Web Analytics Made Easy - Statcounter

به گزارش خبرگزاری فارس در مبارکه، اصغر هدایت عصر امروز در نشست خبری با اصحاب رسانه، اظهار کرد: انقلاب اسلامی را باید سرآغاز تحول بنیادی ایران وجهان اسلام و حتی غیر اسلام دانست، رهبر کبیر انقلاب اسلامی از انقلاب با عناوینی مثل انفجار نور و معجزه قرن یادکرده است.

فرماندار مبارکه با اشاره به اهمیت تبیین دستاوردهای انقلاب، گفت: یکی از اهداف دشمنان اسلام ایجاد ناامیدی به آینده از طریق سیاه نمایی است و در چنین شرایطی اهمیت تبیین دستاوردهای انقلاب اسلامی بسیار مهم است و اوضاع سیاسی و اقتصادی کشور قابل قیاس با قبل از انقلاب نیست.

بیشتر بخوانید: اخباری که در وبسایت منتشر نمی‌شوند!

وی افزود: سرعت پیشرفت علمی جمهوری اسلامی در محافل علمی ۱۱ برابر رشد علم کشورهای دیگر است؛ قبل از انقلاب ۱۷۶ هزار دانشجو داشتیم و اکنون ۴ میلیون و ۳۰۰ هزار دانشجو داریم.

هدایت در ادامه با اشاره به افتتاح پروژه‌های شهرستان مبارکه، افزود: در سال جاری ۵۶ پروژه قابل بهره‌برداری در شهرستان مبارکه داشتیم که ۲۹ پروژه آن برای شهرداری‌ها و دهیاری‌ها بود که پروژه هتل کوهستان در حوزه گردشگری بود که مورد بهره‌برداری قرار گرفت.

فرماندار مبارکه ادامه داد: در ادامه این افتتاح‌ها، توسعه فیبر نوری در شهر مبارکه بااعتباری بالغ‌بر ۵۶ میلیارد و ۵۰۰ میلیون تومان با کمک بخش خصوصی با شهرداری مبارکه منعقد شد.

وی با اشاره به عدم کیفیت مناسب شریان‌ها و محورهای مواصلاتی شهرستان مبارکه، گفت: از ابتدای شروع کار در مبارکه موضوع جاده‌ها جزو کاره‌ای ویژه فرمانداری قرار گرفت که پیگیری‌های جدی در شهرستان مبارکه، استان اصفهان و تهران داشتیم.

هدایت ادامه داد: اولین اولویت ما پروژه جاده مبارکه - بروجن بود، به‌ خصوص محدوده سه‌راهی طالخونچه مجلسی که حدود ۸ کیلومتر فاصله دارد که یک نقطه پرحادثه بود و این نوید را می‌دهیم طی ۷ روز آینده این جاده سه‌راهی طالخونچه، مجلسی به بهره‌برداری می‌رسد.

فرماندار مبارکه بابیان اینکه در حال پیگیری هستیم تا کسری قیر حل شود، خاطرنشان کرد: ادامه این سه‌راهی تا محدوده شهرستان مبارکه، نزدیکی گردنه قامیشلو که حدوداً ۱۸ کیلومتر است در حال انجام زیرساخت‌ها است که به‌زودی در سال آینده به بهره‌برداری خواهد رسید.

وی در ادامه به مشکل جاده ساحلی شهر دیزیچه و بی‌کیفیتی اسفالت این جاده اشاره کرد و گفت: بحث جاده ساحلی روبروی ورودی دیزیچه در وضعیت نابسامانی قرار دارد و به دلیل اینکه در قدیم این جاده، جاده اختصاصی سد بوده بعد از چند سال به‌اشتباه وارد رینگ ترافیک شد.

هدایت ادامه داد: به این دلیلی که این جاده در حریم رودخانه زاینده‌رود است در این چندساله نمی‌توان اسمی برای این جاده انتخاب کرد و مشکلات آن را حل کرد ولی در مدت پیش در جلساتی که با اداره حمل‌ونقل و راهداری داشته‌ایم قرار شد برای بازسازی‌ جاده کمک کنند.

