Web Analytics Made Easy - Statcounter
به نقل از «طرفداری»
2024-04-29@03:57:17 GMT

مقایسه دوربین s20 سامسونگ با آیفون 12 پرو مکس

تاریخ انتشار: ۲۸ بهمن ۱۳۹۹ | کد خبر: ۳۱۰۳۵۱۲۹

مقایسه دوربین s20 سامسونگ با آیفون 12 پرو مکس

با ورود آخرین گوشی‌های تولید شده سامسونگ و اپل به بازار، جنب و جوش کاربران برای خرید و مقایسه آن‌ها با هم آغاز شد. شرکت سامسونگ به عنوان تولید کننده پرطرفدارترین موبایل‌های اندروید در جهان و شرکت اپل که تولید کننده انحصاری آیفون با سیستم عامل ios است، بیشترین سهم فروش تلفن همراه را در بازار جهانی دارند.

بیشتر بخوانید: اخباری که در وبسایت منتشر نمی‌شوند!

آمار فروش و محبوبیت بالا گوشی‌های این دو برند باعث شکل گیری رقابتی میان محصولات آن‌ها شده و بسیاری از کاربران متعصب نیز با مقایسه تمامی ویژگی‌های گوشی‌ سامسونگ و اپل، سعی در بهتر نشان دادن یکی از این دو دارند.

 رقابت و مقایسه موبایل‌ها بیشتر بین آخرین تولیدات این دو شرکت بوده و تقریبا هر دو در یک زمان نزدیک به هم نیز پرچمدار جدید خود را به بازار موبایل معرفی می‌کنند. در سال 2020 نیز اپل با معرفی آیفون 12 پرو مکس که آخرین مدل از سری 12 آیفون بوده و سامسونگ نیز با معرفی گوشی s20 با هم وارد این رقابت شدند. کاربران گوشی‌های هوشمند نیز بر اساس علاقه‌شان به هر یک از این دو مدل گوشی، سعی در به رخ کشیدن توانایی‌های آن‌ها از جهات مختلف مانند کیفیت دوربین و کارایی‌های آن، نوع پردازنده، طراحی بدنه و موارد بسیار دیگری داشتند.

 چنین مقایسه‌هایی در مواردی باعث شده بسیاری از کاربران گوشی سامسونگ رو به خرید آیفون آورده و یا طرفداران آیفون به اندروید و نماینده محبوب آن یعنی سامسونگ رو بیاورند. بنابراین اگر به دنبال خرید و تصمیم‌گیری میان آخرین پرچمداران این روزهای بازار موبایل هستید و کیفیت و کارایی دوربین گوشی نیز برایتان اهمیت دارد، این مطلب را از دست ندهید.

معرفی پرچمدار جدید آیفون

آیفون 12 پرو مکس آخرین گوشی تولید شده توسط اپل و پرچمدار این برند است. آیفون 12 پرو مکس از سری 12 آیفون بوده و با سایر مدل‌های این سری مانند آیفون 12، آیفون 12 پرو و آیفون 12 مینی در یک خانواده قرار دارد. این گوشی در تاریخ 13 اکتبر 2020 به بازار موبایل معرفی و در 13 نوامبر همان سال عرضه شد.

 آیفون 12 پرو مکس نماد بارز تمامی ایده‌آل‌های اپل در ساخت و طراحی آیفون است. شرکت اپل توانسته با استفاده از فناوری‌های جدید تغییراتی مانند ارتقا سیستم پردازنده از نوع A13 به A14 در تولیدات موبایل خود ایجاد کرده و آیفون جدید خود را نسبت به موبایل‌های سایر برندها متمایز کند.

تمامی ویژگی‌های آیفون 12 پرو در تراشه پردازنده آن خلاصه نشده و نوع و عملکرد دوربین آن نیز جالب توجه است. با رواج استفاده از فناوری  multi camera در طراحی دوربین گوشی‌ها، این موضوع نیز تبدیل به یکی از عوامل مهم در مقایسه ویژگی گوشی‌های همراه شده است. در حال حاضر این فناوری در بیشتر گجت‌های همراه از برند‌های مختلف مانند انواع مدل‌های گوشی هوآوی ، گوشی سامسونگ و گوشی شیائومی نیز دیده می‌شود.

