Web Analytics Made Easy - Statcounter

به گزارش خبرنگار مهر، نشست خبری دهمین جشنواره مد و لباس فجر امروز ۲۰ بهمن‌ماه، با حضور مرضیه شفاپور رئیس دهمین جشنواره مد و لباس فجر و صدیقه پاک‌بین دبیر جشنواره در تالار وحدت برگزار شد.

مرضیه شفاپور در ابتدای این نشست گفت: با توجه به اینکه کشور ما خاستگاه اقوام سنتی است شعار جشنواره را بهشت کاشان قطب نساجی و پارچه است خانه بروجردی و اماکنی که وجود دارد خاستگاه هویت ایرانی اسلامی است.

بیشتر بخوانید: اخباری که در وبسایت منتشر نمی‌شوند!

او ادامه داد: زیورآلات، صنعت و فناوری، بین‌الملل و بخش استان‌ها و اقوام و… بخش‌های فعال جشنواره هستند.

دبیر کارگروه مد و لباس کشور اظهار کرد: امسال نگاه ما به استان‌ها ویژه است و از تمرکز زدایی تهران فرار کردیم و به سمت استان‌ها رفتیم تا استعدادها را شناسایی کنیم. ۹ مرکز متمرکز در استان‌ها فعال هستند که در استان‌ها در مشهد، مازندران، شیراز و هرمزگان و.... همچنین در منطقه آزاد اروندرود به‌صورت بین‌الملل برگزار می‌شود.

او درباره آثار گفت: ۲۱۰۰ اثر به دبیرخانه رسیده است،. اختتامیه را با دستورالعمل ستاد کرونا با افراد محدود در تالار وحدت برگزار خواهد شد، داوری از فردا شروع می‌شود.

شفاپور درباره بخش بین‌الملل گفت: از طریق رایزن فرهنگی قرار است وبینارهای بین‌المللی را برگزار کنیم. ماو موضوع آن هم آشنایی با مد و لباس ایرانی است.

شفاپور ادامه داد: کالکشن ویژه ایران‌دخت را در خلل جشنواره رونمایی می‌شود و نکوداشت سردار سلیمانی هم بخش ویژه ما در جشنواره خواهد بود. ۹۶ گروه در جشنواره شرکت کردند که بیشتر استانی هستند.

پاک‌بین، دبیر جشنواره مد و لباس فجر در ادامه نشست گفت: مردمان هر دیاری پوشاکی را انتخاب کردند و در تکامل آن کوشا هستند اما امروزه فراتر از پوشش فرهنگی است که در دید همگان قرار می‌گیرد ما از طراحان خواستاریم که ایده‌های نو و جدید خود را در راستای طراحی ابنه و فرش کاشان در پارچه‌ها استفاده کنند.

او ادامه داد: آنچه مهم است پنجره‌ای به سوی دهمین جشنواره مد و لباس فجر است که طراحان به خوبی این پنجره را بگشایند باید کیفیت محصولات را مدنظر قرار دهیم تا بر روی کمیت تمرکز کنیم. ایران ما درتاریخ بی‌نظیری دارد و تمدنی غنی پشت سر دارد طراحان جوان ما باید از تمدن گذشته دنباله‌روی کنند.

دبیر جشنواره درباره ارتباط دادن طراح به صنعت در خلل جشنواره فجر اظهار کرد: باید میان گروه‌ها بسط دهیم تا وضعیت اقتصادی مناسبی را برای طراحان درنظر بگیریم. ما در بخش‌هایی که در جشنواره مدنظر قرار گرفته طراحی کیف‌و کفش، طراحی بالاپوش، مسابقه زنده، مسابقه رقابتی از ایده تا اجرا، طراحی چادر، طراحی جواهرات و زیورآلات است.

او ادامه داد: ما افرادی که در روستاهای دورافتاده هستند انتخاب کردیم تا استعداد برتر را شناسایی کنیم و این بهترین راهکار در بخش مسابقات است.

پاک‌بین گفت: بخش طراحی در حوزه علمی و پژوهشی را داریم که تصویرسازی و طراحی پارچه هم در جشنواره فعال هستند همچنین وبینارهایی را تشکیل می‌دهند تا بتوانیم جشنواره خوبی برگزار کنیم و کارگاه‌های آموزشی و نشست‌های علمی از بخش‌های جانبی جشنواره است.

او ادامه داد: در بخش سوزن‌دوزی هم از پیش‌کسوتان این حوزه تقدیر به عمل خواهد آمد.

در پایان از پوستر دهمین جشنواره مد و لباس فجر رونمایی شد.

