Web Analytics Made Easy - Statcounter

به گزارش روزجمعه روابط عمومی خانه صمت یزد به ایرنا، سیدعلی اکبر کلانتر در دیدار با مرتضی بهرامی رییس نمایندگی وزارت امور خارجه در استان بر ایفای نقش موثر و مضاعف این نمایندگی در چهارمین استان صنعتی و دومین استان معدنی کشور تاکید کرد.

واز این نمایندگی خواست با توجه به ظرفیت های بالای تولیدی صنعتی و معدنی و صادرات یزد ، نمایندگان تشکل های خصوصی صنعتی و اقتصادی نیز در مذاکره با طرف های خارجی نیز حضور داشته باشند.

بیشتر بخوانید: اخباری که در وبسایت منتشر نمی‌شوند!

وی در ادامه با اشاره به تولیدات با کیفیت محصولات استان در رسته های صنایع ساختمانی، برق، نساجی، شیمیایی و غذایی، استفاده از فرصت های فراهم آمده در جلسات تفاهم برای خواهر خواندگی شهرهای کشورها با شهرهای استان یزد و همچنین برنامه ریزی و ایجاد امکان حضور هیات های اقتصادی استان توسط نمایندگی وزارت خارجه را بهترین راه توسعه صادرات بیان کرد.

وی خاطرنشان کرد: از این رویکرد جدید وزارت خارجه به بهترین شکل ممکن در جهت افزایش تعامل و ارتباط اقتصادی

 بهره گرفته شود.

کلانتر از همکاری های موثر و خوب نمایندگی وزارت خارجه با فعالان اقتصادی استان از طریق ارایه گزارش اطلاعات و تبادلات اقتصادی کشورها به خانه صمت برای اطلاع رسانی و تسهیل در امر صادرات و واردات واحدهای صنعتی استان قدردانی کرد.

هفدهم بهمن ماه جاری یادداشت تفاهم برقراری روابط خواهرخواندگی بین یزد و شهر خیوه با حضور رییس امور شهری استانداری یزد و شهردار خیوه ازبکستان به امضا رسید.

به گزارش ایرنا از بخش رسانه‌ای سفارت ایران در ازبکستان، با هماهنگی سفارت کشورمان در تاشکند، جمال‌الدین عزیزی شهردار یزد و تیمور دولت‌اف شهردار خیوه  به صورت برخط با هم دیدار و گفت ‌وگو کردند.

در این نشست همچنین سفیر ایران در تاشکند، دو نفر از اعضای شورای شهر، رییس امور شهری استانداری یزد و رییس نمایندگی وزارت امور خارجه ایران در آن استان حضور داشتند.

در هیات ازبکستانی نیز علاوه بر شهردار خیوه، معاون امور بازرگانی خارجی، سرمایه‌گذاری و گردشگری وی نیز حضور داشت.

دو طرف در این دیدار برخط ضمن تاکید بر اشتراک ۲ کشور و دو شهر آمادگی خود را برای همکاری در زمینه‌های گوناگون اعلام کردند و در پایان نیز یادداشت تفاهم برقراری روابط خواهر خواندگی بین یزد و خیوه به امضا رسید.

در حال حاضر یزد با هشت خارجی قرارداد خواهرخواندگی امضا کرد و معروف ترین آن یاسبرین مجارستان است .

شهر یزد و یاسبرین مجارستان از سال ۱۳۷۴ و پس از آگاهی از ریشه های مشترک، با هم خواهرخوانده‌ شدند. امضای تشریفاتی تفاهم نامه خواهرخواندگی در یکم دسامبر ۱۹۹۶ صورت گرفت. در آن سال هیأتی با محوریت استانداری عازم آن کشور شدند و توافق اولیه برای خواهرخواندگی دو شهر انجام شد.
    ریشه های مشترک خویشاوندی، برقراری اعتماد، دوستی، ارتباطات فرهنگی و اقتصادی از اهداف این تفاهم بود. این دو شهر رابطه تاریخی مستقیم‌ با هم ندارند، اما ریشه های باستانی، مردمان آن شهر را به ایرانیان ارتباط می‌دهد. از طرفی شباهت تلفظ نام یزد و یَزبِرین (تلفظ مجاری یاسبرین) باعث ایجاد این حلقه ارتباط شد.
   پس از تفاهم اولیه بین دو شهر، تا سال ۱۳۸۶ ارتباط چندانی بین مقامات ۲ شهر وجود نداشت. در سال ۱۳۸۶ مجددا با دعوت از شهردار آن زمان یاسبرین، آقای گدئی، یاداشت تفاهم جدیدی تهیه و با امضای آن در یزد، خواهرخواندگی فیمابین احیا شد.
این تجدید تفاهم با سفر متقابل هیأت ایرانی در سال ۱۳۸۷ و سپس ارسال نماد  ۲شهر و پیگیری سایر مفاد ادامه یافت. بدین ترتیب نماد شهر یاسبرین (معروف به شیپور لهل) که نماد آزادی و استقلال مردم مجار است، در سال ۱۳۹۱ در میدان آزادی شهر یزد رونمایی شد. متعاقب آن تفاهم نامه جدیدی هم به امضاء رسید (با حضور دکتر تاماش سابو، شهردار جدید یاسبرین و نمایندگان وزارت امور خارجه). ۲ سال بعد نماد یزد یعنی بادگیر باغ دولت آباد طی سفر هیأت شهرداری یزد در شهر یاسبرین رونمایی شد و امروزه نماد بادگیر شش وجهی و اصیل یزدی در مرکز این شهر خودنمایی می کند.
   استان یزد با یک میلیون و ۲۰۰  هزار نفر جمعیت اولین شهر خشت خام و دومین شهر تاریخی جهان است و حدود شش هزار اثر تاریخی و فرهنگی دارد که یک هزار و ۶۰۰ مورد آن ثبت ملی شده است.

