Web Analytics Made Easy - Statcounter
به نقل از «تسنیم»
2024-05-03@00:11:27 GMT

قیمت‌گذاری محصولات از دست دولت خارج شده است

تاریخ انتشار: ۱۸ بهمن ۱۳۹۹ | کد خبر: ۳۰۹۱۷۲۵۰

قیمت‌گذاری محصولات از دست دولت خارج شده است

عضو کمیسیون کشاورزی، آب و منابع طبیعی مجلس گفت:با طرح دوفوریتی اصلاح قیمت گذاری و خرید محصولات استراتژیک بخش کشاورزی در مجلس یمت‌گذاری محصولات از دست دولت خارج شده است. - اخبار سیاسی -

حجت الاسلام احد آزادیخواه در گفت‌وگو با خبرنگار پارلمانی خبرگزاری تسنیم،  با بیان اینکه انحصار قیمت گذاری محصولات کشاورزی از دست دولت خارج شد، گفت: طرح دوفوریتی اصلاح قیمت گذاری و خرید محصولات استراتژیک بخش کشاورزی با پیگیری های مستمر بنده و دیگر اعضای هیئت رئیسه کمیسیون کشاورزی به تصویب نمایندگان مجلس رسید.

بیشتر بخوانید: اخباری که در وبسایت منتشر نمی‌شوند!

جدیدترین خبرها و تحلیل‌های ایران و جهان را در صفحه اینستاگرامی تسنیم بخوانید. (کلیک کنید)

جدیدترین خبرها و تحلیل‌های ایران و جهان را در کانال تلگرامی تسنیم بخوانید. (کلیک کنید)

وی با بیان اینکه این طرح یکی از مطالبات جدی کشاورزان در چند سال اخیر بود، بیان کرد: بر اساس این طرح، انحصار قیمت گذاری محصولات کشاورزی که پیش از این در دست شورای اقتصاد بود، شکسته شد.

نماینده مردم ملایر در مجلس افزود: گندم اساسی ترین موضوع ما است که با نازلترین قیمت از کشاورزان خریداری می‌شود. در اصلاحیه ای که در قانون خرید انجام دادیم، مصوب شد که از این به بعد در شورای قیمت‌گذاری محصولات کشاورزی، کشاورزان هم حضور داشته باشند.

رئیس مجمع نمایندگان استان همدان در مجلس شورای اسلامی تاکید کرد: از آنجا که کشمش یکی از محصولات مهم و اساسی شهر جهانی انگور است و بیش از نیمی از صادرات استان همدان را به خود اختصاص داده، اولویت مجلس بر شامل شدن کشمش در خرید تضمینی است. طرح خرید تضمینی محصولات کشاورزی امنیت غذایی و انگیزه کشاورزان برای تولید بیشتر را بالا می‌برد.

عضو کمیسیون کشاورزی، آب و منابع طبیعی مجلس شورای اسلامی ادامه داد: در قانون قبلی که مربوط به سال 68 است، شورای اقتصاد تکلیف را روشن می‌کرد، اما در اصلاح طرح شورای قیمت‌گذاری از سه گروه متشکل از نمایندگان دولت، تشکل‌های مرتبط و تولیدکنندگان و کشاورزان تشکیل شده است.

رییس مجمع نمایندگان استان همدان گفت: در شورای جدید سه نفر از نمایندگان دولت، سه نفر از تشکل‌های  مرتبط و سه نفر از تولیدکنندگان و کشاورزان حضور دارند و کشاورزان خودشان در تصمیم‌گیری دخالت می‌کنند.

آزادیخواه بیان کرد: عمده مسائلی که در دستور کار مجلس قرار می‌گیرد، در حوزه اقتصادی و به منظور کاهش بخش عمده‌ای از مشکلات مردم و جامعه است.

وی با بیان اینکه با پیگیری‌های فراوان مشکل تهیه پودر کربنات پتاسیم و روغن سبزه باغدران برطرف شده است؛ اما افزایش قیمت نهاده‌های کشاورزی از جمله پودر کربنات پتاسیم را معضلی بزرگ برای کشاورزان قلمداد کرد.

