Web Analytics Made Easy - Statcounter

مسئول کارگروه قرآن بزرگداشت ایام الله دهه فجر انقلاب اسلامی برنامه‌های این کارگروه در ایام الله دهه فجر را تشریح کرد.

به گزارش ایسنا؛ حجت الاسلام اخوان صباغ- مسئول کارگروه قرآن بزرگداشت ایام الله دهه فجر انقلاب اسلامی- با تشریح برنامه‌های این کارگروه در ایام الله دهه فجر اظهار کرد: برنامه‌های ملی کارگروه قرآنی  عبارتند از؛ تجدید میثاق با ‌آرمان‌های حضرت امام (ره) : در ۷ بهمن‌ماه سال جاری با حضور جامعه قرآنی و با رعایت پروتکل‌های بهداشتی و با همکاری دستگاه‌های قرآنی، محفل انس با قرآن کریم برگزار شد.

بیشتر بخوانید: اخباری که در وبسایت منتشر نمی‌شوند!

وی گفت: کاروان قرآنی انقلاب؛ به تقارن دهه فجر با اولین سالگرد شهادت سردار سپهبد حاج قاسم سلیمانی، کاروان قرآنی انقلاب، برنامه‌های خود را به شرح ذیل اجرا خواهد کرد. که بخشی از این برنامه‌ها با پخش زنده از شبکه قرآن و معارف سیما و شبکه‌های استانی انجام شده است و بخشی دیگر در حال برنامه ریزی است. پنج شنبه ۱۸ دی ماه  از ساعت ۱۶ الی ۱۷ عضر  محفل انس با قرآن کریم با حضور خانواده‌های معزز شهدای مدافع حرم ارتش جمهوری اسلامی ایران،   رزمندگان مدافع حرم ارتش جمهوری اسلامی ایران و فرماندهان عالی رتبه نظامی – انتظامی در مرکز آموزش جوادالائمه (لشگرک)

او ادامه داد: پنج شنبه ۲۵ دی ماه از ساعت ۱۶ الی ۱۷ عصر محفل انس با قرآن کریم در حسینیه بیت الزهرا (س)   کرمان (منزل پدری شهید سلیمانی)، یکشنبه ۱۲ بهمن ماه از ساعت ۹ الی ۱۰ صبح ـ استان هرمزگان، ویژه برنامه قرآنی لحظه ورود حضرت امام خمینی (ره) با حضور خانواده‌های معظم شهدای مدافع حرم استان، فرماندهان عالی رتبه نیروهای مسلح و مدیران ارشد ملی و استانی بر روی عرشه ناو جمهوری اسلامی ایران در بندرعباس، چهارشنبه ۱۵ بهمن از ساعت ۱۲:۴۵ الی ۱۴:۰۰  ـ استان مرکزی، محفل انس با قرآن کریم در بیت (زادگاه) حضرت امام خمینی (ره) در شهرستان خمین به مناسبت میلاد حضرت زهرا(س) و حضرت امام خمینی (ره) دوشنبه ۲۰ بهمن از ساعت ۱۲:۴۵ الی ۱۴:۰۰ ـ استان تهران، محفل انس با قرآن کریم  همزمان با روز خدمت مؤمنانه و مدافعان سلامت؛ در بیمارستان بقیه الله اعظم (عج) با حضور مدافعان سلامت و خانواده‌های شهدای مدافع سلامت، شنبه ۲۵ بهمن از ساعت ۱۶:۳۰ الی ۱۷:۴۵  ـ استان مازندران، محفل انس با قرآن کریم با حضور خانواده‌های شهدای مدافع حرم استان و فرماندهان عالی رتبه نیروهای مسلح در مجتمع کوثر بابلسر

مسئول کارگروه قرآن بزرگداشت ایام الله دهه فجر انقلاب اسلامی از برگزاری همایش سراسری سیره فاطمی، مکتب قرآنی و منزلت زن در انقلاب اسلامی خبر داد و گفت: روز چهارشنبه (۱۵ بهمن ماه) مصادف با میلاد با سعادت حضرت زهرا (س) همایش سراسری سیره فاطمی، مکتب قرآنی و منزلت زن در انقلاب اسلامی در سراسر کشور از سوی هیأت اندیشه ورز بانوان قرآنی و با همکاری ادارات کل تبلیغات اسلامی استان‌ها و اتحادیه موسسات و تشکل‌های قرآن و عترت (ع) برگزار می‌شود همایش ملی آن در همان روز در شهرستان خمین و در بیت قدیمی امام خمینی برگزار خواهد شد.

