Web Analytics Made Easy - Statcounter

رئیس مرکز آمار و فناورى اطلاعات قوه قضاییه گفت: اقدامات لازم جهت راه اندازی سامانه سجل محکومیت‌های مالی در دست انجام است و امیدواریم تا پایان سال عملیاتی شود.

خبرگزاری میزان - عیسى زارع پور، رئیس مرکز آمار و فناورى اطلاعات قوه قضاییه در نشست شورای معاونین دادگستری تهران با گرامیداشت ماه مبارک رجب بیان کرد: در دو دهه گذشته قوه قضاییه پیشرفت‌هاى خیلى خوبى در حوزه فناورى داشته است.

بیشتر بخوانید: اخباری که در وبسایت منتشر نمی‌شوند!

 

رئیس مرکز آمار و فناورى اطلاعات قوه قضاییه خاطرنشان کرد: ما طرح هوشمندسازى قوه قضاییه را مبتنى بر سند تحول قضایی نوشته و سعى کرده‌ایم از همه حوزه‌ها کارگروه هاى تخصصى تشکیل دهیم تا در هر حوزه اى به شکل تخصصى موانع و مشکلاتى را که وجود دارد و فناورى بتواند در خصوص آن‌ها کمک کند، احصاء شود.

وى تصریح کرد: تلاش ما این است که با استفاده حداکثرى از فناورى به قوه قضاییه هوشمند دسترسى پیدا کنیم.

زارع پور با اشاره به توسعه دسترسى و تسریع دسترسى مردم به خدمات قضایى، تصریح کرد: امسال بخاطر کرونا به دنبال این بودیم که هر چه مى توانیم خدمات را غیرحضورى کنیم و مراجعات مردم را کاهش دهیم.

رئیس مرکز آمار و فناورى اطلاعات قوه قضاییه با اشاره به راه اندازى سامانه خودکاربرى وکلا گفت: در حال حاضر وکلا هیچ نیازى به هیچ نوعى مراجعه حضورى به قوه قضاییه ندارند و تمام کار آن‌ها و حتى تمدید پروانه آن‌ها از طریق کارتابلشان قابل انجام است.

زارع پور در ادامه بیان کرد: در حال حاضر برای نمایندگان حقوقی دستگاه‌ها با کمک سازمان ثبت شناسه ملی یکتا برای کلیه دستگاه‌های اجرایی تعریف می‌کنیم تا به محض اینکه طرف دعوی قرار گرفتند به صورت اتوماتیک در کارتابلشان قرار گیرد.

رئیس مرکز آمار و فناوری اطلاعات قوه قضاییه خاطرنشان کرد: سامانه‌های نوبت دهی یک حرکت تحولی محسوب می‌شود تا مردم بتوانند وقت بگیرند و در زمان مقرر در مرجع قضایی حاضر شوند و در برخی از استان‌ها نیز ملاقات با روسای کل دادگستری از طریق سامانه نوبت دهی انجام می‌شود.

وی با اشاره به استفاده حداکثری از فناوری برای افزایش سرعت و دقت رسیدگی ها، بیان داشت: یکی از کار‌های انجام شده راه اندازی واحد توسعه تعاملات سازمانی است که کار آن رایزنی با سازمان‌های دیگر است تا پاسخ استعلامات دستگاه قضایی به صورت آنی و بر خط داده شود.

زارع پور در ادامه بیان کرد: در حال حاضر ۲۵۰ نوع استعلام که در روند رسیدگی به آن‌ها نیاز است، شناسایی شده و بیش از ۴۰ نوع از این استعلامات به شکل الکترونیکی انجام می‌شود.

رئیس مرکز آمار و فناوری اطلاعات قوه قضاییه بیان کرد: در زمینه شناسایی اموال محکوم علیهم دستگاه‌ها مکلف شدند تا هر گونه اطلاعی از اموال اشخاص دارند به صورت آنی، بر خط و تغییرات آن را در آینده در اختیار دستگاه قضایی قرار دهند و ظرف دو یا سه هفته آینده فاز اول این پروژه راه اندازی می‌شود.

وی با اشاره به راه اندازی سامانه یکپارچه استعلامات قضایی افزود: طی پروسه دو یا سه ماهه به تمامی بانک‌ها دسترسی آنلاین خواهیم داشت؛ البته بنا نداریم حریم خصوصی مردم را دچار خدشه کنیم.

زارع پور با بیان اینکه در حال حاضر می‌توانیم به صورت آنلاین وضعیت دارایی‌های افراد در بورس را استعلام کنیم، گفت: در حوزه افزایش سرعت و دقت رسیدگی‌ها یکی از موضوعات جدی، مبحث استعلامات است که در این زمینه اقدامات قابل توجهی انجام شده و یا در دست انجام است.

