Web Analytics Made Easy - Statcounter

ایسنا/چهارمحال و بختیاری رئیس دانشگاه علوم پزشکی شهرکرد با اشاره به ورود واکسن به داخل کشور، گفت: براساس اولویت‌بندی، کادر درمان، سالمندان و افراد با بیماری زمینه‌ای در اولویت دریافت واکسن قرار دارند که در مرحله اول کادر درمانی که در آی سی یو هستند در اولویت بوده که از استان ما طبق شناسایی‌ انجام شده، ۲۶۰ نفر در مرحله اول واکسیناسیون قرار دارند.

بیشتر بخوانید: اخباری که در وبسایت منتشر نمی‌شوند!

مجید شیرانی ۱۹بهمن‌ماه در نشست خبری با اصحاب رسانه و مطبوعات چهارمحال‌ و بختیاری با بیان اینکه رسانه‌ها چراغ راه مردم به سوی اهدافشان هستند، اظهار کرد: یکی از آفت‌هایی که در جامعه وجود دارد دخالت دادن سیاست در همه امور است که نباید اجازه دهیم اموری همچون حوزه سلامت که با سلامتی مردم در ارتباط است سیاسی شود.
شیرانی با اشاره به عملکرد مطلوب رسانه‌ها، مطبوعات و فضای مجازی در خصوص بیماری کرونا، تاکید کرد: بیماری کرونا، بیماری بود که تمام ابعاد زندگی بشر را تحت تاثیر قرار داد و تنها مشارکت یک سازمان امکان‌پذیر نبود، اگر کاری انجام می‌دادیم، رسانه‌ها اشاعه‌دهنده آن بودند.
وی با اشاره به ورود واکسن به داخل کشور، تصریح کرد: براساس اولویت‌بندی، کادر درمان، سالمندان و افراد با بیماری زمینه‌ای در اولویت دریافت واکسن قرار دارند که در مرحله اول کادر درمانی که در آی سی یو هستند در اولویت بوده که از استان ما طبق شناسایی‌ انجام شده، ۲۶۰ نفر در مرحله اول واکسیناسیون قرار دارند، گرچه منابعی برای ورود واکسن به داخل کشور انجام شده است، اما از اواخر بهار سال آینده برای واکسن داخلی وارد فاز انبوه تولید خواهیم شد.
وی در ادامه با اشاره به اینکه سهم چهارمحال و بختیاری از  استخدام پیمانی، ۷۵۲ نفر در حوزه بهداشت و درمان است، گفت: ۳۰ نفر از افراد نیروی قراردادی هستند که به مجموعه منابع انسانی دانشگاه علوم پزشکی اضافه خواهند شد، گرچه برای افرادی که درگیر کرونا بوده‌اند به ازای هر ماه، دو امتیاز تعلق می‌گیرد و در نمره کتبی این امتیاز محاسبه می‌شود.
در ادامه فریدون رحمانی معاون درمان دانشگاه علوم پزشکی شهرکرد، با اشاره به جذب ۷۴ نیروی متخصص در استان، بیان کرد: تخت‌های بیمارستانی افزایش چشمگیری داشته، به طوری که طی یک‌سال، تخت‌های ویژه و ICU در استان افزایش ۴۵ درصدی داشته است و تعداد مراکز دولتی سی‌تی‌اسکن از پنج مرکز به هفت مرکز در سال‌جاری رسیده است که احتمال دارد تا سال آینده سه سی‌تی‌اسکن دیگر در استان افزوده شود.
وی ادامه داد: تنها یک دستگاه ام‌آرآی دولتی در استان وجود دارد که تا سال آتی دو دستگاه دیگر اضافه خواهد شد، از طرفی به اندازه ۱۰ سال، امکانات و تجهیزات وارد استان شده است، برخلاف اینکه برخی از دانشگاه‌ها در خصوص تامین وسایل حفاظتی در اوایل کرونا با کمبود مواجه بودند، دانشگاه علوم پزشکی شهرکرد از نظر تجهیزات حفاظتی کرونا کمبودی در استان نداشت، آخرین پکیج که در استان توزیع شد، تنها یک قلم آن ۴.۵ میلیارد تومان تجهیزات بود که در اختیار بیمارستان‌ها قرار گرفت، گرچه روز گذشته باز هم تجهیزاتی توزیع شد.
رحمانی با اشاره به نبود دستگاه اکسیژن‌ساز در استان در سال گذشته، افزود: در حال حاضر هفت دستگاه اکسیژن‌ساز برای بیمارستان‌های استان خریداری شده که در بیمارستان‌های کاشانی شهرکرد و بروجن نصب و دستگاه اکسیژن‌ساز بیمارستان هاجر امروز افتتاح می‌شود، همچنین در بیمارستان‌های لردگان و فارسان این دستگاه‌ها آماده نصب هستند.
