Web Analytics Made Easy - Statcounter

به گزارش  گروه استان های باشگاه خبرنگاران جوان  از لرستان،امین بهاروند،مدیر درمان تامین اجتماعی لرستان روز دوشنبه درباره حذف دفترچه‌های کاغذی از اول اسفند گفت: بر اساس خط مشی سازمان و در ادامه فرایند توسعه خدمات دیجیتالی و فراهم شدن بستر اولیه با راه اندازی نسخ الکترونیک، از اول اسفندماه در هیچ یک از شعب و کارگزاری‌های تامین اجتماعی دفترچه درمانی صادر نخواهد شد.

بیشتر بخوانید: اخباری که در وبسایت منتشر نمی‌شوند!

او اضافه کرد: این اقدام به عنوان گام بعدی سازمان در مسیر حذف تدریجی دفترچه‌های کاغذی خواهد بود و به مرور بیمه شدگان و مستمری بگیران با دفترچه‌های کاغذی خداحافظی می‌کنند.
بهاروند با بیان اینکه افرادی که دفترچه‌های آن‌ها دارای برگه و اعتبار است همچنان قادر خواهند بود تا از آن استفاده کنند، بیان کرد: از این پس کارت ملی، شناسنامه برای افراد زیر ۱۸ سال فاقد کارت ملی و همچنین جلد دفترچه درمانی در اختیار مبنای پذیرش توسط مراکز درمانی خواهد بود.
مدیر درمان تامین اجتماعی لرستان گفت: افزایش دقت، کاهش خطا‌های کاربری در نسخه پیچی، صیانت از محیط زیست و حفظ درختان با حذف استفاده از کاغذ، سرعت بخشیدن به امور و ... از مهمترین مزایای این طرح است.
او در ادامه اضافه کرد: وقتی نسخه نویسی الکترونیک باشد، می‌توانیم پرونده الکترونیک سلامت بیماران را داشته باشیم، اما در سیستم کاغذی معمولا بیماران نتایج همه آزمایش‌ها را نگه داری نمی‌کنند و پرنده کاملی ندارند، اما اکنون فرصت خوبی برای تشکیل پرونده الکترونیک سلامت به دست آمده و یک کار ملی بزرگ است که نفعش برای نظام سلامت و بیمار است.
او اظهار کرد: به نظر می‌آید که همه باید بپذیریم با ورود تکنولوژی در جای جای زندگی ما، بخش سلامت نیز در سطح جهان به سمت استفاده از تکنولوژی برای بهتر شدن شرایط بیماران رفته است.
او گفت: تلاش می‌کنیم با اطلاع رسانی صحیح از طریق رسانه‌ها به مردم بگوییم که قرار نیست اتفاق نگران کننده‌ای رخ بدهد، تا الان با دفترچه به مراکز درمانی مراجعه می‌کردید و اکنون می‌توانید با کارت ملی، شناسنامه و یا جلد دفترچه درمانی اقدام کنید.
او اضافه کرد: از اول اسفند ماه سال ۱۳۹۹ بیمه‌شدگان، بازنشستگان و مستمری‌بگیران که صفحات دفترچه آن‌ها به پایان می‌رسد، نیاز به دریافت دفترچه درمانی جدید ندارند و آن‌ها می‌توانند با ارائه کارت ملی به پزشکان و مراکز درمانی اعم از طرف قرارداد و غیر طرف قرارداد و پس از تایید استحقاق درمان از خدمات درمانی بهره‌مند شوند.
بهاروند تاکید کرد: هر بیمه‌شده یا بازنشسته می‌تواند پیش از رفتن به مراکز پزشکی، استحقاق درمان خود را از طریق سامانه eservices.tamin.ir یا کد دستوری #۱۶۶۶* دریافت کنند.

