انجام شده در طول ۴۲ سال گذشته از رشد چشمگیری در مقایسه با سال های قبل از آن برخوردار شده است، اظهار داشت: در حوزه دانشگاه قبل از انقلاب اسلامی تنها یک دانشگاه با ۵۹۰ دانشجو در استان فعال بود اما اکنون ۲۴ دانشگاه با بیش از ۵۳ هزار دانشجو در استان فعال است.

 

معاون سیاسی، امنیتی و اجتماعی استاندار چهارمحال و بختیاری بابیان اینکه چهارمحال و بختیاری با انقلاب اسلامی در مسیر رشد و توسعه قرار گرفت افزود: نرخ باسوادی در استان در حال حاضر بیش از ۸۵ درصد است در حالی که این عدد در سال ۵۷، حدود ۳۵ درصد بوده است.

 

مردانی با اشاره به وجود یک هزار و ۵۶۰ مدرسه، بیش از ۲۰۰ هزار دانش‌آموز و ۱۵ هزار و ۳۰۰ معلم در استان، خاطرنشان کرد: این تعداد در سال های قبل از انقلاب ۶۱۵ مدرسه، ۹ هزار دانش‌آموز و سه هزار و ۹۴۸ مدرسه بوده است.

 

معاون سیاسی، امنیتی و اجتماعی استاندار چهارمحال و بختیاری بابیان اینکه ۲ بیمارستان با ۱۲۴ تخت در استان در سال های قبل از پیروزی انقلاب اسلامی احداث شده بود، افزود: این تعداد در حال حاضر به ۱۰ بیمارستان با نزدیک به یک هزار و ۶۰۰ تخت بستری است.

 

مردانی توسعه راه‌های ارتباطی را از دیگر دستاوردهای انقلاب اسلامی در استان برشمرد و گفت: در حالی که در قبل از انقلاب طول راه‌های استان به ۹۳۲ کیلومتر می‌رسید اما در طول سال های پس از انقلاب اسلامی طول راه‌های استان به سه هزار و ۸۰۰ کیلومتر افزایش یافته که از این میزان، ۲۷۵ کیلومتر بزرگراه است.

 

وی، محرومیت ‌زدایی از روستاهای چهارمحال و بختیاری را ارمغان انقلاب اسلامی دانست و گفت: قبل از انقلاب هیچ شهر و روستایی از نعمت گازرسانی برخوردار نبود اما در حال حاضر ۴۳ شهر استان گازرسانی شده و شهر بازفت آخرین شهری است که در دهه فجر در جشن پویش سبز گازرسانی از نعمت گاز برخوردار می‌شود.

 

به گفته وی، در طول سال های پس از پیروزی انقلاب اسلامی پنج هزار و ۹۷۵ کیلومتر شبکه گازرسانی در استان انجام شده است.

 

معاون سیاسی، امنیتی و اجتماعی استاندار چهارمحال و بختیاری، برق‌ رسانی را از دیگر خدمات قابل توجه در استان به ویژه در مناطق سخت گذر استان عنوان کرد و گفت: ۹۹ و نیم درصد خانوارهای استان از نعمت برق برخوردار هستند و در حوزه آبرسانی نیز در حال حاضر به ۶۵۱ روستا آبرسانی می‌شود.

 

مردانی بابیان اشاره به ایجاد ۲۲ شهرک صنعتی در استان در سال های پس از پیروزی انقلاب اسلامی، تصریح کرد: قبل از انقلاب هیچ شهرک صنعتی در استان ایجاد نشده بود اما در حال حاضر استان از وجود صنایع بزرگ و پررونقی در استان ایجاد شده است.

 

وی، دهه فجر را یادآور ایثار، ازخودگذشتگی، شهادت و رشادت‌های ملت ایران در شکست حکومت ظلم و استبداد و پایه‌گذاری جمهوری اسلامی به رهبری امام خمینی (ره) دانست و گفت: این روزها فرصت مناسبی برای تبیین دستاوردها، اهداف و نقش پیروزی انقلاب اسلامی در مناسبات مختلف کشور است و بی‌شک تبیین این دستاوردها برای نسل‌های جوان از اهمیت دوچندانی برخوردار است.

