Web Analytics Made Easy - Statcounter

گروه استان‌ها- مدیر امور منابع آب ارومیه با اشاره به آخرین وضعیت دریاچه ارومیه، گفت: در حال حاضر تراز سطح دریاچه ارومیه ۱۲۷۱.۲۷ متر که در مقایسه با سال گذشته که ۱۲۷۱.۳۳ بود که روند کاهشی داشته است. - اخبار استانها -

به گزارش خبرگزاری تسنیم از  ارومیه ، محمد عبدالهی امروز در جلسه شورای اداری با اشاره به آخرین وضعیت دریاچه ارومیه، اظهار داشت: در حال حاضر تراز سطح دریاچه ارومیه 1271.

بیشتر بخوانید: اخباری که در وبسایت منتشر نمی‌شوند!

27 متر بوده که در مقایسه با سال گذشته که 1271.33 بود که روند کاهشی داشته است.

وی افزود: حجم فعلی دریاچه ارومیه سه میلیارد و 23 میلیون که این میزان نیز نسبت به سال گذشته کاهش داشته است و با برنامه‌ریزی دقیق شاهد افزایش آب دریاچه خواهیم بود.

مدیر امور منابع آب ارومیه به آخرین وضعیت سد مخزنی شهرچایی ارومیه نیز اشاره کرد و گفت: تراز نرمال سد شهرچایی ارومیه، یک هزار و 580 متر و حجم آن 220 میلیون بوده که تراز فعلی این مخزن یک هزار و 961 متر و حجم آن 54.39 میلیون مترمکعب است.

وی بیان کرد: در راستای احیای دریاچه ارومیه سال گذشته در سال گذشته و امسال به ترتیب 135 میلیون مترمکعب و 25 میلیون مترمکعب آب از سد شهرچایی به پیکر دریاچه ارومیه رهاسازی شده است.

عبدالهی تصریح کرد: همچنین امسال علاوه بر آن 50 میلیون مترمکعب جهت پایداری جریان آب و مسائل زیست محیطی احیای دریاچه ارومیه رهاسازی آب از سد شهرچای ارومیه انجام می‌گیرد.

حجم آبی دریاچه ارومیه 14 میلیون مترمکعب کاسته شدکشاورزان تکابی و شاهین‌دژی بر اثر سیاست‌های سختگیرانه ستاد احیای دریاچه ارومیه دچار بی‌آبی شدندرئیس سازمان برنامه و بودجه در سنندج: 11هزار و 900میلیارد تومانی برای نجات دریاچه ارومیه سرمایه‌گذاری می‌شود

وی بیان کرد: در سال آبی گذشته در 9 نوبت 50 میلیون متر مکعب آب در اختیار کشاورزان قرار گرفت و همچنین 2.5 میلیون مترمکعب نیز برای کشت پاییزه کشاورزان در نظر گرفته شده بود.

مدیر امور منابع آب ارومیه با بیان اینکه همچنین هشت میلیون متر مکعب آب از سد شهرچایی برای شرب در نظر گرفته شده بود، عنوان کرد: امسال 55 کیلومتر با حجم 600 هزار متر مکعب از رودخانه‌های سطح شهر ارومیه لایروبی شده است.

وی به طرح‌های در دست اجرا نیز اشاره کرد و افزود: در حال حاضر اعتباری بالغ بر 2.7 میلیاردی در راستای عملیات اجرایی آزادسازی، لایروبی و ساماندهی رودخانه شهرچایی اختصاص داده شده که عملیات اجرایی آن نیز از هفته گذشته آغاز شده است.

انتهای پیام/7548/ ع

منبع: تسنیم

کلیدواژه: میلیون مترمکعب دریاچه ارومیه میلیون متر سال گذشته آب از سد

درخواست حذف خبر:

«خبربان» یک خبرخوان هوشمند و خودکار است و این خبر را به‌طور اتوماتیک از وبسایت www.tasnimnews.com دریافت کرده‌است، لذا منبع این خبر، وبسایت «تسنیم» بوده و سایت «خبربان» مسئولیتی در قبال محتوای آن ندارد. چنانچه درخواست حذف این خبر را دارید، کد ۳۰۹۴۸۸۳۹ را به همراه موضوع به شماره ۱۰۰۰۱۵۷۰ پیامک فرمایید. لطفاً در صورتی‌که در مورد این خبر، نظر یا سئوالی دارید، با منبع خبر (اینجا) ارتباط برقرار نمایید.

با استناد به ماده ۷۴ قانون تجارت الکترونیک مصوب ۱۳۸۲/۱۰/۱۷ مجلس شورای اسلامی و با عنایت به اینکه سایت «خبربان» مصداق بستر مبادلات الکترونیکی متنی، صوتی و تصویر است، مسئولیت نقض حقوق تصریح شده مولفان در قانون فوق از قبیل تکثیر، اجرا و توزیع و یا هر گونه محتوی خلاف قوانین کشور ایران بر عهده منبع خبر و کاربران است.

خبر بعدی:

احتمال بازگشت دلار به کانال ۶۱ هزارتومانی

امتداد - بررسی‌های به عمل آمده از بازار ارز غیررسمی تهران در هفته‌ای که گذشت گویای آن است که نرخ دلار آزاد در هفته نخست اردیبهشت ۲.۸۳ درصد کاهش یافته است.

