Web Analytics Made Easy - Statcounter
به نقل از «شبکه خبر»
2024-04-29@03:13:01 GMT

جزئیات انفجار در مرز ایران و افغانستان

تاریخ انتشار: ۲۵ بهمن ۱۳۹۹ | کد خبر: ۳۰۹۹۸۱۳۹

سخنگوی گمرک ایران با بیان اینکه افغانستان دومین مقصد صادراتی کالا‌های ایرانی است، گفت: به دلیل اینکه انفجار اخیر در خاک افغانستان صورت گرفته اطلاعات دقیقی در دسترس نیست. به گزارش پایگاه اطلاع رسانی شبکه خبر،  سخنگوی گمرک در گفتگو با خبرنگار مهر درباره علت آتش سوزی در مرز ایران و افغانستان، گفت: در این سانحه یکی از کامیون‌های حامل گاز منفجر می‌شود.

بیشتر بخوانید: اخباری که در وبسایت منتشر نمی‌شوند!

سپس این انفجار به صورت دومینویی به کامیون‌های دیگر سرایت می‌کند و آن‌ها نیز منفجر می‌شوند. این آتش سوزی در حال حاضر بیش از سه ساعت است که ادامه دارد.

وی ادامه داد: کاری که از گمرک برمی‌آمد این بود که درب مسیر‌های عبوری به سمت ایران را باز کند تا کامیون‌ها و افراد بتوانند از محل آتش سوزی به سمت ایران هدایت شوند محوطه گمک دوغارون را نیز به سمت پاسگاه ۱۷ شهریور تخلیه کردیم تا از محل فاصله بگیرند. از معاونت سیاسی امنیتی استانداری خراسان رضوی نیز برای اعزام بالگرد، هلال احمر و تیم‌های اطفای حریق درخواست کردیم تا به این منطقه اعزام شوند و همزمان هم حریق، اطفا شود و هم مباحث درمانی و امدادی پیگیری شود. گمرک دوغارون در حال حاضر تخلیه شده است.

لطیفی اظهار کرد: این آتش سوزی فاجعه بزرگی است و بیش از ۳ ساعت است که به صورت پی در پی ادامه دارد و دولت افغانستان هم از ایران برای اطفای حریق کمک خواسته است. این آتش سوزی به دلیل اینکه ناشی از محموله‌ای سوختی (گاز) است و حجم بالایی دارد تکنیک‌های خاصی را برای اطفا طلب می‌کند و به دلیل فاصله زیاد از مشهد تقاضا کردیم که از بالگرد استفاده شود.

وی ادامه داد: به دلیل اینکه این اتفاق در خاک افغانستان رخ داده مشخص نیست چند کامیون دچار حریق شده‌اند تمام تلاش ما این است که کامیون‌های سالم و افراد از آن محیط خارج شوند.

سخنگوی گمرک در پاسخ به این سوال که آیا رانندگان کامیون‌ها ایرانی بودند، گفت: جابجایی کالا از ایران به افغانستان به صورت ترانشیپمنت است یعنی کامیون‌های ایرانی در نقطه صفر مرزی کالا‌ها را تخلیه می‌کنند و کامیون‌های طرف مقابل بارگیری می‌کنند. حجم کامیون‌های افغانی گاهی تا سه برابر کامیون‌های ایرانی است و استاندارد‌های ایرانی اعم از تقویت شاسی، افزایش کفی و … رعایت نمی‌شود. راننده‌ها افغان هستند. اما چیزی که مهم است این است که در کشور‌هایی که تجارت زمینی داریم پس از عراق کشور افغانستان وجود دارد که این صادارت به ۳ میلیارد دلار می‌رسد.   برچسب ها: سخنگوی گمرک ، انفجار ، مرز افغانستان ، افغانستان ، آتش سوزی ، گمرک ، دوغارون ، خراسان رضووی ، انفجار گاز ، اسلام قلعه

