Web Analytics Made Easy - Statcounter
به نقل از «شبستان»
2024-04-29@03:49:53 GMT

انقلاب اسلامی باعث اقتدار و سربلندی کشور شده است

تاریخ انتشار: ۱۹ بهمن ۱۳۹۹ | کد خبر: ۳۰۹۳۰۷۳۲

انقلاب اسلامی باعث اقتدار و سربلندی کشور شده است

حجت الاسلام هاشمی با اشاره به اینکه انقلاب اسلامی باعث اقتدار کشور شد، گفت: دشمنان انقلاب اسلامی در ابتدا به دنبال این بودند که کسی به ما سلاح نفروشد اما با توجه به پیشرفت های چشمگیر کشور در حوزه نظامی امروز تلاش می کنند تا کسی از ما سلاح نخرد.

حجت الاسلام قاسم هاشمی در گفتگو با خبرنگار سیاسی خبرگزاری شبستان در مورد پیشرفتهای کشور پس از پیروزی انقلاب اسلامی گفت: بعد از انقلاب اسلامی در حوزه های مختلف از جمله سیاست، فرهنگ، آزادی، مردم سالاری دینی و نظامی پیشرفت های کشور چشمگیر بوده است.

بیشتر بخوانید: اخباری که در وبسایت منتشر نمی‌شوند!

همین پیشرفت ها نشان می دهد که در انقلاب اسلامی پیشرفت ای چشمگیر در همه حوزه داشته ایم که باعث اقتدار و سربلندی کشور شده است. 

 

امام جمعه شهر شاهین شهر افزود: در دوران پهلوی مداخلات کشورهای بیگانه به حوزه خاصی محدود نمی شد و در همه زمینه ها شاهد اعمال نظر خارجی ها که در راس آنها آمریکا و انگلیس قرار داشتند بودیم. «محمد رضا شاه پهلوی» در خاطرات خود به مادرش نقل می کند که آمریکایی ها بدون اجازه ما از مهمات خانه ها سلاح و هواپیما می برند تا ویتنام را بمب باران کنند و هیچ اعتراضی نمی توانم بکنم. 

 

حجت الاسلام هاشمی تصریح کرد : دشمنان انقلاب اسلامی در ابتدا به دنبال این بودند که کسی به ما سلاح نفروشد اما با توجه به پیشرفت های چشمگیر کشور در حوزه نظامی امروز تلاش می کنند تا کسی از ما سلاح نخرد. 

 

امام جمعه شهر شاهین شهر یادآور شد: در دوران پهلوی در زمینه فرهنگی الگوی کشور کشورهای غربی بودند که هیچ همخوانی با ما نداشتند اما حکومت می خواست مانند آنها شویم. از مهمترین ویژگی های فرهنگ غرب فساد، خدا ستیزی و مقابله با فطرت بود اما در نظام جمهوری اسلامی ارزش های اخلاقی و فضیلت های انسانی مانند خداگرایی و خدا محوری تبلور یافته است. 

 

وی ادامه  داد: در حال حاضر جمهوری اسلامی ایران نه تنها در منطقه بلکه در جهان صاحب نفوذ و تاثیرگذاری در مسائل استراتژیک است. 

 

وی گفت: عده ای بر این باور هستند که در 40 سال با وجود هر حکومتی پیشرفت می کردیم. اما باید توجه داشته باشیم بسیاری از کشورهایی که پیش از انقلاب با ما همتراز بودند به هیچ وجه با ما قابل مقایسه نیستند. 

 

امام جمعه شهر شاهین شهر تصریح کرد: مادرم در سال 1357 به دلیل نبود پزشک متخصص از دنیا رفت اما امروز فرزندان من در خانه پزشک متخصص هستند. پیشرفت ها در زمینه علوم مختلف مانند نانو، هسته ای و پزشکی قابل مشاهده است.  

 

وی افزود: رزمایش های مختلف نظامی که به تازگی شاهد آنها بودیم نشان دهنده اقتدار جمهوری اسلامی در زمینه نظامی است.  طبق آیات قرآن دشمن از پیشرفت های ما خوشحال نمی شود. تحریم، جنگ و کارشکنی های مستکبران گواهی بر همین موضوع است. 

 

امام جمعه شهر شاهین شهر تاکید کرد: آمارها نشان می دهد که نرخ باسوادی در سال 1355، 2/47درصد بوده که در سال 1390 به 2/93 تعداد دانش آموزان از 6 میلیون نفر به 12 میلیون نفر و تعداد دانشگاه ها از 223 به 2540 واحد رسیده است. علاوه بر اینکه امروز شاهد حضور چشمگیر بانوان در عرصه های مختلف مانند دانشگاه برای تحصیل هستیم. 

 

وی گفت: این پیشرفت ها در شرایط تحریم، جنگ و کارشکنی های دشمنان به دست آمده که اهمیت موفقیت های کشور بعد از انقلاب اسلامی را بیشتر می کند.

