Web Analytics Made Easy - Statcounter
به نقل از «مهر»
2024-04-28@22:54:47 GMT

کاهش ۹۵ درصدی اقامت در مراکز اقامتی آذربایجان غربی

تاریخ انتشار: ۱۹ بهمن ۱۳۹۹ | کد خبر: ۳۰۹۳۳۷۰۹

کاهش ۹۵ درصدی اقامت در مراکز اقامتی آذربایجان غربی

به گزارش خبرنگار مهر، جلیل جباری پیش از ظهر یکشنبه در جلسه هم‌اندیشی با جامعه هتل‌داران استان افزود: در ۱۰ ماهه امسال مجموع اقامت در استان ۹۵ هزار و ۱۴ نفر است که این آمار در سال گذشته بیش از یک میلیون نفر بود و با مقایسه این آمار، کاهش ۹۵ درصدی در تعداد اقامت در مراکز اقامتی استان مشاهده می‌شود.

وی با بیان اینکه امسال بازدید از موزه‌ها کاهش ۷۶ درصدی داشته و این خود موج ب کاهش درآمدها شده است، ادامه داد: به دلیل شیوع ویروس کرونا یک هزار و ۱۱۵ میلیارد ریالی به حوزه گردشگری، میراث‌فرهنگی و صنایع‌دستی استان خسارت وارد شده است.

بیشتر بخوانید: اخباری که در وبسایت منتشر نمی‌شوند!

جباری گفت: سال گذشته، سال خوبی از نظر برنامه‌های توسعه گردشگری در آذربایجان‌غربی بود به طوری که میانگین اشغال هتل‌های استان ۶۰ درصد شد ولی امسال با شیوع کرونا خسارت‌های چشمگیری را در این بخش شاهد بودیم به‌طوری که این میزان به کمتر از ۱۰ درصد رسیده است.

وی اضافه کرد: در حال حاضر در سطح این استان پنج هزار و ۵۰۰ تخت اقامتی با بیش از دو هزار و ۵۰۰ اتاق اقامتی در درجه‌های مختلف و حدود ۹۳ مرکز اقامتی فعال وجود دارد که سالانه ظرفیت اقامت بیش از یک میلیون نفر مسافر را دارد.

مدیرکل میراث‌فرهنگی، گردشگری و صنایع‌دستی آذربایجان‌غربی گفت: امسال در راستای حمایت از مشاغل آسیب‌دیده در حوزه گردشگری، میراث‌فرهنگی و صنایع‌دستی ۶۰ میلیارد ریال تسهیلات کرونایی پرداخت شده است.

جباری عنوان کرد: در سطح استان ۳۵۹ مورد درخواست برای تسهیلات کرونا ارائه شده بود که از این تعدادی ۱۸ مورد مربوط به تأسیسات گردشگری، ۱۱۴ مورد مربوط به دفاتر خدمات مسافرتی و گردشگری و مابقی مربوط به حوزه صنایع‌دستی است.

مدیرکل میراث‌فرهنگی، گردشگری و صنایع‌دستی آذربایجان‌غربی خاطرنشان کرد: مجموع تسهیلات درخواستی واحدهای آسیب‌دیده از کرونا در حوزه گردشگری و صنایع‌دستی آذربایجان‌غربی ۱۶۰ میلیارد ریال بوده که از این میزان تاکنون ۶۰ میلیارد ریال تسهیلات پرداخت شده است.

وی تصریح کرد: در سطح استان ۶۴ درصد از مراکز اقامتی و ۶۹ درصد از دفاتر خدمات مسافرتی و گردشگری برای دریافت تسهیلات ثبت‌نام کرده‌اند.

مدیرکل میراث‌فرهنگی، گردشگری و صنایع‌دستی آذربایجان‌غربی با اشاره به اینکه بسته‌های حمایتی کرونا در حوزه گردشگری امسال سه مورد بوده است، عنوان کرد: واحدهایی که برای دریافت تسهیلات بسته سوم کرونایی ثبت‌نان کرده‌اند تا پایان بهمن فرصت دارند تا از این تسهیلات استفاده کنند.

جباری با اشاره به اهمیت استانداردسازی مراکز اقامتی استان گفت: در آذربایجان‌غربی تعدادی واحدهای اقامتی استاندارد استان ۴۳ مورد بوده و اقدامات لازم برای استانداردسازی ۱۶ واحد اقامتی در حال انجام است.

وی با تاکید بر لزوم تشکیل انجمن حرفه‌ای هتل‌دارات اضافه کرد: برای تشکیل انجمن‌های حرفه‌ای نیاز است که هتل‌داران نهایت همکاری را با اداره‌کل میراث‌فرهنگی، گردشگری و صنایع دستی استان داشته باشند تا مطالبات آنها از طریق این انجمن پیگیری شود.

وی در پاسخ به گله‌مندی جامعه هتل‌داران از پذیرش مسافر در خانه‌مسافرها اظهار کرد: در سطح استان هیچگونه مجوزی برای راه‌اندازی خانه مسافر داده نشده است و اگر چنین اقدام خلافی انجام می‌گیرد جامعه هتل‌داران مراتب را برای پیگیری‌های لازم با ارائه اطلاعات از مکان این خانه‌ها به اداره‌کل میراث‌فرهنگی، گردشگری و صنایع‌دستی استان اطلاع دهند.

