Web Analytics Made Easy - Statcounter

سید رضا صالحی امیری، یکشنبه در ستاد ساماندهی امور جوانان استان فارس در شیراز افزود: در مقطع کنونی و در شرایطی که مردم به شدت درگیر مسائل و مشکلات اقتصادی هستند و دغدغه و نگرانی کرونا را دارند، می‌توان از طریق ورزش، کام و ذائقه مردم را تغییر داد و از میزان این فشارها کاست.
وی ادامه داد: ورزش می‌تواند در این شرایط در کنار مردم بوده و از طریق اجتماعی کردن حوزه خودش به فکر مردم باشد.

بیشتر بخوانید: اخباری که در وبسایت منتشر نمی‌شوند!


او اظهار داشت: امروز هزینه‌های فشارهای روانی بیشتر از هزینه‌های اقتصادی بر مردم است و بسیاری از مردم در شرایط کرونا دچار عارضه‌های روانی و روحی شده‌اند و این نیازمند یک ذائقه جدید برای شیرین کردن کام مردم است.
رییس کمیته ملی المپک، با بیان اینکه در زمینه اجتماعی کردن ورزش در کشور آنگونه که باید موفق نبوده‌ایم، گفت: در دنیا شهرداری‌ها مسوولیت ورزش همگانی را بر عهده گرفته‌اند و دولت‌ها هیچگونه دخالتی در این عرصه ندارند و همه امور را به شهرداری‌ها واگذار کرده‌اند.
صالحی امیری اضافه کرد: منظور از اجتماعی کردن ورزش، تولید و بازتولید نشاط است و امروز جامعه ما بیش از هر زمان دیگری به نشاط اجتماعی نیاز دارد.
او بیان داشت: البته عده‌ای آگاهانه یا ناآگاهانه نشاط اجتماعی را به کف زدن، سوت و کنسرت تفسیر کرده‌اند در حالی که نشاط اجتماعی یعنی رفع دغدغه‌ها، ترس و نگرانی از جامعه و بازگرداندن آرامش به خانواده و جامعه و همه باید در این مسوولیت اجتماعی دخیل باشند چرا که از عهده دولت خارج است.
صالحی امیری افزود: نقش آموزش و پرورش بسیار حساس است و این نهاد آموزشی تربیتی باید به جای محفوظات بی ارزش در مدرسه، نشاط را در میان فرزندان ما باز تولید کند.
او بیان کرد: آموزش و پرورش رسالت مهمی دارد که می‌تواند با طرح درس‌ها و رویکرد جدید، ۱۵ میلیون دانش‌آموز را شاد به خانه ببرد و شادی را به خانواده‌ها تقدیم کند.
رییس کمیته ملی المپیک ادامه داد: امروز دانشگاه‌ها به جای محفوظات خشک و بی ارزش، به گونه‌ای عمل کنند که چهار میلیون دانشجو، نشاط را برای خانواده‌ها به ارمغان ببرند و شهرداری‌ها باید در این حرکت اجتماعی پرچم دار باشند.
صالحی امیری اضافه کرد: در دنیا مسوولیت توجه به ورزش و سلامت همگانی بر عهده وزارت بهداشت نیست بلکه بر عهده شهرداری‌هاست و تمام کارخانه‌ها و صنایع نیز مسوولیت اجتماعی پذیرفته‌اند و تمام مراکز ورزشی در دنیا از سوی موسسه‌ها و مراکز صنعتی حمایت می‌شوند.
وی افزود: ما در این ایران، ورزش را به دولت گره زده‌ایم در حالی که در دنیا اینگونه نیست و از این منظر ما نیازمند رویکرد جدید به توسعه ورزش یعنی اجتماعی کردن ورزش هستیم.