وی ضمن تقدیراز عملکرد بانک کشاورزی بیان داشت: بانک کشاورزی در حوزه انتخابیه بنده از سال 1398 تا شش ماه نخست سال جاری از طریق بند ب تبصره 16 کمک به مددجویان کمیته امداد و بهزیستی نزدیک به 100 مورد تسهیلات، در حوزه تسهیلات قرض الحسنه ازدواجی بیش از 600 مورد، از طریق خط اعتباری مکانیزاسیون شامل ماشین آلات کشاورزی ازجمله تراکتور، کمباین و... بیش از 250 مورد، حوادث غیرمترقبه شامل سیل، زلزله و ... بیش از 290 مورد تسهیلات پرداخت نموده که در مجموع از طریق پرداخت تسهیلات بانک کشاورزی  وطرح های آن شامل گلخانه، دام، باغ، صنایع غذایی و...زمینه اشتغال بیش از 400 نفر فراهم شده است که از عملکرد و همکاری خوب بانک کشاورزی تقدیر و تشکر می نمایم.

عضو کمیسیون کشاورزی، آب و منابع طبیعی مجلس شورای اسلامی خاطرنشان کرد: در حوزه وصول مطالبات و بخشودگی نیز از طریق بند خ ماده 33 برنامه پنج ساله کشور بیش از 2200 پرونده، امهال مطالبات از محل منابع داخلی بانک کشاورزی بیش از 5 هزار پرونده، بند ل تبصره 16 بیش از 100 پرونده و بخشودگی جرائم وجه التزام بیش از 1900 پرونده در حوزه انتخابیه بنده در بانک کشاورزی از بخشودگی استفاده نموده اند.

انتهای پیام/

منبع: تسنیم

کلیدواژه: مجلس مجلس قیمت گذاری محصولات کمیسیون کشاورزی محصولات کشاورزی بانک کشاورزی

درخواست حذف خبر:

«خبربان» یک خبرخوان هوشمند و خودکار است و این خبر را به‌طور اتوماتیک از وبسایت www.tasnimnews.com دریافت کرده‌است، لذا منبع این خبر، وبسایت «تسنیم» بوده و سایت «خبربان» مسئولیتی در قبال محتوای آن ندارد. چنانچه درخواست حذف این خبر را دارید، کد ۳۰۹۱۷۲۵۰ را به همراه موضوع به شماره ۱۰۰۰۱۵۷۰ پیامک فرمایید. لطفاً در صورتی‌که در مورد این خبر، نظر یا سئوالی دارید، با منبع خبر (اینجا) ارتباط برقرار نمایید.

با استناد به ماده ۷۴ قانون تجارت الکترونیک مصوب ۱۳۸۲/۱۰/۱۷ مجلس شورای اسلامی و با عنایت به اینکه سایت «خبربان» مصداق بستر مبادلات الکترونیکی متنی، صوتی و تصویر است، مسئولیت نقض حقوق تصریح شده مولفان در قانون فوق از قبیل تکثیر، اجرا و توزیع و یا هر گونه محتوی خلاف قوانین کشور ایران بر عهده منبع خبر و کاربران است.

خبر بعدی:

امیرعبداللهیان: عملیات وعده صادق موجب همبستگی ایرانیان داخل و خارج شد

وزیر امور خارجه گفت: عملیات غرور آفرین وعده صادق که در چارچوب دفاع مشروع انجام شد موجب احساس غرور، همبستگی هموطنان ایرانی و ایرانیان خارج از کشور شد و فرصت مطلوبی برای همدلی آحاد ایرانیان در اقصی نقاط جهان فراهم آورده است.

به گزارش ایسنا، نشست شورای هماهنگی روسای کارگروه های تخصصی شورای عالی ایرانیان خارج از کشور به ریاست حسین امیرعبداللهیان وزیر امور خارجه و جانشین رییس جمهور در شورایعالی ایرانیان و با حضور دبیران کارگروه‌ها و نمایندگان وزارتخانه‌ها و دستگاههای ذیربط  و همچنین رئیس کمیسیون امنیت ملی و سیاست خارجی مجلس شورای اسلامی برگزار شد.