کد خبر 5141032 مریم علی بابایی

منبع: مهر

کلیدواژه: تالار وحدت مد و لباس جشنواره مد و لباس فجر کارگروه ساماندهی مد و لباس کشور انقلاب اسلامی ایران معرفی کتاب جشنواره شعر فجر پژوهشگاه فرهنگ هنر و ارتباطات تازه های نشر پژوهشگاه علوم و فرهنگ اسلامی پژوهشگاه فرهنگ و اندیشه اسلامی رونمایی کتاب چهل و دومین سالگرد پیروزی انقلاب اسلامی رایزنی فرهنگی موسسه خانه کتاب و ادبیات ایران انتشارات سوره مهر آیت الله مصباح یزدی ترجمه دهمین جشنواره مد و لباس فجر او ادامه استان ها

درخواست حذف خبر:

«خبربان» یک خبرخوان هوشمند و خودکار است و این خبر را به‌طور اتوماتیک از وبسایت www.mehrnews.com دریافت کرده‌است، لذا منبع این خبر، وبسایت «مهر» بوده و سایت «خبربان» مسئولیتی در قبال محتوای آن ندارد. چنانچه درخواست حذف این خبر را دارید، کد ۳۰۹۴۷۳۴۳ را به همراه موضوع به شماره ۱۰۰۰۱۵۷۰ پیامک فرمایید. لطفاً در صورتی‌که در مورد این خبر، نظر یا سئوالی دارید، با منبع خبر (اینجا) ارتباط برقرار نمایید.

با استناد به ماده ۷۴ قانون تجارت الکترونیک مصوب ۱۳۸۲/۱۰/۱۷ مجلس شورای اسلامی و با عنایت به اینکه سایت «خبربان» مصداق بستر مبادلات الکترونیکی متنی، صوتی و تصویر است، مسئولیت نقض حقوق تصریح شده مولفان در قانون فوق از قبیل تکثیر، اجرا و توزیع و یا هر گونه محتوی خلاف قوانین کشور ایران بر عهده منبع خبر و کاربران است.

خبر بعدی:

صادقی: انگیزه نساجی از تیم ما بیشتر است

به گزارش ورزش سه، ابراهیم صادقی مربی تیم ذوب آهن اصفهان در غیبت محمد ربیعی در کنفرانس خبری پیش از دیدار با ملوان حاضر شد و در گفتگو با خبرنگاران اظهار داشت: در باره بازی فردا مهم‌ترین مسئله انگیزه است که تیم نساجی با توجه به شرایطی که دارد کسب امتیاز در این دیدار را در نظر دارد و ما سعی کردیم بازیکنان‌مان را از لحاظ ذهنی و جسمی آماده کنیم با اینکه سه تا چهار محروم و مصدوم داریم و از نظر من تیم‌مان آماده است. در دیدار فردا به بازیکنان جوان بیشتری فرصت بازی داده می‌شود و حدود چهار بازیکن از تیم‌های پایه و امید در لیست قرار گرفتند که امیدوارم اگر فرصت به آنها رسید بازی خوبی را به نمایش بگذارند. امیدوارم بتوانیم بازی خوبی را ارائه دهیم و برنده میدان باشیم.

وی افزود: تیم نساجی تیم بسیار خوبی است و به‌خصوص در چند هفته اخیر فوتبال بسیار خوبی را ارائه کرده است، اما ما در هفته‌هایی که نتیجه خوبی را هم کسب نکردیم فوتبال خوبی را ارائه دادیم، اما در چند هفته اخیر علاوه بر بازی خوب‌مان دو برد هم کسب کردیم و امیدوارم بتوانیم همین روندمان را ادامه دهیم و در کنار فوتبال خوب‌مان نتیجه خوبی هم کسب کنیم. در بازی هفته گذشته که در پنالتی‌ها پیروزی را از دست دادیم، اما در جریان بازی و در ۱۲۰ دقیقه موفق شدیم بازی خوبی را ارائه کنیم هدف ما ادامه دادن این روند است؛ اولویت اول ما ارائه کیفیت خوب است.

مربی تیم فوتبال ذوب‌ آهن همچنین خاطرنشان کرد: زمانی که بازی به ۱۲۰ دقیقه و پس از آن به پنالتی کشیده می‌شود مربی نمی‌تواند تاثیر گذار باشد و این موضوع تنها به تیم ما وابسته نیست و تیم‌های بزرگ دنیا در هفته‌های اخیر این مشکلات را داشتند و ما سعی در رفع این مشکل داشتیم.

صادقی در ادامه تاکید کرد: تیم ما از نظر خودمان انسجام تیمی را داشته است، اما پس از چند هفته‌ای که نتوانستیم نتیجه خوبی را کسب کنیم با جلساتی که محمد ربیعی با تیم داشت تیم یک‌دست‌تر شد و امیدواریم این شرایط ادامه پیدا کند.

دیگر خبرها

  • مشکلات شهرستان‌های استان روی میز وزیر کشور
  • عباس زاده با شعار معروف روی دوش هواداران نساجی!
  • نساجی با رنگ قرمز برای بقا می‌جنگد
  • صادقی: انگیزه نساجی از تیم ما بیشتر است
  • نساجی انگیزه‌های خاص برای پیروزی دارد
  • حذف مقابل تراکتور را در ادامه لیگ جبران خواهیم کرد
  • امیدوارم مقابل نساجی به روند پیروزی‌های خانگی‌مان ادامه دهیم
  • دانشگاه آزاد سمنان میزبان نخستین مسابقه ملی «طراحی و دوخت»
  • معرفی نفرات برتر جشنواره کیش بهشت خانواده
  • معرفی ۱۲۴ بسته سرمایه‌گذاری منطقه آزادچابهار به فعالان اقتصادی؛ چابهار بهشت سرمایه گذاری