Web Analytics Made Easy - Statcounter

سخنگوی شورای وحدت اصولگرایان گفت: جامعتین با حضور در فعالیت های سیاسی همواره برای مردم ما شناخته شده بوده و تلاش کرده است با ایجاد تحول دست به ابتکاری جدید بزند و مجموعه های موثر اجتماعی یعنی احزاب و تشکل های فعال در جامعه را برای همگرایی دعوت کند.

به گزارش برنا، منوچهر متکی، سخنگوی شورای وحدت اصولگرایان، در نشست خبری با تبریک ایام دهه فجر و پیروزی انقلاب گفت: مهم ترین سوغات انقلاب استقلال خودباوری و نقش افرینی مردم در کشورداری بود این سوغات را ملت ایران در چهل سال گذشته با چنگ و دندان حراست و دستاوردها را حفظ کرد.

بیشتر بخوانید: اخباری که در وبسایت منتشر نمی‌شوند!

او افزود: دستاوردهای انقلاب در چهل و یک سال گذشته و ورود به چهل و یکمین سال افتخار کردنی است و در پیشرفت کشور و ورود به عرصه های نو فناوری و حمایت از بیداری و آگاهی ملت های جهان بخشی از دستاوردهای انقلاب است.

 متکی تصریح کرد: کشور با توجه به شرایط باید به تلاش خود ادامه دهد تا مشکلات رفع شود. 

او اضافه کرد: جامعتین با حضور در فعالیت های سیاسی همواره برای مردم ما شناخته شده بوده و تلاش کرده است با ایجاد تحول دست به ابتکاری جدید بزند و مجموعه های موثر اجتماعی یعنی احزاب و تشکل های فعال در جامعه را برای همگرایی دعوت کند.

متکی افزود: دعوت به همگرایی توسط جامعتین باعث تشکیل شورای وحدت شد که با سازوکاری منطقی و قابل دفاع با مشارکت همه تشکل ها و اقشار در یک جلسه عمومی ساماندهی شد و جامعتین در حدی محدود برای خود این مشارکت را پذیرفت. در جلسه ای که بیش از ۴۰ حزب اصولگرا حضور داشتند در رابطه با وحدت عملی گفت و گو کردیم و پیشنهاد شد بلوک های حزبی تشکیل دهیم و همه استقبال کردند. ضلع دیگر مثلث جامعه روحانیت بود که سه نفر را به عنوان نماینده معرفی کرد و ضلع سوم هم اقشار بودند، بانوان به عنوان نیمی از جامعه و اقشار پیشرو مانند اساتید جوانان هیات ها رزمندگان احزاب و تشکل ها حوزه سومی بودند که به مشارکت دعوت شدند. روند انتخاب انها هم یک انتخاب دموکراتیک بود که با دعوت از مجموعه های مختلف صورت گرفت. دو نفر برای سخنگویی انتخاب شدند من و خانم قوی که در ادامه در کنار من، فعالیت می کنند.

در ادامه نیره قوی، سخنگوی شورای وحدت، در نشست خبری شورای وحدت با تبریک ایام فاطمیه و دهه فجر و ولادت امام خمبنی گفت: در دورانی که انقلاب ما به ثمر  رسید جایگاه زنان در انقلاب برای ما درس های زیادی دارد، در جهان نگاه افراط و تفریط نسبت به زنان بوده و هست و انها را در حصار قرار می دهد و گاهی هم به اسم ازادی، زنان را از وظایفی که دارند باز می دارند و جاهلیت مدرن دارند اما اسلام به دور از افراط از جنس عبور می کند.

قوی ادامه داد: حال که شورای وحدت به زنان نگاهی جدید دارد، البته که حضور زنان همیشه از بدیهیات بوده اما در گام دوم انقلاب این نگاه کامل تر می شود و این حضور در انتخابات های آتی بیشتر نشان داده می شود و حضور زنان باید استوارتر باشد.

او تاکید کرد: زنان نشان دادند به عنوان نیمی از جامعه نقش موثر و پررنگی دارند بنابراین در شورای وحدت نقش زنان در شرایط انتخاباتی و حساس امروز مهم است و امیدواریم در گام دوم، زنان را نقش افرین تر ببینیم و در مسیر تمدن سازی موثر باشند.