صالحی امیری، ورزش را از عوامل موثر در ایجاد انسجام ملی دانست و گفت: ورزش باید جامعه را در کنار هم  قراردهد، ورزش یعنی قرار گرفتن تمام آحاد جامعه در کنار هم، خارج از دسته بندی‌ها و مرز بندی‌های کاذب.
ورزش قهرمانی، عامل غرور و هویت ملی است
رییس کمیته ملی المپیک، همچنین ورزش قهرمانی را عامل غرور، غیرت و هویت ملی دانست و اظهار داشت: امروز در همسایگی ما کشورهای بسیار کوچکی هستند که با خریدن قهرمانان در سراسر دنیا و یا اجاره آنها در یک فصل یا یک سال، می‌کوشند که برای کشور خود هویت ایجاد کنند.
صالحی امیری افزود: بنابراین امروز مدال و سکو به معنای کسب یک مدال طلا، نقره یا برنز نیست بلکه به معنی تولید غرور، هویت، غیرت و پرستیژ ملی برای یک کشور است و از این منظر دنیا در حوزه ورزش سرمایه‌گذاری کرده و اقتصاد ورزش جزو پنج اقتصاد اول دنیا قرار گرفته است.
او ادامه داد: وقتی پرچم یک کشور در میدان المپیک به اهتزار درمی‌آید و سرود ملی آن کشور نواخته می‌شود، چهار میلیارد بیننده که شاهد آن رویداد هستند تحت تاثیر فرهنگ آن کشور قرار می‌گیرند و به همین دلیل امسال برای نخستین بار در کنار ستاد قهرمانی، ستاد فرهنگی را نیز برای المپیک توکیو (پایتخت کشور ژاپن) تشکیل خواهیم داد تا در کنار کاروان ورزشی، یک کاروان فرهنگی را نیز به به توکیو اعزام کنیم تا فرهنگ ایرانی را در کنار فرهنگ قهرمانی برای جهانیان به نمایش بگذاریم.
یکسان سازی تعداد قهرمانان دختر و پسر در دستور کار است
رییس کمیته ملی المپیک، با اشاره به اینکه بر اساس یک طرح راهبردی، یکسان سازی تعداد قهرمانان ورزشی دختر و پسر کشور ظرف ۱۰ سال آتی را در دستور کار داریم، گفت: نیاز نیست به دنیا بگوییم که در کشورمان تبعیض جنسیتی نداریم و این هم تبلیغات نیاز نیست بلکه در عمل می‌توانیم ثابت کنیم که در رشته‌های مختلف ورزشی ما هیچگونه تبعیضی وجود ندارد.
صالحی امیری افزود: دلیل اینکه ما در رده‌بندی کسب مدال‌ها در دنیا جایگاه بالایی نداریم این است که بانوان ما در عرصه ورزش جهانی حضور موثری نداشته‌اند در حالی که برخی کشورها مانند چین و ژاپن ۵۰ درصد مدال‌های خود را توسط ورزشکاران زن کسب ‌می‌کنند.
وی اظهار داشت: دختران ما انگیزه بیشتری دارند و این نیازمند سرمایه‌گذاری است و باید روی بانوان سرمایه‌گذاری ویژه شود و به همین سبب در تخصیص بودجه سال ۱۴۰۰ ضریب بودجه بانوان را یک و نیم برابر آقایان کرده‌ایم تا بانوان ما بتوانند دوشادوش آقایان حضور داشته باشند.
صالحی امیری، همچنین بر لزوم حمایت از ورزش پارالمپیک در کشور نیز تاکید و بیان کرد: معلولان، جانبازان، نابینایان و ناشنوایان، از عزیرترین اقشار هستند و ما نباید آنها را از ورزش قهرمانی محروم کنیم، این عزیزان هر کجا رفته‌اند درخشیده‌اند و امروز پاراالمپیک به آبروی ورزش ایران تبدیل شده از این رو باید حمایت حداکثری از آن داشته باشیم.