دوربین عقب آیفون 12 پرو مکس نیز بر اساس فناوری multi camera طراحی شده و از این جهت برای عکاسی در زوایا مختلف مناسب است. همچنین استفاده از لنزهای مختلف، حسگر و لرزشگیر از دیگر ویژگی‌های دوربین این گوشی محسوب می‌شود. آیفون 12 پرو مکس به عنوان پرچمدار اپل، در طراحی بدنه و صفحه نمایش نیز قدرتمند ظاهر شده است.

وزن دستگاه پایین آمده و صفحه نمایش آن بزرگتر شده است، استفاده از سرامیک شیلد در شیشه صفحه نمایش خاصیت ضد خش بودن آن را تقویت کرده و از لحاظ فنی نیز رزولوشن تصویر نیز نسبت به مدل قبلی، آیفون 12 پرو بالاتر رفته است. تمامی این موارد و همچنین بسیاری از موارد دیگر باعث محبوبیت و فروش بالا آیفون 12 پرو مکس در میان هم رده‌های خود در بازار موبایل شده است.

معرفی پرچمدار جدید سامسونگ

سامسونگ نیز همانند سایر برندهای تولید کننده گوشی همراه از بازار فروش عقب نمانده و با معرفی پرچمدار خود در مقابل اپل و آخرین آیفون آن قرار گرفته است. سامسونگ s20 را زودتر پرچمدار اپل به بازار معرفی کرد اما اکثر کاربران آیفون 12 پرو مکس را با گوشی s20 سامسونگ مقایسه می‌کنند. s20 در فوریه 2020 معرفی و در 6 مارس همان سال به بازار جهانی موبایل عرضه شد.

این دستگاه در مدت زمان کوتاهی توانست فروش خوبی را به دست آورد و پرچمدار سایر تولیدات سامسونگ و در رده محبوب‌ترین تلفن‌های همراه قرار بگیرد. s20 سامسونگ دارای پردازنده 8 هسته‌ای و با تراشه Exynos 990 و اندروید نسخه 10.0 است. دوربین دستگاه جالب توجه‌ترین بخش در آن محسوب شده و به تنهایی در محبوبیت و فروش این موبایل تاثیر فراوانی گذاشته است.

دوربین اصلی با استفاده از فناوری multi camera طراحی شده و در آن از لنزهای واید و اولترا واید با سطح دید بالا استفاده شده است. چنین موضوعی برای کسانی که به عکاسی با موبایل علاقه‌مندند بسیار جذاب بوده و نظر بسیاری از آن‌ها را به خرید این دستگاه جلب می‌کند. s20  در سایر بخش‌های نیز موفق بوده و توانسته خود را مقابل پرچمدار آیفون قرار دهد. ظرفیت 4000 میلی آمپری باطری، وزن 163 گرم، رزولوشن بالا صفحه نمایش و سایر ویژگی‌های s20 آن را به صدر جدول رده بندی موبایل‌ها آورده و فروش آن را در رده خود بالا آورده است.

مقایسه دوربین  s20 سامسونگ با آیفون 12 پرو مکس، دو پرچمدار 2020 

دوربین را می‌توان نقطه قوت مشترک در هر دو دستگاه، گوشی s20 سامسونگ و آیفون 12 پرو مکس اپل دانست. با توجه به این که این دو دستگاه هر یک سیستم عامل متفاوتی دارند و این موضوع کاربران آن را نیز تا حدی مشخص می‌کند، اما بسیاری از افراد موبایل مورد نظر خود را بر اساس دوربین و ویژگی‌های آن انتخاب می‌کنند، از این رو مقایسه دوربین s20 سامسونگ با آیفون 12 پرو مکس به این دسته از افراد در انتخاب و خرید موبایل کمک می‌کند.

هر دو موبایل با فناوری  multi camera طراحی شده‌اند؛ دوربین اصلی   s20 سامسونگ سه دوربین 12، 12 و 64 مگاپیکس با لنزهای واید و اولترا واید دارد و در مقابل دوربین اصلی آیفون 12 پرو مکس سخ دوربین 12 مگاپیکسل با لنز واید، اولترا واید و تله فوتو دارد و دوربین جلو s20 نیز 10 مگاپیکسل و دوربین جلو آیفون 12 مگاپیکسل به همراه لنز واید است. با توجه به ویژگی‌های گفته شده کارکرد دوربین دو دستگاه در شرایط متفاوت بیان می‌شود تا مقایسه عملکرد آن‌ها نیز مشخص شود.