وی با اشاره به اینکه جذب نیروی انسانی از بی‌سابقه‌ترین اتفاقات برای دانشگاه علوم پزشکی است، گفت: امسال نیروهای پرستاری و کادر درمان اضافه خواهند شد، از طرفی با توجه به تحریم‌ها و بیماری کرونا پیشرفت‌های بسیار مطلوبی در تمام حوزه‌های دانشگاهی رخ داده است که در حال حاضر بیش از ۹۰ دستگاه آمبولانس و ۵۲ پایگاه اورژانس در استان وجود دارد.
در ادامه سید راشد جزایری، معاون بهداشتی دانشگاه علوم پزشکی شهرکرد، با تشریح وضعیت استان در زمینه کرونا، تصریح کرد: از ابتدای شیوع بیماری تاکنون تعداد موارد نمونه‌گیری در استان به ۶۶ هزار و  ۷۴۷۰مورد رسیده که ۲۳هزار و ۵۸۲ مورد مثبت و ۸۵۷ فوتی گزارش شده است.
وی افزود: ۸۲.۵ درصد از ابتلا به این بیماری مربوط به مناطق شهری و ۱۷.۵ درصد مناطق روستایی است، همچنین ۵۵ درصد از موارد ابتلا مربوط به سنین ۱۶ تا ۴۵ سال و در افراد کمتر از یک سال و پنج سال، کمتر از یک درصد بوده است.
جزایری گفت: متوسط مرگ و میر در کشور چهار درصد و در استان ۳.۲ درصد، موارد بهبودی در کشور ۸۵.۴ درصد و در استان بیش از ۹۱.۳ درصد بوده است.
وی ادامه داد: ۱۹.۶ درصد از پرسنل بهداشتی و ۲۳.۷ درصد از پرسنل درمانی استان به این بیماری مبتلا شده‌اند.
رئیس مرکز بهداشت استان با اشاره به اینکه شهرستان کیار از وضعیت آبی به زرد تغییر یافته است، اضافه کرد: این امر نشان از خیز بیماری بوده که موج چهارم به آرامی در حال پیشرفت است.
وی با اشاره به ۴۵۴ تیم رهگیری در استان، بیان کرد: ظرفیت تیم‌ها ۱۷۳۹ نفر بوده که فعالیت‌ها را انجام می‌دهند، همچنین در تیم رهگیری سفیران و رابطان سلامت و تعدادی از نیروهای بسیج همکاری دارند که از هفته دوم آذرماه موارد ابتلا به بیماری شناسایی و انجام تست‌ها افزایش یافته است، به طوری که ۱۱۰۷۳ نفر در تماس نزدیک با فرد مبتلا رهگیری و شناسایی شدند.
معاون بهداشتی دانشگاه علوم پزشکی شهرکرد با اشاره به ۱۲۸ تیم مراقبت در منزل، گفت: ۲۹۱ عضو متخصص اعم از پزشک، پرستار و ماما در تیم‌ها مستقر هستند و به افرادی که نمی‌توانند از منزل خارج شوند خدمات را ارائه می‌دهند، از طرفی از ابتدای اجرای طرح شهید سلیمانی در استان تاکنون ۲۷۵۳ نفر توسط تیم‌ها در منزل تحت مراقبت قرار گرفتند.
وی عنوان کرد: در بازرسی‌های انجام شده از اصناف، ۳۴۱۳ اخطار صادر شده و ۴۵۵ واحد پلمب شدند.
جزایری با اشاره به تشکیل ۴۵۶ تیم حمایتی با مسئولیت بسیج در استان با ظرفیت ۱۵۴۴ نفر در استان، تصریح کرد: ۶۵۴۱ نفر تحت پوشش بسته‌های حمایتی قرار دارند.
وی تاکید کرد: از ابتدای این طرح تاکنون تعداد موارد مثبت، بستری، مرگ و میر و مثبت بستری در استان به شدت کاهش یافته است، به طوری که تعداد موارد مثبت بستری نسبت به ابتدای آذرماه، ۸۱ درصد و موارد مرگ‌ و میر ۷۶.۱ درصد کاهش یافته است، همچنین موارد مثبت سرپایی ۷۱.۴ درصد کاهش داشته است.
جزایری گفت: از ابتدای طرح شهید سلیمانی تاکنون، ۱۰۱۱۹ تست سریع در استان انجام شده که ۱۰۸۴ مورد مثبت کرونا در استان گزارش شده است.
وی در ادامه با اشاره به دوره کاردانی بهورزی، تصریح کرد: ۳۰ بهمن‌ماه آزمون این دوره برگزار خواهد شد که از ۶۰۰ بهورز استان ۵۰ درصد از آن‌ها، واجد شرایط هستند که بعد از رتبه‌بندی، کلاس‌ها به صورت غیر حضوری در چهار آموزشگاه بهورزی استان برگزار خواهد شد.
انتهای پیام

