Web Analytics Made Easy - Statcounter

به گزارش خبرگزاری فارس از غرب استان تهران، مهرزاد حمیدی معاون سلامت و تربیت بدنی وزارت آموزش و پرورش در حاشیه افتتاح پروژه‌های آموزشی و ورزشی غرب استان تهران در جمع خبرنگاران اظهار کرد: حدود ۱۰ طرح در مدارس مختلف شهرستان‌های قدس و شهریار امروز به بهره‌برداری رسید و با توجه به تعطیلی مدارس و حضور اختیاری دانش‌آموزان، فرصت مناسبی است که برای پساکرونا تجهیزات و سالن‌های ورزشی شکل گیرد.

بیشتر بخوانید: اخباری که در وبسایت منتشر نمی‌شوند!

 

وی گفت: سال گذشته ۱۶۰ سالن بزرگ و در سال جاری ۱۸۳ طرح به سالن‌های ورزشی و استخرها توسط ریاست جمهوری افتتاح شد اما سالن‌هایی با ابعاد کوچک در مدارس حدود ۳۶۶ سالن و نزدیک به ۲۵۰ زمین چمن مصنوعی در مدارس آماده شده است و اقدامات مختلفی در خصوص سالن‌های ورزشی، کلاس‌های درس و بهداشت محیط در حال انجام است. 

معاون سلامت و تربیت بدنی وزارت آموزش و پرورش با اشاره به اینکه باید برای ۱۴ میلیون جمعیت دانش آموزی خدمات ارائه شود، ادامه داد: برای اجرای این امر باید هرم فعالیت‌ها را وارونه کرده و فعالیت‌های ملی را به فعالیت‌های مدرسه‌ای تغییر دهیم و المپیاد درون مدرسه‌ای داشته باشیم.

حمیدی در ارتباط با سند تحول بنیادین افزود: این سند به معنای توجه به ساحت‌های تربیتی کل دانش آموزان و ترویج فعالیت‌های ورزشی در مدارس کشور بوده و برای تحقق اجرای این سند تمام اعتبارات در قالب فصل ۵ برای کمک به مدارس گرفته شده است تا سالن‌ها و پروژه‌های ورزشی در مدارس ساخته شود.

وی با اشاره به اینکه تعداد ساعات تربیت بدنی در مدارس افزایش یافته است، خاطر نشان کرد: دانش آموزان نسل آینده کشور هستند و تمام فعالیت‌ها باید به سمتی باشد که آثار آن به دانش‌آموزان برسد و از این نسل حفظ و حراست کنیم و آن‌ها را سلامت نگه داریم.

معاون سلامت و تربیت بدنی وزارت آموزش و پرورش بیان کرد: تعلیم و تربیت کنکور زده، باعث پرورش متوازن دانش آموزان نمی‌شود و باید همه ابعاد وجودی در تعلیم و تربیت مورد توجه قرار گیرد.

حمیدی در ارتباط با ورزش طناب زنی و افتتاح این سالن اختصاصی در دبیرستان عیسی‌وند شهرقدس گفت: بیش از ۴۰۰ سالن‌ کلاس درس از سال گذشته تاکنون افتتاح شده و با اتمام دوران کرونا دانش آموزان اشتیاق بسیار به فعالیت‌ها و حرکات ورزشی دارند و در این روزها باید زمینه این فعالیت‌ها فراهم شود.

وی در ادامه افزود: اگرچه طناب‌زنی به ظاهر یک حرکت ورزشی ساده است اما باعث هماهنگی اعضای بدن و تناسب اندام شده، آمادگی جسمانی و هماهنگی عصب و عضله را افزایش داده، نظم فکری ایجاد کرده و یک ورزش کاملی است. 

معاون سلامت و تربیت بدنی وزارت آموزش و پرورش با اشاره به اینکه این سالن اولین سالن اختصاصی طناب‌زنی دخترانه در کشور است، افزود: شهرقدس نگین انگشتری ورزش طناب‌زنی ایران شده و امیدواریم کانون‌های طناب‌زنی نیز از این منطقه به کشور الگو گرفته و داخل مدارس گسترش پیدا کند. 