فرماندار مبارکه با اشاره به طرح تحقیق و تفحص مجلس شورای اسلامی در شرکت فولاد مبارکه، گفت: تحقیق تفحص از فولاد مبارکه و یا هر شرکتی، حق مجلس شورای اسلامی است و دستگاه‌های نظارتی باید در این امور نظارت کنند تا جایی که ضعفی هست برطرف شود.

وی در پاسخ به سؤال یکی از خبرنگاران در مورد طرح کانال سد چم آسمان تا سد نکو آباد، افزود: طرحی گذاشته بودند مبنی بر این‌که از سد چم اسمان تا سد نکو آباد لوله‌گذاری شود که این طرح منتفی شد ولی اخیراً بحث احداث کانال وجود دارد که استاندار اصفهان تأکید کردند هر اتفاقی قرار است در شهرستان‌ها بیافتد باید ذینفعان در جریان باشند.

هدایت ادامه داد: اگر قرار باشد در شهرستان مبارکه طرح ایجاد کانال اتفاق بیافتد باید مسؤولان شهرستانی و استانی خبردار باشند و اگر به نفع شهرستان مبارکه و کشاورزان باشد این اتفاق خواهد افتاد ولی اگر به نفع کشاورزان نباشد، این طرح تجدیدنظر می‌شود.

فرماندار مبارکه در پاسخ به یکی از خبرنگاران در مورد خرابی یکی از ایستگاه‌های پایش کیفی هوا که در نشست خبری قبلی هم این سؤال پرسیده شد و قول پیگیری دادند، گفت: خرابی ایستگاه پایش کیفی هوا را قرار بود با مدیرکل قبلی سازمان محیط‌زیست پیگیری کنیم که منتقل شدند ولی قرار است در آِینده در خصوص این ایستگاه با مدیرکل جدید جلساتی بگذاریم.

وی ادامه داد: تمامی صنایع ما دارای ایستگاه کنترل کیفی هستند و کیفیت هوا را به‌صورت آنلاین به سیستم محیط‌زیست کشور متصل هستند و به‌روزرسانی می‌شود و وقتی شاخص این آلایندگی به وضعیت ناسالم برسد باید مدیریت کنیم.

انتهای پیام/۶۳۱۱۰/ج۲۰/

منبع: فارس

کلیدواژه: مجلس شورای اسلامی تحقیق و تفحص انقلاب اسلامی فولاد مبارکه اصغر هدایت فرماندار مبارکه پروژه های عمرانی فرماندار مبارکه شهرستان مبارکه بهره برداری سه راهی

درخواست حذف خبر:

«خبربان» یک خبرخوان هوشمند و خودکار است و این خبر را به‌طور اتوماتیک از وبسایت www.farsnews.ir دریافت کرده‌است، لذا منبع این خبر، وبسایت «فارس» بوده و سایت «خبربان» مسئولیتی در قبال محتوای آن ندارد. چنانچه درخواست حذف این خبر را دارید، کد ۳۰۹۴۰۱۳۳ را به همراه موضوع به شماره ۱۰۰۰۱۵۷۰ پیامک فرمایید. لطفاً در صورتی‌که در مورد این خبر، نظر یا سئوالی دارید، با منبع خبر (اینجا) ارتباط برقرار نمایید.

با استناد به ماده ۷۴ قانون تجارت الکترونیک مصوب ۱۳۸۲/۱۰/۱۷ مجلس شورای اسلامی و با عنایت به اینکه سایت «خبربان» مصداق بستر مبادلات الکترونیکی متنی، صوتی و تصویر است، مسئولیت نقض حقوق تصریح شده مولفان در قانون فوق از قبیل تکثیر، اجرا و توزیع و یا هر گونه محتوی خلاف قوانین کشور ایران بر عهده منبع خبر و کاربران است.

خبر بعدی:

ترافیک ورودی شهرستان جعفرآباد به‌زودی برطرف می‌شود

مسعود زوار زاده گفت: این طرح به طول ۷۰۰ مترمربع، در ۲ خط رفت و برگشت از اول اردیبهشت‌ماه امسال آغاز و تا پایان ماه جاری به بهره‌برداری خواهد رسید.

