Web Analytics Made Easy - Statcounter

وزیر امور خارجه روسیه تأکید کرد که روسیه ضامن ایجاد جهان چندقطبی عادلانه است و دیپلمات‌های روسی در راستای تعمیق همکاری‌های متقابلاً سودمند با اکثریت قریب به اتفاق شرکای خارجی فعالیت می‌کنند. - اخبار بین الملل -

به گزارش گروه بین الملل خبرگزاری تسنیم به نقل از خبرگزاری «اینترفکس»، "سرگئی لاوروف" وزیر امور خارجه روسیه اعلام کرد که این کشور "یکی از ضامن‌های اصلی شکل گیری نظم جهانی چندقطبی عادلانه‌تر و دموکراتیک‌تر" است.

بیشتر بخوانید: اخباری که در وبسایت منتشر نمی‌شوند!

جدیدترین خبرها و تحلیل‌های ایران و جهان را در کانال تلگرامی تسنیم بخوانید. (کلیک کنید)

لاوروف در پیام تبریک خود به مناسبت "روز دیپلماتیک" در این کشور، یادآور شد: «روسیه بطور کامل اصول منشور سازمان ملل را رعایت می‌کند و در عرصه دیپلماتیک یک دستورکار متحد کننده را دنبال می‌کند. این کشور در راستای تعمیق همکاری‌های متقابلاً سودمند با اکثریت قریب به اتفاق شرکای خارجی در منطقه اورآسیا، قاره آفریقا و آمریکای لاتین عمل می‌کند.»

جدیدترین خبرها و تحلیل‌های ایران و جهان را در صفحه اینستاگرامی تسنیم بخوانید. (کلیک کنید)

رئیس دستگاه دیپلماسی روسیه تأکید کرد که پیش روی تمامی نمایندگان دیپلماتیک روسی، وظیفه بسیار مهم ایجاد شرایط مناسب خارجی برای توسعه پایدار روابط اجتماعی-اقتصادی با شرکای بین المللی قرار دارد و آنها در جهت حفظ و تقویت "تعادل و برابری راهبردی و امنیت و ثبات در امور جهانی" تلاش می‌کنند.

سرگئی لاوروف در پیام خود با اشاره به اینکه دیپلمات‌های روسی همواره در راستای تقویت اصول حقوقی و بین المللی مورد قبول جهانی در روابط بین کشورها و حل و فصل بحران‌های منطقه‌ای و بین المللی، از جمله ثبات راهبردی فعالیت می‌کنند، ابراز اطمینان کرد که آنها از هیچ تلاشی برای دست یابی به هدف مهم "دفاع از حقوق و منافع" شهروندان روس در سراسر جهان فروگذار نیستند.

پوتین: جامعه مشترک‌المنافع مهمترین جهت‌گیری سیاست خارجی روسیه استپوتین: روسیه مانند خانواده‌ای متحد، سال سخت 2020 را پشت سر گذاشتپوتین: استفاده از تحریم‌های غیرقانونی بازی خطرناکی است

لازم به یادآوری است که "ولادیمیر پوتین" رئیس جمهوری روسیه در جریان کنفرانس مطبوعاتی بزرگ خود در اواخر سال گذشته (میلادی)، امکان ایجاد جهان تک قطبی را یک توهم نامید و تأکید کرد که جهان چند قطبی محصول روابط اقتصادی بین کشورها است و در شرایط کنونی جهان، امکان ایجاد جهان تک قطبی دیگر وجود ندارد.   

انتهای پیام/

منبع: تسنیم

کلیدواژه: اخبار روسیه سرگئی لاوروف اخبار روسیه سرگئی لاوروف

درخواست حذف خبر:

«خبربان» یک خبرخوان هوشمند و خودکار است و این خبر را به‌طور اتوماتیک از وبسایت www.tasnimnews.com دریافت کرده‌است، لذا منبع این خبر، وبسایت «تسنیم» بوده و سایت «خبربان» مسئولیتی در قبال محتوای آن ندارد. چنانچه درخواست حذف این خبر را دارید، کد ۳۰۹۶۸۹۴۲ را به همراه موضوع به شماره ۱۰۰۰۱۵۷۰ پیامک فرمایید. لطفاً در صورتی‌که در مورد این خبر، نظر یا سئوالی دارید، با منبع خبر (اینجا) ارتباط برقرار نمایید.

با استناد به ماده ۷۴ قانون تجارت الکترونیک مصوب ۱۳۸۲/۱۰/۱۷ مجلس شورای اسلامی و با عنایت به اینکه سایت «خبربان» مصداق بستر مبادلات الکترونیکی متنی، صوتی و تصویر است، مسئولیت نقض حقوق تصریح شده مولفان در قانون فوق از قبیل تکثیر، اجرا و توزیع و یا هر گونه محتوی خلاف قوانین کشور ایران بر عهده منبع خبر و کاربران است.

