Web Analytics Made Easy - Statcounter
به نقل از «ایسنا»
2024-04-30@22:39:56 GMT

تحقق بیانیه گام دوم انقلاب در گرو باور جوانان است

تاریخ انتشار: ۱۴ بهمن ۱۳۹۹ | کد خبر: ۳۰۸۸۰۷۵۶

تحقق بیانیه گام دوم انقلاب در گرو باور جوانان است

ایسنا/زنجان نماینده ولی‌فقیه در استان زنجان گفت: تحقق بیانیه گام دوم انقلاب در گرو باور جوانان است.

آیت‌الله علی خاتمی صبح امروز (۱۴ بهمن‌ماه) در دیدار رئیس سازمان جوانان جمعیت هلال‌احمر جمهوری اسلامی ایران، اظهار کرد: در بیانیه گام دوم انقلاب، در ورود به چله دوم انقلاب، مقام معظم رهبری بیش از چهل بار به کلمه جوان تاکید کرده‌اند.

بیشتر بخوانید: اخباری که در وبسایت منتشر نمی‌شوند!

وی با بیان اینکه بر اساس تاکیدات مقام معظم رهبری، نسل اول و دوم انقلاب آنچه که مسئولیت و تکلیف‌شان بود انجام داده‌اند و در حال حاضر نسل دوم و سوم در جایگاه‌های انجام مسئولیت هستند، اضافه کرد: آینده در دست نسل چهارم و جوانان امروز است.

نماینده ولی‌فقیه در استان زنجان ادامه داد: بر اساس فرمایشات مقام معظم رهبری باید چهل سالگی انقلاب اسلامی را با چهل سالگی انقلاب‌های بزرگ دنیا همچون فرانسه و روسیه مقایسه کنیم که موانعی نداشتند.

آیت‌الله خاتمی با یادآوری این مطلب که انقلاب اسلامی موانعی چون هشت سال جنگ تحمیلی، استکبار، گروهک‌های ضد انقلاب و تحریم ظالمانه را پیش رو داشته اما با وجود این پیشرفت کرده است، تاکید کرد: چهل سالگی انقلاب باید با قبل از آن مقایسه شود؛ چرا که در حال حاضر بیش از ۸۷ درصد روستاها راه آسفالت دارند و از نعمت برق برخودارند و روستای بالای ۱۰ خانوار بدون برق نداریم. پس از پیروزی انقلاب اسلامی در کشور خدمات قابل توجهی انجام شده و مقایسه این مهم با چهل سال قبل از آن گویای پیشرفت و توسعه است که آن هم با وجود جنگ هشت ساله محقق شده است.

امام جمعه زنجان با بیان اینکه در واقع جنگ جهانی سوم در ایران اتفاق افتاد، استکبار و تجاوزگران دنیا، ابرقدرت شرق و غرب علیه ایران بودند که در میان اسرا، اسیرانی از ۱۷ کشور دنیا وجود داشت، ادامه داد: در زمان حاضر به لحاظ رتبه علمی در رتبه ۱۵ و شرکت‌های دانش‌بنیان و فناوری‌های هسته‌ای جزو ۱۲ کشور دنیا هستیم که با همه موانع محقق شده است. وجود ۱۴میلیون دانشمند در کشور، پتانسیل‌های مهمی برای کشور محسوب می‌شود که به راحتی محقق نشده است و اگر جامعه‌ای زیبا می‌خواهید باید با جدیت وارد میدان عمل شوید.

نماینده ولی‌فقیه در استان زنجان با بیان اینکه باید جوانان خود را به پیشرفت دنیا برسانند؛ چرا که سرعت پیشرفت در دنیا بسیار بالا است و این مهم کار جوانان ایران اسلامی است، تصریح کرد: جوانان سرمایه‌های اصلی هر کشور هستند.

در ادامه این دیدار، رئیس سازمان جوانان جمعیت هلال‌احمر جمهوری اسلامی ایران نیز گفت: در اجرای طرح شهید سردار حاج قاسم سلیمانی در حوزه نظارت، مراقبت و حمایت جوانان بی‌ادعا وارد شده‌اند و برای بیش از ۳۰۰ هزار نفر - روز تاکنون خدمات پیشگیری از بیماری کرونا را ارائه داده‌اند.

محمد گل‌فشان با بیان اینکه از ابتدای شیوع بیماری کرونا در سراسر کشور، جوانان هلال‌احمر گمنام، داوطلبانه و ایثارگرانه در اوج شیوع این بیماری در خدمت مردم بودند، افزود: بعد از فرمایشات مقام معظم رهبری در خصوص حضور جدی جوانان در مبارزه با بیماری کرونا، طرح آمران سلامت ظرف ۲۴ ساعت در سراسر کشور به اجرا درآمد و بیش از ۱۳ هزار جوان هلال‌احمری در مدت ۱۱ روزه طرح در خدمت مردم بودند.

وی با بیان اینکه بعد از اجرای طرح شهید سردار حاج قاسم سلیمانی در حوزه نظارت، مراقبت و حمایت همین جوانان بی‌ادعا وارد شدند و برای بیش از ۳۰۰ هزار نفر - روز تاکنون خدمات ارائه داده‌اند، متذکر شد: بر اساس گزارش وزارت بهداشت و درمان، با حضور جوانان هلال‌احمر نظارت بر اماکن عمومی و خرید که باید وزارت بهداشت انجام می داد، قدرت کنترل کرونا سه برابر شده و شاهد سیر نزولی این بیماری در سطح کشور هستیم.