سرپرست راهداری و حمل‌ونقل جاده‌ای جعفرآباد قم  تصریح کرد: محور قم به جعفریه به طول ۴۰ کیلومتر یکی از جاده‌های پرتردد استان قم است که طی سال‌های اخیر بهسازی آن آغاز شده‌است.

زوار زاده  با اشاره به طرح بهسازی و اصلاح محور در منطقه " شترمرغی" جعفرآباد، عنوان کرد: بهسازی این بخش به‌صورت امانی از هفته گذشته آغاز شده و تلاش می‌شود تا پایان ماه جاری به بهره‌برداری برسد.

سرپرست راهداری و حمل‌ونقل جاده‌ای شهرستان جعفرآباد قم تصریح کرد: اختلال پیش‌آمده در تردد خودرو‌های سواری در این محور به‌خاطر عملیات عمرانی است که تلاش می‌شود تا دهه کرامت این محور به‌صورت کامل در اختیار مردم قرار بگیرد.

زوار زاده  ترافیک ترکیبی این بزرگراه را از عوامل اصلی در تخریب و استهلاک آن دانست و تصریح کرد: تردد انواع ماشین‌آلات نیمه‌سنگین، سبک، ادوات کشاورزی و ... در طول این بزرگراه ضرورت ارتقا و بهسازی آن را دوچندان کرده‌است.

جعفرآباد با وسعتی حدود ۶۵۰ کیلومترمربع در ۳۵ کیلومتری شمال غربی شهر قم قرار دارد.

طبق مصوبه اردیبهشت‌ماه ۱۴۰۰ هیات دولت وقت، بخش جعفرآباد به شهرستان ارتقا پیدا کرد، این شهرستان جدیدالتاسیس از ۲ بخش مرکزی و دهستان قاهان تشکیل شده که جمعیت رسمی شهرستان ۲۷ هزار نفر و جمعیت غیررسمی آن ۴۰ هزار نفر است.

در حوزه راهداری استان قم حدود ۲ هزار کیلومتر راه شامل ۲۱۳ کیلومتر آزادراه، ۲۳۲ کیلومتر بزرگراه، ۱۵۴ کیلومتر راه اصلی، ۱۵۰ کیلومتر راه فرعی و یک هزار کیلومتر راه روستایی وجود دارد.

استان قم دارای هشت راه مواصلاتی اصلی و چهارراه فرعی است که از جمله آنان می‌توان به آزادراه قم - تهران به طول ۱۳۰ کیلومتر، جاده قدیم قم - تهران، بزرگراه قم - ساوه به طول ۸۷ کیلومتر، جاده قدیم قم - کاشان، آزادراه قم - کاشان به طول ۱۰۴ کیلومتر، آزادراه قم - گرمسار به طول ۱۷۳ کیلومتر و بزرگراه قم - سلفچگان - اراک به طول ۱۳۶ کیلومتر اشاره کرد.

باشگاه خبرنگاران جوان قم قم

دیگر خبرها

  • بهره برداری از جاده پدافندی اربعین در دستور کار
  • خسروپناه: شورای فرهنگ عمومی استان‌ها رویکرد مسئله محور داشته باشند
  • با افتتاح نیروگاه زباله‌سوز، معضل زباله ساری حل می‌شود
  • شوراها از نگاه بخشی و کوتاه مدت پرهیز کنند
  • بهره‌برداری از طرح‌های مختلف همزمان با روز شوراها در بوشهر
  • ترافیک ورودی شهرستان جعفرآباد به‌زودی برطرف می‌شود
  • بهره‌برداری از بخش نخست رینگ چهارم ترافیکی اصفهان تا پایان سال
  • افتتاح پایگاه اورژانس ۱۱۵ در چغاخور
  • بهره برداری از دومین دستگاه رادیولوژی بیمارستان خاتم الانبیا (ص) زاهدان
  • افتتاح ۴ طرح عمرانی در شهرستان کیار