Web Analytics Made Easy - Statcounter
به نقل از «خبرگزاری برنا»
2024-04-30@18:11:12 GMT

اخبار مهم امروز گروه اجتماعی برنا

تاریخ انتشار: ۱۵ بهمن ۱۳۹۹ | کد خبر: ۳۰۸۹۹۳۷۹

اخبار مهم امروز گروه اجتماعی برنا

مهم ترین اخبار اجتماعی خبرگزاری برنا طی 24 ساعت گذشته به شرح ذیل است.

به گزارش برنا؛ مهم ترین اخبار اجتماعی طی 24 ساعته گذشته به شرح ذیل است.

فرمانده کل ناجا:

تمامی توطئه‌ها در منطقه برای سرنگونی نظام است/ برخورد مقتدرانه با تروریست‌ها و قاچاقچیان در مرزها

مراسم اعطای درجه به دانش آموختگان دانشگاه علوم انتظامی امین با حضور سردار حسین اشتری در دانشگاه علوم انتظامی امین برگزار شد.

بیشتر بخوانید: اخباری که در وبسایت منتشر نمی‌شوند!

مدیرکل دفتر حفاظت و مدیریت حیات‌وحش سازمان حفاظت محیط‌زیست مطرح‌کرد:

حیوانات باغ وحش در حصار متولد شده اند نه در طبیعت!/ کف استانداردها در باغ وحش‌های کشور رعایت می شود/ شیوع کرونا، تعطیلی باغ وحش‌ها و نداشتن درآمد تحقق ضوابط بیشتر را دشوار کرد

شهاب‌الدین منتظمی گفت: شیوع کرونا، تعطیلی باغ وحش‌ها و نداشتن درآمد، اقدامات لازم برای تحقق ضوابط بیشتر را دشوار کرده است.برای به‌روزرسانی یک سازمان موانع مالی باید برطرف شود البته شاهد کف استانداردها در حوزه باغ وحش‌ها هستیم.

رئیس سازمان غذا و دارو مطرح کرد:

کمبود دارو نداریم/ واکسن ایرانی در مقابل جهش بریتانیایی موثر است/ واکسن روسی تا دو روز دیگر وارد کشور می‌شود/ پزشکان اصرار به خرید داروی خارجی نداشته باشند

محمد رضا شانه ساز گفت: : کمبود جدی دارو نداریم و نگران نیستیم اگر بانک مرکزی در زمینه ارز مورد نیاز برای مواد اولیه کمک کنند مشکلاتمان حل می شود.

رئیس انستیتو پاستور ایران:

ظرفیت تامین 70 هزار تست تشخیصی را داریم/ مشکل تولید انبوه واکسن تولید داخل نداریم/ واکسن کوبایی سه هفته آینده وارد فاز بالینی می شود/ واکسن می‌تواند در برابر ویروس جهش یافته کرونا ایمنی ایجاد کند

علیرضا بیگلری با اشاره به آخرین وضعیت تولید واکسن داخلی و کوبایی گفت: واکسن کوبایی در دو الی سه هفته آتی وارد فاز انسانی می شود.

دبیر ستاد ملی مقابله با کرونا پاسخ داد؛

خطای تست سریع کمتر است یا PCR؟

حمیدرضا جمشیدی با اشاره به انواع تست های تشخیصی کرونا گفت: تفاوت خطای تست سریع با نمونه دیگر کمتر از ده درصد است و چندین ماه است که تست سریع انجام می شود و امروز دیگر خطاها به مراتب کمتر شده است.

سخنگوی وزارت بهداشت خبر داد:

شناسایی 6870 بیمار جدید کووید19 در کشور/ 18 شهر با وضعیت نارنجی در کشور

سیما سادات لاری گفت: از دیروز تا امروز 15 بهمن 1399 و بر اساس معیارهای قطعی تشخیصی، 6 هزار و 870 بیمار جدید مبتلا به کووید19 در کشور شناسایی شدند.

استخدام 88 هزار نفر در آموزش و پرورش تا پایان 1400

محسن حاجی میرزایی گفت: 30 هزار ردیف استخدامی اخذ شده که بر اساس سابقه این افراد در سراسر کشور توزیع می شوند و بلافاصله دوره های آموزشی برای این افراد برگزار می شود.