منوچهر متکی در ادامه گفت: جامعه روحانیت قصد دارد به همگرایی جریان های همراه و همفکر کمک کند، مجموعه های همسو بعد از انتخابات به کار خود ادامه می دهند و موضوعات اساسی در کشور باید شناسایی شوند.

او ادامه داد: ما ۴۱ سال است موضوعی به نام امریکا داریم و هر روز سخن از آن وجود دارد، چه برداشتی از امریکا داریم و چگونه آن را تعریف می کنیم و چه تعامل برآمده از نظام داریم؟ برهمین اساس نیازمند هستیم که در نظام رویکرد مشخصی داشته باشیم. کارگزاران نظام باید در مسائل کلیدی دیدگاه و رویکرد مشخص داشته باشند.

منبع: خبرگزاری برنا

کلیدواژه: منوچهر متکی شورای وحدت شورای وحدت

درخواست حذف خبر:

«خبربان» یک خبرخوان هوشمند و خودکار است و این خبر را به‌طور اتوماتیک از وبسایت www.borna.news دریافت کرده‌است، لذا منبع این خبر، وبسایت «خبرگزاری برنا» بوده و سایت «خبربان» مسئولیتی در قبال محتوای آن ندارد. چنانچه درخواست حذف این خبر را دارید، کد ۳۰۹۳۰۷۴۸ را به همراه موضوع به شماره ۱۰۰۰۱۵۷۰ پیامک فرمایید. لطفاً در صورتی‌که در مورد این خبر، نظر یا سئوالی دارید، با منبع خبر (اینجا) ارتباط برقرار نمایید.

با استناد به ماده ۷۴ قانون تجارت الکترونیک مصوب ۱۳۸۲/۱۰/۱۷ مجلس شورای اسلامی و با عنایت به اینکه سایت «خبربان» مصداق بستر مبادلات الکترونیکی متنی، صوتی و تصویر است، مسئولیت نقض حقوق تصریح شده مولفان در قانون فوق از قبیل تکثیر، اجرا و توزیع و یا هر گونه محتوی خلاف قوانین کشور ایران بر عهده منبع خبر و کاربران است.

خبر بعدی:

ترکیه به تلاش برای توقف جنگ وحشیانه علیه غزه ادامه می دهد

به گزارش سرویس بین الملل خبرگزاری صدا و سیما؛ وزیر امور خارجه ترکیه اعلام کرد ظلم‌هایی که به فلسطینیان می‌شود به خاطر اقدامات نژادپرستانه صهیونیست‌ها است.
وزیر امور خارجه ترکیه گفت: جامعه بین المللی باید کشور مستقل فلسطینی را بر اساس قوانین بین المللی به رسمیت بشناسد. ما به همکاری با جامعه بین المللی برای به رسمیت شناختن کشور فلسطین ادامه می‌دهیم. ما به تلاش‌ها برای توقف جنگ بسیار وحشیانه علیه غزه ادامه می‌دهیم.  

کد ویدیو دانلود فیلم اصلی

دیگر خبرها

  • تلاش و جدیت برای کاهش نرخ بیکاری
  • رسانه‌های بیگانه چگونه زنان را عامل رسیدن به اهداف خود می کنند؟
  • تلاش بیشتری برای کاهش نرخ بیکاری کرمانشاه خواهیم کرد
  • تلاش فدراسیون کبدی برای ادامه همکاری با «مازندرانی»
  • برگزاری خاکریز امنیت ۸ در گیلان
  • برگزاری «خاکریز امنیت ۸» در گیلان
  • آیت‌الله مطهری فیلسوف زمان و یکی از متفکرین انقلاب بود
  • مسئولان با ابتکار عمل برای افزایش حضور مردم در نمازجمعه تلاش کنند
  • ترکیه به تلاش برای توقف جنگ وحشیانه علیه غزه ادامه می دهد
  • مسئولان با ابتکار عمل در جهت افزایش حضور مردم در نمازجمعه تلاش کنند