Web Analytics Made Easy - Statcounter
به نقل از «دانا»
2024-04-29@04:47:02 GMT

ایجاد جامعه همتراز انقلاب اسلامی با طرح تحول محلات

تاریخ انتشار: ۱۳ بهمن ۱۳۹۹ | کد خبر: ۳۰۸۷۵۸۰۵

ایجاد جامعه همتراز انقلاب اسلامی با طرح تحول محلات

استان شهید پرور و انقلابی هرمزگان در این سال های اخیر پس از انقلاب؛ قرارگاه های طرح تحول محلات را در بستر روستاها و محلات و در قالب جهاد سازندگی، محرومیت زدایی، فرهنگ سازی، ایجاد اشتغال و تامین معیشت مردم آغاز به کار کرده است.

به گزارش شبکه اطلاع رسانی راه دانا به نقل از هرمز؛ استان شهید پرور و انقلابی هرمزگان در این سال های اخیر پس از انقلاب؛ قرارگاه های طرح تحول محلات را در بستر روستاها و محلات و با هدف انسان سازی و  کادر پروری نیروهای متعهد و مومن برای نسل آینده، کار خود را آغاز کرده است که در زمینه های مختلف سازندگی، محرومیت زدایی، فرهنگ سازی، ایجاد اشتغال و  تامین معیشت مردم فعالیت می کند.

بیشتر بخوانید: اخباری که در وبسایت منتشر نمی‌شوند!

اما برای درک این فعالیت های جهادی نیاز است که یک سیر مطالعاتی را بر اساس نگاشته های تاریخ داشته باشیم که دشمنان جمهوری اسلامی، استقلال جمهوری اسلامی را هدف قرار داده و می خواهند از جمهوری اسلامی ایران، شهروندی مطیع در دهکده جهانی بسازند و ایران اسلامی را در هاضمه ی استمبار جهانی دچار استحاله کنند.

برای مقابله با این چالش فکری، ضروری است که صرفا با استفاده از منابع آماری پذیرفته در نزد جامعه بین الملل، کارنامه چهل ساله انقلاب اسلامی را با کارنامه رژِیم گذشته و کارنامه کشوهای دیگر دنیا به ویژه کشورهای به ظاهر توسعه یافته مقایسه کنیم تا نادرستی تصویری که رسانه های بین المللی در جنگ روانی علیه انقلاب اسلامی ایران ساخته و پرداخته اند، بیش از پیش آشکار شود.

قرآن کریم نیز در بحث با اهل کتاب به کتب تحریف شده آنان استناد و حقانیت پیامبر اکرم(ص) را ثابت کرده است، این بدان معنا نیست که قرآن همه مطالب این کتاب های تحریف شده را قبول داشته و آن ها را تمام صحیح بداند؛ بر این مبنا، رجوع به شاخصه های بین المللی در ارزیابی پیشرفت جمهوری اسلامی به هیچ عنوان تایید کننده شاخص های توسعه جهانی برای ارزیابی میزان توسعه یافتگی کشورها نیست توجه به این شاخص ها و استفاده از آن صرفا به علت مقبولیتشان در افکار عمومی جامعه جهانی است.

محاسبات غلط پایگاه های آمریکا؛ خسارات جبران ناپذیری را در جوامع غربی به بارآورده است

شاخصه های توسعه جهانی کشورهای دنیا را صرفا برپایه مفاهیم اقتصادی ارزیابی کرده و محور توسعه یافتگی کشور ها را افزایش تولید ناخالصی داخلی و افزایش درآمد ناخالص ملی قرار داده می دهند؛ به این معنا که اگر بخش های مختلف یک کشور اعم از آموزش، فرهنگ، سیاست داخلی، سیاست خارجی، قدرت نظامی و سایر حوزه ها، در خدمت افزایش تولید ناخالص ملی قرار بگیرد، آن کشور در مسیر توسعه یافتگی قرار گرفته است.

شاخص توسعه انسانی نیز که توسط سازمان ملل برای ارزیابی رفاه جوامع در نظر گرفته می شود فقط سرانه درآمد ناخالصی ملی بدون توجه به نحوه توزیع آن و تعداد سال های تحصیلی و امید به زندگی را تعیین کننده رفاه افراد تلقی می کند.

