Web Analytics Made Easy - Statcounter
به نقل از «تابناک»
2024-04-30@22:57:35 GMT

وزارت کشور: نامه احمدی‌نژاد شبیه داستان است

تاریخ انتشار: ۲۷ بهمن ۱۳۹۹ | کد خبر: ۳۱۰۲۲۸۴۸

وزارت کشور: نامه احمدی‌نژاد شبیه داستان است


به گزارش تابناک، «جمال عرف» درباره واکنش وزارت کشور به عنوان مسوول شورای امنیت کشور به توهین برخی موتورسواران به رییس‌جمهوری در راهپیمایی بیست و دوم بهمن در اصفهان گفت: وزیر کشور پس از این اتفاق سریعا به موضوع ورود کرد و من به همراه معاونت امنیتی مسوول پیگیری این قضیه شدیم.

به گزارش ایرنا، وی اضافه کرد: بلافاصله با استاندار اصفهان صحبت کردم و او اعلام کرد که به اعضای شورای تامین مانند اطلاعات، دادگستری، ناجا و سپاه استان اصفهان موضوع را اطلاع داده است تا عوامل شناسایی شوند.

بیشتر بخوانید: اخباری که در وبسایت منتشر نمی‌شوند!



معاون وزارت کشور افزود: این افراد براساس جرم مشهود صورت گرفته به دستگاه قضایی معرفی می‌شوند و دستگاه قضایی هم طبیعتا باید موضوع را پیگیری کند. ضمن اینکه قرار شد امام جمعه و استاندار هم بیانیه‌ای مشترک در محکومیت این موضوع صادر کنند.

عرف خاطرنشان کرد: در این باره هیات دولت هم که وزیر کشور عضوی از آن است بیانیه‌ای صادر کرد. وظیفه وزارت کشور پیدا کردن توهین کنندگان، یافتن انگیزه این افراد از انجام این کار مغایر نظام و وحدت کشور و فرمایش‌های صریح رهبر انقلاب و به نتیجه رساندن آن است تا چنین رفتار‌های مخل امنیت و وحدت و انسجام در کشور تکرار نشود.

تضعیف نهاد ریاست جمهوری منجر به کاهش مشارکت می‌شود
وی ادامه داد: وقتی به رییس‌جمهوری قانونی و مستقر کشور توهین می‌کنیم در چشم مردم این موضوع در همین حد متوقف نمی‌شود بلکه آن نهاد یعنی ریاست جمهوری ضعیف می‌شود. تضعیف نهاد ریاست جمهوری، تضعیف مشارکت را به همراه خواهد داشت.

معاون وزارت کشور افزود: قبل از انتخابات مجلس یازدهم، حملات گسترده‌ای به مجلس می‌شد و مردم گفتند وقتی مجلس این است که می‌گویند، چرا رای بدهیم؟ یکی از دلایل کاهش مشارکت مردم در انتخابات مجلس یازدهم، ضعیف کردن این نهاد بود و فردا درباره انتخابات ریاست جمهوری همین داستان تکرار خواهد شد.

عرف افزود: کسی با نقد و بررسی مشکلی ندارد. ما از نقد عبور کردیم و وارد عرصه تخریب و تخطئه شده‌ایم و این مشکل ایجاد کرده و به نهاد مربوطه برخواهد گشت و برای نظام هزینه‌بر است.

درباره نظر وزارت کشور در مورد اختلافات در حزب جمهوریت و فعالیت این حزب با دو شورای مرکزی، گفت: گاهی در احزاب اختلافاتی شکل می‌گیرد که منجر به انشعاب می‌شود مثل حزب جمهوریت که از دل حزب اعتماد ملی بیرون آمد و این امر در همه فعالیت‌های سیاسی تا حدودی مشهود است.

معاون سیاسی وزارت کشور ادامه داد: با توجه به ارزیابی‌های انجام شده، هر دو جناح حزب جمهوریت یک وزن دارند و هیچ‌کدام در اکثریت نیستند. چون اگر یک طرف در اکثریت بود اختلاف را پایان می‌دادند. این بحث در کمیسیون ماده ۱۰ قانون نحوه فعالیت احزاب و گروه‌های سیاسی مطرح شد هم دبیرکل (رسول منتجب نیا) و هم جناح معترض نامه نوشتند و هر دو جلساتی برگزار کردند و قرار شد مجمع عمومی برگزار شود.

