Web Analytics Made Easy - Statcounter

ایسنا/هرمزگان مدیر اجرایی مرکز رشد واحدهای فناور جهاد دانشگاهی هرمزگان و مدیر اجرایی طرح توسعه مشاغل خانگی هرمزگان گفت: تا کنون در طرح توسعه مشاغل خانگی هرمزگان ۵ هزار و ۸۵۵ نفرمتقاضی ثبت‌نام کرده‌اند که از این تعداد با ۴ هزار و ۲۹۷ نفر تماس تلفنی جهت راستی آزمایی و همچنین مشاوره و شناسایی متقاضیان انجام‌شده و در این راستا تقریباً بیش از نیمی از متقاضیان راستی آزمایی شده‌اند.

بیشتر بخوانید: اخباری که در وبسایت منتشر نمی‌شوند!

صدیقه مظفر در گفت و گو با ایسنا، با اشاره به روند پیشرفت طرح توسعه مشاغل خانگی هرمزگان از آغاز تا امروز، عنوان کرد: طرح توسعه مشاغل خانگی از شهریور سال جاری و با تشکیل جلسه معارفه و معرفی طرح در استانداری و همچنین شورای اشتغال آغاز شد.

وی افزود: اقدامات انجام ‌شده برای متقاضیان آماده کردن بستر و اطلاع‌رسانی عمومی طرح، تشکیل کارگروه تخصصی مرتبط با دبیرخانه استانی طرح، تشکیل شورای علمی طرح در استان، تشکیل جلسات علمی و راهبردی استانی، برگزاری جلسات با کارفرما و ناظر استانی، برگزاری جلسات با پیشرانان ملی و استانی جهت توجیه طرح، شناسایی مزیت‌ها، آغاز مرحله ارزیابی و اطلاع‌رسانی اولیه به متقاضیان، ایجاد بستر توجیهی طرح برای متقاضیان، مشاوره متقاضیان و آغاز تماس تلفنی با متقاضیان طرح جهت راستی آزمایی، جلسه با دستگاه ای اجرایی مرتبط با طرح و معرفی طرح در کارگروه اشتغال استان در حضور مقامات و مدیران استانی انجام شد. 

مدیر اجرایی طرح ملی مشاغلی با اشاره به آمار بالای متقاضیان اظهار کرد: تاکنون در طرح توسعه مشاغل خانگی هرمزگان ۵ هزار و ۸۵۵نفرمتقاضی ثبت‌نام کرده‌اند که از این تعداد با۴ هزار و ۲۹۷نفر تماس تلفنی جهت راستی آزمایی و همچنین مشاوره و شناسایی متقاضیان انجام‌شده و در این راستا تقریباً بیش از نیمی از متقاضیان راستی آزمایی شده‌اند. 

این مقام مسئول با اشاره به فعالیت‌های انجام‌شده گفت: تشکیل شورای علمی طرح در استان و برگزاری جلسات آن، برگزاری جلسات با کارفرما و ناظر استانی، برگزاری جلسات با پیشرانان ملی و استانی، انعقاد تفاهم‌نامه با پیشرانان، شناسایی مزیت‌ها، شناسایی و دسته‌بندی جامعه هدف طرح، آغاز مرحله ارزیابی و اطلاع‌رسانی اولیه به متقاضیان بوده است. 

مظفر ابراز کرد: فاز یک مطالعات و بررسی شرایط استان به لحاظ فرهنگی و وضعیت اشتغال بوده که در این فاز نشست‌های تخصصی نمایندگان جهاد دانشگاهی در ۱۳ شهرستان  استان هرمزگان با پیشران‌ها  و مدیران دستگاه‌های اجرایی مرتبط با طرح مانند اداره تعاون، کار و رفاه اجتماعی، کمیته امداد و بهزیستی  برگزارشده است. 

مدیر اجرایی طرح توسعه مشاغل خانگی هرمزگان گفت: آموزش‌های عمومی در شهرستان‌های بستک و خمیر به اتمام رسیده و آموزش‌ها عمومی در مرحله آغازین آموزش‌های عمومی در  سیریک، بندرلنگه و قشم هستیم که تا یایان سال ۹۹ به اتمام می‌رسد.

مظفرابراز کرد: شروع فاز ۲ اجرای طرح شامل برنامه‌ریزی برای متقاضیان، تائید مکان آموزش، تهیه مواد اولیه جهت آموزش و اجرا، آموزش متقاضیان در رشته شغل‌های موردنظر و مهم‌تر از همه بحث اتصال افراد به بازار که پس از آموزش‌های تخصص و توانمندسازی اجرا می‌شود.