منبع: ایسنا

کلیدواژه: استانی اجتماعی منطقه چهارمحال و بختیاری واکسن کرونا دانشگاه علوم پزشکی شهرکرد بیمارستان ها مرحله اول قرار دارند کادر درمان انجام شده

درخواست حذف خبر:

«خبربان» یک خبرخوان هوشمند و خودکار است و این خبر را به‌طور اتوماتیک از وبسایت www.isna.ir دریافت کرده‌است، لذا منبع این خبر، وبسایت «ایسنا» بوده و سایت «خبربان» مسئولیتی در قبال محتوای آن ندارد. چنانچه درخواست حذف این خبر را دارید، کد ۳۰۹۳۷۱۵۳ را به همراه موضوع به شماره ۱۰۰۰۱۵۷۰ پیامک فرمایید. لطفاً در صورتی‌که در مورد این خبر، نظر یا سئوالی دارید، با منبع خبر (اینجا) ارتباط برقرار نمایید.

با استناد به ماده ۷۴ قانون تجارت الکترونیک مصوب ۱۳۸۲/۱۰/۱۷ مجلس شورای اسلامی و با عنایت به اینکه سایت «خبربان» مصداق بستر مبادلات الکترونیکی متنی، صوتی و تصویر است، مسئولیت نقض حقوق تصریح شده مولفان در قانون فوق از قبیل تکثیر، اجرا و توزیع و یا هر گونه محتوی خلاف قوانین کشور ایران بر عهده منبع خبر و کاربران است.

خبر بعدی:

بلداجی خنک‌ترین نقطه چهارمحال و بختیاری

به گزارش خبرگزاری صدا و سیمای مرکز چهارمحال و بختیاری؛ مدیر کل هواشناسی استان گفت: دمای شهرکرد امروز ۵ درجه بالای صفر ثبت شد.
چراغپور افزود: آسمان استان تا اوایل هفته کمی تا قسمی ابری همراه با وزش باد پیش بینی شده است.

دیگر خبرها

  • دهیاران می‌توانند مدیریت مناطق گردشگری بام ایران را دریافت کنند
  • اولویت زنجیره ارزش بادام و آبزی‌پروری در چهارمحال و بختیاری
  • تحقق ۶۰ هزار میلیارد ریال اعتبار برای چهارمحال و بختیاری
  • ۶۰ هزار هکتار از دیمزارهای چهارمحال و بختیاری زیر کشت رفت
  • واکسن سرطان میزان بقا را دو برابر می‌کند
  • آزمایش واکسن سرطان پوست وارد فاز نهایی شد
  • بلداجی خنک‌ترین نقطه چهارمحال و بختیاری
  • ۷میلیون ایرانی مبتلا به دیابت؛ زخم‌های دیابت، از سرطان کشنده‌تر است
  • کادر درمان آینده در لباس عروسی و دامادی
  • رقابت داوطلبان تجربی در چهارمحال و بختیاری