رییس جمعیت هلال احمر:

بانوان نقش پررنگی در هلال احمر دارند

آیین پاسداشت مقام زن با حضور کریم همتی، رئیس جمعیت هلال احمر برگزار شد.

معاون امور زنان ریاست جمهوری مطرح کرد:

لزوم حرکت به سمت عدالت جنسیتی/ نباید دختران را بین ازدواج و تحصیل نگهداریم تا یکی را انتخاب کنند

معصومه ابتکار ضمن تاکید بر عدالت جنسیتی گفت: نباید دختران را بین ازدواج و تحصیل نگهداریم تا مجبور شوند یکی را انتخاب کنند. رویکرد دولت دوازدهم در این زمینه عدالت جنسیتی است و سرلوحه امور ما است.

عضو جامعه‌ روحانیت مبارز:

مهریه ریشه قرآنی دارد/ نمایندگان مجلس سواد کافی برای تحریر قوانین ندارند/ قوانین جدید مهریه، زنان را از اسلام عقب می‌راند

سیدرضا اکرمی با اشاره به جایگاه زن در اسلام از تصمیمات نمایندگان مجلس انتقاد کرد و گفت: مجلس اگر می‌خواهد به کشور خدمت کند قوانین را متناسب با وضعیت موجود، به روز رسانی کنند و در مورد مهریه بدون استفاده از نظر متخصصان کاری انجام ندهد.

وزیر بهداشت:

مرگ 79 ایرانی دیگر بر اثر کرونا/ ورود واکسن کرونا در روزهای آینده/ بهار 1400 واکسن ایرانی کرونا تقدیم مردم می‌شود/ اولویت ما خرید واکسن تایید شده و مطمئن است

سعید نمکی از مرگ 79 ایرانی دیگر بر اثر کرونا در شبانه روز گذشته خبر داد.

معاون امور جوانان وزیر ورزش و جوانان مطرح کرد:

تدوین سند جامع اوقات فراغت برای اولین بار در کشور/ 500 مرکز مشاوره تا پایان دولت تحویل می‌دهیم/هر ساله 13 هزار دریافت کننده وام ازدواج بالای ۵۰ سال داریم/ لزوم حرکت به سوی وام تجمیعی جوانان

محمد مهدی تندگویان گفت: برای اولین بار در کشور در موضوع اوقات فراغت سند جامع تدوین شد تا تقسیم کاری برای دستگاه ها صورت گیرد که بتوانیم اشتغال زایی و درآمدزایی کنیم.

بر اساس گزارش شرکت کنترل کیفیت هوا؛

هوای تهران باز هم آلوده شد

طی ۲۴ ساعت گذشته غلظت آلاینده‌ ذرات معلق کمتر از ۲.۵ میکرون در هوای پایتخت افزایش یافته و کیفیت هوا به شرایط ناسالم برای گروههای حساس جامعه کاهش یافت.

مرکز مدیریت اطلاعات راه‌ها و حمل و نقل جاده‌ای کشور اعلام کرد:

ترافیک سنگین در آزادراه قزوین – کرج

در این گزارش از آخرین وضعیت جوی و ترافیکی راه‌های کشور در پانزدهم بهمن ماه سال ۹۹ مطلع شوید.

شروع بارش برف و باران در ۲۴ استان/ احتمال وقوع بهمن در پی کاهش دما

سازمان هواشناسی با اعلام آغاز بارش برف و باران از فردا تا دوشنبه آینده در ۲۴ استان نسبت به کاهش دما، وقوع بهمن، آبگرفتگی معابر و لغزندگی جاده‌ها هشدار داد.

محسن حاجی میرزایی:

مجوز استخدام 30 هزار نفر در آموزش و پرورش صادر شد

وزیر آموزش و پروش در پست توئیتری خود نوشت: به میمنت میلاد خجسته حضرت صدیقه طاهره(س)، مجوز استخدام سی هزار نفر دیگر از مشمولان قانون تبدیل وضعیت استخدامی دریافت شد.

