Web Analytics Made Easy - Statcounter

«فلوریا مروتی» روز جمعه در گفت و گو با خبرنگار ایرنا از دولت تدبیر و امید به دلیل اهتمام به رونق گردشگری قدردانی کرد و افزود: حمایت های دولت از رونق گردشگری اقوام در استان کرمانشاه و دستور کار قرار گرفتن ثبت جهانی اورامانات و ثبت ملی شهر تنبور قابل تقدیر است که امیدواریم ثبت جهانی این شهر نیز در دستور کار دولت تدبیر و امید قرار گیرد.

بیشتر بخوانید: اخباری که در وبسایت منتشر نمی‌شوند!

وی با بیان اینکه کرمانشاه به لحاظ جاذبه‌های گردشگری دارای پتانسیل های بسیار بالایی در حوزه‌های گردشگری تاریخی، فرهنگی، طبیعی، مذهبی و دفاع مقدس است، اظهار داشت: این استان با وجود بیش از چهار هزار و ۲۰۰ اثر تاریخی و باتوجه به قرار گرفتن استان در مسیر عتبات عالیات و ترکیب همگون مردم اعم از مذاهب مختلف که از گذشته های دور در کنار هم با آرامش و احترام متقابل زندگی کرده چهره استان را در همدلی وحدت زیباتر کرده‌اند.

او گفت: وجود پتانسیل های مختلف در استان می‌طلبد که دولتمردان برای بالفعل درآوردن پتانسیل های موجود توجه ویژه و حمایت های دوچندان به کرمانشاه داشته باشند.

فلوریا مروتی؛ فعال گردشگری

گردشگری توان رفع بیکاری کرمانشاه را دارد

این فعال گردشگری در ادامه با بیان اینکه گردشگری، صنعتی جامع و همه جانبه است و کارشناسان این حوزه را صادرات نامریی نامیده‌اند، گفت: باتوجه به اینکه کرمانشاه همیشه در بین استان‌های غرب کشور بیشترین نرخ بیکاری را در کشور دارا است پیشنهاد می کنم مسوولان با حمایت جدی از این صنعت زمینه ایجاد اشتغال و رفع بیکاری را فراهم کنند.

مروتی افزود: دولت باید در شهرستان‌هایی مانند دالاهو و منطقه اورامانات که دارای استعدادهای بسیاری در زمینه گردشگری است، زیرساخت های لازم را برای طرح‌های گردشگری ایجاد و موانع را بردارد و در سرعت بخشیدن اخذ مجوزها همراه فعالان گردشگری باشد که در صورت تحقق این امر بخش خصوصی با سرمایه‌گذاری در حوزه گردشگری، اشتغال ایجاد می‌کند و باری از دوش دولت بر می‌دارد.

وی همچنین تصریح کرد: در صورت ایجاد زیرساخت ها و رفع موانع، مردم این مناطق تبدیل به همکار و همراه دولت در احیا و آبادانی مناطق خود خواهند شد و توجه مردم به محیط زیست و نگهداری از آن به عنوان سرمایه ارزشمند جلب خواهد شد و در این خصوص نیز همراه دولت خواهند شد.

دولت به برگزاری رویداد ۲۰۲۲ در کرمانشاه کمک کند

این فعال گردشگری در ادامه همچنین توجه دولت به حوزه گردشگری را منجر به حفظ فرهنگ و آداب و سنن کهن این مرز و بوم که آماج حملات و در خطر نابودی است، دانست.  

مروتی اضافه کرد: استان کرمانشاه علاوه بر دارا بودن اثر جهانی بیستون و همچنین در شرف ثبت جهانی بودن اورامانات با سیاست دولت تدبیر و امید و شخص استاندار امید دارد که با همت مسوولان محور ساسانی غرب کشور نیز به عنوان یکی دیگر از آثار مشهور این استان به معرفی جهانیان برسد.

