Web Analytics Made Easy - Statcounter
به نقل از «ایرنا»
2024-05-02@02:54:19 GMT

آزمایش بالینی واکسن کوبایی کرونا در مکزیک

تاریخ انتشار: ۲۸ بهمن ۱۳۹۹ | کد خبر: ۳۱۰۳۱۳۵۶

آزمایش بالینی واکسن کوبایی کرونا در مکزیک

به گزارش روز سه شنبه ایرنا از نشریه اکسلسیور مکزیک، «مارسلو ابراد» وزیر امور خارجه مکزیک اعلام کرد دولت این کشور در انتظار صدور مجوز از سوی کمیسیون مرکزی مراقبت در برابر خطرات بهداشتی (COFEPRIS) است تا بتواند مرحله سوم آزمایش بالینی واکسن کوبایی را در این کشور اجرا کند.

وزیر خارجه مکزیک، با انتقاد شدید از تحریم های اعمال شده از سوی واشنگتن علیه هاوانا گفت: همه می دانیم که در حال حاضر ۶ واکسن در آستانه آزمایش های بالینی است که پیشرو آنها واکسن کوبایی "سوبرانا ۲" است.

بیشتر بخوانید: اخباری که در وبسایت منتشر نمی‌شوند!

زیرا این کشور تحت تحریم، ناگزیر است خودش در تولید واکسن پیشرفت کند. این باورکردنی نیست، اما این تحریم ها همچنان بدون اصلاح و تغییری برقرار است و این قابل قبول نیست.

ابراد ، همچنین  با اشاره به توسعه مطالعات ایمنی‌سازی علیه ویروس کرونا که علاوه بر کوبا، شیلی و برزیل در مکزیک هم پیشرفت خوبی داشته، ابراز امیدواری کرد که نهاد کوفپریس هم به روند صدور آزمایش بالینی یاد شده سرعت بیشتری ببخشد.

وی در این باره افزود: کوبا در حال پیشبرد واکسن خود است. امیدواریم همزمان با اجرای کارآزمایی‌ها در مکزیک، برزیل، شیلی و آرژانتین، وزارت بهداشت مکزیک در همکاری با موسسه کوبایی تولیدکننده این واکسن، سومین مرحله آزمایشی را در این کشور اجرا کند. فقط منتظر تاییدات کوفپریس هستیم که با شتاب در حال تلاش برای انجام مراحل صدور مجوز هستند، اما انتظار داریم به فعالیت خود سرعت بیشتری دهند.

کوبا که از ده سال گذشته تا کنون تحت تحریم های شدید آمریکا است، از دستیابی به بسیاری از امکانات بهداشتی و دارویی بازمانده است. با این وجود این کشور آمریکای لاتین، با تکیه بر پیشینه درخشان خود در حوزه پزشکی و دارویی، چهار واکسن را برای مقابله با کرونا ارائه داده  که در این میان واکسن "سوبرانا 2 "پس از طی موفقیت آمیز مراحل ۱ و ۲ کارآزمایی های بالینی، فاز سوم آزمایش ها را در اول مارس در هاوانا آغاز می کند.

سوبرانا 2 که پیشرفته ترین واکسن از میان ۴ گزینه منتخب هاوانا برای مقابله با کرونا شناخته شده، براساس همکاری مشترک میان موسسه فینلای کوبا و موسسه انستیتوپاستور ایران فاز سوم آزمایش های انسانی را پس از کوبا در ایران و چند کشور دیگر مانند ونزوئلا و مکزیک ادامه خواهد داد. کوبا پس از بررسی و کسب اطمینان کامل از نتایج مراحل کارآزمایی‌های بالینی، از ماه آوریل شروع به توزیع واکسن خود خواهد کرد.

مکزیک که از نخستین کشورهای منطقه برای آغاز واکسیناسیون کرونا است، در ادامه مذاکرات برای خرید واکسن با چند کشور ازجمله چین، روسیه، در حال حاضر به دنبال همکاری با کشور کوبا در زمینه آزمایش های انسانی برآمده تا به روند برنامه واکسیناسیون خود سرعت بدهد. این در حالی است که «آندرس مانوئل لوپز اوبرادور» رئیس جمهوری مکزیک همزمان به توسعه واکسن داخلی با عنوان «پاتریا» (سرزمین) هم چشم دوخته است.

کشور مکزیک با ثبت نزدیک به 2 میلیون مبتلا و بیش از ۱۷۴ هزار جانباخته بر اثر ویروس کرونا، چهارمین کشور در منطقه آمریکای لاتین با بیشترین آمار ابتلا به کووید ۱۹ است.