پایان پیام/34

منبع: شبستان

کلیدواژه: دهه فجر دشمن انقلاب امام جمعه شهر شاهین شهر انقلاب اسلامی پیشرفت ها ما سلاح

درخواست حذف خبر:

«خبربان» یک خبرخوان هوشمند و خودکار است و این خبر را به‌طور اتوماتیک از وبسایت shabestan.ir دریافت کرده‌است، لذا منبع این خبر، وبسایت «شبستان» بوده و سایت «خبربان» مسئولیتی در قبال محتوای آن ندارد. چنانچه درخواست حذف این خبر را دارید، کد ۳۰۹۳۰۷۳۲ را به همراه موضوع به شماره ۱۰۰۰۱۵۷۰ پیامک فرمایید. لطفاً در صورتی‌که در مورد این خبر، نظر یا سئوالی دارید، با منبع خبر (اینجا) ارتباط برقرار نمایید.

با استناد به ماده ۷۴ قانون تجارت الکترونیک مصوب ۱۳۸۲/۱۰/۱۷ مجلس شورای اسلامی و با عنایت به اینکه سایت «خبربان» مصداق بستر مبادلات الکترونیکی متنی، صوتی و تصویر است، مسئولیت نقض حقوق تصریح شده مولفان در قانون فوق از قبیل تکثیر، اجرا و توزیع و یا هر گونه محتوی خلاف قوانین کشور ایران بر عهده منبع خبر و کاربران است.

خبر بعدی:

مخبر: تهران علاقه‌مند به گسترش مناسبات خود با بورکینافاسو است

به گزارش گروه سیاست خبرگزاری علم و فناوری آنا، «محمد مخبر» در این دیدار که در محل اجلاس سران کشورهای اسلامی برگزار شد، با تأکید بر نگاه ویژه جمهوری اسلامی ایران به توسعه روابط با کشورهای آفریقایی، گفت: تهران در همین راستا علاقه‌مند است مناسبات خود را به صورت همه‌جانبه با کشورهای آفریقایی و به‌ویژه بورکینافاسو گسترش دهد.

معاون اول رئیس‌جمهور همچنین با ابراز خرسندی از بازگشایی سفارت بورکینافاسو در تهران در سال ۲۰۲۳ و استقرار سفرای دو کشور با بیان اینکه ظرفیت‌های خوبی برای ارتقاء مناسبات فی‌مابین وجود دارد افزود: امضای اسناد همکاری در نخستین اجلاس کمیسیون مشترک، مناسبات تهران – واگادوگو را وارد دوره جدیدی کرده که لازم است دو کشور روند اجرایی کردن این اسناد را تسریع کنند.

مخبر با تأکید بر اینکه قدرت جمهوری اسلامی ایران ناشی از پیشرفت در زمینه علم و تکنولوژی است تصریح کرد: ایران آمادگی دارد دستاوردها و پیشرفت‌های خود را در اختیار دیگر کشورها قرار دهد و در این تعامل بر خلاف غرب و آمریکا که فقط به منافع خود می‌اندیشند، ایران منافع متقابل دو طرف را به صورت برد- برد مدنظر قرار می‌دهد.

معاون اول رئیس‌جمهور با بیان اینکه گسترش روابط و مناسبات اقتصادی دو کشور نیازمند توسعه مراودات میان بخش خصوصی دو کشور است اظهار داشت: باید بستر همکاری بخش خصوصی دو کشور را فراهم کنیم که لغو روادید و تسهیل همکاری‌های بانکی از مهم‌ترین ملزومات در این زمینه است.

نخست‌وزیر بورکینافاسو نیز در این دیدار با قدردانی از برگزاری موفقیت‌آمیز اجلاس بین‌المللی ایران و آفریقا در تهران گفت: روابط دو کشور از سابقه خوبی برخوردار است و بورکینافاسو خواستار استفاده از توانمندی‌ها و تجربیات ایران در عرصه‌های مختلف صنعتی، بهداشت و درمان و علم و فناوری است.

وی با ابراز خرسندی از پیشرفت‌ها و دستاوردهای ایران در زمینه‌های مختلف، بر اراده جدی کشورش برای گسترش روابط دوجانبه با جمهوری اسلامی ایران تأکید کرد.

انتهای پیام/

دیگر خبرها

  • حمله مستقیم نظامی ایران به رژیم صهیونیستی یک شاهکار نظامی بود
  • مخبر: تهران علاقه‌مند به گسترش مناسبات خود با بورکینافاسو است
  • رسانه‌های جبهه مقاومت روز به روز قدرت بیشتری می‌گیرند
  • پیشرفت ۸۵ درصد طرح نور در مازندران
  • سپاه مظهر مشارکت مردم در حوزه‌های مختلف پیشرفت انقلاب است
  • عملیات «وعده صادق» گوشه‌ای از اقتدار نیروهای مسلح کشور بود
  • تجلی اقتدار نظامی ایران در عملیات موشکی علیه رژیم صهیونیستی
  • جانشین فرمانده کل سپاه: شهید حجازی موجب اقتدار و اوج‌گیری جبهه مقاومت شد
  • سردار فدوی: شهید حجازی موجب اقتدار و اوج‌گیری جبهه مقاومت شد
  • حماس: اگر کشور فلسطین تشکیل شود سلاح‌ها را زمین می‌گذاریم