حیدری با اشاره به اینکه توسعه کانون‌های ورزشی سیاستی است که با فعالیت‌های درون مدرسه‌ای در سال‌های پیش آغاز شده است، تصریح کرد: با ارائه این طرح تعداد کانون‌ها علاوه بر ۷ هزار سالن برون مدرسه‌ای، تعداد ۸ هزار کانون ورزشی دانش آموری درون مدرسه‌ای کشور اضافه شده و در مجموع به ۱۵ هزار کانون ورزشی دانش‌آموزی رسیده است. 

به گزارش فارس، معاون سلامت و تربیت بدنی وزارت آموزش و پرورش در ادامه پروژه‌های کلاس درس تربیت بدنی ۱۳ آبان در میدان بهاران، خانه ژیمناستیک تختی در مدرسه شهید احمدی، مدرسه پویا دکتر گل‌نراقی در مدرسه خیرساز گل‌نراقی و زمین‌های فوتبال و والیبال ساحلی در مجتمع آموزشی ورزشی شهدای دانش‌آموز را به‌همراه جمعی از مسؤولان استانی و شهرستانی افتتاح کرده و از خانه کشتی شهیدان حسنلو بازدید به‌عمل آورد. 

همچنین در شهریار نیز پروژه‌های زمین چمن در هنرستان فنی شهدا، زمین چمن مصنوعی شهید فخری زاده، مدرسه ابتدایی پسرانه حکیم ابوالقاسم فردوسی در شهرک مریم افتتاح شد و از پروژه در حال اتمام سالن ورزشی شهید یداللهی در شهرک شاهد بازدید انجام گرفت.

انتهای پیام/۶۷۰۷۵/پ/س

منبع: فارس

کلیدواژه: مهرزاد حمیدی معاون سلامت و تربیت بدنی وزارت آموزش و پرورش معاون سلامت و تربیت بدنی وزارت آموزش و پرورش دانش آموزان فعالیت ها طناب زنی مدرسه ای سالن ها

درخواست حذف خبر:

«خبربان» یک خبرخوان هوشمند و خودکار است و این خبر را به‌طور اتوماتیک از وبسایت www.farsnews.ir دریافت کرده‌است، لذا منبع این خبر، وبسایت «فارس» بوده و سایت «خبربان» مسئولیتی در قبال محتوای آن ندارد. چنانچه درخواست حذف این خبر را دارید، کد ۳۱۰۳۳۵۶۱ را به همراه موضوع به شماره ۱۰۰۰۱۵۷۰ پیامک فرمایید. لطفاً در صورتی‌که در مورد این خبر، نظر یا سئوالی دارید، با منبع خبر (اینجا) ارتباط برقرار نمایید.

با استناد به ماده ۷۴ قانون تجارت الکترونیک مصوب ۱۳۸۲/۱۰/۱۷ مجلس شورای اسلامی و با عنایت به اینکه سایت «خبربان» مصداق بستر مبادلات الکترونیکی متنی، صوتی و تصویر است، مسئولیت نقض حقوق تصریح شده مولفان در قانون فوق از قبیل تکثیر، اجرا و توزیع و یا هر گونه محتوی خلاف قوانین کشور ایران بر عهده منبع خبر و کاربران است.

خبر بعدی:

۲ مدرسه خیر ساز در جوادآباد ورامین افتتاح می‌شود

ایسنا/تهران رئیس اداره آموزش و پرورش بخش جوادآباد شهرستان ورامین از افتتاح ۲ مدرسه خیر ساز خبر داد.

عابده مرادی رئیس اداره آموزش و پرورش بخش جوادآباد در گفت وگو با خبرنگار ایسنا (امروز ۹ اردیبهشت ۱۴۰۳) از پروژه‌های عمرانی در دست اجرا برای توسعه مراکز آموزشی این بخش خبر داد و تصریح کرد: در کل کشور پروژه‌های خیرساز توسط افراد خیر با هدف نوسازی و بهسازی مدارس ساخته می‌شوند که این پروژه‌ها موفقیت آمیز هستند.