کد خبر 5141183

منبع: مهر

کلیدواژه: میراث فرهنگی آذربایجان غربی مراکز اقامتی دهه فجر ویروس کرونا چهل و دومین سالگرد پیروزی انقلاب اسلامی کرمانشاه خطبه های نماز جمعه گرگان آمار کرونا بوشهر شیراز عکس استانها شهرستان کرج انقلاب اسلامی ایران ایلام مشهد گردشگری و صنایع دستی آذربایجان غربی صنایع دستی میراث فرهنگی مراکز اقامتی حوزه گردشگری هتل داران

درخواست حذف خبر:

«خبربان» یک خبرخوان هوشمند و خودکار است و این خبر را به‌طور اتوماتیک از وبسایت www.mehrnews.com دریافت کرده‌است، لذا منبع این خبر، وبسایت «مهر» بوده و سایت «خبربان» مسئولیتی در قبال محتوای آن ندارد. چنانچه درخواست حذف این خبر را دارید، کد ۳۰۹۳۳۷۰۹ را به همراه موضوع به شماره ۱۰۰۰۱۵۷۰ پیامک فرمایید. لطفاً در صورتی‌که در مورد این خبر، نظر یا سئوالی دارید، با منبع خبر (اینجا) ارتباط برقرار نمایید.

با استناد به ماده ۷۴ قانون تجارت الکترونیک مصوب ۱۳۸۲/۱۰/۱۷ مجلس شورای اسلامی و با عنایت به اینکه سایت «خبربان» مصداق بستر مبادلات الکترونیکی متنی، صوتی و تصویر است، مسئولیت نقض حقوق تصریح شده مولفان در قانون فوق از قبیل تکثیر، اجرا و توزیع و یا هر گونه محتوی خلاف قوانین کشور ایران بر عهده منبع خبر و کاربران است.

خبر بعدی:

دومین جشنواره غذاهای سنتی (آش نغوزه) در چناران برگزار می‌شود

به گزارش قدس خراسان به نقل از روابط‌عمومی اداره‌کل میراث‌فرهنگی، گردشگری و صنایع‌دستی خراسان رضوی، محمد طاهریان‌مقدم اظهار کرد: در این جشنواره تاکید بر غذاهای بومی محلی شهرستان و آش کمای انغوزه است.

مسئول نمایندگی میراث فرهنگی، گردشگری و صنایع دستی چناران ادامه داد: غذاهای سنتی از نظر داشتن مواد مغذی، ویتامین‌ها و املاح ارزش غذایی بالایی دارد، شهرستان چناران غذاهای سنتی زیادی دارد که برخی از آن‌ها به فراموشی سپرده شده‌اند؛ هدف از برگزاری این جشن‌ها احیا سنن و آداب رسوم گذشتگان است که با شناسایی و حفظ آن‌ها می‌توان به سلامت خانواده کمک کرد.

وی با بیان این که برپایی جشنواره عاملی برای افزایش شور و نشاط در خانواده‌ها است، تصریح کرد: جشنواره غذاهای سنتی، موسیقی محلی و همچنین بازدید از مزارع گیاهان دارویی با مشارکت اقامتگاه بوم‌گردی منیژگان در روستای آبگاهی در مورخ ۱۱ اردیبهشت ماه ۱۴۰۳ برگزار می‌شود.

طاهریان‌مقدم افزود: برنامه‌های این جشن شامل اجرای موسیقی سنتی، اجرای سرود و جشنواره غذاهای سنتی، نمایشگاه گیاهان دارویی و محصولات خانگی، دست بافته‌های زنان و دختران روستایی است.

مسئول نمایندگی میراث فرهنگی، گردشگری و صنایع دستی چناران یادآور شد: آش انغوزه یکی از غذاهای سنتی این شهرستان است که بیشتر در دامنه کوه‌های هزار مسجد در بهار رشد می‌کند.

دیگر خبرها

  • دومین جشنواره غذاهای سنتی (آش نغوزه) در چناران برگزار می‌شود
  • تعداد فروشگاه‌های صنایع‌دستی استان سمنان به ۱۹ باب افزایش یافت
  • اجرای پروژه‌های گردشگری با بیش از ۲۰ همت سرمایه‌گذاری
  • لزوم ایجاد خانه‌های صنایع‌دستی در فارس
  • ‌کرمان‌ میزبان سومین جشنواره ملی چند رسانه‌ای میراث فرهنگی
  • ارگ کریم خانی میزبان صنایع دستی وهنر‌های سنتی فارس شد
  • میمند فارس شهر ملی شیشه‌گری می‌شود
  • فعالیت ۱۶ هزار صنعتگر در حوزه صنایع دستی زنجان
  • میمند فارس شهر ملی شیشه‌گری شود
  • اجرای ۸۰ طرح مرمتی و عمرانی در آذربایجان‌غربی