برچسب‌ها کمیته ملی المپیک ورزش پارالمپیکی سید رضا صالحی امیری شیراز المپیک توکیو فارس

منبع: ایرنا

کلیدواژه: کمیته ملی المپیک ورزش پارالمپیکی سید رضا صالحی امیری کمیته ملی المپیک ورزش پارالمپیکی سید رضا صالحی امیری شیراز المپیک توکیو فارس اخبار کنکور رییس کمیته ملی المپیک اجتماعی کردن ورزش صالحی امیری شهرداری ها

درخواست حذف خبر:

«خبربان» یک خبرخوان هوشمند و خودکار است و این خبر را به‌طور اتوماتیک از وبسایت www.irna.ir دریافت کرده‌است، لذا منبع این خبر، وبسایت «ایرنا» بوده و سایت «خبربان» مسئولیتی در قبال محتوای آن ندارد. چنانچه درخواست حذف این خبر را دارید، کد ۳۱۰۰۸۳۱۱ را به همراه موضوع به شماره ۱۰۰۰۱۵۷۰ پیامک فرمایید. لطفاً در صورتی‌که در مورد این خبر، نظر یا سئوالی دارید، با منبع خبر (اینجا) ارتباط برقرار نمایید.

با استناد به ماده ۷۴ قانون تجارت الکترونیک مصوب ۱۳۸۲/۱۰/۱۷ مجلس شورای اسلامی و با عنایت به اینکه سایت «خبربان» مصداق بستر مبادلات الکترونیکی متنی، صوتی و تصویر است، مسئولیت نقض حقوق تصریح شده مولفان در قانون فوق از قبیل تکثیر، اجرا و توزیع و یا هر گونه محتوی خلاف قوانین کشور ایران بر عهده منبع خبر و کاربران است.

خبر بعدی:

شوک بزرگ به کمیته المپیک در سال المپیک!

به گزارش "ورزش سه"، در حالی که تا کمتر از سه ماه دیگر باید کاروان ورزش ایران در المپیک 2024 پاریس شرکت کند و سپس بازی های داخل سالن آسیا و همچنین المپیک زمستانی را در سال جاری در پیش دارد، بودجه مدنظر این کمیته از سوی مجلس رد شده و کاهش یافته است.

مناف هاشمی، دبیرکل کمیته ملی المپیک در مورد کاهش بودجه کمیته ملی المپیک عنوان کرد: "در مورد بودجه  رایزنی خوبی با سازمان برنامه ریزی بودجه داشتیم اما در  لایحه  بودجه که به مجلس رفت، ردیف اصلی بودجه ما که مربوط به رویدادهای بین المللی بود، حذف شد و  سازمان برنامه‌ریزی و بودجه تلاش کرد و قسمتی از آن عدد برگشت تا برای سه رویداد  مشکلی نداشته باشیم اما اگر آن عدد تغییر نمی کرد بودجه خوبی داشتیم. شاید الان بودجه رشد زیادی نداشته باشد اما باز هم در مجلس در حال بررسی است و اصلاحات اولیه صورت گرفته و منتظر رقم نهایی هستیم."

او در بخش بعدی این اتفاق را یک شوک بزرگ در سال المپیک می داند: "انتظار نبود در سال المپیک چنین اتفاقی برای بودجه کمیته ملی المپیک رخ دهد. شوک بزرگی در سال ۱۴۰۳ به کمیته ملی المپیک وارد شد. دلیل اینکه جلسه قبلی هیات اجرایی هم کنسل شد این بود که اعضای هیئت اجرایی، رئیس و من به عنوان دبیرکل با کمک سازمان برنامه‌ریزی و بودجه در تلاش بودیم تا بخشی زیادی از اشکالاتی که در لایحه بودجه کمیته ملی المپیک بود را اصلاح کنیم. عدد ۳۸۰ میلیارد تومانی را سازمان برنامه‌ریزی و بودجه برای ما اصلاح کرد. قرار شد کمیسیون تلفیق و کمیسیون فرهنگی مجلس هم کمکی به ما داشته باشند و اگر این دو اتفاق رخ دهد عدد ۵۰۰ میلیارد تومانی که از ما کم کرده بودند حدودا برمی‌گردد. امیدوارم با این اصلاح و کمک مازادی که در مجلس می‌شود، این گره‌ها باز شود. امیدواریم این مشکل حل شود. سال گذشته تنها یک رویداد رسمی داشتیم اما امسال سه رویداد در پیش رو داریم. "

دیگر خبرها

  • مراسم تجلیل از قهرمانان با حضور رییس‌جمهور برگزار می‌شود
  • حدود ۳۰ درصد مدارس گناباد نیازمند بازسازی است
  • خودکشی در ۲۳ کشور دنیا جرم و اجرای کامل سند ملی خودکشی در ایران ضروری است
  • ممنوعیت حجاب در المپیک پاریس برای زنان فرانسه!
  • شوک بزرگ به کمیته المپیک در سال المپیک!
  • پس از عملیات «وعده صادق» نگاه دنیا به ایران تغییر کرد
  • نشست مشترک کارگروه ورزش حزب موتلفه اسلامی و مسئولین کمیته ملی المپیک
  • محمود خسروی وفا: می توانیم در المپیک ناگویا ژاپن شانس پنجمی داشته باشیم؛ کشتی امید اول ماست
  • خسروی‌وفا: توان ورزش ما بسیار فراتر از اینهاست
  • برگزاری نشست کارگروه ورزش حزب موتلفه و کمیته ملی المپیک