مرادی از پروژه‌های در دست اقدام تحت مدیریت خود اظهار کرد: با هدف محرومیت‌زدایی، مدرسه خیر ساز فریده اعرابی قلعه بلند در مهرماه ۱۴۰۲ افتتاح شده است.

این مسئول عنوان کرد: دبیرستان خیرساز ۳ کلاسه روستای هفت جوبه تا مهر ماه ۱۴۰۳ آماده می شود و دبستان ۳ کلاسه خیرساز مشارکتی فاطمه نوید در روستای نجف آباد ساخته و آماده بهره‌برداری است.

رئیس اداره آموزش و پرورش جوادآباد گفت: تفاهم‌های ساخت دبیرستان ۱۲ کلاسه خیرساز مشارکتی پسرانه شهید تات، تفاهم ساخت دبستان ۶ کلاسه خیرساز شهید موسوی روستای دمزآباد و تفاهم ساخت دبستان خیرساز ۳ کلاسه در روستای ظهیرآباد در حال پیگیری است.

مرادی عنوان کرد: تفاهم ساخت دبستان ۳ کلاسه خیرساز شهید اردستانی در روستای حسن آباد در حال انجام است.

رئیس اداره آموزش و پرورش بخش جوادآباد گفت: مدرسه کوه گچ روستای حسن آباد با مشکلاتی در روند ساخت این مدرسه بوجود آمد، در آذرماه گذشته با رفع موانع، پروژه احداث مدرسه شروع شده است.

وی گفت: این پروژه خیر ساز بوده که خیر به واسطه مشکلات پیش آمده، به خیر دیگری واگذار شد.

این مسئول تصریح کرد: انجام تفاهم با خیر مدرسه ساز، پروسه تایید مالکیت دولت بر ملک مورد نظر، فرایند تعیین مختصات برای نقشه‌برداری، طراحی سایت پلان، تخریب ساختمان اصلی، تخریب دیوارهای نا ایمن و بازدید مهندسان نوسازی مدارس استان برای تخصیص نقشه از اقدامات اولیه برای مدرسه روستای حسن آباد است.

مرادی گفت: خاک برداری کف زمین به تعداد ۷۰ کامیون که هفته‌ها طول کشیده است.

رئیس آموزش و پرورش جواد آباد ادامه داد: ساخت اتاقک نگهبانی، گودبرداری محل دیوارها، بتون مگ، کف شناژ دیوارها و جابجایی سایت پلان با توجه به وجود چاه قنات در ضلع غربی زمین مدرسه از دیگر اقدامات این مدرسه خیرساز است.

مرادی در پایان تصریح کرد: برای کودکان این روستا تا تکمیل شدن مدرسه سرویس تهیه شده که هزینه رفت و آمد سرویس با آموز ش و پرورش می باشد.

انتهای پیام

دیگر خبرها

  • تشکیل قرارگاه عدالت آموزشی با هدف توزیع متوازن امکانات در همه مدارس
  • تقویت مدارس دولتی با اولویت مدارس دولتی مناطق حاشیه‌ای
  • ۲ مدرسه خیر ساز در جوادآباد ورامین افتتاح می‌شود
  • آغاز ثبت‌نام کلاس اولی‌ها از ۱۹ اردیبهشت
  • هرچقدر سالن ورزشی ایجاد کنیم در مقایسه با جمعیت مشهد کم است
  • افتتاح همزمان ۷ نیروگاه خورشیدی مدارس در ۶ استان
  • افتتاح مدرسه هوشمند در شهر جدید سهند 
  • افتتاح هفت نیروگاه خورشیدی در مدارس کشور
  • معاون وزیر آموزش و پرورش: ۱۶ طرح عفاف و حجاب در مدارس در حال اجرا ست
  • بعضی استان‌ها مدرسه اوتیسم ندارند/ نحوه استخدام معلم در مدارس اوتیسم