برچسب‌ها آمریکای لاتین مکزیک واکسن کرونا هاوانا ایران پروندهٔ خبری واکسن کرونا، از نظریه تا عمل

منبع: ایرنا

کلیدواژه: آمریکای لاتین مکزیک واکسن کرونا آمریکای لاتین مکزیک واکسن کرونا هاوانا ایران اخبار کنکور آزمایش ها

درخواست حذف خبر:

«خبربان» یک خبرخوان هوشمند و خودکار است و این خبر را به‌طور اتوماتیک از وبسایت www.irna.ir دریافت کرده‌است، لذا منبع این خبر، وبسایت «ایرنا» بوده و سایت «خبربان» مسئولیتی در قبال محتوای آن ندارد. چنانچه درخواست حذف این خبر را دارید، کد ۳۱۰۳۱۳۵۶ را به همراه موضوع به شماره ۱۰۰۰۱۵۷۰ پیامک فرمایید. لطفاً در صورتی‌که در مورد این خبر، نظر یا سئوالی دارید، با منبع خبر (اینجا) ارتباط برقرار نمایید.

با استناد به ماده ۷۴ قانون تجارت الکترونیک مصوب ۱۳۸۲/۱۰/۱۷ مجلس شورای اسلامی و با عنایت به اینکه سایت «خبربان» مصداق بستر مبادلات الکترونیکی متنی، صوتی و تصویر است، مسئولیت نقض حقوق تصریح شده مولفان در قانون فوق از قبیل تکثیر، اجرا و توزیع و یا هر گونه محتوی خلاف قوانین کشور ایران بر عهده منبع خبر و کاربران است.

خبر بعدی:

نقش کارگران در جهش تولید و رونق اقتصاد کشور انکارناپذیر است

به گزارش خبرنگار مهر، علیرضا فخاری، طی پیامی ۱۱ اردیبهشت ماه، روز جهانی کارگر را به تلاش گران عرصه تولید و توسعه کشور، تبریک گفت و اظهار کرد: تحرک و کوشش کارگران و کارآفرینان برای به حرکت آوردن چرخ های تولید، صنعت و اقتصاد کشور، خوداتکایی، عزت، استقلال و خوکفایی را به ملت ایران تقدیم کرده است.

فخاری بیان کرد: هر کجا که این قشر صبور و زحمتکش حضور یافت، مشاهده کردیم که چگونه راه پیشرفت، فراهم و علم و دانش به کار گرفته و دستاوردهای شگرف رقم خورده است.

استاندار تهران با اشاره به اینکه کارگران و کارآفرینان عزیز در شرایط سخت تحریمی و جنگ اقتصادی، پای کار سازندگی و رونق تولید در کشور ایستادند و اجازه ندادند که موتور حرکت پیشرفت میهن عزیزمان متوقف شود، افزود: شرایط دشوار کرونا نیز عرصه دیگری برای پایمردی کارگران بود، آنان در زمان عصیان کرونا جان بر کف گرفتند و نگذاشتند کارخانه ها و خط تولید در کشور دچار خدشه شود.

وی در ادامه ضمن گرامی داشت یاد و خاطره شهدای کارگر و ادای احترام به ارواح بلند آنان، این روز را به همه کارگران اثربخش، زحمتکش و عزیز کشور، خاصه کارگران ارزشمند، متعهد و مسوولیت پذیر استان تهران و خانواده های محترم آنان تبریک گفت.

استاندار تهران با اشاره به شعار سال که به نام «جهش تولید با مشارکت مردم» مزین شده است عنوان کرد: نقش کارگران و کارآفرینان در جهش تولید و رونق اقتصاد کشور بی بدیل و انکار ناپذیر است و امیدوارم با همدلی، همراهی و همت همیشگی زحمتکشان عرصه کار و اقتصاد شاهد تحقق این شعار باشیم.

کد خبر 6092707

دیگر خبرها

  • توصیه آژانس دارویی اتحادیه اروپا درباره واکسن‌ کرونا
  • اعتراف یک شرکت تولیدکننده مهم واکسن کرونا به عوارض نادر و لخته خون
  • موج مهاجرت پرستاران به کشور‌های خلیج فارس
  • طرح آمریکا و مکزیک برای سخت‌گیری بیشتر نسبت به مهاجران
  • نقش کارگران در جهش تولید و رونق اقتصاد کشور انکارناپذیر است
  • آسترازنکا به مرگبار بودن واکسن کرونایش اعتراف کرد
  • طرح آمریکا و مکزیک برای سخت گیری بیشتر نسبت به مهاجران
  • اعتراف سازنده واکسن کووید آسترازنکا بعد از ۳ سال
  • افزایش حجم تجارت ایران و کوبا به بیش از ۲۴۳ میلیون دلار می‌رسد
  • آیا واکسن سرطان پوست، روی دیگر سرطان‌ها هم جواب می‌دهد؟