منبع: شبکه خبر

کلیدواژه: سخنگوی گمرک انفجار مرز افغانستان افغانستان آتش سوزی گمرک دوغارون انفجار گاز اسلام قلعه سخنگوی گمرک کامیون ها آتش سوزی

درخواست حذف خبر:

«خبربان» یک خبرخوان هوشمند و خودکار است و این خبر را به‌طور اتوماتیک از وبسایت www.irinn.ir دریافت کرده‌است، لذا منبع این خبر، وبسایت «شبکه خبر» بوده و سایت «خبربان» مسئولیتی در قبال محتوای آن ندارد. چنانچه درخواست حذف این خبر را دارید، کد ۳۰۹۹۸۱۳۹ را به همراه موضوع به شماره ۱۰۰۰۱۵۷۰ پیامک فرمایید. لطفاً در صورتی‌که در مورد این خبر، نظر یا سئوالی دارید، با منبع خبر (اینجا) ارتباط برقرار نمایید.

با استناد به ماده ۷۴ قانون تجارت الکترونیک مصوب ۱۳۸۲/۱۰/۱۷ مجلس شورای اسلامی و با عنایت به اینکه سایت «خبربان» مصداق بستر مبادلات الکترونیکی متنی، صوتی و تصویر است، مسئولیت نقض حقوق تصریح شده مولفان در قانون فوق از قبیل تکثیر، اجرا و توزیع و یا هر گونه محتوی خلاف قوانین کشور ایران بر عهده منبع خبر و کاربران است.

خبر بعدی:

برگزاری میز خدمت گمرک برای شرکت های دانش بنیان

تین نیوز

میز خدمت گمرک جمهوری اسلامی ایران رویدادی را برای شرکت های دانش بنیان فعال در حوزه صادرات و واردات برگزار می کند.

به گزارش تین نیوز به نقل از ایسنا، مرکز تعاملات بین المللی علم و فناوری معاونت علمی، فناوری و اقتصاد دانش بنیان با همکاری گمرگ جمهوری اسلامی ایران رویداد میز خدمت گمرک ویژه شرکت های دانش بنیان صادراتی را برگزار می کند.

این رویداد برای شرکت های دانش بنیان فعال در زمینه صادرات و واردات در روز چهارشنبه، ۱۲ اردیبهشت جاری برگزار خواهد شد.

این خدمت در راستای تسهیل امور تجاری بین المللی شرکت های دانش بنیان و رفع مشکلات احتمالی ایشان و نیز پاسخگویی به درخواست های این شرکت ها توسط گمرک جمهوری اسلامی ایران ارائه می شود. در این رویداد چهره به چهره شرکت های دانش بنیان با توجه به موضوع خدمت مورد نیاز و در طبقه بندی های مختلف به صورت اختصاصی از بالاترین مقام مسئول گمرک، معاونین ایشان و مدیران ستادی راهکارهای عملیاتی دریافت خواهند کرد.

آخرین اخبار حمل و نقل را در پربیننده ترین شبکه خبری این حوزه بخوانید

دیگر خبرها

  • لحظه هولناک انفجار زودپز در صورت یک مرد (فیلم)
  • صادق بوقی در رختکن تیم ملی افغانستان!
  • صعود تاریخی افغانستان به جام جهانی فوتسال با مربی ایرانی
  • معاون فنی مهمترین گمرک کشور منصوب شد
  • درخواست کنسرسیوم ریلی برای انجام تشریفات قطار ترانزیتی افغانستان به گمرک ارائه شد
  • واردات ۱۴۸ میلیون دلاری قهوه به کشور
  • برگزاری میز خدمت گمرک برای شرکت های دانش بنیان
  • یک فوتی و یک مصدوم در پی آتش سوزی و انفجار گاز نیشابور
  • آتش سوزی و انفجار گاز در نیشابور یک فوتی و یک مصدوم بر جای گذاشت
  • بازگشت مرزبانان ایرانی از افغانستان