برچسب‌ها امضای تفاهمنامه ازبکستان وزارت صنعت معدن و تجارت توسعه اقتصادی یزد مجارستان سازمان شهرداری ها و دهیاری های کشور

منبع: ایرنا

کلیدواژه: امضای تفاهمنامه ازبکستان وزارت صنعت معدن و تجارت امضای تفاهمنامه ازبکستان وزارت صنعت معدن و تجارت توسعه اقتصادی یزد مجارستان سازمان شهرداری ها و دهیاری های کشور اخبار کنکور نمایندگی وزارت دو شهر

درخواست حذف خبر:

«خبربان» یک خبرخوان هوشمند و خودکار است و این خبر را به‌طور اتوماتیک از وبسایت www.irna.ir دریافت کرده‌است، لذا منبع این خبر، وبسایت «ایرنا» بوده و سایت «خبربان» مسئولیتی در قبال محتوای آن ندارد. چنانچه درخواست حذف این خبر را دارید، کد ۳۰۹۸۵۰۰۰ را به همراه موضوع به شماره ۱۰۰۰۱۵۷۰ پیامک فرمایید. لطفاً در صورتی‌که در مورد این خبر، نظر یا سئوالی دارید، با منبع خبر (اینجا) ارتباط برقرار نمایید.

با استناد به ماده ۷۴ قانون تجارت الکترونیک مصوب ۱۳۸۲/۱۰/۱۷ مجلس شورای اسلامی و با عنایت به اینکه سایت «خبربان» مصداق بستر مبادلات الکترونیکی متنی، صوتی و تصویر است، مسئولیت نقض حقوق تصریح شده مولفان در قانون فوق از قبیل تکثیر، اجرا و توزیع و یا هر گونه محتوی خلاف قوانین کشور ایران بر عهده منبع خبر و کاربران است.

خبر بعدی:

واکنش تند مدیر روابط عمومی بانک مرکزی به انتقاد میرسلیم

به گزارش تابناک اقتصادی؛ مصطفی میرسلیم نماینده مردم تهران در مجلس شورای اسلامی در حساب کاربری خود در شبکه اجتماعی ایکس نوشت: «وزیر امور اقتصادی و دارایی و رئیس‌کل بانک مرکزی، اگر نمی‌توانند ارزش پول ملی را حفظ کنند، امضایشان را از روی اسکناس‌ها بردارند چون با کاغذ پاره فرقی ندارد.»

انتقادی که با پاسخ سریع از سوی بانک مرکزی همراه شد؛ قمری‌وفا مدیر روابط عمومی بانک مرکزی در گفت‌وگو با تسنیم و در واکنش به اظهارات اخیر میرسلیم گفت: عقل سلیم حکم می‌کند انسان قبل از گفتار و نوشتار، کمی فکر کند!

 

دیگر خبرها

  • کم‌توجهی به روستاها موجب حاشیه‌نشینی در شهرها می‌شود
  • توسعه روابط تجاری و اقتصادی با مالزیایی ها در نمایشگاه اکسپو
  • سفیر چین: روابط پکن و کابل در بهترین حالت قرار دارد
  • اجرای قانون شوراها در توسعه تأثیرگذار است
  • منافع شخصی دلیل عدم عمل به قانون در شهرداری ها / استمرار کاهش کیفیت زندگی در کلانشهرها و شهرها /نتایج وخیم عدم مشارکت در انتخابات شوراها
  • سلامت زیست بوم خلیج فارس شرط پایداری در منطقه خواهد بود
  • ایران به توسعه اقتصادی مبتنی بر منافع کشورهای منطقه اهتمام دارد
  • واکنش تند مدیر روابط عمومی بانک مرکزی به انتقاد میرسلیم
  • پشت پرده فعال‌شدن دیپلماسی آفریقاییِ ایران چیست؟
  • استان‌ها در ۶۲ رشته طرح زنجیره‌های ارزش راهبردی فعالیت دارند