بدیهی است تنظیم روابط گوناگون فرهنگی و سیاسی و امنیتی کشور به محوریت اقتصاد و توجه نکردن به مسائل مهمی همچون عدالت، خانواده، اخلاق و معنویت در ارزیابی رفاه جوامع، به هیچ عنوان با آرمان های انقلاب اسلامی تطابق نداشته و تاکنون نیز از پایگاه همین محاسبات غلط، بلایا و خسارات جبران ناپذیری را در جوامع غربی به بارآورده است.

افزایش روز افزون فاصله طبقاتی، از بین رفتن نهاد خانواده و رشد فزاینده آمار طلاق، گسترش در خورنتیجه ارتکاب جرایم، افزایش بی حد و حصر فحشا و فساد و آزارجنسی زنان، افزایش جمعیت زیر خط فقر، گسترش بی خانمانی و بسیاری از معضلات دیگر، نتیجه دستگاه محاسباتی غلط و سودجویانه سرمایه داری در کشورهای توسعه یافته است.

توسعه منهای عدالت ومعنویت، به هیچ عنوان، پیشرفت مطلوب جمهموری اسلامی ایران نیست اما در مقابل، جمهوری اسلامی با آرمان های الهی و انسانی نه فقط در پی رفع فاصله طبقاتی و گسترش رفاه برای مردم است بلکه به دنبال احیای کرامت ذاتی انسان ها است.

طرح تحول محلات شهرستان بندرلنگه پیش رو در حل مشکلات اعتیاد و طلاق و اشتغال زنان بی سرپرست

طاهره ساهور مسئول جامعه زنان و عضو قرارگاه شهید بشگردی زاده شهرستان بندرلنگه در گفتگو با هرمز اظهار کرد: در طرح تحول محلات بشگردی زاده در حل مشکلات اعتیادی؛ افرادی که آماده به ترک بودند را به کمپ ها معرفی کردیم تا از لحاظ هزینه مشکلی نداشته باشند، همچنین پس از طی مراحل درمان از طریق کلاس های آموزشی مراکز فنی و حرفه ای اشتغال آنها را نیز تامین کردیم.

این عضو قرارگاه شهید بشگردی زاده شهرستان بندرلنگه افزود: در زمینه طلاق نیز هسته مصلحین را تشکیل دادیم و بر اساس آن افرادی که در معرض جدایی هستند و آسیب های خانوادگی و زناشویی داشتند مشکلات آنها را حل کردیم و بازگشت به زندگی را به آنها هدیه کردیم جهیزیه ۱۶ زوج نیازمند را نیز در قالب ازدواج آسان تامین کردیم.

ساهور ادامه داد: ۵۰ هزار ماسک رایگان و ۱۳۰۰ بسته معیشتی و ۶ دستگاه کولر را نیز بین مردم توزیع کردیم و زنانی که سرپرست خانوار هستند را شناسایی و زمینه اشتغال آنها را در مراکز دولتی و خصوصی فراهم کردیم.

طرح تحول روستای درجگ و گروه های جهادی تحصیلی 

بهروز مرادپور دبیرکارگروه تحول توسعه قرارگاه حاج عبدالله والی روستای درجگ شهرستان بشاگرد در گفتگو با هرمز اظهار کرد: فعالیت های انجام شده طرح تحول قرارگاه حاج عبدالله والی در زمینه های فرهنگی، عمرانی، اقتصادی و غیره است که  نقش عمده آن تحول و توسعه کارهای عمرانی، توسعه کشاورزی و کشاورزی خرد بوده است تا بتواند نیاز روستائیان را تامین کند.

دبیرکارگروه تحول توسعه قرارگاه حاج عبدالله والی روستای درجگ شهرستان بشاگرد افزود: همچنین به کمک گروه های جهادی تشکیل شده در منطقه و دانشجویان موفق رشته های مختلف تحصیلی، کلاس های کنکور را برای دانش آموزان برگزار می کنیم.