انتهای پیام/ب

منبع: باشگاه خبرنگاران

کلیدواژه: تامین اجتماعی لرستان دفترچه درمانی دفترچه درمانی تامین اجتماعی کارت ملی

درخواست حذف خبر:

«خبربان» یک خبرخوان هوشمند و خودکار است و این خبر را به‌طور اتوماتیک از وبسایت www.yjc.ir دریافت کرده‌است، لذا منبع این خبر، وبسایت «باشگاه خبرنگاران» بوده و سایت «خبربان» مسئولیتی در قبال محتوای آن ندارد. چنانچه درخواست حذف این خبر را دارید، کد ۳۱۰۲۳۳۸۱ را به همراه موضوع به شماره ۱۰۰۰۱۵۷۰ پیامک فرمایید. لطفاً در صورتی‌که در مورد این خبر، نظر یا سئوالی دارید، با منبع خبر (اینجا) ارتباط برقرار نمایید.

با استناد به ماده ۷۴ قانون تجارت الکترونیک مصوب ۱۳۸۲/۱۰/۱۷ مجلس شورای اسلامی و با عنایت به اینکه سایت «خبربان» مصداق بستر مبادلات الکترونیکی متنی، صوتی و تصویر است، مسئولیت نقض حقوق تصریح شده مولفان در قانون فوق از قبیل تکثیر، اجرا و توزیع و یا هر گونه محتوی خلاف قوانین کشور ایران بر عهده منبع خبر و کاربران است.

خبر بعدی:

تمدید اعتبار بیمه‌ای بیمه شدگان روستایی در خوزستان

به گزارش خبرگزاری صدا و سیما آبادان؛ محمدرضا رضایی مدیر کل بیمه سلامت خوزستان گفت: پوشش بیمه‌ای بیمه شدگان روستایی و عشایر، بیمه شدگان شهر‌های زیر ۲۰ هزار نفر جمعیت و ۵ دهک اول درآمدی در استان به صورت سیستمی و متمرکز بدون پرداخت حق بیمه به صورت رایگان به مدت یکسال و تا پایان فروردین ۱۴۰۴ تمدید شد.
بیمه شدگان مذکور نیاز به مراجعه به دفاتر پیشخوان برای تمدید پوشش بیمه‌ای ندارند و در مراجعه به مراکز ارائه دهنده خدمت سلامت صرفا با ارایه کد ملی می‌توانند خدمات مورد نیاز خود را ظبق ضوابط و دستورالعمل این سازمان دریافت کنند.
وی ادامه داد: افرادی که جزء دهک‌های ۶ تا ۱۰ می‌باشند می‌توانند جهت برخورداری از بیمه و یا تمدید اعتبار بیمه خود با پرداخت حق بیمه مصوب مطابق تخفیفات اعلام شده بین ۵۰ تا ۸۰ درصد در سامانه شهروندی سازمان بیمه سلامت ایران به نشانی https://csp.ihio.gov.ir اقدام کنند.

دیگر خبرها

  • پرداخت خسارت درمان بازنشستگان تامین اجتماعی تا آخر سال ۱۴۰۲
  • تمدید اعتبار بیمه‌ای بیمه شدگان روستایی در خوزستان
  • تمدید اعتبار  سیستمی پوشش بیمه ای بیمه شدگان روستایی و سلامت همگانی ایرانیان 5 دهک اول درآمدی
  • ​بیمه شدگان تامین اجتماعی فورا بخوانند
  • رایگان شدن درمان کودکان زیر هفت سال از امروز
  • تاثیر افزایش دستمزدها در رشد تعداد بیمه‌شدگان
  • سازمان تامین اجتماعی به حداقل تعهدات درمانی خود در خصوص بیمه شدگان در شوش و کرخه عمل کند
  • نسخه کاغذی جایگزین نسخه نویسی الکترونیک در زمان قطعی سامانه بیمه سلامت
  • چگونگی خدمات‌دهی به بیماران در زمان قطع سامانه نسخه‌نویسی الکترونیک بیمه سلامت
  • تبدیل ۳۲ درصد مجوزهای کاغذی به الکترونیکی در لرستان