او گفت: همچنین از دولت توقع داریم با توجه به تدوین سند گردشگری رویداد بین المللی کرمانشاه ۲۰۲۰ که با حمایت های وزیر گردشگری و شخص استاندار در کرمانشاه بنا بود باعث رونق گردشگری شود اما به دلیل شیوع بیماری کرونا از سوی سازمان گردشگری تعطیل شد، انتظار می‌رود رویداد بین المللی تحت عنوان کرمانشاه ۲۰۲۲ توسط هیات دولت و وزارت گردشگری به میزبانی کرمانشاه جایگزین گردد و این فرصت از استان سلب نگردد چرا که براساس نظرات تمامی صاحب نظران برگزاری رویداد های بین المللی مهمترین عامل معرفی پتانسیل گردشگری یک منطقه است.

فعالیت ۱۰۰ اقامتگاه بوم‌گردی

مدیر اقامتگاه بوم گردی «میلکان» در بخش دیگری از سخنانش افزود: در قبل از دولت تدبیر و امید هیچ گونه اقامتگاه بومگردی در استان وجود نداشت و با آمدن دولت تدبیر و امید و به ویژه حمایت های استاندار هم‌اکنون بیش از ۱۰۰ اقامتگاه بومگردی در استان تاسیس شده است.

مروتی افزود: با توجه به شیوع کرونا و تعطیلی حوزه گردشگری هرچند با پرداخت هیات دولت بخشی از مشکلات برطرف شد اما تداوم بیماری کرونا جایگاه های اقامتگاه های بومگردی در استان را که نو پا بود و همچنین صنعت گران حوزه صنایع دستی که بیش از ۲۵ هزار نفر هستند نیازمند یک بسته حمایتی ویژه تر بخصوص در استان کرمانشاه است.

به گزارش ایرنا، وجود چهار هزار و ۲۰۰ اثر ثبت شده ملی، یک اثر ثبت شده جهانی و ده ها اثر گردشگری که هنوز به ثبت نرسیده اند حاکی از استعداد بالای کرمانشاه در بخش گردشگری است.

بیستون و طاق بستان، معبد آناهیتا، طاق گرا، گور دخمه اسحاق وند، تکایای بیگلربیگی و معاون الملک، بوستان کوهستان، بازار سنتی، سراب های نیلوفر، هرسین، صحنه، روانسر، غار قوری قلعه، غار پراو، کاروانسراهای شاه عباسی و ماهیدشت و آبشار پیران از مهمترین آثار تاریخی و طبیعی گردشگری در استان کرمانشاه است.

استان کرمانشاه ۲ میلیون نفر جمعیت ساکن در ۲ هزار و ۵۹۵ روستا و ۳۵ شهر دارد.

برچسب‌ها بیکاری اشتغال زایی جهانگردی کرمانشاه اقامتگاه بوم گردی

منبع: ایرنا

کلیدواژه: بیکاری اشتغال زایی جهانگردی بیکاری اشتغال زایی جهانگردی کرمانشاه اقامتگاه بوم گردی اخبار کنکور دولت تدبیر و امید استان کرمانشاه اقامتگاه بوم

درخواست حذف خبر:

«خبربان» یک خبرخوان هوشمند و خودکار است و این خبر را به‌طور اتوماتیک از وبسایت www.irna.ir دریافت کرده‌است، لذا منبع این خبر، وبسایت «ایرنا» بوده و سایت «خبربان» مسئولیتی در قبال محتوای آن ندارد. چنانچه درخواست حذف این خبر را دارید، کد ۳۰۹۸۲۶۸۲ را به همراه موضوع به شماره ۱۰۰۰۱۵۷۰ پیامک فرمایید. لطفاً در صورتی‌که در مورد این خبر، نظر یا سئوالی دارید، با منبع خبر (اینجا) ارتباط برقرار نمایید.

