Web Analytics Made Easy - Statcounter
به نقل از «فارس»
2024-04-29@01:16:22 GMT

نغمه‌سرایی بانوان شاعر فارس در منقبت حضرت زهرا(س)

تاریخ انتشار: ۱۶ بهمن ۱۳۹۹ | کد خبر: ۳۰۹۰۴۵۹۸

نغمه‌سرایی بانوان شاعر فارس در منقبت حضرت زهرا(س)

به گزارش خبرگزاری فارس از شیراز، همزمان با سالروز ولادت فرخنده حضرت زهرا(س) و ایام‌الله دهه فجر، عصر شعر فاطمی با نغمه‌سرایی جمعی از بانوان شاعر استان فارس عصر دیروز، در بستر فضای مجازی در استان فارس برگزار شد.

مسئول نهاد نمایندگی ولی فقیه در دانشگاه علمی ـ کاربردی استان فارس و منطقه هفت کشور در این مراسم ضمن تبریک فرا رسیدن سالروز ولادت حضرت زهرا(س) گفت: مهم‌ترین نکته‌ای که درباره حضرت زهرا(س) باید مورد بحث و بررسی قرار گیرد، سبک زندگی ایشان است.

بیشتر بخوانید: اخباری که در وبسایت منتشر نمی‌شوند!

حجت‌الاسلام والمسلمین مهدی عابدی، افزود: حضرت زهرا(س) در آخرین لحظات عمر پربرکتش به حضرت علی(ع) می‌فرماید، من در زندگی هیچ‌گاه سه کار انجام ندادم؛ یکی دروغگویی، دوم خیانت و سوم مخالفت و هیچ‌گاه با تو مخالفت نکردم. این‌ سه مورد مهم‌ترین نکاتی است که خوب است خانواده‌ها در سبک زندگی خویش بدان توجه داشته باشند.

وی، بخش اعظمی از مشکلات زندگی‌های مشترک را عدم صداقت دانست و گفت: اگر در زندگی صداقت داشته باشیم، قطعاً برکت وارد زندگیمان می‌شود البته متأسفانه دروغگویی تنها در خانه و خانواده نیست بلکه رسانه‌های معاند و غرض‌ورزان هم برای رسیدن به اهداف شوم خود به دروغ متوسل می‌شوند. 

مسئول نهاد نمایندگی ولی فقیه در دانشگاه علمی ـ کاربردی منطقه هفت کشور ادامه داد: امروز مشاهده می‌کنیم که دشمنان جمهوری اسلامی چقدر علیه این نظام و انقلاب و ملت ایران سم‌پاشی کرده و دروغ‌پراکنی می‌کنند و تلاش می‌کنند تا بگویند که در جمهوری اسلامی و مکتب اسلام به کرامت زن توجه نمی‌شود و البته برخی‌ها هم از روی بی‌اطلاعی و برخی‌ها هم مغرضانه این‌ها را باور می‌کنند و نشر می‌دهند. 

وی با تأکید بر اینکه انقلاب اسلامی دستاوردهای بی‌نظیری طی 42 سال برای ملت ایران به  ارمغان آورده است، توصیه کرد تا علاقه‌مندان برای آشنایی با این دستاوردها کتاب «صعود ۴۰ ساله» را مطالعه کنند که این دستاوردها به‌صورت آماری در آن‌ها آورده شده است. 

رئیس سازمان بسیج هنرمندان فارس هم در این نشست گفت: بحمد الهی هنرمندان متعهد و انقلابی استان فارس تعامل خوب و مناسبی با سازمان بسیج هنرمندان دارند و در عین حال تلاش هستیم تا این تعامل‌ها و ارتباطات را گسترده‌تر کنیم.

مجید میکائیلی، ضمن قدردانی از شاعرانی که در این نشست به شعرخوانی در مدح و منقبت بانوی دو عالم پرداختند، گفت: ذیل سازمان بسیج هنرمندان ۱۰ انجمن فعالیت می‌کند که هر کدام از آنان دارای ظرفیت‌های بی‌نظیری برای معرفی هرچه بیشتر جایگاه هنری و فرهنگی استان فارس هستند.

یادآور می‌شود، در ادامه این مراسم شاعران آیینی نام‌آشنای استان فارس نظیر ساجده تقی‌زاده، فاطمه فاضلی، زهرا سادات جعفری و پروانه نجاتی به شعرخوانی در مدح و منقبت بانوی دو عالم حضرت زهرا(س) پرداختند.