وقوع زمین لرزه شدید در هرمزگان

دقایقی قبل زمین لرزه ای با قدرت 4 ریشتر بندر چارک در استان هرمزگان را لرزاند.

منبع: خبرگزاری برنا

کلیدواژه: اخبار اجتماعی کرونا باغ وحش ها

درخواست حذف خبر:

«خبربان» یک خبرخوان هوشمند و خودکار است و این خبر را به‌طور اتوماتیک از وبسایت www.borna.news دریافت کرده‌است، لذا منبع این خبر، وبسایت «خبرگزاری برنا» بوده و سایت «خبربان» مسئولیتی در قبال محتوای آن ندارد. چنانچه درخواست حذف این خبر را دارید، کد ۳۰۸۹۹۳۷۹ را به همراه موضوع به شماره ۱۰۰۰۱۵۷۰ پیامک فرمایید. لطفاً در صورتی‌که در مورد این خبر، نظر یا سئوالی دارید، با منبع خبر (اینجا) ارتباط برقرار نمایید.

با استناد به ماده ۷۴ قانون تجارت الکترونیک مصوب ۱۳۸۲/۱۰/۱۷ مجلس شورای اسلامی و با عنایت به اینکه سایت «خبربان» مصداق بستر مبادلات الکترونیکی متنی، صوتی و تصویر است، مسئولیت نقض حقوق تصریح شده مولفان در قانون فوق از قبیل تکثیر، اجرا و توزیع و یا هر گونه محتوی خلاف قوانین کشور ایران بر عهده منبع خبر و کاربران است.

خبر بعدی:

۴۰ درصد متکدیان مشهد معتاد هستند

 

  به گزارش خبرگزاری صداوسیما مرکز خراسان رضوی، معاون اجتماعی و مشارکت‌های شهرداری مشهد گفت: پارسال بیش از چهار هزار و ۷۰۰ متکدی در سطح شهر شناسایی و به مرکز رسیدگی به آسیب‌دیدگان اجتماعی منتقل شدند که ۷۵ درصد این افراد مرد، ۱۹ درصد زن و ۶ درصد هم کودکان کمتر از ۱۸ سال بودند.

مهدی ابراهیمی افزود: آزمایش اعتیاد بیش از هزار و ۸۹۰ متکدی، مثبت بوده است که با هماهنگی مقام قضایی و همکاری بهزیستی به کمپ‌های درمان اعتیاد رایگان و دولتی تحویل شده‌اند.

وی افزود: ساماندهی متکدیان اطراف حرم مطهر رضوی نیز با همکاری مسوولان مربوطه صورت گرفت و در این راستا، بیش از ۷۹۰ نفر به مرکز رسیدگی به آسیب‌دیدگان اجتماعی منتقل شدند.

ابراهیمی افزود: سالمندان و زنان، بیش از سایر گروه‌های سنی در معابر و چهارراه‌ها حضور دارند و دلیل آن هم، کمک بیشتر مردم به این گروه‌های سنی است.

وی ادامه داد: تکدی‌گری به عنوان یک آسیب اجتماعی شناخته می‌شود از این رو طبق قانون، شناسایی و جمع‌آوری متکدیان در معابر شهری، با همکاری نیروی انتظامی در دستور کار است.

دیگر خبرها

  • نقش کارگران در جهش تولید و رونق اقتصاد کشور انکارناپذیر است
  • آغاز برنامه واکسیناسیون پنوموکوک برای گروه‌های هدف در بردسکن‌
  • آسترازنکا به مرگبار بودن واکسن کرونایش اعتراف کرد
  • اعتراف سازنده واکسن کووید آسترازنکا بعد از ۳ سال
  • تحریم ورود واکسن توسط مدعیان آزادی و حقوق بشر/ مرجعیت علمی الویت وزارت علوم
  • ۴۰ درصد متکدیان مشهد معتاد هستند
  • هشدار رئیس دانشگاه آزاد به ناهنجاری در انتخاب رشته دانشگاهی
  • انجام واکسیناسیون پنوموکوک کودکان در استان سیستان و بلوچستان
  • برنا : بازداشت برادرزاده شمخانی
  • ورود واکسن خوراکی روتاویروس به برنامه ایمن‌سازی کشور