Web Analytics Made Easy - Statcounter

به گزارش حوزه دانشگاهی گروه علمی پزشکی باشگاه خبرنگاران جوان،مجتبی صدیقی در شصت و هفتمین نشست مجازی معاونان دانشجویی دانشگاه‌های کشور  گفت: در سال ۱۳۹۲ ماهانه ۱۰ هزار نفر برای دریافت خدمات تحصیلی به سازمان امور دانشجویان مراجعه می‌کردند اما با توسعه ابزاهای دولت الکترونیک، هم اکنون تعداد مراجعان حضوری به ۱۳۰۰ نفر در ماه کاهش یافته است و با تکمیل سامانه، نیاز به حضور فیزیکی به کمترین مقدار کاهش خواهد یافت.

بیشتر بخوانید: اخباری که در وبسایت منتشر نمی‌شوند!

وی با اشاره به مزایای ارائه خدمات به صورت برخط چون سرعت و شفافیت بیشتر، سهولت پیگیری و کاهش هزینه‌ها گفت: صدور گواهی‌ها و مدارک تحصیلی در بستر سامانه‌های مجازی امکان جعل و سوء استفاده را نیز به میزان زیادی کاهش می‌دهد.

صدیقی در ادامه به ارائه گزارشی آماری از وضعیت اقدامات سازمان امور دانشجویان در حوزه‌های مختلف بورس و امور اعزام، دانش آموختگان، مشاوره، تربیت بدنی، امور دانشجویان شاهد و ایثارگر و مشاوره پرداخت و تاکید کرد: تحلیل علمی و کارشناسی وضعیت آمارها به برنامه‌ریزی بهتر کمک می‌کند.

او با اشاره به تاثیرات ویروس کرونا بر آموزش عالی گفت: برای اینکه فراغت از تحصیل دانشجویان دچار تعویق و تعلیق نشود و برنامه زندگی آنان به هم نخورد؛ دانشگاه‌ها زمینه حضور دانشجویان دارای واحدهای عملی، آزمایشگاهی و مشغول تدوین پایان‌نامه را در دانشگاه فراهم کنند.

رئیس سازمان امور دانشجویان حفظ پروتکل‌های بهداشتی را یک ضرورت مستمر دانست و تاکید کرد: از خدمات مراکز مشاوره در زمینه مداخلات روان‌شناختی و آموزش‌های پیشگیرانه استفاده شود.

صدیقی در پایان خاطرنشان کرد: با توجه به اینکه غالب آموزش دانشگاه‌ها به صورت مجازی ارائه می‌شود، لازم است معاونان دانشجویی و آموزشی همکاری لازم را داشته باشند تا ارزشیابی‌های درسی با نهایت دقت، صحت و سلامت انجام و به اندک موارد تخلف هم، تذکرات لازم داده شود.

انتهای پیام/

منبع: باشگاه خبرنگاران

کلیدواژه: وزارت علوم امور دانشجویان

درخواست حذف خبر:

«خبربان» یک خبرخوان هوشمند و خودکار است و این خبر را به‌طور اتوماتیک از وبسایت www.yjc.ir دریافت کرده‌است، لذا منبع این خبر، وبسایت «باشگاه خبرنگاران» بوده و سایت «خبربان» مسئولیتی در قبال محتوای آن ندارد. چنانچه درخواست حذف این خبر را دارید، کد ۳۰۸۷۷۸۴۰ را به همراه موضوع به شماره ۱۰۰۰۱۵۷۰ پیامک فرمایید. لطفاً در صورتی‌که در مورد این خبر، نظر یا سئوالی دارید، با منبع خبر (اینجا) ارتباط برقرار نمایید.

با استناد به ماده ۷۴ قانون تجارت الکترونیک مصوب ۱۳۸۲/۱۰/۱۷ مجلس شورای اسلامی و با عنایت به اینکه سایت «خبربان» مصداق بستر مبادلات الکترونیکی متنی، صوتی و تصویر است، مسئولیت نقض حقوق تصریح شده مولفان در قانون فوق از قبیل تکثیر، اجرا و توزیع و یا هر گونه محتوی خلاف قوانین کشور ایران بر عهده منبع خبر و کاربران است.