خبر بعدی:

نشست هم‌اندیشی امیرعبداللهیان و مدیران رسانه‌ای برگزار شد

به گزارش خبرگزاری مهر، ششمین نشست هم‌اندیشی با مدیران مسئول و مدیران عامل رسانه‌های جمعی کشور به دعوت حسین امیرعبدالهیان، وزیر امور خارجه کشورمان عصر امروز یکشنبه در یک فضای صمیمی و دوستانه با هدف گفتگو و تبادل نظر پیرامون مهمترین محورهای مرتبط با روابط خارجی و بین المللی جمهوری اسلامی ایران، تحولات منطقه و جهان در محل وزارت امور خارجه برگزار شد.

در آغاز این نشست مدیران مسئول و مدیران عامل رسانه‌های گروهی کشور ارتباط رسانه و دستگاه دیپلماسی در روشنگری افکار عمومی بویژه در تصویر سازی واقعگرایانه را با اهمیت توصیف کردند.

همچنین رویکرد و عملکرد وزارت امور خارجه در جریان عملیات طوفان الاقصی به ویژه هماهنگی و تعامل هم‌افزا با نیروهای مسلح کشور در جریان عملیات وعده صادق علیه رژیم صهیونیستی را در ابعاد مختلف سیاسی و بین‌المللی در راستای دفاع از امنیت و منافع ملی، مدبرانه و قابل تقدیر دانستند.

مدیران رسانه‌های کشور از طیف‌های مختلف سیاسی، دیدگاه‌های خود را در خصوص موضوعات متنوعی از مسایل سیاست خارجی در حوزه منطقه‌ای و بین‌المللی، روابط اقتصادی، تجاری و فرهنگی بین‌المللی مطرح کردند.

در ادامه این نشست دکتر امیرعبداللهیان وزیر امور خارجه کشورمان ضمن تاکید بر اهمیت پیوند و همکاری مکمل میان دستگاه دیپلماسی و رسانه‌ها و تشکر از نقش رسانه‌های عمومی کشور در حمایت از سیاست خارجی و تبیین و روشنگری سیاست‌های نظام برای افکار عمومی داخلی و خارجی، بر اهمیت ارتقای این همکاری‌های مشترک و سازنده در راستای منافع ملی تاکید کرد.

امیرعبداللهیان ضمن تجلیل از نقش محوری و حکیمانه مقام معظم رهبری در عبور کشور از گذرگاه‌های سخت و دشوار، رویکرد دولت آیت الله رئیسی در پیگیری و تحقق منافع ملی در چارچوب روابط متوازن و دیپلماسی پویا با حوزه‌های مختلف جغرافیایی را مورد اشاره قرار داد.

وزیر امور خارجه همچنین با مروری بر مهم‌ترین تحولات فراروی کشور در عرصه سیاست و روابط خارجی از ابتدای شروع به کار دولت سیزدهم، ابعادی از نحوه مدیریت این مسائل و چالش‌ها و نتایج حاصله را برشمرد.

امیرعبداللهیان با اشاره به بحران غزه، برخی از ابعاد نقش آفرینی جمهوری اسلامی ایران در عرصه دیپلماتیک در حمایت از ملت مظلوم فلسطین در هفت ماهه جنگ اخیر علیه غزه را تشریح کرد.

رئیس دستگاه دیپلماسی در ادامه این نشست ضمن با اهمیت خواندن نقش کنش‌گری رسانه‌ها همپای دولت و دستگاه دیپلماسی، به سوالات حاضران پاسخ گفت.

کد خبر 6091501 محمد مهاجرانی

دیگر خبرها

  • نشست هم‌اندیشی امیرعبداللهیان و مدیران رسانه‌ای برگزار شد
  • نشست هم‌اندیشی امیرعبداللهیان با مدیران عامل رسانه‌های کشور
  • آذربایجان غربی پیشرو در توسعه دیپلماسی منطقه‌ای است
  • عضو مجمع تشخیص: برجام و FATF همچنان در اولویت است / نباید روابط دیپلماتیک جمهوری اسلامی ایران به یکی دو کشور خاص محدود شود
  • مسئولان به بازخورد انجام وظایف خود در انتخابات توجه کنند
  • آذربایجان‌غربی جز استان‌های پیشرو در توسعه دیپلماسی منطقه‌ای است
  • یکی از استان‌های پیشرو در توسعه دیپلماسی منطقه‌ای هستیم
  • تسهیل گری برای سرمایه گذاران داخلی و خارجی از وظایف مناطق آزاد است
  • وزیر صمت: حجم تجارت خارجی ایران ۱۵۳ میلیارد دلار است/ اولویت به دیپلماسی اقتصادی با هدف ورود به بازار‌های جهانی و فناوری
  • اسرائیل در باتلاق غزه/ ایران در حال توسعه‌ روابط دیپلماتیک با آسیا