Web Analytics Made Easy - Statcounter
به نقل از «جماران»
2024-04-29@07:18:15 GMT

اعتراف جدید وزارت خارجه آمریکا در مورد ایران

تاریخ انتشار: ۲۵ بهمن ۱۳۹۹ | کد خبر: ۳۰۹۹۳۴۹۵

اعتراف جدید وزارت خارجه آمریکا در مورد ایران

به گزارش جماران؛ سخنگوی وزارت امورخارجه آمریکا با انتقاد از رویکرد دونالد ترامپ درقبال ایران خاطرنشان کرد: ما بر این باوریم که کارزار فشار حداکثری علیه ایران شکست خورده است.

ند پرایس، سخنگوی وزارت امورخارجه آمریکا در بیانیه ای که هفته گذشته برای نشریه نیوزویک ارسال کرده است بار دیگر به تکرار موضع واشنگتن برای بازگشت به توافق هسته ای پرداخته و گفته است که ابتدا ایران باید گام اول را بردارد.

بیشتر بخوانید: اخباری که در وبسایت منتشر نمی‌شوند!

به نوشته نیوز ویک، ند پرایس اظهار داشت: اگر ایران به پایبندی دقیق به تعهداتش در برجام بازگردد آمریکا نیز همان کار را می کند تا یک توافق قوی تر و طولانی تر بسازد و همچنین به سایر نگرانی ها رسیدگی کند.

وی در ادامه از رویکرد دونالد ترامپ رئیس‌جمهور پیشین آمریکا در قبال ایران انتقاد و برای برقراری دیپلماسی ابراز امیدواری کرد.

سخنگوی دستگاه دیپلماسی آمریکا افزود: ما معتقدیم که کارزار فشار حداکثری شکست خورده است چراکه ایران برنامه هسته ‌ای اش را سرعت بخشیده و به فعالیت های منطقه ای اش ادامه داده است. رئیس جمهور و وزیر امورخارجه مصمم هستند که دیپلماسی را به عنوان ابزاری موثرتر برای دستیابی به اهداف‌مان به  کار گیرند.

ند پرایس تصریح کرد: برای تعیین جزئیات اینکه چطور این هدف محقق می شود، ما قصد داریم از نزدیک با کنگره و متحدان و شرکایمان مشورت و رایزنی کنیم.

گفتنی است که دولت آمریکا علی رغم وعده انتخاباتی جو بایدن که گفته بود قصد بازگشت به برجام را دارد، اکنون می گوید که اگر ایران به تعهداتش در برجام بازگردد، واشنگتن هم به این توافق برمی گردد.

این در حالی است که مقامات جمهوری اسلامی ایران پیش از این بارها تاکید کرده اند که آمریکا به عنوان طرفی که توافق را نقض کرده و به طور یک جانبه از آن خارج شده است، ابتدا می بایست به برجام بازگردد و تحریم ها را به طور کامل لغو کند، سپس ایران گام های برداشته شده برای کاهش تعهدات برجامی اش را به عقب بازمی گرداند.

بنابر گزارش وب سایت وزارت امورخارجه آمریکا، ند پرایس همچنین در نشست خبری روز جمعه خود در پاسخ به سوالی درباره اینکه ۱۰ روز دیگر تا توقف اجرای پروتکل الحاقی و کاهش بازرسان آژانس بین‌المللی انرژی اتمی در ایران باقی است و قصد دولت بایدن برای انجام اقدامی پیش از پایان یافتن این مهلت گفت: قصد دولت همان چیزی است که بارها تکرار کرده‌ایم و آن، این است که ابتدا باید همکاری نزدیکی با متحدان، شرکا و اعضای کنگره داشته باشیم تا اطمینان یابیم که وقتی آماده گام بعدی هستیم، این کار را موضع قدرت انجام دهیم و به علاوه این کار را به همراه متحدان و شرکای خود انجام می دهیم.

وی ادامه داد: بنابراین ما به هیچ مهلت خاصی نگاه نمی کنیم. ما در حال بررسی زمان بندی هستیم که بهترین موقعیت را برای ما و متحدانمان در جهت پذیرفتن این چالش فراهم می کند. این چالشی است که ما آن را به طور اضطراری دنبال می کنیم.

سخنگوی وزارت امورخارجه آمریکا تصریح کرد: ناظران نباید دچار این اشتباه شوند که نبود تعامل مستقیم به معنای فوری نبودن مسئله است. ما با شتاب در حال مشورت با اعضای کنگره و کشورهای مربوطه هستیم چرا که مشکل ناشی از برنامه هسته‌ای ایران را تشخیص می‌دهیم.

وی در ادامه گفت: همان طور که می‌دانید ایران در ماه های اخیر گام‌هایی برداشته است که از توافق هسته‌ای ۲۰۱۵ دور شده است. رئیس جمهور در هر موقعیتی موضع خود را مطرح کرده است که اگر پایبندی کامل ایران به توافق هسته‌ای را ببینیم، آمریکا هم اقدام مشابه  را انجام خواهد داد.

سخنگوی وزارت امورخارجه آمریکا همچنین بیان کرد: ما به دنبال تقویت و طولانی تر شدن چشم‌انداز توافق هستیم و از آن به عنوان سکویی برای مذاکره درباره توافق‌های بعدی استفاده می‌کنیم تا دیگر زمینه‌های نگرانی شامل برنامه موشک بالستیک ایران مورد رسیدگی قرار گیرد.