ارائه خدمات رایگان آژانس و بوتیک نیکوکاری روستای دهو به افرادنیازمند

مهدی غفوری عباسی عضو قرارگاه تحول محله انقلابی روستای دهو شهرستان میناب نیز در گفتگو بار هرمز تصریح کرد: در کارگروه فضای مجای و رسانه قرارگاه روستای دهو ۱۵ گروه در فضای مجازی و پیام رسان های داخلی و خارجی فعالیت می کنند که تا قبل از انقلاب هیچ گونه فعالیتی دربستر رسانه و اطلاع رسانی محلات نداشتند.

این عضو قرارگاه تحول محله انقلابی روستای دهو شهرستان میناب افزود: افراد انقلابی روستای دهو ۵ سال پیاپی ازدواج آسان را برای زوج های نیازمند برگزار کرده اند که به ۱۲۷ زوج خدمات داده است و طی آن یک میلیارد و ۲۴۰ میلیون تومان در این مراسمات هزینه جشن و تامین جهیزیه کامل آنها شده است.

غفوری عباسی ادامه داد: یکی دیگر از کارهای مهم و باارزش قرارگاه تحول محله روستای دهو ایجاد و تاسیس «آژانس نیکوکاری» است که در این آژانس کلیه نیازمندان توسط گروه های جهادی شناسایی شده اند و به آنها خدمات حمل و نقلی رایگان داده می شود.

وی خاطرنشان کرد: همچنین با تاسیس «بوتیک نیکوکاری» لباس هایی که در خانواده های روستایی بلااستفاده مانده است جمع آوری می کنیم که توسط پایگاه خواهران شست و شو و اتو زده می شود و در اتاقی به نام «بوتیک نیکوکاری» رایگان در اختیار خانواده های نیازمند قرار می گیرد.

محله صفین کیش و ارائه خدمات سازندگی و مردم یاری و ویزیت رایگان

پاکدامن فرمانده قرارگاه خاتم الانبیاء حوزه خواهران محله صفین کیش نیز در گفتگو با هرمز گفت: این محله کارهای گروه سازندگی، مردم یاری، ویزیت رایگان، کمک های مومنانه، بازارچه محلی، اردوهای جهادی، میز خدمت، کارهای فرهنگی و آموزشی و همچنین رزمایش محلی را برای امنیت محله انجام می دهد.

پاکدامن ادامه داد: محله ای که مسجد محور و تحقق آن محله اسلامی است اقدامات متفاوتی را با ارگان های خاص محله و نهاد امام جمعه، حوزه علمیه، آموزش و پرورش و کلانتری دارد و تلاشمان بر این بوده است که جوانان را به هلال احمر معرفی کنیم تا کمک های اولیه را برای مواقع خاص داشته باشند.

 

پیشرفت قابل توجه روستای چهواز در ساخت دستگاه تولید ماسک و دستکش

دبیر قرارگاه صاحب الزمان روستای چهواز شهرستان پارسیان در گفتگو با هرمز خاطرنشان کرد: پس از همه گیری و شیوع ویروس کرونا و باتوجه به کمبود دستکش و ماسک، کارگاه ساخت دستکش و ماسک را راه اندازی کردیم و با توجه به استقبال زیاد مردم و نیاز شدید جامعه؛ آن را به ۴ خط افزایش دادیم.

وی ادامه داد: گروه جهادی خواهران نیز کارگاه تولید ماسک را راه اندازی کردند و در همان مکان اقدام به دوخت لباس گان برای کادر درمان کردند و در اختیار مراکز بهداشتی گذاشتند، همچنین با ۱۷ رزمایش نیازهای اولیه خانواده های نیازمند و درگیر با ویروس را رفع کردیم.

دبیر قرارگاه صاحب الزمان روستای چهواز شهرستان پارسیان افزود: تعداد اعضای صندوق قرض الحسنه نیز از ۲۵ نفر به ۲۲۰ نفر افزایش پیدا کرد و مردم با پرداخت وام های خود اشتغالی کارگاه های تولیدی را در حوزه صنایع دستی، پرورش دام و طیور راه اندازی کردند که منجر به اشتغال افراد شده است.