 به گزارش پایگاه خبری امتداد، بررسی‌های به عمل آمده از بازار ارز غیررسمی تهران در هفته‌ای که گذشت گویای آن است که نرخ دلار آزاد در هفته نخست اردیبهشت ۲.۸۳ درصد کاهش یافته است. از بین رفتن ریسک‌های سیاسی در اخبار سبب شده حجم تقاضای بازار آزاد کاهش یابد. از سوی دیگر مال‌دارها نیز با ترس از تشدید روند کاهشی، اقدام به فروش دارایی‌های خود کرده‌اند.

بازار ارز و طلا در هفته‌ای که گذشت افت نرخ نسبتا قابل توجهی را تجربه کرد. در حالی که قیمت هر برگ دلار آزاد در بازار روز پنج‌شنبه ۳۰ فروردین ماه در کانال ۶۵ هزار تومانی معامله می‌شد، قیمت این ارز در روزهای پایانی هفته نخست اردیبهشت در کانال ۶۳ هزار تومانی ثبت شد. این در حالی است که سکه طلا در روند کاهشی دلار را پشت سر خود قرار داده و در همین مدت زمان ۵.۵۶ درصد افت کرده است. تحلیلگران بازار تهران عامل این روند کاهشی بازار را در پارامترهای سیاسی دنبال می‌کنند.

دنیای اقتصاد نوشت:به عقیده این افراد رشد قیمتی که بازار در هفته‌های اخیر تجربه کرده بود، پشتوانه معاملاتی نداشت و صرفا با تشدید هیجانات اتفاق افتاد. در نتیجه در زمان تخلیه این هیجانات، حمایت محکمی در بازار مشاهده نمی‌شود و افت نرخ به راحتی صورت می‌پذیرد. از سوی دیگر همراه شدن فروشندگان در بازار این روند را تشدید می‌کند. بسیاری از افرادی که در روزهای هیجانی بازار اقدام به خرید ارز در نرخ‌های بالا کردند، اکنون با هدف ضرر کمتر اقدام به عرضه دارایی‌های خود کرده و افت سطح تقاضا در کنار افزایش سطح عرضه به تشدید روند کاهشی دامن می‌زند. بررسی‌ها نشان می‌دهد که در زمان انتشار نخستین ریسک‌های سیاسی قیمت شاخص ارزی در کانال ۶۱ هزار تومانی معامله می‌شد. در نتیجه برخی از فعالان بازار معتقدند که اگر کلیه هیجانات از بازار تخلیه شود امکان حضور مجدد نرخ اسکناس آمریکایی در کانال مذکور وجود دارد.

سکه جا زد، دلار ادامه داد
روند بازارهای ارز و طلا در روز پنج‌شنبه ۶ اردیبهشت متضاد بود. دلار آزاد که در راستای روند کاهشی جدید خود در بازار روز چهارشنبه به رقم ۶۴هزار تومان رسیده بود، بازار پنج‌شنبه را نیز با افت نرخ پشت سر گذاشت و در این روز حدود ۵۵۰تومان کاهش یافت تا در رقم ۶۳ هزار و ۴۵۰تومان معامله شود. گفتنی است که آخرین روز حضور دلار در این نرخ ۲۱ فروردین بود. اما برخلاف روند کاهشی دلار، قیمت شاخص‌های طلایی بازار تهران در روزهای پایانی هفته گذشته افزایشی بود. هر قطعه سکه طلا طرح جدید در بازار پنج‌شنبه با رشد ۵۰۰ هزار تومانی به رقم ۴۲میلیون و ۴۰۰هزار تومان رسید. ربع سکه طلا نیز در این روز رشدی ۱۰۰هزار تومانی را تجربه کرد و در رقم ۱۵ میلیون و ۱۰۰هزار تومان داد و ستد شد. به عقیده برخی از تحلیلگران بازدهی‌های هفتگی منفی ۵.۵۶ درصدی سکه و منفی ۲.۸۳درصدی دلار، این اصلاح نرخ سکه را توجیه می‌کند. البته نوسانات طلای جهانی را نیز می‌توان دیگر عامل تغییر روند بازار سکه دانست.

برچسب ها :

این مطلب بدون برچسب می باشد.

دیگر خبرها

  • تراز دریاچه ارومیه از مرز ۱۲۷۰ متر عبور کرد
  • تراز دریاچه ارومیه از مرز ۱۲۷۰ متر بالاتر رفت
  • وضعیت دریاچه ارومیه برخلاف خوش‌بینی‌ها بحرانی است!
  • خبر احتمال مذاکرات هسته ای،قیمت دلار را در بازار تهران ریخت
  • احتمال بازگشت دلار به کانال ۶۱ هزارتومانی
  • آب چه رودخانه‌هایی از کردستان به دریاچه ارومیه سرازیر می‌شود؟
  • بازار دلار سرد‌تر می‌شود؟
  • رهاسازی ۷۷ میلیون مترمکعب حقابه تالاب‌های اقماری دریاچه ارومیه
  • رهاسازی حقابه کامل تالاب‌های اقماری دریاچه ارومیه+فیلم
  • رهاسازی حقابه کامل تالاب‌های اقماری دریاچه ارومیه