Web Analytics Made Easy - Statcounter

بهزاد اشجعی دبیر کمیته فنی صدور مجوز‌های خودرویی سازمان حفاظت محیط زیست در گفت‌وگو با خبرنگار حوزه محیط زیست گروه اجتماعی باشگاه خبرنگاران جوان، درباره فیلترهای جاذب ذرات معلق خودروهای دیزلی اظهار کرد: این فیلتر‌ها بیشترین تاثیر را در کاهش آلاینده‌های ذرات معلق خودرو‌های دیزلی دارند، ۹۹ درصد میزان انتشار ذرات معلق را از خودرو‌های دیزلی کاهش می‌دهند و بسیار تأثیرگذار هستند.

بیشتر بخوانید: اخباری که در وبسایت منتشر نمی‌شوند!

او بیان کرد: در استاندارد آلاینده‌ها در اروپا  استفاده از این فیلتر دوده‌ها بر روی خودرو‌های سنگین اجباری است، اما متاسفانه از سال ۹۳ این حکم را داشتیم، اما شهرداری‌های کلانشهر‌ها این موضوع را اجرایی نکردند و صرفا در شهر تهران حدود ۱۰۰ اتوبوس فیلتر دوده دارند که این تعداد اصلا کافی نخواهد بود.

دبیر کمیته فنی صدور مجوز‌های خودرویی سازمان حفاظت محیط زیست گفت: تا به امروز باید تمام اتوبوس‌های درون شهر تهران و سایر کلانشهر‌ها مجهز به فیلتر دوده می‌شدند، قطعا این اقدام تأثیر بسزایی در کاهش آلودگی هوا دارد.

بیشتر بخوانید

متهم اول آلودگی هوا چیست؟ بستن نیروگاههای دارای سوخت مازوت موجب کمبود برق می شود

انتهای پیام/

منبع: باشگاه خبرنگاران

کلیدواژه: محیط زیست آلودگی هوا فیلتر دوده ذرات معلق

درخواست حذف خبر:

«خبربان» یک خبرخوان هوشمند و خودکار است و این خبر را به‌طور اتوماتیک از وبسایت www.yjc.ir دریافت کرده‌است، لذا منبع این خبر، وبسایت «باشگاه خبرنگاران» بوده و سایت «خبربان» مسئولیتی در قبال محتوای آن ندارد. چنانچه درخواست حذف این خبر را دارید، کد ۳۱۰۲۵۴۸۳ را به همراه موضوع به شماره ۱۰۰۰۱۵۷۰ پیامک فرمایید. لطفاً در صورتی‌که در مورد این خبر، نظر یا سئوالی دارید، با منبع خبر (اینجا) ارتباط برقرار نمایید.

با استناد به ماده ۷۴ قانون تجارت الکترونیک مصوب ۱۳۸۲/۱۰/۱۷ مجلس شورای اسلامی و با عنایت به اینکه سایت «خبربان» مصداق بستر مبادلات الکترونیکی متنی، صوتی و تصویر است، مسئولیت نقض حقوق تصریح شده مولفان در قانون فوق از قبیل تکثیر، اجرا و توزیع و یا هر گونه محتوی خلاف قوانین کشور ایران بر عهده منبع خبر و کاربران است.

خبر بعدی:

مشارکت اجتماعی در حفظ محیط زیست

 

به گزارش خبرگزاری صدا وسیمای مرکز سیستان وبلوچستان، رئیس سازمان فرهنگی اجتماعی و ورزشی شهرداری زاهدان گفت: این برنامه با هدف فرهنگ سازی و هدف گذاری برای نسل آینده شهر زاهدان انجاج شد.
نارویی افزود: به منظور آگاهی بیشتر دانش آموزان با محیط زیست و راهکار‌های حفاظت از آن کارگاه‌های آموزشی در سطح مدارس زاهدان برگزار شده است.

کد ویدیو دانلود فیلم اصلی

دیگر خبرها

  • سلامت کارگران تحت تاثیر بیماری‌های مرتبط با تغییرات آب و هوایی
  • ضرورت ساماندهی پسماندهای پلاستیکی اطراف مجتمع‌های بین‌راهی
  • مشارکت اجتماعی در حفظ محیط زیست
  • کدام منطقه جهان بیشترین تاثیر تغییرات آب‌وهوایی را تجربه کرد؟
  • ۱۷ میلیارد تومان نقدینگی حقیقی‌ها از بازار سهام خارج شد
  • تاثیر هنر در حفاظت از محیط زیست
  • اهمیت فرهنگ‌سازی در کاهش آسیب‌های زیست‌محیطی
  • افزایش ذرات معلق هوا در پایتخت
  • افزایش ذرات معلق هوا در آسمان پایتخت
  • جزییات طرح ممنوعیت عرضه رایگان کیسه‌های پلاستیکی در فروشگاه‌های زنجیره‌ای