با استناد به ماده ۷۴ قانون تجارت الکترونیک مصوب ۱۳۸۲/۱۰/۱۷ مجلس شورای اسلامی و با عنایت به اینکه سایت «خبربان» مصداق بستر مبادلات الکترونیکی متنی، صوتی و تصویر است، مسئولیت نقض حقوق تصریح شده مولفان در قانون فوق از قبیل تکثیر، اجرا و توزیع و یا هر گونه محتوی خلاف قوانین کشور ایران بر عهده منبع خبر و کاربران است.

خبر بعدی:

ایجاد ۲۲ هسته پژوهشی حوزه‌های علوم شناختی در دانشگاه‌های کشور

به گزارش خبرگزاری علم و فناوری آنا، نشست هم اندیشی پژوهشگران علوم شناختی با حضور سید محمد مهدوی، دبیر ستاد توسعه علوم و فناوری شناختی و مدیران و مسئولان دانشگاه خلیج فارس در بوشهر برگزار شد. در این نشست راه‌های توسعه همکاری‌های علمی و تحقیقاتی درحوزه علوم شناختی مورد بررسی قرار گرفت.

مهدوی، با اشاره به اهداف و سیاست‌های این ستاد برای حمایت از اجرای طرح‌های علمی، پژوهشی و تحقیقاتی درحوزه‌های مختلف علوم شناختی گفت: با تلاش‌های این ستاد و به منظور تربیت نیروی کارآمد و متخصص تاکنون ۲۲ هسته پژوهشی در حوزه‌های علوم و فناوری‌های شناختی در مراکز علمی و دانشگاهی کشور تشکیل و فعال شده است.  

وی با اشاره به اینکه توسعه فعالیت‌های پژوهشی به همکاری‌های مشترک میان محققان و اساتید نیاز دارد، گفت: ستاد یکی از حلقه‌های رابط در توسعه علوم و فناوری‌های شناختی محسوب می‌شود و برای تحقق این هدف حمایت‌های لازم را ارائه می‌کند.

وی توجه به حوزه‌های سلامت و سرمایه شناختی، آموزش و پرورش شناختی و شناخت اجتماعی را از جمله اولویت‌های ستاد بر شمرد و گفت: رویکرد ستاد بهره گیری و بهره‌مندی ازدستاورد‌های علوم و فناوری‌های شناختی برای ارتقاء و افزایش توانمندی مهارت‌های شناختی درسطح جامعه و نیز کمک به امر یادگیری و یاددهی با شیوه‌های شناختی در نظام آموزشی است و ستاد آماده است با حمایت همه جانبه از طرح‌های پژوهشی و تحقیقاتی بستر‌های لازم را برای تحقق این اهداف مهم فراهم آورد.

وی اضافه کرد: پژوهشگران و فناوران می‌توانند از طریق سایت ستاد توسعه علوم و فناوری‌های شناختی و همچنین سامانه خدمت معاونت علمی، فناوری و اقتصاد دانش بنیان ریاست جمهوری از اطلاعیه‌ها آگاه شده و برای دریافت حمایت اقدام کند.

 

انتهای پیام/

دیگر خبرها

  • توسعه گردشگری ایران و عمان باعث تقویت روابط اجتماعی می‌شود
  • رایزنی برای افزایش سفر بین ایران و عمان
  • لزوم همکاری نهادهای دولتی و بخش خصوصی برای توسعه گردشگری اردبیل
  • ایجاد ۲۲ هسته پژوهشی حوزه‌های علوم شناختی در دانشگاه‌های کشور
  • ایجاد ۲ خوشه صنعتی در حوزه فولاد و پتروشیمی
  • گامِ مهم «جهاددانشگاهی» برای رشد اقتصادی کرمانشاه
  • گردشگری در شادگان رونق و توسعه یابد
  • ایجاد مراکز نوآوری در حوزه اقتصاد دیجیتال/راه‌اندازی اولین مرکز نوآوری تولید بازی‌های رایانه‌ای
  • زیرساخت‌های گردشگری شهر دژکرد اقلید تقویت و توسعه می‌یابد
  • رویکرد دولت سیزدهم توسعه زیرساخت های آموزشی در خارگ است