عرف با بیان اینکه وزارت کشور و کمیسیون ماده ۱۰ احزاب به عنوان یک نهاد فرا قوه‌ای دخالت کمتری در امور احزاب دارد، گفت: تلاش بر این است تا آن‌ها مشکل خود را حل کنند برای همین توصیه شد با برگزاری مجمع مشکلات خود را حل و فصل کنند.

وزارت کشور وظایف خود را از طریق استانداری‌ها و فرمانداری‌ها اعمال می‌کند
معاون سیاسی وزارت کشور همچنین درباره تجمع در یکی از میدان‌های نارمک در روز ۲۲ بهمن گفت: رییس جمهوری سابق نامه‌ای نوشت که ظاهرا در آن نامه اطلاعات دقیقی به او داده نشده بود. او ادعا کرد ستادی در وزارت کشور تشکیل شده که با دوربین و دیگر اقدامات، مانع تجمع [هوادارن او در روز بیست و دوم]شده است. چنین چیزی وجود خارجی ندارد و بیشتر شبیه یک داستان است، چون وظیفه وزارت کشور رفتن به فلان خیابان، محل و فلان تجمع نیست بلکه وزارت کشور وظیفه‌اش را از طریق استانداری‌ها و فرمانداری‌ها اعمال می‌کند.

عرف ادامه داد: وزارت کشور در پاسخ به این نامه تاکید کرد که این امر صحت ندارد. از طرفی دیگر مردم در سالگرد پیروزی انقلاب اسلامی در آن روز دنبال یک حرکت انسجامی و وحدت بودند؛ اینکه جمعی با هدف دیگری آمده بودند اساسا با هدف اصلی حرکت مردم همخوانی نداشت.

عرف در پاسخ به این پرسش که آیا رییس جمهوری سابق از قبل درخواست تجمع داشته است، گفت: هیچ درخواستی به استانداری و فرمانداری برای برپایی تجمع ارسال نشده بود.

منبع: تابناک

کلیدواژه: استیضاح ترامپ اسلام قلعه قیام مردم تبریز غلامرضا شریعتی گادوین منشا جمال عرف نامه احمدی نژاد شورای امنیت کشور استیضاح ترامپ اسلام قلعه قیام مردم تبریز غلامرضا شریعتی گادوین منشا ریاست جمهوری رییس جمهوری وزارت کشور

درخواست حذف خبر:

«خبربان» یک خبرخوان هوشمند و خودکار است و این خبر را به‌طور اتوماتیک از وبسایت www.tabnak.ir دریافت کرده‌است، لذا منبع این خبر، وبسایت «تابناک» بوده و سایت «خبربان» مسئولیتی در قبال محتوای آن ندارد. چنانچه درخواست حذف این خبر را دارید، کد ۳۱۰۲۲۸۴۸ را به همراه موضوع به شماره ۱۰۰۰۱۵۷۰ پیامک فرمایید. لطفاً در صورتی‌که در مورد این خبر، نظر یا سئوالی دارید، با منبع خبر (اینجا) ارتباط برقرار نمایید.

با استناد به ماده ۷۴ قانون تجارت الکترونیک مصوب ۱۳۸۲/۱۰/۱۷ مجلس شورای اسلامی و با عنایت به اینکه سایت «خبربان» مصداق بستر مبادلات الکترونیکی متنی، صوتی و تصویر است، مسئولیت نقض حقوق تصریح شده مولفان در قانون فوق از قبیل تکثیر، اجرا و توزیع و یا هر گونه محتوی خلاف قوانین کشور ایران بر عهده منبع خبر و کاربران است.

خبر بعدی:

تفاهم‌نامه اجرای فیبر نوری بیرجند امضا شد

به گزارش خبرگزاری علم و فناوری آنا، مهدی روحانی‌نژاد معاون راهبردی و توسعه بازار رگولاتوری گفت: این پروژه به عنوان یکی از پروژه‌های کلیدی وزارت ارتباطات و فناوری اطلاعات در حال اجرا است و همه مجوز‌های لازم با توجه به سند‌های بالا دستی گرفته شده و مجلس شورای اسلامی هم چند مصوبه در این زمینه داشته است.