دوربین اصلی در روز 

سنجش دوربین در روز و در نور کافی یکی از مهم‌ترین شرایط در دستیابی به کیفیت و عملکرد دوربین است. در چنین شرایطی هر دو موبایل عکس‌هایی با کیفیت نور و جزییات بسیار دقیقی را به شما عرضه می‌کند؛ اما در کنترل کنتراست و غلظت رنگ عکس s20 دقت بیشتری دارد. چنین عملکردی در دوربین s20 بعث شده کیفیت جزییات عکس نیز بالا رود اما ضعف عکاسی پرچمدار سامسونگ را نیز نمی‌توان در نظر نگرفت.

در همان شرایط روز با این که s20 به جزییات بهتر پرداخته اما در شرایط فوکوس و نمایش سوؤه‌های نزدیکتر آیفون 12 پرو مکس نتیجه بهتری را می‌دهد. به طور کل عکاسی از نزدیک که نیاز به فوکوس بیشتری دارد با آیفون 12 پرو مکس نتیجه بهتری دارد و در مقابل نیز عکاسی برای نشان دادن جزییات کلی با کنتراستی دقیق و ترکیب رنگی جذاب‌تر با s20 سامسونگ امکان پذیر است.

 دوربین اصلی در شب 

تست دوربین در محیط‌های تاریک و در شب نیز راه حل مناسب برای مقایسه میان عملکرد عکسبرداری در دو موبایل است. s20 همانطور که گفته شد میزان کنتراست را بیشتر از آیفون 12 پرو مکس نشان می‌دهد و این موضوع در شب موجب می‌شود عکس رو به سردی برود، در آبفون این اتفاق رخ نمی‌دهد و عکس کتنراست گرم‌تری دارد و جزئیات نیز بهتر دیده می‌شود البته که کنترل نویز عکس همچنان در فوکوس دور در s20 بهتر است.

در صورت فعال کردن گزینه نایت مود در هر دو موبایل شرایط عکاسی در شب آسان‌تر می‌شود و در این حالت نتیجه عکس در s20 نیز بهتر از آیفون خواهد بود. مشکل فوکوس در نمای نزدیک در s20 در شب نیز مشخص شده و در قسمتی از عکس محو شدگی ایجاد می‌شود که این موضوع در آیفون 12 پرو مکس اتفاق نمی‌افتد. در مورد اخر عکاسی در شب نیز بازتاب نور شب در لنز است که s20 باز هم در این ازمون بهتر حاضر شده بازتاب منابع نور را بیشتر از آیفون از بین برده است.

دوربین اولترا واید 

دوربین فوق عریض و یا همان اولترا واید رد هر دو گوشی چندان موفق ظاهر نشده و نمی‌توان صحبت زیادی درباره آن داشت. هر دو دوربین در روز عملکرد متناسبی دارند اما در شب این عملکرد ضعیف‌تر می‌شود. به طور کل تصحیح اعوجاج و ثبت جزئیات در s20 بهتر از پرچمدار اپل بوده و اضافه شدن نایت مود نیز در دوربین فوق عریض سامسونگ کاملا برتری آن را به آیفون نشان می‌دهد.

دوربین اصلی پرتره 

در عکاسی پرتره با گوشی جدا کردن شخص از محیط اهمیت بسیاری دارد، در این زمینه سامسونگ کمی بهتر عمل کرده و کراپ خوبی را در تصویر به نمایش داده است.

دوربین سلفی

در دوربین سلفی آیفون قدمی ره به جلو گذاشته و با استفاده از حسگر عمق تصویر چهره تصاویر بهتری از s20 را ارایه می‌دهد. با وجود چنین امکانی در آیفون 12 پرو مکس باز هم در پرتره دوربین سلفی سامسونگ سوژه را از محیط اطرافش بهتر کراپ می‌کند. در محیط تاریک نیز فناوری پیکسل باینینگ و سنسور بزرگ‌تر به کمک s20 آمده و عکس دیقیق‌تری را ثبت می‌کند.