به گفته‌ مدیر اجرایی طرح ملی توسعه مشاغل خانگی در استان هرمزگان در فاز شناسایی مزیت‌ها در استان هرمزگان در رسته مشاغلی شامل خیاطی،  لباس‌های محلی، رودوزی سنتی، نوار بافی، ویرایشگر متون، مترجم(کتاب و مقاله)،برنامه‌نویس، انیماتور، تولیدکننده و بسته‌بند محصولات زراعی باغی و گلخانه‌ای، تولیدکننده محصولات زراعی، گیاهان زینتی، قارچ، نهال در گلخانه‌های کوچک خانگی بافنده الیاف چوبی(حصیربافی)، تولیدکننده و بسته‌بند ترشی جات، احصاء و دسته‌بندی شد. 

به گزارش ایسنا، تمامی مراحل با حساسیت توسط کارشناسان و اعضای ستاد و دبیرخانه طرح توسعه ملی مشاغل خانگی مستقر در جهاد دانشگاهی استان هرمزگان پیگیری و اجرا می‌شود.

انتهای پیام

منبع: ایسنا

کلیدواژه: استانی اجتماعی طرح توسعه مشاغل خانگی هرمزگان برگزاری جلسات مدیر اجرایی طرح استان هرمزگان راستی آزمایی آموزش ها

درخواست حذف خبر:

«خبربان» یک خبرخوان هوشمند و خودکار است و این خبر را به‌طور اتوماتیک از وبسایت www.isna.ir دریافت کرده‌است، لذا منبع این خبر، وبسایت «ایسنا» بوده و سایت «خبربان» مسئولیتی در قبال محتوای آن ندارد. چنانچه درخواست حذف این خبر را دارید، کد ۳۰۹۶۶۷۳۸ را به همراه موضوع به شماره ۱۰۰۰۱۵۷۰ پیامک فرمایید. لطفاً در صورتی‌که در مورد این خبر، نظر یا سئوالی دارید، با منبع خبر (اینجا) ارتباط برقرار نمایید.

با استناد به ماده ۷۴ قانون تجارت الکترونیک مصوب ۱۳۸۲/۱۰/۱۷ مجلس شورای اسلامی و با عنایت به اینکه سایت «خبربان» مصداق بستر مبادلات الکترونیکی متنی، صوتی و تصویر است، مسئولیت نقض حقوق تصریح شده مولفان در قانون فوق از قبیل تکثیر، اجرا و توزیع و یا هر گونه محتوی خلاف قوانین کشور ایران بر عهده منبع خبر و کاربران است.

خبر بعدی:

راه اندازی فرودگاه به توسعه میناب کمک می‌کند

ایسنا/هرمزگان فرماندار شهرستان میناب گفت: راه اندازی فرودگاه برای توسعه شهرستان میناب به عنوان دروازه طلایی سواحل مکران کمک خواهد کرد و باید برای توسعه آن به همه ضرورت‌های مغفول مانده توجه کرد.

محمد رادمهر در نشست با رئیس سازمان هواپیمایی کشور راه اندازی فرودگاه در این شهرستان را ضروری دانست و در خصوص ضرورت احداث فرودگاه در میناب  پیرو دستور استاندار هرمزگان و جزئیات این دیدار افزود: در این نشست مقرر شد بزودی مدیرکل دفتر نظارت بر عملیات هوانوردی کارشناسان این سازمان به شهرستان میناب عزیمت کرده و اقدامات فنی فرودگاه جدید مورد بررسی قرار گیرد. 

رادمهر گفت: راه اندازی فرودگاه در میناب به توسعه این شهرستان به‌عنوان دروازه مکران به خصوص در حوزه اشتغالزایی و اقتصادی کمک شایانی خواهد کرد و امیدواریم با همکاری و همراهی سازمان هواپیمایی کشور و با حمایت‌های استاندار محترم این امر مهم که جزء مطالبه اصلی مردم نیز است، تحقق یابد.

انتهای پیام

دیگر خبرها

  • راه اندازی فرودگاه به توسعه میناب کمک می‌کند
  • برپایی جشنواره بیتا در یزد
  • نمایشگاه صنایع‌دستی، مشاغل خانگی و صنعت‌کاران سنندج برپا شد
  • برگزاری پنج دوره تخصصی توانمندسازی مشاغل گردشگری در گلستان
  • سومین نمایشگاه گردشگری،صنایع دستی و مشاغل خانگی در محمدآباد جرقویه برپا شده است
  • حمایت از کارگران آرامش صنعتی را به دنبال دارد
  • عملیات اجرایی پل خورگو آغاز شد
  • عملیات اجرایی زیرگذر پرتردد سرخون آغاز شد
  • پرداخت بیش از ۱۵ میلیارد تومان تسهیلات به مشاغل خانگی در مراغه
  • پرداخت ۱۵ میلیارد تومان تسهیلات به مشاغل خانگی در مراغه