رئیس سازمان جوانان جمعیت هلال‌احمر جمهوری اسلامی ایران گفت: در حوزه مراقبتی و حمایتی نیز تفاهم‌نامه‌ای با حوزه بسیج و دانشگاه‌های علوم‌پزشکی سراسر کشور امضا شده که تاکنون ۲۰۰۰ نفر از جوانان هلال‌احمر استان زنجان داوطلبانه در این طرح شرکت و ارایه خدمات می‌دهند.

این مسئول با بیان اینکه مقام معظم رهبری بر ادامه راه و مکتب سردار سلیمانی تاکید کرده‌اند، افزود: هلال‌احمر در این خصوص جشنواره «رفیق خوشبخت ما» را اجرا کرده و عنوان این جشنواره برگرفته از سخنان گهربار معظم‌له است که بیش از ۲۰۰ هزار نفر در بخش‌های مختلف شرکت کرده‌اند.

گل‌فشان به بیانیه گام دوم انقلاب اشاره و خاطرنشان کرد: همه مدیران عامل استان‌ها بر اساس این بیانیه، مشاور جوان انتخاب کرده‌اند.

انتهای پیام

منبع: ایسنا

کلیدواژه: استانی اجتماعی زنجان هلال احمر بیانیه گام دوم انقلاب مقام معظم رهبری استان زنجان هلال احمر بر اساس

درخواست حذف خبر:

«خبربان» یک خبرخوان هوشمند و خودکار است و این خبر را به‌طور اتوماتیک از وبسایت www.isna.ir دریافت کرده‌است، لذا منبع این خبر، وبسایت «ایسنا» بوده و سایت «خبربان» مسئولیتی در قبال محتوای آن ندارد. چنانچه درخواست حذف این خبر را دارید، کد ۳۰۸۸۰۷۵۶ را به همراه موضوع به شماره ۱۰۰۰۱۵۷۰ پیامک فرمایید. لطفاً در صورتی‌که در مورد این خبر، نظر یا سئوالی دارید، با منبع خبر (اینجا) ارتباط برقرار نمایید.

با استناد به ماده ۷۴ قانون تجارت الکترونیک مصوب ۱۳۸۲/۱۰/۱۷ مجلس شورای اسلامی و با عنایت به اینکه سایت «خبربان» مصداق بستر مبادلات الکترونیکی متنی، صوتی و تصویر است، مسئولیت نقض حقوق تصریح شده مولفان در قانون فوق از قبیل تکثیر، اجرا و توزیع و یا هر گونه محتوی خلاف قوانین کشور ایران بر عهده منبع خبر و کاربران است.

خبر بعدی:

برگزاری مانور تیم سحر هلال احمر در قزوین

ناصر صبوری غیاثوند سرپرست جمعیت هلال احمر استان قزوین گفت: تیم سفیران حمایت‌های روانی (سحر) با حضور در دبستان ابتدایی دخترانه آزادگان شهرستان قزوین و برپایی فضای دوستدار کودک به دانش آموزان مقطع ابتدایی در قالب، آموزش‌های امدادی، مسابقه، قصه گویی، کاردستی، بازی و سرگرمی و دیگر برنامه‌های فرهنگی و حمایتی ارائه خدمات کردند.

وی افزود: این مانور تمرینی در راستای توانمندسازی اعضای جوانان، افزایش تاب آوری جامعه، پیشگیری و کاهش عوارض روانی اجتماعی ناشی از حوادث و توانمندسازی و کمک به آسیب دیدگان برای بازگشت به زندگی عادی توسط تیم سحر (سفیران حمایت‌های روانی) جمعیت هلال احمر صورت گرفت.

صبوری غیاثوند ادامه داد: افراد مشارکت کننده در این مانور، فراگیران شرکت کننده در دومین دوره آموزشی کوتاه مدت با عنوان «فضای دوستدار کودک پس از بحران»، تدوین شده توسط مرکز آموزش علمی‌کاربردی هلال احمر استان بودند که این مانور در واقع کار عملی پایانی این افراد، بود.

سرپرست جمعیت هلال احمر استان قزوین گفت: امیدوارم با همکاری معاونت جوانان هلال احمر استان و همچنین مرکز آموزش علمی‌کاربردی هلال احمر، میزان آمادگی اعضای تیم سحر را در کاهش و کنترل استرس و آسیب‌های روانی بعد از حوادث و بحران‌ها و برخی تهدید‌های بعد از وقوع حوادث با اجرای دوره‌های آموزشی و بازآموزی و همچنین مانور‌های عملیاتی، افزایش دهیم.

باشگاه خبرنگاران جوان قزوین قزوین

دیگر خبرها

  • آماده باش نیروهای هلال احمر بوشهر
  • واژگونی سواری پراید در محور میاندوآب_ مهاباد
  • برگزاری مانور تیم سحر هلال احمر در قزوین
  • خانه‌های هلال در کشور به ۸۰۰۰ خانه افزایش می‌یابد
  • جوانان و نوجوانان اندیشه مطهری را چراغ راه خود قرار دهند
  • قالیباف: جوانان و نوجوانان اندیشه مطهری را چراغ راه خود قرار دهند
  • تولید چادر‌های امدادی متناسب با فصل و اقلیم از سوی هلال احمر
  • تولید چادرهای امدادی متناسب با فصل و اقلیم از سوی هلال احمر
  • حال فوتبال خوب است اما باور نکنید!
  • عضو کمیته استیناف: حال فوتبال خوب است اما باور نکنید!