 اخوان صباغ گفت: جشنواره مجازی عطر قرآن در فجر انقلاب نیز برگزار می‌شود. این جشنواره مجازی عطر قرآن در فجر انقلاب به عنوان ویژه برنامه کارگروه قرآنی بزرگداشت ایام الله دهه فجر انقلاب اسلامی و به همت سازمان دارالقرآن الکریم و همکاری ادارات کل تبلیغات اسلامی گلستان، آذربایجان شرقی، خوزستان، کرمان و کرمانشاه برگزار خواهد شد.

وی از آماده‌سازی مجموعه نمایشگاهی عکس با موضوع «قرآن، امام، امت و انقلاب اسلامی» خبر داد و گفت: این نمایشگاه شامل ۴۲  تابلو است که بمناسبت چهل و دومین سالگرد پیروزی انقلاب اسلامی تهیه شده و در هر پوستر یک رویداد مهم در ۴ دهه اخیر محور بوده و مستند قرآنی آن به همراه توضیح مختصری از آن رویداد ذکر شده است. همچنین محتوای هر تابلو به دو زبان انگلیسی و عربی ترجمه شده است. هم اکنون این پوستر ها در فضای مجازی و گروه های قرآنی در حال انتشار است.

وی گفت: گنجاندن نام قرآن در نام‌گذاری ایام الله دهه فجر انقلاب اسلامی  از دیگر برنامه‌های ما است. بنا به درخواست جامعه قرآنی کشور و با همکاری شورای هماهنگی تبلیغات اسلامی اسلامی روز جمعه ۱۷ بهمن ماه به نام انقلاب اسلامی، قرآن و معنویت، وحدت اسلامی، آمادگی برای طلوع  خورشید ولایت عظمی (عج) نام گذاری شد. اعزام قاری و گروه تواشیح به برنامه‌های دهه مبارک فجر همکاری با شورای هماهنگی تبلیغات اسلامی جهت اعزام قاریان بین المللی قرآن کریم و گروه‌های تواشیح برای برگزاری هر چه با شکوهتر مراسم‌های پیش بینی شده در روزهای ۱۲ و ۲۲ بهمن  ماه است. برگزاری پانزدهمین نشست تخصصی سالانه شورای عالی قرآن به صورت نیمه حضوری و مجازی در نیمه بهمن ماه که در این نشست علمی، جریان قرائت قرآن در جمهوری اسلامی ایران در بیش از چهار دهه گذشته، آسیب شناسی می شود و چشم انداز این هنر مقدس در گام دوم انقلاب تبیین می‌شود. رونمایی از چند دوره ترتیل کل قرآن کریم، رونمایی از آلبوم تولیدات صوتی و تصویری آوایی قرآنی درموضوعات مرتبط با سردار سلیمانی از دیگر برنامه‌ها است.

مسئول کارگروه قرآن بزرگداشت ایام الله دهه فجر انقلاب اسلامی  از همکاری اداره  کل قرآن، عترت و نماز وزارت آموزش و پرورش خبر داد و گفت: برگزاری محافل انس با قرآن کریم در جوار بارگاه ملکوتی حضرت امام رضا (ع)، حضرت امام حسین (ع) و حضرت علی (ع) و پخش از طریق کانال شبکه های ملی شاد، برگزاری مرحله پایانی چهارمین دوره مسابقات همخوانی و مدیحه سرایی مراکز دارالقرآن الکریم وزارت آموزش و پرورش در سراسر کشور (یادواره شهید سپهبد حاج قاسم سلیمانی) به صورت مجازی که دبیرخانه مرکزی این مسابقه در استان سمنان است. بزرگترین گردهمایی مدیران قرآنی کشور (دوره ۲ سالانه) به منظور توانمند سازی مدیران دارالقرآن الکریم وزارت آموزش و پرورش به تعداد ۹۰۰ نفر  است.

اخوان صباغ با اشاره به برنامه‌های این کارگروه با همکاری شبکه قرآن و معارف سیما  خاطرنشان کرد: ویژه برنامه آیه‌های انقلاب با موضوع آیات قرآنی که توسط امام خمینی (ره) از ابتدای نهضت انقلاب اسلامی در بیانیه‌ها و اعلامیه‌ها بیان کردند.

-همکاری و مشارکت در طرح کاروان قرآنی انقلاب،

-پخش سخنرانی با موضوع انقلاب اسلامی هر روز از ساعت ۱۳:۳۰،

-پخش مستند شخصیت های انقلابی ایام الله دهه فجر انقلاب اسلامی،

-ویژه برنامه قرار قرآنیان با حضور میهمانان و با رعایت پروتکل‌های بهداشتی در  ۲۲ بهمن ماه،

-پخش برنامه مصباح در خصوص دستاوردهای نهادهای قرآنی و رویدادهای مهم قرآنی به صورت زنده و به صورت روزانه

شبکه رادیویی قرآن :

-برگزاری۴۰ محفل قرآنی از روز سالگرد شهادت حاج قاسم سلیمانی تا روز ۲۲ بهمن ماه در سراسر کشور که هر شب یک برنامه از طریق این شبکه پخش می‌شود.