انتهای پیام/

منبع: دانا

کلیدواژه: گفتگو با هرمز طرح تحول محلات انقلاب اسلامی جمهوری اسلامی عضو قرارگاه روستای دهو

درخواست حذف خبر:

«خبربان» یک خبرخوان هوشمند و خودکار است و این خبر را به‌طور اتوماتیک از وبسایت www.dana.ir دریافت کرده‌است، لذا منبع این خبر، وبسایت «دانا» بوده و سایت «خبربان» مسئولیتی در قبال محتوای آن ندارد. چنانچه درخواست حذف این خبر را دارید، کد ۳۰۸۷۵۸۰۵ را به همراه موضوع به شماره ۱۰۰۰۱۵۷۰ پیامک فرمایید. لطفاً در صورتی‌که در مورد این خبر، نظر یا سئوالی دارید، با منبع خبر (اینجا) ارتباط برقرار نمایید.

با استناد به ماده ۷۴ قانون تجارت الکترونیک مصوب ۱۳۸۲/۱۰/۱۷ مجلس شورای اسلامی و با عنایت به اینکه سایت «خبربان» مصداق بستر مبادلات الکترونیکی متنی، صوتی و تصویر است، مسئولیت نقض حقوق تصریح شده مولفان در قانون فوق از قبیل تکثیر، اجرا و توزیع و یا هر گونه محتوی خلاف قوانین کشور ایران بر عهده منبع خبر و کاربران است.

خبر بعدی:

ضرروت ایجاد برابری بیشتر در توزیع ابزار تولید

به گزارش خبرگزاری صدا و سیما به نقل از خانه ملت، مهدی عسگری با اشاره به موضوع مردمی سازی اقتصاد، گفت: نام‌گذاری ۱۶سال، به عناوین اقتصادی، نشانه‌ی آن است که باوجود تثبیت انقلاب سیاسی، تاکنون انقلاب اقتصادی به ثمر نرسیده است.   نماینده مردم کرج، اشتهارد و فردیس در مجلس شورای اسلامی ادامه داد: انقلاب اسلامی، بر پایه نقش مردم در اداره امور استوار شد، اما به دلیل تداوم سیاست‌های اقتصاد_سرمایه‌داری و نسخه‌های معیوب و ناقص وارداتی، نقش مردم در اقتصاد، حداقلی بوده و همچنان شاهد شکاف طبقاتی و بی‌عدالتی در توزیع منابع عمومی هستیم.   وی افزود: در اقتصاد مردمی تمرکز ثروت نباید در اختیار عده‌ای خاص باشد تا اقلیت اشراف بتوانند با استثمار نیروی کار و ایجاد انحصار و رانت و به قیمت غارت سفره‌ی مردم، به سود‌های سرشار برسند.   عسگری تصریح کرد: مردمی‌سازی واقعی اقتصاد، یعنی در اختیار قراردادن ابزار‌های تولید، بصورت عادلانه به مردم، یعنی حذف نابرابری، تبعیض و رانت‌خواری، یعنی توزیع عادلانه فرصت‌ها و امکانات کشور برای تولید و تجارت.

دیگر خبرها

  • معلمان محور و مدار توسعه و تحول در کشور هستند
  • مهاجرت معکوس در ۲۰۰ روستای کردستان از دستاوردهای دولت سیزدهم است
  • نیازمند تحول در نگرش عمومی جامعه در حوزه وقف هستیم
  • تحول در هوش مصنوعی در کشور با ایجاد اپراتور اختصاصی
  • تأمین آب آشامیدنی پایدار برای روستای «سرپله» آبدانان
  • ریه‌های محلات نفس تازه می‌کنند؟
  • دشمن در حال ترویج معضل بی هویتی در جامعه است
  • عملیات وعده صادق هیمنه پوشالی اسرائیل را از بین برد/ معلم تراز انقلاب اسلامی محور تحول است
  • تاکید امام جمعه مشهد بر ضرورت تحول و تجدید حیات در عرصه فرهنگی جامعه
  • ضرروت ایجاد برابری بیشتر در توزیع ابزار تولید