ند پرایس گفت: به طور قطع ما هنوز راه درازی در پیش داریم اما به سرعت حرکت می‌کنیم و بسیار راهبردی عمل می‌کنیم تا بتوانیم اطمینان یابیم که رویکردمان موثر و موفقیت آمیز است.

منبع: جماران

کلیدواژه: جشنواره فیلم فجر سهام عدالت انتخابات 1400 ویروس کرونا لایحه بودجه 1400 لیگ برتر 99 برجام دونالد ترامپ وزارت خارجه آمریکا ند پرایس جشنواره فیلم فجر سهام عدالت انتخابات 1400 ویروس کرونا لایحه بودجه 1400 لیگ برتر 99 سخنگوی وزارت امورخارجه آمریکا ند پرایس هسته ای

درخواست حذف خبر:

«خبربان» یک خبرخوان هوشمند و خودکار است و این خبر را به‌طور اتوماتیک از وبسایت www.jamaran.news دریافت کرده‌است، لذا منبع این خبر، وبسایت «جماران» بوده و سایت «خبربان» مسئولیتی در قبال محتوای آن ندارد. چنانچه درخواست حذف این خبر را دارید، کد ۳۰۹۹۳۴۹۵ را به همراه موضوع به شماره ۱۰۰۰۱۵۷۰ پیامک فرمایید. لطفاً در صورتی‌که در مورد این خبر، نظر یا سئوالی دارید، با منبع خبر (اینجا) ارتباط برقرار نمایید.

با استناد به ماده ۷۴ قانون تجارت الکترونیک مصوب ۱۳۸۲/۱۰/۱۷ مجلس شورای اسلامی و با عنایت به اینکه سایت «خبربان» مصداق بستر مبادلات الکترونیکی متنی، صوتی و تصویر است، مسئولیت نقض حقوق تصریح شده مولفان در قانون فوق از قبیل تکثیر، اجرا و توزیع و یا هر گونه محتوی خلاف قوانین کشور ایران بر عهده منبع خبر و کاربران است.

خبر بعدی:

کره شمالی: بدترین وضعیت حقوق بشر در جهان را در آمریکا داریم

سخنگوی وزارت خارجه کره شمالی در واکنش به گزارش وضعیت حقوق بشری وزارت خارجه آمریکا درباره این کشور گفت: بدترین وضعیت حقوق بشری را در جهان در ایالات متحده داریم که با سرکوب سیستماتیک، رویارویی قومی و مذهبی در آنجا ادامه دارد.

به گزارش ایسنا به نقل از خبرگزاری تاس، سخنگوی وزارت خارجه کره شمالی در بیانیه‌ای که در رسانه دولتی این کشور منتشر شد، گفته است: «وزارت امور خارجه کره شمالی انتشار گزارش حقوق بشر توسط وزارت امور خارجه آمریکا بر اساس دروغ، جعل، تعصب و خصومت را قاطعانه محکوم و رد می‌کند و آن را اقدامات مداخله جویانه واشنگتن در امور داخلی کره شمالی می‌داند.»

در ادامه این بیانیه همچنین آمده است: «آیا در ایالات متحده نقض جدی حقوق بشر از جمله سرکوب سیستماتیک مردم خود، رویارویی قومی و مذهبی و جنایات مختلف خشونت آمیز را شاهد نیستیم؟»

وی همچنین به ادعای مقام‌های آمریکایی درباره ضرورت نفوذ اطلاعاتی در کره اشاره کرد و ادامه داد: این نمایش یک دسیسه سیاسی بسیار بدخواهانه و یک چالش سیاسی خطرناک است که هدف آن تخریب نظام ما از درون است. واکنش پیونگ یانگ به این اقدامات هیچ محدودیتی ندارد.»

۲۳ آوریل سال جاری میلادی، وزارت امور خارجه آمریکا گزارشی درباره وضعیت حقوق بشر در جهان منتشر کرد که نارضایتی تعدادی از کشور‌ها از جمله مجارستان، ویتنام، مکزیک، پاکستان و ترکیه را برانگیخت.

ماریا زاخارووا، سخنگوی وزارت خارجه روسیه نیز خاطرنشان کرد که این گزارش صرفا نمایش استاندارد‌های دوگانه نیست، بلکه یک تبعیض نژادی آشکار است.

دیگر خبرها

  • سفر وزیر خارجه آمریکا به عربستان | گفت و گوی مهم برای آتش بس در غزه
  • واکنش سخنگوی وزارت خارجه به تحریم های سه کشور علیه ایران: دولت و مردم ایران از آمریکا و اروپا طلبکار هستند
  • سخنگوی وزارت خارجه: دولت و مردم ایران از آمریکا و اروپا طلبکار هستند
  • تور منطقه‌ای «جان بس» برای رایزنی درباره افغانستان
  • سفر اردوغان به آمریکا به تعویق افتاد
  • واکنش وزارت خارجه به اعمال تحریم برخی از کشورهای غربی علیه نیروهای مسلح ایران
  • کره شمالی: بدترین وضعیت حقوق بشر در جهان را در آمریکا داریم
  • کره شمالی : بدترین وضعیت حقوق بشر در جهان را در آمریکا داریم
  • هاله غریط استعفا داد + جزئیات
  • اعلام تحریم‌های جدید آمریکا و انگلیس علیه ایران/ افتتاح سرکنسولگری ارمنستان در تبریز/ افشای جزئیات تماس اخیر ترامپ و بن سلمان/ تکذیب ازسرگیری مذاکرات با عربستان از سوی انصارالله