Web Analytics Made Easy - Statcounter
به نقل از «فارس»
2024-04-28@22:00:15 GMT

اتهامات کودتاچیان علیه «آنگ سان سوچی» سنگین‌تر شد

تاریخ انتشار: ۲۸ بهمن ۱۳۹۹ | کد خبر: ۳۱۰۳۴۷۲۵

اتهامات کودتاچیان علیه «آنگ سان سوچی» سنگین‌تر شد

به گزارش گروه بین الملل خبرگزاری فارس، پلیس میانمار اتهامات جدیدی را علیه آنگ سان سوچی رهبر سابق میانمار که روز اول فوریه 2021 و در پی کودتای ارتش این کشور در بازداشت به سر می‌‍برد مطرح کرده است.

براساس گزارش خبرگزاری رویترز، وکلای آنگ سان سوچی می‌گویند که تا دیروز اتهام سوچی  نقض قوانین تجاری و صادرات و واردات وسایل ارتباطی «واکی تاکی» بود اما وی امروز اتهام نقض قوانین بلایای طبیعی میانمار نیز به آن اضافه شده است.

بیشتر بخوانید: اخباری که در وبسایت منتشر نمی‌شوند!

«خینگ ماون زاو» گفته که قاضی پرونده طریق تماس ویدئویی با سوچی دیدار و صحبت کرده است اما وکلای وی به خاطر عدم مجوز دادستانی نتوانستند در این تماس حضو داشته باشند. 

وکیل آنگ سان سوچی درباره وضعیت سلامتی وی نیز گفت: اینکه هیچ خبری(درباره بد بودن وضعیت جسمانی سوچی) نیامده است خبر خوب است. ما هیچ خبر بدی در این زمینه دریافت نکرده‌ایم.

ماون زا همچنین گفت که جلسه بعدی دادگاه تفهیم اتهام روز اول مارس برگزار خواهد شد. 

روز اول فوریه (۱۳ بهمن) ارتش میانمار با تاکید بر بروز تقلب در انتخابات در این کشور، آنگ سان سوچی که به صورت دو فاکتوی رئیس دولت محسوب می‌شود و دیگر مقام‌های ارشد دولت را از قدرت کنار زد و بازداشت کرد.

به دنبال کودتای ارتش میانمار، طی  روزهای اخیر اعتراضات و خشونت‌هایی به وقوع پیوسته و همزمان کشورهای غربی به ویژه آمریکا بارها در حمایت از سوچی به ارتش میانمار هشدار داده‌اند.

اما «زاو مون تون»، سخنگوی ارتش میانمار روز سه‌شنبه وقوع کودتا در این کشور را انکار کرد.

به نوشته خبر‌گزاری «اسپوتنیک»، سخنگوی ارتش میانمار در جریان یک کنفرانس خبری ضمن انکار کردن وقوع کودتا در این کشور گفت نیرو‌های مسلح میانمار چاره‌ای جز در دست گرفتن قدرت نداشتند.

وی در ادامه افزود: «هدف ما برگزاری یک انتخابات و انتقال قدرت به حزب پیروز است.» 

ارتش میانمار که تا ده سال پیش قدرت را در این کشور در اختیار داشت در سال 2011 با انتقال قدرت به غیرنظامیان موافقت کرد و با برگزاری یک انتخابات، قدرت را به حزب اتحاد ملی دموکراسی به رهبری سوچی منتقل کرد.

انتهای پیام/

منبع: فارس

کلیدواژه: میانمار کودتا آنگ سان سوچی رهبر میانمار ارتش ارتش میانمار آنگ سان سوچی

درخواست حذف خبر:

«خبربان» یک خبرخوان هوشمند و خودکار است و این خبر را به‌طور اتوماتیک از وبسایت www.farsnews.ir دریافت کرده‌است، لذا منبع این خبر، وبسایت «فارس» بوده و سایت «خبربان» مسئولیتی در قبال محتوای آن ندارد. چنانچه درخواست حذف این خبر را دارید، کد ۳۱۰۳۴۷۲۵ را به همراه موضوع به شماره ۱۰۰۰۱۵۷۰ پیامک فرمایید. لطفاً در صورتی‌که در مورد این خبر، نظر یا سئوالی دارید، با منبع خبر (اینجا) ارتباط برقرار نمایید.

با استناد به ماده ۷۴ قانون تجارت الکترونیک مصوب ۱۳۸۲/۱۰/۱۷ مجلس شورای اسلامی و با عنایت به اینکه سایت «خبربان» مصداق بستر مبادلات الکترونیکی متنی، صوتی و تصویر است، مسئولیت نقض حقوق تصریح شده مولفان در قانون فوق از قبیل تکثیر، اجرا و توزیع و یا هر گونه محتوی خلاف قوانین کشور ایران بر عهده منبع خبر و کاربران است.

خبر بعدی:

۲۰۰ روز پس از جنگ اسرائیل علیه غزه: تحلیلی از مهمترین سلاح‌های مقاومت فلسطین علیه ارتش اسرائیل (فیلم)



منبع:الجزیره به فارسی

ویدئوهای دیدنی دیگر در کانال های آپارات و یوتیوب عصر ایران ???????????? کانال 1 aparat.com/asrirantv کانال 2 aparat.com/asriran کانال 3 youtube.com/@asriran_official/videos کانال عصر ایران در تلگرام بیشتر بخوانید: سخنگوی یونیسف : جنگ غزه جنگ اسرائیل علیه حماس نیست ، جنگ علیه کودکان است (فیلم) پاره کردن پرچم اسرائیل توسط یک خاخام یهودی (فیلم) یکی از دردناک‌ترین تصاویر در غزه/ جمع کردن آرد ریخته از روی زمین (فیلم)

دیگر خبرها

  • طرح ادامه جنگ علیه غزه در ارتش رژیم صهیونیستی تصویب شد
  • امروز بازدارندگی و قدرت تهاجمی نیروهای مسلح برای همگان آشکار است
  • افزایش خشم چین علیه اتهام زنی‌های جاسوسی از طرف آلمان
  • روایت فرمانده فراجا از اهمیت هجمه سنگین دشمن علیه فرهنگ جامعه
  • رکورد سنگین‌ترین مشت جهان شکسته شد + ویدئو
  • رکورد سنگین‌ترین مشت جهان شکسته شد!
  • رکورد سنگین‌ترین مشت جهان شکسته شد + فیلم
  • ایران تنها کشوری است که با تمام قدرت علیه اسرائیل ایستاده است
  • نفرت شهروندان و دانشجویان آمریکایی از اسرائیل (فیلم)
  • ۲۰۰ روز پس از جنگ اسرائیل علیه غزه: تحلیلی از مهمترین سلاح‌های مقاومت فلسطین علیه ارتش اسرائیل (فیلم)