Web Analytics Made Easy - Statcounter

خبرگزاری آریا - مدیرعامل شرکت ملی حفاری ایران از حفر و تکمیل 117 حلقه چاه نفت و گاز با ثبت متراژ حفاری 85 هزار و 616 متر طی یک‌سال گذشته خبر داد.
به گزارش شانا به نقل از شرکت ملی حفاری ایران، سیدعبدالله موسوی با تبریک ایام دهه فجر و چهل‌ودومین سالگرد پیروزی انقلاب اسلامی، ضمن تشریح آخرین دستاوردهای کارکنان این شرکت در یک سال اخیر گفت: از تعداد این چاه‌ها 27 حلقه توسعه‌ای، چهار حلقه اکتشافی، یک حلقه توصیفی و 85 حلقه تعمیری بوده است که در گستره عملیاتی شرکت‌های ملی مناطق نفت‌خیز جنوب، مهندسی و توسعه نفت، فلات قاره، نفت مناطق مرکزی حفر و تکمیل شده است.

بیشتر بخوانید: اخباری که در وبسایت منتشر نمی‌شوند!


موسوی با بیان اینکه در این مدت حفاری 18 حلقه چاه 326 روز زودتر از برنامه پیش‌بینی شده انجام و برای بهره‌برداری به شرکت متقاضی تحویل شد، افزود: این موفقیت که در نتیجه تعامل میان متخصصان این شرکت و شرکت بهره‌بردار محقق می‌شود از نظر تولیدی شدن زودهنگام چاه، ترخیص دکل و کاهش هزینه‌ها ارزش اقتصادی قابل توجهی دارد.
وی در زمینه فعالیت‌های انجام‌شده در حوزه خدمات یکپارچه فنی و مهندسی که از سوی این شرکت به موازات عملیات حفاری و تعمیر چاه‌ها ارائه می‌شود، اظهار کرد: در بخش عملیات ویژه در مدت پیش‌گفته نزدیک به 14 هزار و 860 متر حفاری جهت‌دار و افقی روی 60 حلقه چاه و بیش از 800 متر مغزه‌گیری صورت پذیرفت.
مدیرعامل شرکت ملی حفاری ایران همچنین شمار خدمات ویژه از جمله نمودارگیری، نمودارگیری از سیال و چاه‌پیمایی را یک هزار و 216 و خدمات فنی حفاری مانند سیمانکاری چاه‌ها، اسیدکاری، تزریق‌پذیری، آزمایش چاه با ساق مته، لوله مغزی سیار، لوله‌گذاری چاه، حفاری با هوا، حفاری به روش فرو تعادلی و... را 3 هزار و 711 مورد عنوان کرد.
موسوی به مشارکت فعال این شرکت در پروژه‌های میدان‌محور که تحت عنوان طرح توسعه 28 مخزن است، اشاره کرد و یادآور شد: در مدت مورد نظر نسبت به امضای تفاهم‌نامه‌های مربوط به طرح توسعه میدان‌های بالارود، بنگستان لالی، میدان‌های سپهر، جفیر و سیاهمکان با شرکت‌های بخش خصوصی مشارکت و در این راستا 17 دستگاه حفاری خشکی شرکت به‌کار گرفته شده است.
وی افزود: با توجه به نامگذاری امسال به‌عنوان سال جهش تولید، این شرکت درباره توسعه فرصت‌های همکاری با شرکت‌های سازنده داخلی، دانش‌بنیان، مراکز علمی و پژوهشی در راستای تأمین حداکثری قطعات، تجهیزات، کالا و مواد اقدام کرده که از جمله قراردادهای همکاری در بخش‌های ساخت تجهیزات سرچاهی، حفاری جهت‌دار و به‌روزرسانی ژنراتورهای دستگاه‌های حفاری است که به‌تازگی با شرکت‌های داخلی امضا و مبادله شده است.
مدیرعامل شرکت ملی حفاری ایران پیگیری، تمدید و استقرار استانداردها و گواهینامه‌های بین‌المللی مرتبط با مدیریت‌های کیفیت، محیط زیست، بهداشت حرفه‌ای، ایمنی و سلامت دکل‌های حفاری، برگزاری دوره‌های تخصصی با استفاده از بستر فضای مجازی با توجه به لزوم رعایت پروتکل‌های بهداشتی، تمهیدات کاربردی در زمینه پیشگیری و مقابله با همه‌گیری ویروس کرونا و ایجاد شرایط مناسب در راستای حفظ سلامت کارکنان و استمرار کار دستگاه‌های حفاری، راه‌اندازی سامانه جامع دستمزد و مزایای کارکنان ارکان ثالث (HRM) برای نخستین بار از ابتدای امسال را از شمار اقدام‌های شرکت از دهه فجر سال گذشته تا دهه فجر امسال برشمرد و بیان کرد: اهداف این شرکت بر مبنای پروژه‌محوری، حفظ خط‌مشی و مشتری‌ مداری ترسیم شده است و همچنان پیگیری می‌شود.