اخبار داغ 

شوخی های پروین و دایی در آزادی | علی دایی: صدا و سیما را دوست ندارم، شما مصاحبه کن! سوشا مکانی: باز هم برای آن آدم آرزوی مرگ می کنم | می خواستم برای تیم ملی نروژ بازی کنم خودکشی دختر ورزشکار تهرانی به خاطر پسر عمه بد سرشت | او مدال آور بود! ۲ بازیگری که در حق علی انصاریان نامردی کردند / سام درخشانی گفت اسرائیل برای میزبانی متمرکز لیگ قهرمانان اروپا و یورو 2020 اعلام آمادگی کرد! رومنیگه: قرارداد مسی را دیدم، خنده ام گرفت؛ غیر ممکن است به یوونتوس بروم

منبع: طرفداری

کلیدواژه: آیفون 12 پرو مکس بازار موبایل صفحه نمایش s20 سامسونگ موبایل ها گوشی ها

درخواست حذف خبر:

«خبربان» یک خبرخوان هوشمند و خودکار است و این خبر را به‌طور اتوماتیک از وبسایت www.tarafdari.com دریافت کرده‌است، لذا منبع این خبر، وبسایت «طرفداری» بوده و سایت «خبربان» مسئولیتی در قبال محتوای آن ندارد. چنانچه درخواست حذف این خبر را دارید، کد ۳۱۰۳۵۱۲۹ را به همراه موضوع به شماره ۱۰۰۰۱۵۷۰ پیامک فرمایید. لطفاً در صورتی‌که در مورد این خبر، نظر یا سئوالی دارید، با منبع خبر (اینجا) ارتباط برقرار نمایید.

با استناد به ماده ۷۴ قانون تجارت الکترونیک مصوب ۱۳۸۲/۱۰/۱۷ مجلس شورای اسلامی و با عنایت به اینکه سایت «خبربان» مصداق بستر مبادلات الکترونیکی متنی، صوتی و تصویر است، مسئولیت نقض حقوق تصریح شده مولفان در قانون فوق از قبیل تکثیر، اجرا و توزیع و یا هر گونه محتوی خلاف قوانین کشور ایران بر عهده منبع خبر و کاربران است.

خبر بعدی:

پس از A54، گوشی گلکسی A35 هم آپدیت غیرمنتظره دریافت کرد

سامسونگ در جهت سازگاری بیشتر گلکسی A35 با شبکه‌ی 4G، به‌روزرسانی غیرمنتظره‌ای برای این گوشی منتشر کرد.

به‌گزارش سم‌موبایل، جدیدترین به‌روزرسانی گوشی سامسونگ مدل گلکسی A35 دارای فرم‌ور A356BXXU1AXBB است و پشتیبانی از شبکه‌ی 4G TDD را گسترش می‌دهد. به‌روزرسانی مورد بحث در انحصار کاربران اروپایی است.

سامسونگ می‌گوید کسانی که در آلمان اقدام به خرید گوشی کرده باشند، نمی‌توانند از شبکه‌ی 4G TDD در کشور‌های بلژیک، دانمارک، فرانسه، لوکزامبورگ، هلند، اتریش، لهستان، سوئیس و جمهوری چک استفاده کنند. شبکه‌ی اینترنت اکثر کشور‌های نام‌برده از نوع 4G FDD است و احتمالاً کاربران با مشکل خاصی مواجه نخواهند شد.

علاوه‌بر گلکسی A35، خانواده‌ی گلکسی S24، خانواده‌ی گلکسی S23، گلکسی زد فولد ۵، گلکسی زد فلیپ ۵ و گلکسی A54 نیز این به‌روزرسانی را دریافت کرده‌اند.

منبع: زومیت

باشگاه خبرنگاران جوان علمی پزشکی فناوری

دیگر خبرها

  • ایفون ۱۶ کی میاد؟ بررسی تخصصی آیفون 16
  • قیمت گوشی سامسونگ a۵۴ امروز (۹ اردیبهشت) + مشخصات و دوربین galaxy a۵۴ Samsung
  • بهترین گوشی زیر ۱۰ میلیون؛ جنگ ردمی نوت 13 و A25
  • قیمت گوشی امروز 8 اردیبهشت 1403
  • تفاوت های آیفون 13 و 13 پرو در چیست ؟
  • کدام مونتاژ گوشی‌های سامسونگ بهتر است؟ (چین، ویتنام یا هند)
  • قیمت گوشی سامسونگ، شیائومی و آیفون ۸ اردیبهشت ۱۴۰۳/ ارزان‌ترین گوشی هوشمند بازار
  • قیمت گوشی آیفون ۱۳ (۸ اردیبهشت) + بررسی و مشخصات iPhone ۱۳
  • پس از A54، گوشی گلکسی A35 هم آپدیت غیرمنتظره دریافت کرد
  • ممنوعیت استفاده از آیفون در مراکز نظامی کره جنوبی