Web Analytics Made Easy - Statcounter

حمیدرضا هراسانی مسؤول سازمان بسیج هنرمندان مازندران امروز در گفت‌وگو با خبرنگار فارس در ساری با اشاره به اقدامات مقابله‌ای با کرونا توسط این سازمان اظهار کرد: حمایت از ۲۰۰ هنرمند که به‌علت کرونا دچار مشکلاتی شدند، ساماندهی ۳۰ گروه تئاتر، موسیقی، محلی سرود و ایجاد فضای نشاط در اعیاد و راه‌اندازی جنگ شادی در بیمارستان‌ها و سطح شهر از جمله خدمات این سازمان در سال جاری بوده است.

بیشتر بخوانید: اخباری که در وبسایت منتشر نمی‌شوند!

 

وی افزود: به مناسبت اولین سالگرد از شهادت حاج قاسم سلیمانی، جهت حمایت از هنرمندانی که در حاشیه شیوع کروناویروس بیکار شدند به هر هنرمند یک کارت هدیه ۲۰۰ هزار تومانی اعطا شد.

هراسانی با اشاره به اینکه در بحث آماده‌سازی هنرمندان به مناسبت دهه مبارکه فجر، فراخوان جشنواره سرود و آواهای انقلابی اعلام شد، تصریح کرد: این کار از سه ماه قبل در دو رشته انقلابی و سرود از بین ۵۰ گروه سرود ۷ گروه و با ۷ خواننده انتخاب شدند و روز پنجشنبه ۱۶ بهمن‌ماه برای اجرای سرود پاتوقی در میدان آیت‌الله طالقانی قائم‌شهر با سیستم صوتی در بین مردم و در فضایی باز کارشان ارائه شده است.

مسؤول سازمان بسیج هنرمندان مازندران یادآور شد: اختتامیه این مراسم در مجتمع جنگلی تلار قائم‌شهر برگزار و به این ۱۴ گروه سرود و خوانندگان لوح تقدیر و وجه نقد و تندیس انقلاب اهدا خواهد شد.

وی گفت: اعضای این گروه‌های برتر از شهرستان‌های فریدونکنار، محمودآباد، چالوس، نوشهر، بابلسر، ساری، قائم‌شهر، گلوگاه و جویبار بوده که از ساعت ۹:۳۰ صبح تا ۵ بعدازظهر با اجرای سرودهای انقلابی مهمان ما هستند.

هرسانی اضافه کرد: گروه جهادی ما در  شهرستان‌ها به‌صورت هنری فعال هستند اقدامات فرهنگی ـ هنری در بیمارستان‌ها و نقاط آسیب دیده استان در قالب اجرای برنامه‌های هنری برای امیدبخشی زیر نظر سازمان بسیج هنرمندان توسط کانون‌ها در ۲۰ شهرستان صورت می‌گیرد.

وی با اشاره به اقدامات درباره گرامیداشت دهه فجر در استان گفت:  فراخوان جشنواره ادبیات داستانی در ارتباط با دوران دفاع مقدس را داشتیم که تاکنون ۱۷۰ داستان به‌دست‌ ما رسید که از ۱۵ نفر از برندگان ۲۰ بهمن ماه جاری در سالن جلسات اداره کل فرهنگ و ارشاد تجلیل و به آنها تندیس و لوح تقدیر و هدایایی اهدا خواهد شد.

هراسانی همچنین اعلام کرد: رونمایی از کتاب داستان‌هایی که برگزیده شدند را با نام‌ مجموعه داستان کوپه خواهیم داشت،  جشنواره شعری هست که مجموعه ۴۰ شعر  از ۴۰ شاعر را به‌صورت کتاب در آوردیم که در قالب یک رمان از کرونا درآمده، همچنین جالب است بدانید که مسؤول انجمن خوشنویسی در حالی‌که در منزل قرنطینه بود ساعت‌هایی که حالش بوده، توانسته وصیت‌نامه سردار حاج قاسم را به‌صورت نستعلیق به رشته تحریر درآورد که در ۲۰ بهمن به‌همراه دیگر کتاب‌ها رونمایی خواهد شد.

مسؤول سازمان بسیج هنرمندان مازندران با اشاره به برنامه‌ تدوینی سالانه انجمن‌های هنری در بخش فیلم، عکس، خوشنویسی، تجسمی، تعزیه، ادبیات داستانی، شعر و سرود جلساتی برگزار می‌شود،گفت: امسال در تئاتر مقاومت میراشکار از ۶۰۰ گروه نمایش جزو ۲۰ گروه پایانی قرار گرفتیم که سه کاندیدای بازیگری موسیقی و گریم را داشتیم.

وی با اشاره به اینکه طراحی جشنواره سرود و انجمن نقاشی، فراخوان ۴۰ هنرمند نقاش در هفته دفاع مقدس در باغ موزه دفاع مقدس که ۴۰ تابلو را طراحی کردند، افزود: انجمن تعزیه در دو شهرستان نور و آمل به صورت مجازی در ایام محرم فعالیت داشتند، همچنین در انجمن فیلم ـ جشنواره فیلم مقاومت را داشتیم و برگزیده‌ها را به مسابقات کشور معرفی می‌کنیم.

رئیس سازمان بسیج هنرمندان مازندران با بیان اینکه در بخش خوشنویسی نمایشگاهی تولیدات خوبی داریم،گفت: رونمایی از چندین کتاب خوشنویسی از ادعیه‌ها و نهج‌البلاغه را داشتیم.

وی برگزاری جشنواره شعر "رازهای ارغوانی" و چاپ کتاب شعر در هفته دفاع مقدس و بسیج را از دیگر کارهای فرهنگی در این عرصه برشمرد.