منبع: خبرگزاری آریا

کلیدواژه: شرکت ملی حفاری ایران حلقه چاه

درخواست حذف خبر:

«خبربان» یک خبرخوان هوشمند و خودکار است و این خبر را به‌طور اتوماتیک از وبسایت www.aryanews.com دریافت کرده‌است، لذا منبع این خبر، وبسایت «خبرگزاری آریا» بوده و سایت «خبربان» مسئولیتی در قبال محتوای آن ندارد. چنانچه درخواست حذف این خبر را دارید، کد ۳۰۹۴۳۴۳۰ را به همراه موضوع به شماره ۱۰۰۰۱۵۷۰ پیامک فرمایید. لطفاً در صورتی‌که در مورد این خبر، نظر یا سئوالی دارید، با منبع خبر (اینجا) ارتباط برقرار نمایید.

با استناد به ماده ۷۴ قانون تجارت الکترونیک مصوب ۱۳۸۲/۱۰/۱۷ مجلس شورای اسلامی و با عنایت به اینکه سایت «خبربان» مصداق بستر مبادلات الکترونیکی متنی، صوتی و تصویر است، مسئولیت نقض حقوق تصریح شده مولفان در قانون فوق از قبیل تکثیر، اجرا و توزیع و یا هر گونه محتوی خلاف قوانین کشور ایران بر عهده منبع خبر و کاربران است.

خبر بعدی:

توسعه صادرات گیاهان دارویی با تکمیل زنجیره ارزش

محمدمهدی برومندی در جشنواره روز میمند شهرستان فیروزآباد در استان فارس، گفت: در این راستا یک ابر پروژه تعریف کردیم که با استفاده از مدرن‌ترین تجهیزات اسانس گیری از گیاهان دارویی، کیفیت اسانس تولیدی را برای صادرات و تولید ادکلن‌های مشهور دنیا ارتقا دهیم. 

این مقام مسئول، سطح کل باغات گل محمدی در دنیا را ۵۰ هزار هکتار عنوان کرد و افزود: کشور ایران دارای ۳۰ هزار هکتار باغ گل محمدی است که از این سطح، هشت هزار و ۵۰۰ هکتار متعلق به استان فارس و دو هزار هکتار آن در شهرستان میمند واقع است.

او با بیان اینکه امروزه گردش مالی حوزه گیاهان دارویی در دنیا ۱۵۰ میلیارد دلار است، ابراز کرد: سهم کشور ما از این گردش مالی کمتر از یک میلیارد دلار است و این نشان می‌دهد که ما باید از یک کشاورزی معیشتی به یک کشاورزی مدرن عبور کنیم.

برومندی با بیان اینکه ۲۳۰۰ گونه گیاه دارویی در کشور وجود دارد، اظهار کرد: شهرستان میمند دارای ۳۶۰ گونه گیاه دارویی است که هر کدام می‌تواند پایه تولید دارو، غذا یا مواد بهداشتی باشد.

این مقام مسئول خاطر نشان کرد: چالش اصلی استان فارس، سرمایه گذاری است که امیدواریم با پیگیری‌های وزارت جهاد کشاورزی بتوانیم به توسعه این منطقه کمک کنیم.

فارس رتبه اول تولید محصولات باغی در کشور 

معاون امور باغبانی وزارت جهاد کشاورزی با بیان اینکه تولید ۱۰ تا ۱۲ درصد محصولات کشاورزی کشور متعلق به استان فارس است، افزود: این استان با ۳۶۰ هزار هکتار سطح باغات و تولید سه میلیون و ۲۰۰ هزار تن انواع محصولات باغی، رتبه اول کشور را به خود اختصاص داده است.

برومندی به تولیدات حوزه باغبانی در سطح وزارت جهاد کشاورزی اشاره کرد و افزود: میزان تولیدات باغی در کشور ۲۶ میلیون تن و درآمد حاصل از صادرات آنها سالیانه ۶ میلیارد دلار است.

این مقام مسئول تصریح کرد: یکی از محصولات با ارزش در این حوزه، گیاهان دارویی با سطح زیرکشت ۳۰۰ هزار هکتار از اراضی کشور است که سالیانه ۵۰۰ هزار تن انواع گیاهان دارویی از این سطح برداشت می‌شود.

باشگاه خبرنگاران جوان فارس شیراز

دیگر خبرها

  • تامین زیرساخت‌های صادراتی مهمترین حلقه زنجیره ارزش
  • انعقاد قرارداد برای حفر ۱۹ حلقه چاه در میدان نفتی چنگوله
  • مدارس نیمه‌تمام آذربایجان‌غربی تکمیل می‌شود
  • طرح های بزرگ اقتصادی اشتغال محور در ایلام تکمیل می شوند
  • تکمیل مدارس نیمه تمام آذربایجان‌غربی با جذب ۱۳۰۰ میلیارد تومان اعتبار
  • تکمیل ۳ پایانه مترو در سال ۱۴۰۳ | ۴ خط مترو تهران توسعه می یابند
  • تکمیل ۳ پایانه مترو در اولویت سال ۱۴۰۳ | ۴ خط مترو تهران توسعه می یابد
  • هویت بخشی به مدارس آذربایجان‌غربی در دستور کار است
  • توسعه صادرات گیاهان دارویی با تکمیل زنجیره ارزش
  • توقیف ۵۲ دستگاه حفاری غیرمجاز در لرستان