روحانی‌نژاد افزود: از ابتدای دولت سیزدهم انجام کار‌های مقدماتی در این زمینه آغاز شده و اپراتور‌هایی که علاقه‌مند به مشارکت در اجرای این طرح بودند، آمادگی خود را اعلام کرده و مجوز اجرای پروژه در شهر‌های مختلف را دریافت کردند.

به گفته وی براساس قانون بودجه امسال شهرداری‌ها پس از دریافت درخواست اپراتور مورد نظر بایستی ظرف ۱۵ روز برای صدور مجوز حفاری در معابر شهری اقدام کنند.

روحانی نژاد همچنین تصریح کرد: در هر شهری که مجوز برای حفاری صادر شود، اپراتور متعهد باید پوشش فیبر نوری را برای تمامی جمعیت شهر فراهم نماید و نمی‌تواند فقط به نقاط برخوردار شهر تمرکز کند.

معاون راهبردی و توسعه بازار رگولاتوری خاطرنشان کرد: با توجه به اینکه در این زمینه عقب ماندگی در مقایسه با کشور‌های منطقه داریم، باید با همکاری همه دستگاه‌های مربوط زمینه تسریع در انجام آن در شهر‌های کشور فراهم شود.

روحانی نژاد افزود علیرغم شروع با تاخیر این پروژه ملی در استان خراسان جنوبی ولیکن در صورت همکاری تمامی دستگاه‌های اجرایی به ویژه شهرداری‌ها و باتوجه به توان اپراتور‌های منتخب برای استان، این امکان وجود دارد که مراسم اتمام پوشش برای کل استان خیلی زودتر از استان‌های دیگر برگزار شود.

محمد جواد قتاعت، استاندار خراسان جنوبی نیز در این مراسم گفت: از ابتدای دولت سیزدهم ۳۵۳ روستای بالای ۲۰ خانوار استان از اینترنت پر سرعت بهره‌مند شدند.

وی افزود: سعی ما در استان این است تا علاوه بر مرکز استان در سایر شهرستان‌ها هم این طرح سریع‌تر اجرایی شود و مردم از آن بهره‌مند شوند.

مصطفی بهی، مدیرکل ارتباطات و فناوری اطلاعات خراسان جنوبی نیز گفت: براساس این تفاهم‌نامه شبکه فیبر نوری به طول بیش از ۱۰۰ کیلومتر شامل خیابان‌های اصلی، فرعی و کوچه‌ها اجرا و بستر اتصال ۶۵ هزار پورت برای استفاده مشترکین خانگی و تجاری در بیرجند فراهم می‌شود.

وی با بیان اینکه اجرای فیبر نوری پیش نیاز هر شهر هوشمند است، گفت: این طرح امکان استفاده شهروندان از اینترنت پرسرعت خانگی و فناوری‌های نوین، ارتقای کیفیت عملکرد و کاهش هزینه‌ها و مصرف بهینه منابع را فراهم می‌کند و ارزش سرمایه گذاری این طرح در بیرجند، حدود هزار میلیارد ریال است.

مهدی بهترین، شهردار بیرجند نیز در این مراسم تاکید کرد: تمام توان خود را در راستای ارایه خدمات ارتباطی مطلوب به شهروندان بکار گرفته ایم.

انتهای پیام/

دیگر خبرها

  • عکسی جالب؛ دست سفت احمدی‌نژاد با احمد جنتی در مراسم ختم
  • تفاهم‌نامه اجرای فیبر نوری بیرجند امضا شد
  • افق پیش رو در مناسبات با عربستان روشن است
  • تفاهم نامه اجرای فیبرنوری بیرجند امضا شد
  • استقرار سامانه بارشی در استان ایلام تا پایان هفته
  • پرواز بودجه نهاد ریاست‌جمهوری در دولت رئیسی؛ افزایش ۸۶ درصدی کجا صرف می‌شود؟
  • افزایش ۸۶ درصدی بودجه در دولت سیزدهم!
  • خواسته امروز آزادگان جهان، محو رژیم صهیونیستی از صحنه روزگار است
  • شگرد جالب محمود احمدی نژاد برای دست ندادن با زنان
  • در ۸ سال دولت احمدی‌نژاد، قیمت نان ۳۲ برابر شد!