 

مردانی، مردمی بودن را از عوامل اساسی پیروزی انقلاب اسلامی دانست و گفت: رهبری حکیمانه امام خمینی (ره) و پس از آن مقام معظم رهبری در کنار استقامت، اتحاد و همبستگی مردم در برابر توطئه ‌های دشمنان نظام، از عوامل مهم پیروزی و تداوم انقلاب اسلامی است.

 

معاون سیاسی، امنیتی و اجتماعی استاندار چهارمحال و بختیاری اعتماد آفرینی و تقویت روحیه نشاط و امید را از مهمترین رویکردهای برنامه‌های دهه فجر انقلاب اسلامی برشمرد و گفت: در همین راستا مسئولان باید در تبیین دستاوردهای نظام اهتمام ویژه‌ای داشته باشند و خود را در برابر مردم مسئول و پاسخگو بدانند.

 

پایان پیام/361

منبع: شبستان

کلیدواژه: دهه فجر انقلاب اسلامی کانون فرهنگی هنری مساجد پیروزی انقلاب اسلامی امنیتی و اجتماعی استاندار چهارمحال و بختیاری پیروزی انقلاب اسلامی انقلاب اسلامی قبل از انقلاب معاون سیاسی حال حاضر

درخواست حذف خبر:

«خبربان» یک خبرخوان هوشمند و خودکار است و این خبر را به‌طور اتوماتیک از وبسایت shabestan.ir دریافت کرده‌است، لذا منبع این خبر، وبسایت «شبستان» بوده و سایت «خبربان» مسئولیتی در قبال محتوای آن ندارد. چنانچه درخواست حذف این خبر را دارید، کد ۳۰۸۷۴۵۳۵ را به همراه موضوع به شماره ۱۰۰۰۱۵۷۰ پیامک فرمایید. لطفاً در صورتی‌که در مورد این خبر، نظر یا سئوالی دارید، با منبع خبر (اینجا) ارتباط برقرار نمایید.

با استناد به ماده ۷۴ قانون تجارت الکترونیک مصوب ۱۳۸۲/۱۰/۱۷ مجلس شورای اسلامی و با عنایت به اینکه سایت «خبربان» مصداق بستر مبادلات الکترونیکی متنی، صوتی و تصویر است، مسئولیت نقض حقوق تصریح شده مولفان در قانون فوق از قبیل تکثیر، اجرا و توزیع و یا هر گونه محتوی خلاف قوانین کشور ایران بر عهده منبع خبر و کاربران است.

خبر بعدی:

کمبود سرانه فضای آموزشی چهارمحال و بختیاری



به گزارش خبرگزاری صدا و سیمای چهارمحال و بختیاری، مدیر برنامه‌ریزی و توسعه مشارکت‌های مردمی اداره‌کل آموزش و پرورش چهارمحال و بختیاری گفت: شاخص سرانه آموزشی استان به‌علت پراکندگی دانش‌آموزان نیازمند بازبینی است.
وی افزود: به‌خاطر بافت اقلیمی گاهی ناچار هستیم.

دیگر خبرها

  • وضعیت ایده آل ذخیره خون در چهارمحال و بختیاری
  • دستاوردهای سازمان اوقاف در مسیر انقلاب اسلامی است
  • واکسیناسیون ۲۶ هزار رأس دام سبک و سنگین در مناطق محروم چهارمحال و بختیاری
  • مهاجرت معکوس در ۲۰۰ روستای کردستان از دستاوردهای دولت سیزدهم است
  • آسمان چهارمحال و بختیاری کمی تا قسمتی ابری
  • احداث نخستین مرکز تخصصی نجوم چهارمحال و بختیاری
  • بلداجی خنک‌ترین نقطه چهارمحال و بختیاری
  • ضرورت پاسداشت زبان فارسی در انتخاب نام واحد‌های صنفی
  • کمبود سرانه فضای آموزشی چهارمحال و بختیاری
  • ایجاد هزار و ۵۰۰ فرصت شغلی در لردگان