ادارات امور قرآنی نیروهای مسلح :

-مسابقه حفظ سوره مبارکه لقمان

-مسابقه حفظ دعای هفتم صحیفه سجادیه با توجه به تاکید مقام معظم رهبری (مدظله العالی) بر خواندن این دعای شریف در شرایط کرونایی

-اجرای برنامه ختم قرآن کریم و محفل انس با قرآن کریم به صورت مجازی در راستای ارج نهادن به مقام شهدای انقلاب اسلامی و شهدای مدافع حرم

-مسابقه بزرگ تفسیر سوره مبارک لقمان بصورت غیر حضوری و در بستر مجازی

-محافل انس با قرآن کریم با رویکرد تدبر در آیات قرآن کریم

-چهلمین دوره مسابقات قرآن کریم سراسری نیروهای ارتش جمهوری اسلامی ایران

-برگزاری مسابقات حدیث با محوریت حکمت های نهج البلاغه به صورت غیر حضوری

اتحادیه کشوری موسسات و تشکل های قرآن و عترت

- محفل انس با قرآن کریم گرامی داشت پیروزی انقلاب اسلامی با مشارکت شبکه قرآن و معارف سیما و مراکز استانی به صورت همزمان و در قالب یک محفل دوساعته  در ۳۱ استان

-تکریم بانوان مدیر فعال قرآنی همزمان با ولادت با سعادت حضرت زهرا (س)

ب) برنامه‌های استانی کارگروه قرآنی :

-برگزاری محافل انس با قرآن کریم در سراسر کشور به صورت مجازی (در صورت فراهم بودن شرایط استانی به صورت حضوری با رعایت پروتکل های بهداشتی)

-فضا سازی و نصب پرچم ایران توسط موسسات و تشکل های قرآنی و همچنین نهادهای قرآنی بنا بر تاکید مقام معظم رهبری (مدظله العالی)

-برگزاری رزمایش مومنانه مواسات و کمک مومنانه به نیازمندان

-فراخوان مسابقه حفظ سوره مبارکه فجر

-غبار رویی مزار شهدا و دیدار با خانواده های معظم شهدا

-برگزاری پویش ختم قرآن کریم به نیت هدیه به ارواح پاک و مطهر شهدا و امام راحل (ره)

-برپایی نمایشگاه های قرآنی با موضوع ایام الله دهه فجر انقلاب اسلامی

-اجرای بیش از ۲۵۰۰ برنامه با همکاری دستگاه های عضو کارگروه قرآن در سراسر کشور.

انتهای پیام

منبع: ایسنا

کلیدواژه: دهه فجر کارگروه قرآن ستاد دهه فجر انقلاب اسلامی محفل انس با قرآن کریم جمهوری اسلامی ایران انس با قرآن کریم شهدای مدافع حرم تبلیغات اسلامی سراسر کشور ویژه برنامه امام خمینی حضرت امام برنامه ها بهمن ماه ـ استان

درخواست حذف خبر:

«خبربان» یک خبرخوان هوشمند و خودکار است و این خبر را به‌طور اتوماتیک از وبسایت www.isna.ir دریافت کرده‌است، لذا منبع این خبر، وبسایت «ایسنا» بوده و سایت «خبربان» مسئولیتی در قبال محتوای آن ندارد. چنانچه درخواست حذف این خبر را دارید، کد ۳۰۸۸۸۸۱۱ را به همراه موضوع به شماره ۱۰۰۰۱۵۷۰ پیامک فرمایید. لطفاً در صورتی‌که در مورد این خبر، نظر یا سئوالی دارید، با منبع خبر (اینجا) ارتباط برقرار نمایید.

با استناد به ماده ۷۴ قانون تجارت الکترونیک مصوب ۱۳۸۲/۱۰/۱۷ مجلس شورای اسلامی و با عنایت به اینکه سایت «خبربان» مصداق بستر مبادلات الکترونیکی متنی، صوتی و تصویر است، مسئولیت نقض حقوق تصریح شده مولفان در قانون فوق از قبیل تکثیر، اجرا و توزیع و یا هر گونه محتوی خلاف قوانین کشور ایران بر عهده منبع خبر و کاربران است.