در ابتدای این نشست دبیران کارگروه های تخصصی شورای عالی ایرانیان خارج از کشور گزارش اقدامات و پیگیری‌های خود برای اجرای مصوبات قبلی و اهداف و برنامه های آتی را ارائه کردند.

امیرعبداللهیان نیز در این نشست  ضمن پاسداشت یاد و خاطره استاد شهید مطهری و گرامیداشت روز معلم، از تلاش های وحید جلال زاده و مجلس شورای اسلامی برای نهایی کردن لایحه قانون حمایت از ایرانیان خارج از کشور و اماده سازی آن برای طرح در صحن مجلس قدردانی کرد.

وی با بیان این که رفع مشکلات و پیگیری حمایت از ایرانیان خارج از کشور از دغدغه های مهم دولت و تاکیدات مستمر رئیس جمهور می باشد، بر اهمیت برقراری ارتباط دوسویه با ایرانیان خارج از کشور از جمله از طریق رسانه دیجیتال تاکید کرد.

براساس اعلام وزارت امور خارجه، جانشین رییس جمهور در شورای عالی ایرانیان در بخش دیگری از این نشست با تاکید بر درایت و تصمیم اقتدار آمیز مقام معظم رهبری در تامین حداکثری امنیت ملی گفت: عملیات غرور آفرین وعده صادق که در چارچوب دفاع مشروع انجام شد موجب احساس غرور، همبستگی هموطنان ایرانی و ایرانیان خارج از کشور شد و فرصت مطلوبی برای همدلی آحاد ایرانیان در اقصی نقاط جهان فراهم آورده است.

وزیر امور خارجه استقبال گسترده هموطنان در تردد وسیع ایرانیان به کشور  را نتیجه هماهنگی خوب اعضای شورایعالی ایرانیان و دستگاه های مرتبط خواند.

امیرعبداللهیان گفت: ایرانیان معدودی که احیانا تحت تاثیر فضا سازی رسانه های معاند نگران تردد خود به ایران هستند، می توانند با مراجعه به سامانه پرسمان تردد وزارت خارجه از سفر بدون مشکل خود به کشور مطمئن شوند.

وزیر خارجه جمهوری اسلامی ایران با تشکر از توجه رییس مجلس، نمایندگان، کمیسیون امنیت ملی و فراکسیون ایرانیان خارج از کشور، تصویب قانون جامع حمایت از ایرانیان در صحن علنی مجلس شورای اسلامی را اقدامی راهبردی، مهم و قریب الوقوع دانست.

وحید جلال زاده، رئیس کمیسیون امنیت ملی و سیاست خارجی مجلس شورای اسلامی ضمن تقدیر از جدیت وزارت امور خارجه در رسیدگی به امور ایرانیان خارج از کشور اظهار کرد: مجلس شورای اسلامی در حمایت از ایرانیان خارج از کشور مصمم است.

دبیران کارگروه های شورایعالی نیز گزارش اقدامات و برنامه پیش روی خود را تشریح کردند.

بیگدلی معاون امور مجلس، ایرانیان و کنسولی وزارت خارجه و سهرابی دبیر شورای عالی ایرانیان خارج از کشور هدف این نشست را تعیین محورهای نشست آتی شورایعالی ایرانیان خارج کشور به ریاست رئیس جمهور عنوان کردند.

انتهای پیام

دیگر خبرها

  • حمایت از ایرانیان خارج از کشور از دغدغه‌های مهم دولت است
  • پیشنهاد امیرعبداللهیان به ایرانیان خارج از کشور
  • خام فروشی محصولات یکی از عوامل اصلی درآمد پایین کشاورزان
  • ایرانیان خارج از کشور از سربلندی ایران دفاع می‌کنند
  • امیرعبداللهیان: عملیات وعده صادق موجب همبستگی ایرانیان داخل و خارج شد
  • ایرانیان خارج از کشور از سربلندی ایران دفاع می‌کنند.
  • محصولات غذایی در اراضی اشغالی فلسطین گران شد
  • دولت تا حد امکان برای برنج و چای «خرید تضمینی» نخواهد داشت
  • پرداخت حدود هزار میلیارد تومان غرامت بیمه به کشاورزان
  • پرداخت ۱۷ میلیارد تومان غرامت به کشاورزان مه‌ولاتی