انتهای پیام/ن

منبع: فارس

کلیدواژه: نغمه سرایی بسیج هنرمندان حضرت زهرا س حضرت زهرا س استان فارس

درخواست حذف خبر:

«خبربان» یک خبرخوان هوشمند و خودکار است و این خبر را به‌طور اتوماتیک از وبسایت www.farsnews.ir دریافت کرده‌است، لذا منبع این خبر، وبسایت «فارس» بوده و سایت «خبربان» مسئولیتی در قبال محتوای آن ندارد. چنانچه درخواست حذف این خبر را دارید، کد ۳۰۹۰۴۵۹۸ را به همراه موضوع به شماره ۱۰۰۰۱۵۷۰ پیامک فرمایید. لطفاً در صورتی‌که در مورد این خبر، نظر یا سئوالی دارید، با منبع خبر (اینجا) ارتباط برقرار نمایید.

با استناد به ماده ۷۴ قانون تجارت الکترونیک مصوب ۱۳۸۲/۱۰/۱۷ مجلس شورای اسلامی و با عنایت به اینکه سایت «خبربان» مصداق بستر مبادلات الکترونیکی متنی، صوتی و تصویر است، مسئولیت نقض حقوق تصریح شده مولفان در قانون فوق از قبیل تکثیر، اجرا و توزیع و یا هر گونه محتوی خلاف قوانین کشور ایران بر عهده منبع خبر و کاربران است.

خبر بعدی:

دستگاه‌ها در اجرای مصوبات روستایی سفرهای شهرستانی استاندار فارس کوتاهی نکنند

ایسنا/فارس مدیرکل دفتر امور روستایی و شوراهای استانداری فارس با بیان اینکه با جدیت پیگیر مصوبات سفرهای شهرستانی استاندار در حوزه روستایی از دستگاهای اجرایی هستیم، از دستگاه‌های اجرایی خواست تا در اجرای این مصوبات کوتاهی نکنند.

حامد رستمی امروز، ۷ اردیبهشت در حاشیه یکی از بازدیدهای روستایی خود با اعلام این مطلب گفت: عزم دولت سیزدهم در راستای محرومیت‌زدایی راسخ است و تمامی دستگاه‌ها باید در این زمینه به میدان عمل بیایند. 

وی از اتخاذ سیاست‌های راهبردی به منظور ارتقا کیفیت زندگی هموطنان در روستاها خبر داد و افزود: تا اجرای کامل مصوبات سفرهای شهرستانی استاندار فارس، پیگیر حقوق روستاییان شریف استان هستیم. 

وی بیان کرد: با اجرای مصوبات سفرهای شهرستانی می‌توان امیدوار بود که رنگ و بوی محرومیت از نقاط کم برخوردار رخت بربسته و شاهد مهاجرت معکوس، کاهش حاشیه‌نشینی، رشد تولید و پدیده‌های مثبتی نظیر این‌ها باشیم. 

مدیرکل دفتر امور روستایی و شوراهای استانداری فارس در بخش دیگری از سخنانش از برنامه‌ریزی مدون به منظور اجرای مصوبات سفرهای شهرستانی خبر داد و از دهیاری‌ها خواست همکاری لازم را با دستگاه‌های خدمات‌رسان داشته باشند.

به گفته رستمی، مصوبات سفرهای شهرستانی استاندار فارس با نگاهی کارشناسی تدوین شده و نقش موثری در محرومیت‌زدایی و ارتقای کیفیت زندگی روستاییان خواهد داشت.

انتهای پیام

دیگر خبرها

  • از اینجا رانده و از آنجا مانده
  • لزوم ایجاد خانه‌های صنایع‌دستی در فارس
  • ویژه‌برنامه‌های دهه کرامت در استان فارس اعلام شد
  • تجلیل از ۵۰ شاعر و شاعره محله دستگرد در «گنج‌های پنهان»
  • ۱۰۰۰ برنامه در فارس طی دهه کرامت اجرا می‌شود
  • راهیابی هنرمندان شهرستان فارسان به جشنواره ملی موسیقی خلیج فارس
  • ماجرای نسبت فامیلی علیرضا قربانی با داور «محفل» از زبان احمد ابوالقاسمی + فیلم
  • شهید ملک مکان، شهید شاخص بسیج هنرمندان فارس
  • دستگاه‌ها در اجرای مصوبات روستایی سفرهای شهرستانی استاندار فارس کوتاهی نکنند
  • راهیابی هنرمندان چهارمحال و بختیاری به جشنواره ملی موسیقی خلیج فارس