خبر بعدی:

انتقاد آیت‌الله علم‌الهدی از وضعیت حمل‌ونقل هوایی و ریلی

نماینده ولی فقیه در خراسان رضوی ‌از نا به سامانی وضعیت حمل‌ونقل هوایی و ریلی در ایام پیک مسافری انتقاد کرد. - اخبار استانها -

به گزارش خبرگزاری تسنیم از مشهد، به نقل از پایگاه اطلاع رسانی نماینده ولی فقیه در خراسان رضوی، آیت‌الله سید احمد علم‌الهدی در دیدار با اعضای قرارگاه سازندگی خاتم‌الانبیاء ضمن تأکید بر ضرورت حمایت ملی از زیرساخت‌های استان خراسان رضوی و شهرستان مشهد اظهارداشت: برای صیانت از هویت مشهد که منتسب به امام مهربانی‌هاست، شایسته است که تمامی برنامه‌ها به‌ویژه برنامه‌هایی که با حضور زائران و کیفیت سفر آنان ارتباط دارد متناسب با هویت امام هشتم (علیه‌السلام) باشد.

 وی با تأکید بر اینکه دولت مهم‌ترین جریانی است که می‌تواند از پیک‌های زیارتی مشهد گره‌گشایی کند، افزود: در ایام نوروز و ایام سوگواری دهه آخر صفر از تمام کشور زائر به مشهد می‌آید که با توجه به تشرف میلیونی این حجم از زائران نیاز به داشتن نگاه ملی و حمایت دولتی نسبت به زیرساخت‌های این شهر بیشتر احساس می‌شود.

عضو مجلس خبرگان رهبری با بیان اینکه ضروری است تا نواقصی که در مسیر حمل‌ونقل جاده‌ای زائران وجود دارد برطرف شود، ادامه داد: مسئله حمل‌ونقل از جمله عرصه‌های حیاتی و حساس زندگی مردم است. چه حمل‌ونقل هوایی و چه ریلی و جاده‌ای، عمده خانواده‌ها برنامه‌ریزی برای چگونگی رسیدن به مقصد خود در یک سفر را از جمله محورهای تصمیم‌گیری خود در نظر می‌گیرند و در این میان، تردد جاده‌ای از اولویت نخست برخوردار است.

وی با اشاره به نادیده گرفته شدن حضور میلیونی زائران و ترددهای چشمگیر در جاده‌ها در تصمیم‌گیری‌های وزارت راه و شهرسازی  افزود: در این راستا ضروری است تا تأمین منابع مالی آزادراه حرم تا حرم هر چه سریع‌تر انجام شود. این جاده که پیرامون آن تلاش‌های بسیاری در حال انجام است همچنان به مرحله اجرا نرسیده است که این موضوع باعث شده رسیدن زائر امام رضا(ع) به مشهد مقدس با گرفتاری و سختی همراه باشد.

آیت‌الله علم‌الهدی با اشاره به‌ضرورت ایمن‌سازی جاده‌های استان خراسان رضوی ابراز کرد: یکی از نقاط حادثه‌خیز استان جاده سبزوار به شاهرود است که بیشترین تصادفات جاده‌ای نیز در آن رخ می‌دهد، در این خصوص نیز باید راهکاری از سوی وزارت و راه شهرسازی اتخاذ شود تا دیگر شاهد از دست دادن عزیزانمان نباشیم.

نماینده ولی فقیه در خراسان رضوی با انتقاد از نا به سامانی وضعیت حمل‌ونقل هوایی و ریلی در ایام پیک مسافری خاطرنشان کرد: متأسفانه در این ایام که مسافران زیادی قصد تشرف به مشهدالرضا (علیه‌السلام) را دارند، برخی از شرکت‌های هواپیمایی نرخ بلیت‌های مسافربری را افزایش می‌دهند و یا در حمل‌ونقل ریلی که وسیله تشرف قشر متوسط جامعه است زائران برای تهیه بلیت با مشکلات بسیاری مواجه می‌شوند که گاهی درخواست‌ها برای اضافه کردن یک رام قطار فوق‌العاده نیز در این خصوص بی‌نتیجه مانده است.

انتهای پیام/282/.

دیگر خبرها

  • آیت الله علم الهدی: آزادراه حرم تا حرم تامین مالی شود
  • انتقاد آیت‌الله علم‌الهدی از وضعیت حمل‌ونقل هوایی و ریلی
  • هنر‌های قرآنی از منظر میراث فرهنگی حائز اهمیت است
  • مشارکت ۳۲۵ نفر در مسابقات قرآنی شرکت گاز خراسان جنوبی
  • بررسی سیر تحول هنرهای قرآنی/ اهمیت نگاه میراث فرهنگی به هنر قرآنی
  • اختتامیه جشنواره قرآن و حدیث در تانزانیا برگزار می شود
  • قرآن فضای گفتگوی بسیاری درباره هنر دارد
  • نماینده آیت الله العظمی سیستانی خواستار تربیت شخصیت قرآنی دانش آموزان و دانشجویان شد
  • سند راهبردی جامعه قرآنی عصر رونمایی شد
  • گسترش جلسات سنتی قرآن کریم در حرم مطهر رضوی