خبر بعدی:

معاون امور فرهنگی کمیته امداد کشور: ۲۰ درصد افراد جامعه دچار مشکلات روانشناختی هستند

حجت‌الاسلام علی جعفری؛ معاون امور فرهنگی کمیته امداد کشور اظهار کرد: بیش از ۷ سال از دوره چهارم فعالیت سازمان روانشناسی به همت وزرا و نمایندگان بهداشت و علوم  می گذرد که ما  سعی کرده ایم تا بتوانیم کم و کاستی ها را جبران کنیم. به همین دلیل کلینیکی را برای به وجود آوردن نور امید و نشان دادن  مسیر درست زندگی افتتاح کردیم تا بتوانیم در راه فرهنگی قدم بر داریم. در کوتاه‌ترین زمان به کمک مسئولان ذی‌ربط می‌توانیم این کلینیک مشاوره‌ای را برای مددجویان کمیته‌امداد در ۳۱ استان ایجادکنیم.

وی افزود:در کلینیک تمام موارد زیر نظر خواهند بود، زیرا از فضای کاربری می‌خواهیم بیرون بیاییم و بتوانیم رصد دقیق داشته باشیم و متناسب با نیازهای خانوده مدد جویان زیرساخت‌های مشاوره‌ای در مناطق دورافتاده و محروم ایجاد کنیم. ما یک نهاد حمایتی هستیم که بتوانیم به تقویت و بالا بردن اعتماد به نفس مددجویان در زندگی و ایجاد اشتغال کمک کنیم. البته ناگفته نماند این خلاء وجود داشته که مجموعه مشاوره‌ای ما نیازمند  زیرساخت روانشناختی با سطح بالاتر  و تخصصی داشت. اما حالا  مراکزی با سطح بالاتر و تخصصی در سراسر کشور یعنی تمام  استان‌ها  ایجاد کرده‌ایم و بیش از ۱۰۰۰ دانش‌آموخته کارشناسی ارشد و دکترای روانشناسی یا مشاوره در ادارات مشغول ارائه خدمات مشاوره و روانشناسی به مددجویان کمیته امداد هستند.

جعفری تصریح کرد: براساس تحقیقات انجام شده؛ حدود ۲۰ درصد افراد جامعه دچار مشکلات روانشناختی و نیازمند دریافت خدمات روانشناسی هستند، اما به این معنا نیست که آن‌ها اختلالات روانی دارند، چون مسائل روانشناختی همه حوزه‌های روان را پوشش می‌دهند.

او گفت: جامعه هدفی که ما داریم در کمیته امداد افرادی هستند که بی چون و چرا در راستای کمک به مردم می کوشند در گذشته خدمات کمیته امداد بیشتر در حوزه معیشتی بود ولی یکی از خدمات ارزشمند که در سال های اخیر شاهد تحول جدی در این حوزه هستیم، همین خدمات فرهنگی است. ما به کمک روان درمانی حتی توانستیم بسیاری از زندانیانی که حقیقت را بازگو نمی کردند تا کمکشان کنیم مسیر را هموار کردیم. می توان گفت حضور مشاوران متخصص در سراسر کشور می‌تواند کلید طلایی برای حل مشکلات اجتماعی و فرهنگی مردم باشد.  

منبع: باشگاه خبرنگاران جوان

دیگر خبرها

  • عدم استفاده بهینه از منابع موجب کاهش بهره وری در دانشگاه‌ها می‌شود
  • پیش‌نویس آیین‌نامه جامع تغذیه و رستوران‌های دانشجویی بررسی می‌شود
  • بورسیه دانشجویان اخراج شده از دانشگاه‌های آمریکا
  • معاون امور فرهنگی کمیته امداد: ۲۰ درصد افراد جامعه دچار مشکلات روانشناختی هستند
  • ۲ هزار مددجوی کمیته امداد از خدمات پزشکی بهره مند شدند
  • معاون امور فرهنگی کمیته امداد کشور: ۲۰ درصد افراد جامعه دچار مشکلات روانشناختی هستند
  • نکوداشت دانش‌آموختگان بین‌المللی در شیراز برگزار می‌شود
  • ارتقای کیفیت آموزش و پیشرفت علمی با جذب دانشجویان بین الملل
  • فعالیت بیش از ۱۷۰ ماما در مراکز بهداشتی استان یزد
  • ۲.۶ میلیون نفرساعت آموزش در آموزشگاه‌های آزاد فنی‌وحرفه‌ای قم ارائه شد