هراسانی با بیان اینکه در بخش انجمن ادبیات داستانی از برگزیدگان روز بیستم تجلیل به عمل می‌آید، تصریح کرد: انجمن‌ها برای ما کار را تعریف می‌کنند همچنین به‌مناسب سالگرد انقلاب کارها به این سمت و سوی سوق داده شده است.

انتهای پیام/۸۶۰۴۸/ج

منبع: فارس

کلیدواژه: اقدامات فرهنگی مقابله با کرونا سازمان بسیج هنرمندان مازندران دفاع مقدس

درخواست حذف خبر:

«خبربان» یک خبرخوان هوشمند و خودکار است و این خبر را به‌طور اتوماتیک از وبسایت www.farsnews.ir دریافت کرده‌است، لذا منبع این خبر، وبسایت «فارس» بوده و سایت «خبربان» مسئولیتی در قبال محتوای آن ندارد. چنانچه درخواست حذف این خبر را دارید، کد ۳۰۹۱۳۳۴۷ را به همراه موضوع به شماره ۱۰۰۰۱۵۷۰ پیامک فرمایید. لطفاً در صورتی‌که در مورد این خبر، نظر یا سئوالی دارید، با منبع خبر (اینجا) ارتباط برقرار نمایید.

با استناد به ماده ۷۴ قانون تجارت الکترونیک مصوب ۱۳۸۲/۱۰/۱۷ مجلس شورای اسلامی و با عنایت به اینکه سایت «خبربان» مصداق بستر مبادلات الکترونیکی متنی، صوتی و تصویر است، مسئولیت نقض حقوق تصریح شده مولفان در قانون فوق از قبیل تکثیر، اجرا و توزیع و یا هر گونه محتوی خلاف قوانین کشور ایران بر عهده منبع خبر و کاربران است.

خبر بعدی:

بیانیه سازمان بسیج اساتید خراسان رضوی در حمایت از غزه

  به گزارش خبرگزاری صداوسیما مرکز خراسان رضوی، در این بیانیه آمده است: به دنبال جنایت‌های فجیع رژیم اشغالگر قدس و صهیونیزم جهانی در نسل کشی مردم مظلوم و مقتدر غزه، موجی از محکومیت این عمل شنیع، سراسر جهان به ویژه دانشگاه‌های آمریکا و اروپا را فرا گرفته و اساتید و دانشجویان حقیقت طلب و آزادیخواه در اکثر دانشگاه‌های آمریکا، انگلیس، فرانسه، کانادا و ایتالیا به پا خواسته و خواستار پایان دادن به این جنایات در حق مردم بیگناه فلسطین و غزه شده و از دولت‌های خود خواسته اند که از حمایت رژیم کودک کش اسرائیل دست بردارند.   اساتید بسیجی خراسان رضوی آورده اند: در حوادث اخیر در غزه و فلسطین، ارزش‌های دروغین غرب مانند دموکراسی، آزادی بیان، حقوق بشر، احترام به زن، حرمت اماکن آموزشی و بهداشتی و بیمارستان‌ها و استاندارد‌های دوگانه آنان زیر سوال رفت و معلوم شد که اینها شعاری بیش نبوده است و آزادیخواهان جهان به ویژه اساتید و دانشجویان آمریکا و اروپا و سایر کشور‌ها متوجه شدند که ابرقدرت‌ها از این مفاهیم استفاده ابزاری میک رده اند و دولتمردان آنها در عمل اعتقادی به این ارزش‌ها نداشتند.   در این بیانیه آمده است: لیبرال دموکراسی و صهیونیزم جهانی همچون سوسیال دموکراسی در مسیر افول و نابودی قرار گرفته و علایم این افول و نابودی در جای جای آمریکا و اروپا و منطقه کاملاً مشهود است.   اساتید بسیجی خراسان رضوی در این بیانیه تصریح کرده اند: ما اساتید و دانشجویان دانشگاه‌های مشهد ضمن حمایت کامل از قیام و فریاد‌های ضد ظلم اساتید و دانشجویان دانشگا‌های آمریکا و اروپا، از آنان می‌خواهیم تا با بازخوانی پیام‌های امام خامنه‌ای به عموم جوانان اروپا و آمریکای شمالی که در سال‌های ۱۳۹۳ و ۱۳۹۴ خطاب به آنان صادر کرده، بیش از پیش با اسلام و قرآن و آموزه‌های انسانی و اخلاقی پیامبر اسلام آشنا شده و تا نابودی غده سرطانی اسرائیل و کفر و استکبار جهان از پا نشینند.

دیگر خبرها

  • برگزاری نخستین همایش خوشنویسی «کاتبان وحی» + تصویر
  • راه اندازی بخش «آنژیوگرافی» برای نخستین بار در منطقه آزاد اروند
  • بیانیه سازمان بسیج اساتید خراسان رضوی در حمایت از غزه
  • رئیس انجمن دکترای علوم آزمایشگاهی تشخیص طبی ایران : آزمایشگاه‌های تشخیص‌طبی در بین گروه‌های پزشکی دارای کمترین شکایت هستند
  • ساز هنرمندان جنوب کرمان بر سکوهای بین‌المللی کوک می‌شود
  • اکران مردمی آپاراتچی در اصفهان با حضور عوامل فیلم
  • راهیابی هنرمندان شهرستان فارسان به جشنواره ملی موسیقی خلیج فارس
  • شهید ملک مکان، شهید شاخص بسیج هنرمندان فارس
  • مرحله استانی دومین جشنواره سرود فجر بسیج در بوشهر برگزار شد
  • تجمع دوباره مردم مشهددر حمایت از عملیات وعده صادق