وی در پایان بیان کرد: در حوزه پیشگیری وقوع از جرم در قوه قضاییه اطلاعات ذی قیمتی داریم که می‌توانیم از این اطلاعات به منظور پیشگیری از وقوع جرم استفاده کنیم و در همین راستا اقدامات لازم جهت راه اندازی سامانه سجل محکومیت‌های مالی در دست انجام است و امیدواریم تا پایان سال عملیاتی شود.

انتهای پیام/

برچسب ها: مرکز آمار و اطلاعات قوه قضاییه سجل کیفری

منبع: خبرگزاری میزان

کلیدواژه: مرکز آمار و اطلاعات قوه قضاییه سجل کیفری راه اندازی سامانه دست انجام حال حاضر زارع پور

درخواست حذف خبر:

«خبربان» یک خبرخوان هوشمند و خودکار است و این خبر را به‌طور اتوماتیک از وبسایت www.mizan.news دریافت کرده‌است، لذا منبع این خبر، وبسایت «خبرگزاری میزان» بوده و سایت «خبربان» مسئولیتی در قبال محتوای آن ندارد. چنانچه درخواست حذف این خبر را دارید، کد ۳۱۰۱۰۲۳۲ را به همراه موضوع به شماره ۱۰۰۰۱۵۷۰ پیامک فرمایید. لطفاً در صورتی‌که در مورد این خبر، نظر یا سئوالی دارید، با منبع خبر (اینجا) ارتباط برقرار نمایید.

با استناد به ماده ۷۴ قانون تجارت الکترونیک مصوب ۱۳۸۲/۱۰/۱۷ مجلس شورای اسلامی و با عنایت به اینکه سایت «خبربان» مصداق بستر مبادلات الکترونیکی متنی، صوتی و تصویر است، مسئولیت نقض حقوق تصریح شده مولفان در قانون فوق از قبیل تکثیر، اجرا و توزیع و یا هر گونه محتوی خلاف قوانین کشور ایران بر عهده منبع خبر و کاربران است.

خبر بعدی:

تمهیدات لازم از هم اکنون برای مواکب اربعین اندیشیده شود

استاندار سمنان بر ضرورت اتخاذ تمهیدات لازم از هم اکنون برای اسکان مواکب اربعین اندیشیده شود. - اخبار استانها -

به گزارش خبرگزاری تسنیم از سمنان، سیدمحمدرضا هاشمی عصر امروز در جلسه ستاد اربعین حسینی استان که در محل سالن جلسات غدیر استانداری سمنان برگزار شد، اظهار داشت: از هم اکنون تمهیدات لازم برای تسهیل در عبور کامیون‌ها و همچنین اسکان مواکب چه در خاک عراق و چه در مرز مهران اندیشیده شود.

وی خاطرنشان کرد: اربعین یکی از بزرگترین همایش‌های جهان اسلام است و همگان به عشق و ارادت آقا اباعبدالله الحسین(ع) در این مسیر قرار می‌گیرند.

استاندار سمنان با اشاره به اتخاذ تمهیدات لازم برای پذیرایی از زائران اربعین حسینی در این استان افزود: در استان سمنان در ایام اربعین حسینی اقدامات و تمهیدات برای پذیرایی از زائران امام حسین(ع) اندیشیده می‌شود. همچنین در ایام صفر و در مناسبت‌های شهادتی این ماه نیز برپایی موکب‌های اسکان و پذیرایی در دستور کار است.

شناسنامه دار کردن مواکب استان سمنان در دستور کار قرار گیرد

استاندار سمنان بر ضرورت شناسنامه دار کردن مواکب این استان تأکید کرد.

هاشمی افزود: شناسنامه دار کردن مواکب استان و همچنین به‌کارگیری اقدامات و امکانات در راستای تقویت موکب‌داران به منظور حضور پررنگ و موفق در پیاده‌روی اربعین حسینی در دستور کار باشد. برنامه‌ها و همچنین اقدامات در خصوص تسهیل هرچه بهتر حضور عاشقان اباعبدالله الحسین(ع) در اربعین حسینی، بر پایه مشارکت مردم اجرایی شود.

انتهای پیام/361

دیگر خبرها

  • تمهیدات لازم از هم اکنون برای مواکب اربعین اندیشیده شود
  • ضرورت ایجاد بخش مدیریت بحران در دستگاه‌های اجرایی
  • راه‌اندازی سامانه برخط سراسری برای اعلام کمبودهای دارویی در کشور
  • راه‌اندازی سامانه بر خط سراسری برای اعلام کمبودهای دارویی در کشور
  • راه‌اندازی سامانه برخط رصد کمبودهای دارویی در کشور
  • محکومیت مالی برای قاچاق سوخت در جنوب سیستان و بلوچستان
  • چرا باید در کسب و کار خود از نرم افزار مالی استفاده کنیم؟
  • پیگیری اقدامات حبس زدایی از جرایم پزشکی
  • تشکیل ۵۰۶ فقره پرونده با موضوع سلاح و مهمات در دادگستری استان کرمان
  • انجام اقدامات لازم برای تأمین اراضی طرح نهضت ملی مسکن